Site icon TheCars.gr

Ελαστικά: Πρέπει να αλλάζεις την πίεση ανάλογα με τον καιρό;

man-using-air-pump-car-wheel

Πιθανότατα έχετε ακούσει ότι ο τακτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών του οχήματός σας θα οδηγήσει σε σημαντικά καλύτερη οικονομία καυσίμου και πιο ασφαλή οδήγηση.

Ωστόσο, είναι απαραίτητο να προσαρμόζετε την πίεση των ελαστικών ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες; Η απάντηση είναι ναι, και σχετίζεται με τον τρόπο που αντιδρά ο αέρας ή το αέριο στις μεταβολές της θερμοκρασίας.

Ανεξάρτητα από το πόσο καλά είναι τα ελαστικά σας, ο αέρας μέσα τους θα διαστέλλεται σε έντονη ζέστη και θα συρρικνώνεται όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι χαμηλή.

Κατά μέσο όρο, η πίεση των ελαστικών μπορεί να διαφοροποιηθεί κατά μία μονάδα psi (λίβρες ανά τετραγωνική ίντσα) για κάθε διακύμανση 10 βαθμών Φαρενάιτ στη θερμοκρασία του αέρα, ενώ ο ρυθμός αποπληθωρισμού αυξάνεται σε συνθήκες παγετού ή χιονόπτωσης.

Μπορεί να φαίνεται ασήμαντο, αλλά αυτή η διαφορά επαρκεί για να επηρεάσει την κατανάλωση καυσίμου του οχήματός σας. Για παράδειγμα, εάν η θερμοκρασία πέσει 40 βαθμούς Φαρενάιτ κατά τη διάρκεια της νύχτας, οι πιέσεις των ελαστικών θα μειωθούν περίπου κατά τέσσερις μονάδες psi, αρκετά ώστε να ενεργοποιηθεί η λυχνία TPMS (σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών) του οχήματός σας ένα κρύο πρωινό.

Εάν συμβεί αυτό, μην πανικοβληθείτε. Πιθανότατα έχετε να κάνετε με ελάχιστα φουσκωμένα ελαστικά και όχι με σκασμένο λάστιχο.

Τα ελάχιστα φουσκωμένα ελαστικά μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου κατά περίπου 0,2% για κάθε μείωση της πίεσης των ελαστικών κατά μία μονάδα psi. Αντίθετα, η οδήγηση με σωστά φουσκωμένα ελαστικά αποδίδει 3% καλύτερη οικονομία καυσίμου.

Πώς επηρεάζει ο καύσωνας την πίεση των ελαστικών;

Ο ρυθμός με τον οποίο ξεφουσκώνει ένα ελαστικό σε κρύο καιρό είναι ο ίδιος με αυτόν στον οποίο αυξάνεται η πίεση των ελαστικών σε ζεστό καιρό. Για παράδειγμα, μια αύξηση της θερμοκρασίας κατά 40 βαθμούς Φαρενάιτ θα αυξήσει την πίεση κατά τέσσερις μονάδες psi, οδηγώντας ενδεχομένως σε υπερπλήρωση των ελαστικών.

Η οδήγηση με υπερβολικά φουσκωμένα ελαστικά είναι εξίσου επικίνδυνη και κοστοβόρη με την οδήγηση με ελάχιστα φουσκωμένα ελαστικά.

Επιπλέον, η υπερβολική πίεση των ελαστικών δεν θα ενεργοποιήσει μια προειδοποίηση TPMS, γεγονός που οδηγεί σε μια λανθασμένη εντύπωση οδήγησης με σωστά φουσκωμένα ελαστικά.

Είτε η εξωτερική θερμοκρασία είναι ζεστή είτε κρύα, να έχετε ως συνήθεια να ελέγχετε περιοδικά την πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου σας, κατά προτίμηση κάθε φορά που βάζετε βενζίνη.

Σκεφτείτε να αγοράσετε ένα κορυφαίο φουσκωτικό ελαστικών, ένα χρήσιμο εργαλείο που μπορείτε να κρατάτε στο πορτμπαγκάζ για έκτακτες ανάγκες, ή να φουσκώνετε επιπλέον τα ελαστικά σας με αέρα.

Η NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration – Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδών) συνιστά τον έλεγχο της πίεσης όλων των ελαστικών (συμπεριλαμβανομένου του εφεδρικού ελαστικού) τουλάχιστον μία φορά το μήνα και να το κάνετε όταν τα ελαστικά είναι «κρύα» ή δεν έχουν χρησιμοποιηθεί για τουλάχιστον τρεις ώρες για να λάβετε μια πιο ακριβή μέτρηση.

Exit mobile version