Site icon TheCars.gr

Ελαστικά: Πόσο συχνά τα αλλάζετε τα μπροστά με τα πίσω; Πώς επηρεάζουν την οδήγηση;

Car Tires

Όπως κάθε κινούμενο μέρος, έτσι και τα λάστιχα του αυτοκινήτου σας είναι σχεδιασμένα να φθείρονται σταδιακά με την πάροδο του χρόνου. Αλλά ξέρατε ότι τα μπροστινά λάστιχα (κατά μέσο όρο) φθείρονται δύο ή τρεις φορές πιο γρήγορα από τα πίσω;

Σε οχήματα που έχουν λάστιχα του ίδιου μεγέθους μπροστά και πίσω, οι περιστροφές ελαστικών που ολοκληρώνονται σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή του οχήματός σας μπορούν να παρατείνουν σημαντικά τη διάρκεια ζωής τους.

Εντούτοις, δεν έχουν όλα τα οχήματα τα ίδια λάστιχα. Έτσι, αρκετοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, φορτηγών και SUV τείνουν να ρωτήσουν – «πόσο συχνά πρέπει να περιστρέφω τα λάστιχα μου;» Δυστυχώς, αυτή δεν είναι μια ερώτηση με απλή απάντηση που ταιριάζει σε όλες τις περιπτώσεις.

Αρκετές μεταβλητές επηρεάζουν τις συστάσεις για το μοτίβο και το διάστημα περιστροφής των ελαστικών, που κυμαίνονται από το βάρος του οχήματος, τη διάταξη του κινητήριου συστήματος του και ακόμη και τα πρότυπα απόδοσής του.

Τι είναι η περιστροφή ελαστικών;

Με απλά λόγια, η περιστροφή ελαστικών είναι μια μηχανική διαδικασία που επιτρέπει την εναλλαγή των ελαστικών και των τροχών μεταξύ του μπροστινού και του πίσω μέρους ενός οχήματος. Η εργασία είναι απλή για έναν επαγγελματία μηχανικό, καθώς απλά αφαιρεί τους τροχούς και τα λάστιχα από μία θέση στο όχημα και τα περιστρέφει σε μια άλλη θέση.

Για παράδειγμα, ο πιο κοινός τύπος περιστροφής είναι η εναλλαγή ελαστικών εμπρός-πίσω, όπου τα λάστιχα που βρίσκονταν προηγουμένως στον μπροστινό άξονα μετακινούνται στο πίσω μέρος – και αντίστροφα.

Μια περιστροφή ελαστικών που ολοκληρώνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος (όχι του κατασκευαστή των ελαστικών) βοηθάει στην ομοιόμορφη φθορά τους καθ’ όλη τη διάρκεια της αναμενόμενης ζωής τους (συνήθως 40.000 έως 60.000 χιλιόμετρα ή τρία έως πέντε χρόνια κανονικής οδήγησης).

Γιατί πρέπει να περιστρέφετε τα λάστιχα;

Τα λάστιχα κατασκευάζονται από ένα μείγμα συμβατικού και συνθετικού καουτσούκ, το οποίο είναι τυλιγμένο γύρω από χαλύβδινους και νάιλον σκελετούς που είναι τοποθετημένοι σε ένα εσωτερικό «κέλυφος».

Καθώς ένα όχημα οδηγείται σε αστικούς δρόμους, αυτοκινητόδρομους και επαρχιακούς δρόμους, το λάστιχο δημιουργεί τριβή που βοηθά στη διατήρηση της πρόσφυσης. Ωστόσο, αυτό δημιουργεί επίσης θερμότητα – η οποία βοηθάει το πέλμα να φθείρεται λεπτότερο με την πάροδο του χρόνου.

Γενικά, τα λάστιχα σε οχήματα με κίνηση στους εμπρός τροχούς θα φθαρούν δύο φορές πιο γρήγορα από τα αντίστοιχα πίσω. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για αυτό.

Όταν συνδυάζετε όλα αυτά τα στοιχεία, είναι εύκολο να δείτε πόσο μεγαλύτερη καταπόνηση υφίστανται καθημερινά τα μπροστινά λάστιχα. Αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη διάρκεια ζωής των ελαστικών σας. Αλλά είναι εξίσου σημαντικό και σε οχήματα με τετρακίνηση και πισωκίνηση.

Περιστρέφοντας τα λάστιχα σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή σας που αναγράφονται στο εγχειρίδιο χρήσης σας, μπορείτε να επιτύχετε ορισμένα σημαντικά οφέλη.

Exit mobile version