Site icon TheCars.gr

Η Sony οδηγεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με χειριστήριο PS5 [ΒΙΝΤΕΟ]

sony afeela ps5 controller

Πρόκειται για την πέμπτη χρονιά που η Sony παρουσιάζει το επερχόμενο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο στις συνεντεύξεις Τύπου της CES, το οποίο, όπως μάθαμε πέρυσι, θα ονομάζεται Afeela και πρόκειται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2026.

Φέτος, η Sony αναφέρθηκε στα σχέδιά της που αφορούν το λογισμικό του νέου της οχήματος καθώς και σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης (AI).

Αρχικά, το πρωτότυπο Afeela διέθετε τετρακίνηση, με δύο ηλεκτροκινητήρες με απόδοση 400kW (536hp), επιτάχυνση 0-100km/h σε 4,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 240km/h. Απ’ όσο γνωρίζουμε, αυτές εξακολουθούν να είναι οι προδιαγραφές στις οποίες στοχεύει η Sony. Δεν έχουμε ακόμα πληροφορίες σχετικά με το κόστος του αυτοκινήτου ή το μέγεθος της μπαταρίας, αλλά απομένουν άλλα δύο χρόνια μέχρι να κυκλοφορήσει στους δρόμους, οπότε τα σχετικά νέα θα δοθούν σύντομα στη δημοσιότητα.

Έκθεση τεχνολογίας CES: η Sony οδήγησε το AFEELA με ένα χειριστήριο PS5

Η Sony εστιάζει στην τεχνογνωσία της στα ηλεκτρονικά προϊόντα, προβάλλοντας τα συστήματα ανίχνευσης και infotainment του αυτοκινήτου. Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα EV, το Afeela θα διαθέτει ένα πλήθος αισθητήρων για πιθανά προγράμματα αυτόνομης οδήγησης.

Sony Honda EV unveiled, driven with PS5 controller | REUTERS

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η Sony πιστεύει ότι μπορεί να προσφέρει καλύτερη ψυχαγωγία λόγω της σχετικής της εμπειρίας. Θέλει να εφαρμόσει συνεχείς over-the-air ενημερώσεις λογισμικού και έχει δείξει ότι μέσα στην καμπίνα θα υπάρχουν μεγάλες οθόνες τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα. Αυτό παραπέμπει στη διαθεσιμότητα δυνατότητας gaming εντός του αυτοκινήτου, στα πρότυπα του PS5.

Έκθεση τεχνολογίας CES: η Sony οδήγησε το AFEELA με ένα χειριστήριο PS5

Αλλά για να μην νομίζουμε ότι πρόκειται απλώς για μια εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών που παρουσιάζει ένα προϊόν εκτός πραγματικότητας μόνο και μόνο για να προσελκύσει μεγαλύτερη προσοχή στην έκθεση CES, η Sony έχει λάβει μέτρα για να δείξει ότι ασχολείται σοβαρά με την κατασκευή αυτού του αυτοκινήτου. Έχει ήδη συνεργαστεί με τη Honda για τη δημιουργία της Sony Honda Mobility, Inc. Είναι ενδιαφέρον ότι η Sony πήρε τον πρώτο ρόλο στη σύμπραξη αυτή και όχι η Honda – κάτι που πιθανόν υποδηλώνει τη διστακτικότητας της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας απέναντι στα EV.

Νέες λεπτομέρειες για το Afeela – ή και όχι

Στη φετινή συνέντευξη Τύπου, η Sony ανέβασε στη σκηνή τον διευθύνοντα σύμβουλο της Honda Toshihiro Mibe για να μιλήσει για τη συνεργασία και για το ότι η κινητικότητα υπόκειται σε μία μεταμόρφωση που συμβαίνει «μία φορά στα 100 χρόνια», αν και στην ομιλία του δεν χρησιμοποίησε ούτε μία φορά τη λέξη «ηλεκτρικό».

Στη συνέχεια, ο CEO της Sony Honda Mobility Inc. Yasuhide Mizuno, ανέβηκε στη σκηνή για να μιλήσει για την εμπειρία λογισμικού μέσα στο αυτοκίνητο. Ξεκίνησε αναδεικνύοντας τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ο οποίος καθορίζεται από το λογισμικό, οδηγώντας… το αυτοκίνητο στη σκηνή με ένα χειριστήριο PS5.

Αλλά μην ενθουσιάζεστε – παραδέχτηκε ότι αυτό έγινε «μόνο για λόγους σκηνικής παρουσίασης».

Έκθεση τεχνολογίας CES: η Sony οδήγησε το AFEELA με ένα χειριστήριο PS5

 

Ωστόσο, εκείνο που προκύπτει από την εν λόγω επίδειξη είναι ότι τα αυτοκίνητα καθορίζονται όλο και περισσότερο από το λογισμικό και όχι από το hardware. Με το λογισμικό να ελέγχει σε βάθος τις λειτουργίες του οχήματος, οι over-the-air ενημερώσεις μπορούν να αλλάξουν πολλά χαρακτηριστικά της οδηγικής εμπειρίας και να βελτιώσουν τα οχήματα με την πάροδο του χρόνου.

Από την άλλη, αυτό σημαίνει επίσης ότι τα εν λόγω οχήματα μπορεί να έχουν προβλήματα λογισμικού, ίσως σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι στο παρελθόν.

Η Sony ολοκλήρωσε τη συνέντευξη Τύπου, χωρίς να παραθέσει νέες λεπτομέρειες σχετικά με την τιμή, τη μπαταρία, την έκδοση SUV που εμφανίστηκε πριν από δύο χρόνια και έκτοτε δεν έχει δώσει σημεία ζωής, και χωρίς να επαναλάβει την προαναγγελθείσα διαθεσιμότητα του μοντέλου για το 2026.

Exit mobile version