Site icon TheCars.gr

Είστε μεθυσμένοι; Νέα τεχνολογία δεν θα σας αφήνει να οδηγήσετε

interior of the car

Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας ετοιμάζει ένα πιθανό πρότυπο για συσκευές στα νέα αυτοκίνητα για την πρόληψη ατυχημάτων και θανάτων που σχετίζονται με το αλκοόλ.

Η υπηρεσία ζητά δημόσια σχόλια σχετικά με τα αντίμετρα «προηγμένης τεχνολογίας πρόληψης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ και υπό την επήρεια ουσιών» που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν στα νέα επιβατικά οχήματα. Η περίοδος υποβολής σχολίων διάρκειας 60 ημερών αρχίζει με τη δημοσίευση του εγγράφου, μιας προηγμένης ανακοίνωσης για τη θέσπιση δημόσιου κανονισμού που κυκλοφόρησε η NHTSA την Τρίτη, στο Ομοσπονδιακό Μητρώο.

Η NHTSA υπέβαλε την ανακοίνωση στο Federal Register για δημοσίευση και αναμένεται να δημοσιευθεί τις επόμενες ημέρες, δήλωσε η υπηρεσία στην USA TODAY.

Ο οργανισμός θα μπορούσε να εκδώσει ένα πρότυπο ασφάλειας αυτοκινήτων που θα απαιτεί τέτοιες συσκευές το 2024, στο πλαίσιο της αποστολής του να μειώσει τα τροχαία δυστυχήματα και τους θανάτους.

Ακολουθούν όλα όσα γνωρίζουμε για το πιθανό μέτρο και τι θα μπορούσε να σημαίνει για τους οδηγούς.

Πόσοι θάνατοι και ατυχήματα συμβαίνουν από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ;

Περίπου 10.580 άνθρωποι πέθανανν ετησίως σε ατυχήματα με οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ από το 2012 έως το 2021, σύμφωνα με την NHTSA.

Περίπου το 31% όλων των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στις ΗΠΑ αφορούν μεθυσμένους οδηγούς – με συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα (BAC) 0,08% ή περισσότερο.

Το 2021, θα σκοτώθηκαν 13.384 άνθρωποι σε τροχαία ατυχήματα υπό την επήρεια αλκοόλ, σύμφωνα με τον οργανισμό.

Γιατί η NHTSA προτείνει πρότυπο για συσκευές που αποτρέπουν την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σε αυτοκίνητα και φορτηγά;

Στο πλαίσιο του δικομματικού νόμου για τις υποδομές ύψους 1,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων (με τον επίσημο τίτλο Infrastructure Investment and Jobs Act), ο οποίος ψηφίστηκε από το Κογκρέσο και υπογράφηκε από τον Πρόεδρο Μπάιντεν στις 15 Νοεμβρίου 2021, υπάρχει διάταξη που δίνει εντολή στην NHTSA να συντάξει ένα νέο ομοσπονδιακό πρότυπο ασφαλείας που θα απαιτεί χαρακτηριστικά ανίχνευσης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ σε επερχόμενα επιβατικά μοντέλα.

Όταν το Κογκρέσο προετοίμαζε το ογκώδες νομοσχέδιο, η Αμερικανίδα βουλευτής Debbie Dingell, D-Michigan και ο Αμερικανός γερουσιαστής Ben Ray Luján (D-N.M.), πρότειναν το μέτρο. Ο Luján είχε χτυπηθεί από μεθυσμένο οδηγό στο παρελθόν- ο Dingell παρακινήθηκε από τον τραγικό θάνατο μιας οικογένειας από το Μίσιγκαν που σκοτώθηκε όταν ένας μεθυσμένος οδηγός χτύπησε μετωπικά το αυτοκίνητό τους τον Ιανουάριο του 2019.

Η νομοθεσία ζητά από την NHTSA να εκδώσει τελικό κανόνα το αργότερο έως τις 15 Νοεμβρίου 2024. Εάν ο οργανισμός διαπιστώσει ότι δεν μπορεί να συντάξει έναν βιώσιμο κανόνα, πρέπει να εκδώσει έκθεση στην οποία να αναφέρει τους λόγους.

Τι θα έκανε ένα πρότυπο πρόληψης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ;

Θα απαιτούσε τη χρήση τεχνολογίας στα οχήματα που θα μπορούσε να αποτρέψει ή να περιορίσει την οδήγηση κάποιου, εάν ανιχνευθεί αλκοόλ ή αλκοολική διαταραχή. Η εν λόγω βλάβη θα μπορούσε να ανιχνευθεί με τη μέτρηση της συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα του οδηγού (BAC) ή με την παρακολούθηση του τρόπου με τον οποίο ο οδηγός χειρίζεται το όχημα ή με συνδυασμό και των δύο μέτρων.

Κάθε πρότυπο πρέπει επίσης να είναι «εφαρμόσιμο», υπό την έννοια ότι η προσθήκη της τεχνολογίας είναι οικονομικά εφικτή και ότι οι καταναλωτές θα αποδεχθούν τα νέα μέτρα.

Ο νόμος για τις υποδομές αναφέρει ότι η NHTSA «θα πρέπει να εκδώσει έναν νέο κανονισμό μόνο εάν πληροί τις απαιτήσεις του National Traffic and Motor Vehicle Safety Act, ο οποίος ορίζει ότι ένα προτεινόμενο πρότυπο πρέπει να είναι λογικό, εφικτό και να μειώνει τα τροχαία δυστυχήματα και τους σχετικούς θανάτους, μεταξύ άλλων παραγόντων».

Τι είδους συσκευές πρόληψης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε νέα αυτοκίνητα και φορτηγά;

Η NHTSA εστιάζει σε τεχνολογίες «παθητικής» ανίχνευσης αλκοόλ στον οδηγό – που βρίσκονται υπό ανάπτυξη – με αισθητήρες για τη μέτρηση του αλκοόλ στο δέρμα ή την αναπνοή του οδηγού. Ένα τιμόνι ή ένας διακόπτης ανάφλεξης θα μπορούσε να διαθέτει ένα πεδίο αφής, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιεί φως εγγύς υπέρυθρης ακτινοβολίας για την ανίχνευση του αλκοόλ στο σώμα.

Ένας αισθητήρας αναπνοής θα μπορούσε να μετρά το αλκοόλ όταν ο οδηγός εκπνέει. Αυτό το σύστημα ανίχνευσης διαφέρει από τις τρέχουσες συσκευές αλκοτέστ, οι οποίες συχνά απαιτούνται για τους παραβάτες DWI μετά την αποκατάσταση της άδειας οδήγησης. Πρέπει να φυσήξουν σε έναν σωλήνα και, εάν το επίπεδο αλκοόλ στο αίμα τους είναι πολύ υψηλό, το όχημα αχρηστεύεται.

Πόσο σύντομα θα μπορούσαμε να δούμε συσκευές πρόληψης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στα οχήματα;

Η πραγματική ανάπτυξη των συσκευών πρόληψης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ θα μπορούσε να διαρκέσει αρκετά χρόνια. Τα πρωτότυπα σχέδια ανίχνευσης αλκοόλ με βάση την αναπνοή αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2024, ενώ τα πρωτότυπα με βάση την αφή αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025. Η NHTSA αναμένει ότι οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να χρειαστούν τουλάχιστον 18 έως 24 μήνες για την ενσωμάτωση των συσκευών στα οχήματα.

Οι ειδικοί λένε ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα μπορούσαν να αρχίσουν να ενσωματώνουν την τεχνολογία στα νέα οχήματα το 2026 ή το 2027. «Ένας σημερινός περιορισμός αυτής της επιλογής είναι το γεγονός ότι η NHTSA δεν γνωρίζει μια παθητική και ακριβή … τεχνολογία (για την ανίχνευση 0,08%. BAC) διαθέσιμη για οχήματα παραγωγής σήμερα, και ως εκ τούτου το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή στο στόλο μπορεί να αποτελέσει ζήτημα», αναφέρει η υπηρεσία στην ανακοίνωση.

Η NHTSA ζητά σχόλια και πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση των τεχνολογιών ανίχνευσης και απομείωσης από εταιρείες όπως η Toyota και η Nissan, οι οποίες φέρονται να είχαν αναπτύξει αισθητήρες για την ανίχνευση οδηγών με αλκοόλ.

Γιατί ορισμένοι αντιτίθενται στην τεχνολογία ανίχνευσης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ;

Στην ανακοίνωση, η NHTSA δήλωσε ότι γνωρίζει δύο πράγματα που μπορεί να αποτρέψουν τα άτομα από ένα μέτρο:

Η NHTSA τόνισε στην ανακοίνωση τη θέση της ότι «η οδήγηση είναι προνόμιο, όχι δικαίωμα».

Exit mobile version