Είναι το 2025 η χρονιά που θα γίνουν πραγματικά φτηνά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Είναι το 2025 η χρονιά που θα γίνουν πραγματικά φτηνά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Με όλο και περισσότερες μάρκες να αρχίζουν να φέρνουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πιο χαμηλές τιμές, βλέπουμε να γίνεται αυτό που θέλαμε, να έχουμε δηλαδή των επιλογή καλών ηλεκτρικών σε φυσιολογικές τιμές;

Μέσα στις ραγδαίες εξελίξεις γύρω που βλέπουμε γύρω από το αυτοκίνητο(και όχι μόνο) τον τελευταίο καιρό, μπορείς να έχεις παρατηρήσει ότι το 2025 είναι μια χρονιά που αρκετές μάρκες φαίνεται να κάνουν μια μικρή στροφή προς την προσιτή ηλεκτροκίνηση. Η πρόσφατη εισαγωγή του Volkswagen ID.Every1 έρχεται να προστεθεί σε μια νέα γενιά οικονομικών ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το Renault 5 E-Tech και το Fiat Grande Panda, που μειώνουν το κόστος εισόδου στην ηλεκτροκίνηση και υπόσχονται να επιταχύνουν τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Ακόμα και η Tesla είναι σχεδόν επιβεβαιωμένο ότι ετοιμάζει ένα προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο, κοντά στα 30.000€. Ακόμα πιο προσιτή στο κοινό η Volkswagen που προβλέπει ότι η τελική έκδοση παραγωγής του ID.Every1, το οποίο πιθανότατα θα ονομαστεί ID.1, θα κοστίζει  περίπου 20.000 ευρώ όταν λανσαριστεί το 2027. Πρόκειται για μια σημαντική μείωση τιμής σε σχέση με τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία, εκτός λίγων εξαιρέσεων, είναι πολύ πιο πάνω.

Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται φθηνότερα;

Η απάντηση είναι απλή: οι οικονομίες κλίμακας έχουν αρχίσει να αποδίδουν. Στην πρώτη φάση της ηλεκτροκίνησης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώθηκαν σε μεγάλα SUV με υψηλή τιμή, που μπορούσαν να απορροφήσουν το υψηλό κόστος των μπαταριών και της νέας τεχνολογίας. Τώρα, όμως, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, το κόστος των μπαταριών μειώνεται διαρκώς και οι κατασκευαστές μπορούν να επενδύσουν σε μικρότερα, πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα.

Ο CEO της Volkswagen, Thomas Schäfer, δήλωσε στο περιοδικό CAR:«Καθώς η ηλεκτροκίνηση εξελίσσεται και βελτιώνεται η τεχνολογία των μπαταριών, δημιουργούνται οι συνθήκες για την ηλεκτροκίνηση των μικρών αυτοκινήτων. Για να γίνει βιώσιμη η παραγωγή, χρειάζεται μεγάλος όγκος πωλήσεων και τεχνολογία που μπορεί να κλιμακωθεί.»

Τα στοιχεία της BloombergNEF, που παρακολουθεί το κόστος της τεχνολογίας μπαταριών ιόντων λιθίου, δείχνουν ότι οι τιμές αποθήκευσης ενέργειας έφτασαν στο χαμηλότερο επίπεδο όλων των εποχών το 2024, ενώ αναμένεται και περαιτέρω μείωση μέσα στο 2025. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει χαμηλότερο κόστος παραγωγής για τις εταιρείες και, φυσικά, χαμηλότερες τιμές αγοράς για τους καταναλωτές.

Οι κατασκευαστές που ηγούνται της αλλαγής

Η Volkswagen, μέσω του ομίλου της, σχεδιάζει να αξιοποιήσει την τεχνολογία της σε μοντέλα όπως το VW ID.1, το ID.2, το Cupra Raval και τα νέα Skoda EVs, ώστε να μειώσει αισθητά το κόστος. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να δούμε ακόμα και ηλεκτρικά Ford Fiesta ή Ford Ka βασισμένα στην πλατφόρμα της VW.

Ωστόσο, ο Όμιλος VW δεν είναι πρωτοπόρος στη συγκεκριμένη τάση. Ήδη, μάρκες όπως οι BYD, Citroen, Dacia, Fiat, Hyundai, Renault και Opel έχουν κυκλοφορήσει οικονομικά ηλεκτρικά μοντέλα, αξιοποιώντας κοινές πλατφόρμες και τεχνολογία και δείχνοντας στο κοινό ότι ίσως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι όσο μακριά όσο νομίζαμε.

 

Δείτε επίσης

Ελαστικό και πλευρικό τοίχωμα: Πώς καταλαβαίνω ότι έχει ζημιά;

Ελαστικό και πλευρικό τοίχωμα: Πώς καταλαβαίνω ότι έχει ζημιά;

F1-«Πύρα» από Mercedes: «Λυπηρή η μεταγραφή Hamilton στην Ferrari. Κλεμμένος ο τίτλος του 21’»

F1-«Πύρα» από Mercedes: «Λυπηρή η μεταγραφή Hamilton στην Ferrari. Κλεμμένος ο τίτλος του 21’»

4 συστήματα ασφαλείας που έφερε η Volvo και χρησιμοποιούμε όλοι σήμερα

4 συστήματα ασφαλείας που έφερε η Volvo και χρησιμοποιούμε όλοι σήμερα

Η Volkswagen επαναφέρει τα φυσικά κουμπιά στην καμπίνα

Η Volkswagen επαναφέρει τα φυσικά κουμπιά στην καμπίνα

Γιατί υπάρχει πάγος στο εσωτερικό του παρμπρίζ;

Γιατί υπάρχει πάγος στο εσωτερικό του παρμπρίζ;

Τελικά χρειάζεται ζυγοστάθμιση τροχών το αυτοκίνητο – Πώς το καταλαβαίνω;

Τελικά χρειάζεται ζυγοστάθμιση τροχών το αυτοκίνητο – Πώς το καταλαβαίνω;