Site icon TheCars.gr

Είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα πιο αργά από τα συμβατικά;

Είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα πιο αργά από τα συμβατικά;

Ο βρυχηθμός ενός κινητήρα, το γύρισμα των γραναζιών που μετακινούνται προς τα πάνω και ο αέρας που ρέει μέσα από ένα ανοιχτό παράθυρο είναι μια κοινή, εμβληματική εικόνα. Ωστόσο, η αυξανόμενη δημοτικότητα των υβριδικών αυτοκινήτων, αλλάζει αυτή την αντίληψη.

Παρά το γεγονός ότι είναι γνωστά για την καλή κατανάλωση καυσίμου και την προώθηση της οικολογικής οδήγησης, ορισμένα υβριδικά οχήματα έχουν επικριθεί για διάφορους λόγους. Μερικοί έχουν αμφισβητήσει, για παράδειγμα, την αξιοπιστία των συστοιχιών μπαταριών των υβριδικών, ισχυριζόμενοι ότι τείνουν να είναι ελαττωματικές και ότι είναι ακριβές στην αντικατάσταση.

Αυτό είναι σε μεγάλο βαθμό αναληθές και σχεδόν κάθε εταιρεία αυτοκινήτων που παράγει ένα υβριδικό όχημα, εγγυάται τη συστοιχία μπαταριών της για τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου.

Άλλοι έχουν σημειώσει ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι συνήθως πιο αργά από τα κανονικά αυτοκίνητα. Ο ισχυρισμός είναι, πως η επικέντρωση ενός υβριδικού στην κατανάλωση καυσίμου και στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, «θυσιάζει» υψηλότερες ταχύτητες και περισσότερη ισχύ.

Επομένως, τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πραγματικά πιο αργά από τα κανονικά αυτοκίνητα;

Ποια είναι η απόδοση ενός υβριδικού κινητήρα;

Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι αγοράζουν ένα υβριδικό αυτοκίνητο, έχον στο μυαλό τους κάποιο είδος «συμβιβασμού», μεταξύ της ισχύος και της οικολογικής οδήγησης. Ο λόγος που τα υβριδικά οχήματα έχουν γίνει τόσο δημοφιλή, είναι εξαιτίας αυτού του συμβιβασμού.

Καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες σχετικά με την παγκόσμια υπερθέρμανση, από τις εκπομπές άνθρακα που προκύπτουν από την κατανάλωση καυσίμου, η ισχύς που παρέχεται από έναν κινητήρα βενζίνης, σε συνδυασμό με τις ιδιότητες εξοικονόμησης καυσίμου ενός ηλεκτρικού κινητήρα φαίνεται ως ο καλύτερος δυνατός συνδυασμός.

Για να δούμε αν τα υβριδικά αυτοκίνητα αν είναι όντως σημαντικά πιο αργά στο δρόμο, πρέπει να εξετάσουμε την απόδοση του υβριδικού κινητήρα. Γενικά, ο κινητήρας σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο είναι σχεδόν πάντα μικρότερος από τον κινητήρα σε ένα μη υβριδικό αυτοκίνητο.

Οι μικρότεροι κινητήρες, συνήθως ισοδυναμούν με λιγότερη ισχύ και λιγότερη ροπή. Για να έχουν καλή κατανάλωση καυσίμου, τα υβριδικά λειτουργούν από μια στατική εκκίνηση χρησιμοποιώντας μόνο τον ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος συνήθως παρέχει πολύ λιγότερη ισχύ και ροπή από έναν κινητήρα βενζίνης.

Ωστόσο, αυτά τα δύο συστήματα λειτουργούν μαζί, για να εξασφαλίσουν ότι τα υβριδικά μπορούν να εξοικονομήσουν καύσιμο στην πόλη και να οδηγήσουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες σε αυτοκινητόδρομο.

Πόσο πιο αργά είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα;

Εν ολίγοις, τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν θα έχουν ταχύτητες κάτω από 72 χιλιόμετρα/ώρα στον αυτοκινητόδρομο, θέτοντας σε κίνδυνο – ή τουλάχιστον, εξοργίζοντας – άλλους οδηγούς, αλλά δεν θα πάνε τόσο γρήγορα όσο τα περισσότερα αυτοκίνητα.

Ενώ πολλά εξ ηλεκτρικά οχήματα έχουν σημαντικά χαμηλότερες τελικές ταχύτητες και ορισμένα είναι ακόμη λίγο ασταθή στον αυτοκινητόδρομο, τα υβριδικά αυτοκίνητα παίρνουν αρκετή ισχύ από τον κινητήρα βενζίνης για να πιάσουν μέχρι και 161 χιλιόμετρα/ώρα.

Το πραγματικό ζήτημα για τα υβριδικά είναι η επιτάχυνση. Δεδομένου ότι οι μικρότεροι ηλεκτρικοί κινητήρες δεν παράγουν μεγάλη ισχύ, ένα σχετικά γρήγορο υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να κάνει το 0-100 σε περίπου έξι δευτερόλεπτα, ενώ ένα τυπικό υβριδικό θα χρειαστεί γύρω στα 10 δευτερόλεπτα.

Πώς απαντούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων; Ορισμένοι αναπτύσσουν ταχύτερα αυτοκίνητα με μεγαλύτερους V-6 και πιο ισχυρούς ηλεκτρικούς κινητήρες.

Η εταιρεία ανάπτυξης υβριδικής τεχνολογίας Frazer-Nash Research και η ιταλική εταιρεία σχεδιασμού Italdesign Giugiaro, για παράδειγμα, συνεργάστηκαν για να κατασκευάσουν το Namir, ένα εντυπωσιακό plug-in υβριδικό που μπορεί να κάνει το 0-100 σε 3,5 δευτερόλεπτα και έχει μια τελική ταχύτητα 301 χιλιόμετρα/ώρα.

Η αυτονομία του Namir είναι επίσης 1.931 χιλιόμετρα, οπότε όποιος έχει ανάγκη για ταχύτητα και προτιμά την πράσινη οδήγηση, θα πρέπει να κοιτάξει προς την Ιταλία.

Exit mobile version