Είναι πιο ακριβό να βάζετε βενζίνη όταν έχει ζέστη; Γιατί λένε οτι είναι πιο φθηνό το πρωί;

Είναι πιο ακριβό να βάζετε βενζίνη όταν έχει ζέστη; Γιατί λένε οτι είναι πιο φθηνό το πρωί;

Ορισμένοι λένε ότι είναι καλύτερο να αγοράζετε τη βενζίνη σας πρωί-πρωί, παρά μέσα στη ζέστη της ημέρας. Αυτό συμβαίνει επειδή η βενζίνη, όπως όλα τα υγρά, διαστέλλεται όταν θερμαίνεται. Έτσι, σύμφωνα με αυτή τη συμβουλή, η βενζίνη θα είναι πιο πυκνή στη δροσιά νωρίς το πρωί, πράγμα που σημαίνει ότι θα έχετε περισσότερη ενέργεια ανά γαλόνι απ’ ό,τι αργότερα μέσα στην ημέρα.

Τα βασικά στοιχεία είναι σωστά, αλλά η συμβουλή δεν είναι.Η βενζίνη διαστέλλεται και συστέλλεται λίγο ανάλογα με τη θερμοκρασία της.Όταν η βενζίνη ανεβαίνει από τους 60 στους 75 βαθμούς F, για παράδειγμα, ο όγκος της αυξάνεται κατά 1%, ενώ το ενεργειακό της περιεχόμενο παραμένει το ίδιο.

Όμως τα πρατήρια καυσίμων συνήθως αποθηκεύουν τη βενζίνη τους σε υπόγειες δεξαμενές, όπου η διακύμανση της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι πολύ μικρότερη από ό,τι στον αέρα πάνω από αυτές. Το αποτέλεσμα είναι ότι η θερμοκρασία της βενζίνης που βγαίνει από το ακροφύσιο καυσίμου μεταβάλλεται πολύ λίγο, και μπορεί και καθόλου, κατά τη διάρκεια οποιουδήποτε 24ωρου και σε οποιοδήποτε πρατήριο.

Ο Craig Eerkes, πρώην πρόεδρος του Petroleum Marketers Association of America, ενός εμπορικού ομίλου για τα πρατήρια καυσίμων, λέει ότι η διαστολή και η συστολή της βενζίνης λόγω των θερμοκρασιακών μεταβολών κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι, για τον καταναλωτή, «τόσο, μα τόσο μικρή που είναι σχεδόν ανύπαρκτη».

Η Judy Dugan, διευθύντρια ερευνών της ομάδας υπεράσπισης των καταναλωτών της Καλιφόρνιας, Consumer Watchdog, λέει: «Η μεταβολή της θερμοκρασίας μεταξύ ημέρας και νύχτας σε ένα μεμονωμένο βενζινάδικο είναι πιθανό να είναι αμελητέα. Σημειώνει επίσης ότι οι σημερινές δεξαμενές με διπλή φιάλη τείνουν να διατηρούν τη βενζίνη στην ίδια θερμοκρασία στην οποία παραδίδεται για αρκετό διάστημα. «Εάν το καύσιμο είναι ζεστό όταν παραδίδεται σε ένα πρατήριο, θα είναι ακόμα ζεστό όταν πωλείται λίγες ώρες αργότερα».

Πραγματοποιήθηκαν κάποιες δοκιμές θερμοκρασίας σε εγκαταστάσεις για δοκιμές αυτοκινήτων στο East Haddam του Κονέκτικατ, σε μια υπόγεια δεξαμενή καυσίμων παρόμοια με αυτή ενός τυπικού πρατηρίου καυσίμων. Κατά τη διάρκεια μερικών καλοκαιρινών ημερών μετρήθηκε η θερμοκρασία, ανά γαλόνι που έφευγε από το ακροφύσιο του διανομέα τόσο νωρίς το πρωί (8:30 π.μ.) όσο και νωρίς το απόγευμα (12:30 έως 1:00 μ.μ.).

Η θερμοκρασία του αέρα μεταξύ των γεμισμάτων κυμαινόταν έως και 12 βαθμούς, το καύσιμο στην υπόγεια δεξαμενή παρέμενε σταθερά στους 62 βαθμούς F. Ως αποτέλεσμα, διαπιστώθηκε ότι μετά την άντληση των πρώτων λίγων γαλονιών, η θερμοκρασία του καυσίμου που έβγαινε από το ακροφύσιο διέφερε ελάχιστα μεταξύ πρωινού και απογευματινού.

Τόσο κατά το πρωινό όσο και κατά το απογευματινό γέμισμα, τα πρώτα λίγα γαλόνια που έβγαιναν από το ακροφύσιο ήταν αισθητά θερμότερα από τα επόμενα γαλόνια. Η θερμοκρασία μεταξύ του πρώτου και του δέκατου γαλονιού, για παράδειγμα, μειώθηκε κατά 8 έως 17 βαθμούς. Αυτό ήταν αποτέλεσμα της παραμονής της βενζίνης στον διανομέα της αντλίας, ο οποίος θερμάνθηκε από τον ήλιο. Στην υπόγεια δεξαμενή, η οποία αποθηκεύει καύσιμα υψηλής ποιότητας, δεν είναι ασυνήθιστο η βενζίνη να παραμένει για ώρες ή και ημέρες μεταξύ των γεμισμάτων – σε αντίθεση με μια τυπική δεξαμενή πρατηρίου καυσίμων, η οποία μπορεί να αναπληρώνεται κάθε μέρα ή και πιο συχνά.

Για τους καταναλωτές, αυτό σημαίνει ότι θα ήταν οριακά καλύτερο να παίρνετε βενζίνη από βενζίνη που δεν έχει παραμείνει για πολύ καιρό σε μία δεξαμενή αντλίας που θερμαίνεται από τον ήλιο, ανεξάρτητα από την ώρα της ημέρας. Αλλά αυτό ισχύει μόνο αν η υπόγεια δεξαμενή διατηρεί το καύσιμο κρύο. Όπως επισημαίνει ο Dugan, αυτό συχνά δεν συμβαίνει. Οι σημερινές δεξαμενές με διπλά τοιχώματα λειτουργούν εξίσου καλά στο να διατηρούν το καύσιμο ζεστό και δροσερό. Εάν το καύσιμο είναι ζεστό όταν παραδίδεται σε ένα πρατήριο, θα είναι ακόμα ζεστό όταν πωλείται λίγες ώρες αργότερα, είτε αυτό συμβαίνει στις πέντε το πρωί είτε στις δύο το απόγευμα.

Το συμπέρασμα είναι ότι. Ακόμα και με τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας στα πρώτα γαλόνια που αντλήθηκαν στις εγκαταστάσεις, δεν είχε μεγάλη ποινή για τον καταναλωτή.

Δείτε επίσης

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα