Site icon TheCars.gr

Διόδια στην Ελλάδα: Πόσο αυξήθηκαν το 2024

Διόδια στην Ελλάδα

Η είσπραξη διοδίων στην Ελλάδα έχει μακρά ιστορία, που χρονολογείται από την αρχαιότητα. Σε διάφορες περιόδους, οι πολίτες καλούνταν να πληρώνουν για τη χρήση δρόμων, γεφυρών και άλλων υποδομών.

Στα νεότερα χρόνια, τα διόδια άρχισαν να χρησιμοποιούνται συστηματικά για τη χρηματοδότηση της κατασκευής και συντήρησης του εθνικού οδικού δικτύου. Το 1957, θεσπίστηκε ο πρώτος νόμος για τα διόδια, ο οποίος προέβλεπε την καταβολή τέλους για τη χρήση της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης.

Σταδιακά, το δίκτυο των διοδίων επεκτάθηκε, καλύπτοντας όλο και περισσότερα τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου. Σήμερα, υπάρχουν πάνω από 40 σταθμοί διοδίων στην Ελλάδα, οι οποίοι λειτουργούν από διάφορες εταιρείες.

Η εξέλιξη των διοδίων στην Ελλάδα έχει σημαδευτεί από διάφορες αλλαγές και εξελίξεις. Ας δούμε μερικά από τα σημαντικότερα σημεία:

Σήμερα, τα διόδια αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων για το ελληνικό κράτος. Τα έσοδα από τα διόδια χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση της κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας του εθνικού οδικού δικτύου.

Ωστόσο, η ύπαρξη διοδίων έχει πυροδοτήσει και αντιδράσεις από τους πολίτες, οι οποίοι θεωρούν ότι το κόστος τους είναι υψηλό και ότι επιβαρύνουν δυσανάλογα τα νοικοκυριά.

Στο μέλλον, η εξέλιξη των διοδίων στην Ελλάδα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και με τις πολιτικές επιλογές που θα υιοθετηθούν. Η υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων χρηματοδότησης, όπως η θέσπιση ειδικού τέλους κυκλοφορίας ή η αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, ίσως αποτελέσουν λύσεις για την άμβλυνση των προβλημάτων που σχετίζονται με τα διόδια.

Η Ελλάδα διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, με τα διόδια να αποτελούν τον κύριο τρόπο χρηματοδότησής τους.

Την 1η Φεβρουαρίου 2024, τέθηκε σε ισχύ η ετήσια αύξηση στα διόδια της Ελλάδας. Η αύξηση αυτή, η οποία λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο, βασίζεται στον πληθωρισμό του προηγούμενου έτους.

Τα διόδια θα είναι αυξημένα και τα επόμενα δύο χρόνια.

Επιπλέον έχει γίνει γνωστό ότι δεν θα ισχύσουν αυξήσεις στην Αττική οδό και στην Εγνατία με την έναρξη του νέου έτους.

Η αύξηση οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως:

Πόσο αυξήθηκαν τα διόδια;

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, οι αυξήσεις κυμαίνονται από 7% έως 7,5%. Αυτό σημαίνει, ότι για παράδειγμα η διαδρομή Αθήνας – Θεσσαλονίκης για ένα Ι.Χ. αυξάνεται κατά 2,20 ευρώ και η διαδρομή Αθήνας – Ιωαννίνων (μέσω της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου) κατά 2,75 ευρώ.

Οι αυξήσεις κατά μέσον όρο κυμαίνονται μεταξύ 7%-7,5%, το οποίο ανάλογα με το ύψος του αρχικού διοδίου και την κατηγορία του οχήματος, ποικίλλει από 0,10 ευρώ έως 4,5 ευρώ (στα λεωφορεία άνω των 40 θέσεων στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου).

Λόγω των αυξήσεων αυτών, από το νέο έτος οι διαδρομές για ένα αυτοκίνητο θα κοστίζουν:

Ωστόσο, θα ήταν απαραίτητο να αναφέρουμε ότι οι τιμές των διοδίων στρογγυλοποιούνται (συνήθως προς τα κάτω) για πρακτικούς λόγους και επομένως με αυτόν τον τρόπο προκύπτουν κάθε χρόνο οι τελικές τιμές.

Τι χρειάζεται να γνωρίζετε:

Νέες πληροφορίες:

Exit mobile version