Site icon TheCars.gr

Διεθνή ρεπορτάζ λένε πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα επιβιώσουν και μετά το 2035

κινητήρες εσωτερικής καύσης

123rf

Κινητήρες εσωτερικής καύσης: Το Der Spiegel αναφέρει πως υπάρχει μέλλον για τα αυτοκίνητα με θερμικά μοτέρ και μετά το 2035, αρκεί να είναι μέρος ενός Plug-In υβριδικού συστήματος κίνησης.

Μια δεκαετία απομένει μέχρι να τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και diesel στα νέα αυτοκίνητα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση παρά τις αντιδράσεις οδηγών και κατασκευαστών δεν φαίνεται πως λαμβάνει υπ’όψιν της, τις πιέσεις για αναβάλλει το stop, κρατώντας τη στάση της πως οι μάρκες πρέπει να έχουν εξηλεκτρίσει πλήρως την γκάμα τους έως το 2035. 

Ωστόσο, σύμφωνα με νέες πληροφορίες από τη γερμανική εφημερίδα Der Spiegel, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης ενδέχεται να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται, αρκεί να είναι ενσωματωμένοι σε υβριδικά plug-in συστήματα κίνησης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε πρόσφατο επίσημο έγγραφο, φαίνεται να αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο διατήρησης των θερμικών κινητήρων υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Αυτό σηματοδοτεί μια πιθανή αλλαγή πορείας στην ευρωπαϊκή στρατηγική για τη βιώσιμη αυτοκίνηση.

E.E.: Στροφή στην τεχνολογική ουδετερότητα

Σύμφωνα με το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:

«Η κινητικότητα και η τεχνολογική ουδετερότητα είναι κλειδιά για την ανταγωνιστικότητα. […] Για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας το 2035, θα απαιτηθεί μια τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση, στην οποία τα συνθετικά καύσιμα (e-fuels) θα μπορούσαν να διαδραματίσουν ρόλο, μέσω μιας στοχευμένης τροποποίησης του κανονισμού στο πλαίσιο της προγραμματισμένης αναθεώρησης.»

Αυτό σημαίνει ότι τα τα συνθετικά καύσιμα ενδέχεται να επιτρέψουν τη συνέχιση της χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης ακόμα και μετά την προθεσμία του 2035, αρκεί να πληρούν αυστηρά περιβαλλοντικά κριτήρια. Παράλληλα, υπάρχουν και οι plug-in hybrid (PHEV) τεχνολογίες, οι οποίες επίσης βρίσκονται στο προσκήνιο.

Η προοπτική των Plug-In υβριδικών και των συνθετικών καυσίμων για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Οι plug-in υβριδικές τεχνολογίες επιτρέπουν τη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης με μειωμένες εκπομπές ρύπων, καθώς οι ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν σημαντικό μέρος της οδήγησης, ειδικά σε αστικές περιοχές.

Υπάρχει τελικά μέλλον για τα θερμικά μοτέρ; 

Παρότι το τρέχον πλάνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης προβλέπει την πλήρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, η τεχνολογική εξέλιξη και οι πιέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται να αφήνουν ένα μικρό περιθώριο για αλλαγές.

 

 

 

Exit mobile version