Site icon TheCars.gr

Diesel: Γιατί η Mercedes πιστεύει ακόμα στο πετρέλαιο

Diesel Mercedes

group.mercedes-benz.com

Diesel – Μπορεί η Ε.Ε. να θέλει να απαγορεύσει τα ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2035, ωστόσο η γερμανική φίρμα πιστεύει ακόμα στους κινητήρες πετρέλαιού και δεν είναι ακόμη έτοιμη να τους εγκαταλείψει

Η Mercedes, όπως όλες οι μάρκες αυτοκινήτων, έχει βάλει ως στόχο της να κάνει το μέλλον της ηλεκτρικό σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ε.Ε. αλλά μέχρι τότε, η γερμανική εταιρεία συνεχίζει να πιστεύει στη δύναμη του diesel , κυρίως για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων.

Συγκεκριμένα, η γερμανική μάρκα θα συνεχίσει να επενδύει στα diesel, ιδίως για τα πιο ακριβά μοντέλα της, τα οποία απευθύνονται σε πελάτες που διανύουν μεγάλες αποστάσεις καθημερινά, τόσο για ιδιώτες όσο και για τους επαγγελματίες.

Καλά νέα, λοιπόν, για τους φίλους του diesel, αφού για τα «αστέρια» του μέλλοντος, οι  κινητήρες πετρελαίου, τεσσάρων και έξι κυλίνδρων θα συνεχίσουν να παραμένουν η βασική επιλογή για τις μεγάλες κατηγορίες.

Η εταιρεία έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν σκοπεύει να σταματήσει τις επενδύσεις στο πετρέλαιο, τουλάχιστον για το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με ανακοίνωση της σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σχετικά με το μέλλον του diesel. Ας δούμε όμως τα γιατί και τα πώς αυτής της στρατηγικής.

Γιατί η Mercedes συνεχίζει να πιστεύει στο Diesel

Αν και η τάση στην αυτοκίνηση και οι οδηγίες των θεσμών είναι να εγκαταλειφθούν τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα, η Mercedes εξηγεί ότι το πετρέλαιο παραμένει προτιμώμενο καύσιμο για το 74% των πελατών στον τομέα των Ι.Χ., ενώ για τα επαγγελματικά οχήματα, το ποσοστό φτάνει στο 90%.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η επιτυχία αυτής της τεχνολογίας οφείλεται στις συνεχείς επενδύσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Οι τελευταίας γενιάς πετρελαιοκινητήρες, όπως οι OM654 και OM656, όχι μόνο πληρούν τα αυστηρότερα πρότυπα ρύπων, αλλά είναι και συμβατοί με υβριδικά συστήματα.

Τι δείχνει το μέλλον

Κοιτώντας προς το μέλλον, η Mercedes έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να επικεντρωθεί στη χρήση του diesel στα μεγαλύτερα και πιο βαριά μοντέλα, ξεκινώντας από τη C-Class. Αυτό θα επιτρέψει, σύμφωνα με την εταιρεία, τη μεγιστοποίηση των οφελών του ντίζελ για οχήματα με μεγαλύτερο βάρος, όπου το ντίζελ εξακολουθεί να υπερτερεί σε ροπή και κατανάλωση καυσίμου.

Πώς προέκυψε όμως η σχέση αγάπης της Mercedes με το diesel; Η απάντηση βρίσκεται στο Mercedes 260D του 1936, το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία με κινητήρα πετρελαίου ως στάνταρ, μια τεχνολογία που εξελίχθηκε περεταίρω με την εισαγωγή της τεχνολογίας turbodiesel (κάτι που έγινε στις δεκαετίες του ’70 ) άλλα και με το σύστημα Common Rail στα ’90s.

Όπως και στη μέση της δεκαετίας του 2000, όταν η εταιρεία πρωτοστάτησε με την τεχνολογία AdBlue, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Euro 6 έκδοση του V6 OM642 κινητήρα, αρχικά στην E-Class 320 Bluetec και έπειτα στα ML, GL και R 350 Bluetec. Αυτή η τεχνολογία βοήθησε σημαντικά στη μείωση των εκπομπών NOx και σωματιδίων.

Όπως ήδη έχουμε πει πολλές φορές, άλλωστε, η Mercedes έχει μια πλούσια ιστορία στα μοτέρ πετρελαίου. 

Η τελευταία γενιά κινητήρων της Mercedes είναι ήδη συμβατή με προηγμένα βιοκαύσιμα, όπως το HVO100, και εκπροσωπεί την κορυφή της εξέλιξης της τεχνολογίας ντίζελ.

 

Exit mobile version