Είστε έτοιμοι να φύγετε και προσπαθείτε να βάλετε μπροστά το αυτοκίνητό σας, αλλά το μόνο που ακούτε είναι ένας κλικ ή τικ-τικ ήχος. Ακόμα χειρότερα, δεν ξεκινάει καθόλου. Σε μια τέτοια κατάσταση, έχετε δύο επιλογές. Η πρώτη είναι να περιμένετε έναν μηχανικό ή μια υπηρεσία ρυμούλκησης. Η δεύτερη είναι να το φτιάξετε μόνοι σας. Ωστόσο, ο τεράστιος αριθμός κινούμενων μερών στο αυτοκίνητό σας σημαίνει ότι δεν είναι τόσο εύκολο όσο το να αλλάξετε μια λάμπα. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εντοπίσετε το πρόβλημα του οχήματός σας και να το ξαναβάλετε σε λειτουργία χωρίς να χρειαστεί να πάτε σε μηχανικό.
Όταν το αυτοκίνητό σας δεν ξεκινάει, συνήθως οφείλεται σε κάποιο πρόβλημα με ένα από τα εξαρτήματα που ενεργοποιούνται όταν γυρνάτε το κλειδί στη μίζα. Αυτό δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη, γιατί λόγω της φθοράς, κάποιο εξάρτημα είναι πιθανό να παρουσιάσει δυσλειτουργία. Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε, από την μπαταρία του αυτοκινήτου σας μέχρι την αντλία καυσίμου του, και τις περισσότερες φορές, μπορείτε πιθανώς να το εντοπίσετε και να το διορθώσετε μόνοι σας. Ακολουθούν μερικές χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση προβλημάτων όταν το αυτοκίνητό σας δεν ξεκινάει.
Ξεκινήστε το αυτοκίνητό σας
Η μπαταρία του αυτοκινήτου σας τροφοδοτεί τις ηλεκτρικές μονάδες και θέτει σε λειτουργία τον κινητήρα. Φυσικά, όπως κάθε άλλο εξάρτημα, η μπαταρία του αυτοκινήτου σας δεν θα διαρκέσει για πάντα. Με την πάροδο του χρόνου, οι μπαταρίες εξασθενούν και δεν μπορούν να διατηρήσουν αρκετή φόρτιση για να ξεκινήσει ο κινητήρας. Ακόμα πιο συχνά, μια άδεια μπαταρία είναι πιθανότατα ο ένοχος για την μη εκκίνηση του αυτοκινήτου σας.
Συνήθως, η μπαταρία του αυτοκινήτου σας φορτίζει κάθε φορά που ανάβει ο κινητήρας. Ωστόσο, εάν δεν έχετε χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό σας για ένα ή δύο μήνες, όταν προσπαθήσετε να ξεκινήσετε τον κινητήρα, μπορεί να μην λειτουργήσει επειδή η μπαταρία έχει εξαντληθεί κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Άλλη μια συνηθισμένη αιτία είναι αν αφήσετε μια ηλεκτρική μονάδα αναμμένη για πολύ ώρα, όπως τους προβολείς, ενώ ο κινητήρας είναι σβηστός. Αυτό θα εξαντλήσει όλη την ενέργεια από την μπαταρία του αυτοκινήτου και το αυτοκίνητό σας δεν θα ξεκινήσει. Ευτυχώς, η επαναφόρτιση της μπαταрии σας δεν θα κοστίσει πολύ.
Μπορείτε να το διορθώσετε αυτό με τη βοήθεια άλλου αυτοκινήτου για αρχική φόρτιση και αφήνοντας τον κινητήρα σας να φορτίσει ξανά τη μπαταρία.
Για να “ξεκινήσετε” το αυτοκίνητό σας, θα χρειαστείτε καλώδια εκκίνησης που θα συνδέσουν τον κινητήρα σας με μια άλλη πηγή ενέργειας. Συνήθως αυτά τα καλώδια έχουν σήμανση με σύμβολα + και – ή είναι κωδικοποιημένα με χρώματα για να ξέρετε πού να τα τοποθετήσετε στην μπαταρία σας.
Συνδέστε το ένα στον θετικό πόλο (+) της μπαταρίας σας και στον θετικό πόλο (+) της μπαταρίας του αυτοκινήτου που θα σας βοηθήσει. Στη συνέχεια, συνδέστε το άλλο στον αρνητικό πόλο (-) της μπαταρίας που σας βοηθάει και σε ένα μη βαμμένο μεταλλικό σημείο στον κινητήρα του δικού σας οχήματος (όχι στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας σας).
Καθαρίστε τους διαβρωμένους πόλους της μπαταρίας
Μερικές φορές, η μπαταρία του αυτοκινήτου σας μπορεί να είναι σε καλή κατάσταση, αλλά αν κοιτάξετε πιο προσεκτικά τον ακροδέκτη που τη συνδέει με το υπόλοιπο αυτοκίνητο, θα παρατηρήσετε μια λευκάσπρη ή πρασινωπή ή ακόμα και γαλάζια ουσία σε σκόνη γύρω του. Αυτό είναι ένδειξη διάβρωσης, η οποία προκαλείται από υπερθέρμανση και διαρροές υγρών και είναι πιο συνηθισμένη σε παλαιότερες μπαταρίες.
Ενώ ο ακροδέκτης της μπαταρίας μπορεί να φαίνεται σαν ένα μικρό εξάρτημα, διανέμει ενέργεια από την μπαταρία του αυτοκινήτου σε όλο το όχημα, επομένως ένας διαβρωμένος ακροδέκτης θα διακόψει το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματός σας. Με αρκετό χρόνο, μπορεί ακόμη και να εμποδίσει την εκκίνηση του αυτοκινήτου σας.
Έτσι, αν παρατηρήσετε διάβρωση στον ακροδέκτη της μπαταρίας σας, μπορείτε να τον καθαρίσετε μόνοι σας με ορισμένα οικιακά είδη. Πρώτα, ανακατέψτε μια κουταλιά σούπας μαγειρική σόδα με νερό. Αυτό το μείγμα θα το χρησιμοποιήσετε για να καθαρίσετε την επηρεασμένη περιοχή.
Αποσυνδέστε και τους δύο ακροδέκτες και, στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε μια βούρτσα βουτηγμένη στο διάλυμα σας για να ξύσετε απαλά τη διάβρωση. Αφού τελειώσετε με τον καθαρισμό του ακροδέκτη, εφαρμόστε λίγο γράσο και, στη συνέχεια, επανασυνδέστε τους ακροδέκτες. Ωστόσο, εάν η διάβρωση είναι επίμονη και η ζημιά αυξάνεται, παρά την τακτική συντήρηση, μπορεί να χρειαστεί να αντικαταστήσετε εντελώς τους ακροδέκτες. Σε αυτή την περίπτωση, συνιστάται να ζητήσετε βοήθεια από ειδικό.
Κουνήστε το τιμόνι
Μερικές φορές το πρόβλημα μπορεί να μην είναι η μπαταρία ή τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου σας. Μπορεί να συμβεί να βάλετε το κλειδί στη μίζα και να μην στρίβει καθόλου. Παρ’ ό,τι μπορεί να πιστεύετε, αυτό είναι ένα σύνηθες πρόβλημα και ευτυχώς, έχει μια εύκολη λύση. Πρώτα, είναι σημαντικό να μάθετε γιατί το κλειδί δεν στρίβει. Η κατανόηση του γιατί συμβαίνει αυτό θα σας βοηθήσει να επιλύσετε το ζήτημα και ενδεχομένως να αποτρέψετε να συμβεί ξανά.
Πράγματι, το κλειδί της μίζας ξεκινά τη ροή ρεύματος στο μοτέρ εκκίνησης, ο οποίος με τη σειρά του θέτει σε λειτουργία τον κινητήρα. Αυτό επιτρέπει στο ρεύμα να διαρρέει μέσω του συστήματος ανάφλεξης. Εάν το κλειδί δεν μπορεί να το κάνει αυτό, μια συνηθισμένη αιτία είναι το μπλοκάρισμα του τιμονιού. πολλά τιμόνια είναι προγραμματισμένα να κλειδώνουν μόλις αφαιρεθεί το κλειδί ανάφλεξης από τη θέση του, με αποτέλεσμα το τιμόνι να παραμένει σε μια συγκεκριμένη θέση.
Ωστόσο, όταν το τιμόνι δεν είναι ευθυγραμμισμένο ίσια, μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα. Αυτό συμβαίνει συχνά όταν σταθμεύετε το αυτοκίνητό σας και ξεχνάτε να επανατοποθετήσετε το τιμόνι σε ευθεία θέση και να ισιώσετε τα λάστιχα.
Τώρα που καταλάβατε γιατί συμβαίνει αυτό, μπορείτε να κουνήσετε σταθερά το τιμόνι ενώ προσπαθείτε να γυρίσετε το κλειδί στη μίζα σας. Μετά από μερικές συνεχόμενες κινήσεις του τιμονιού και απαλό κούνημα του κλειδιού ανάφλεξης, το κλειδί τελικά θα γυρίσει, το τιμόνι θα ξεκλειδώσει και το αυτοκίνητο θα πρέπει να ξεκινήσει.
Καθαρίστε το μπουζί
Ένας σπινθήρας είναι ένα από τα τρία απαραίτητα στοιχεία για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθιστώντας τα μπουζί ένα σημαντικό τμήμα του αυτοκινήτου σας. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, μπορούν να γίνουν ελαττωματικά ή βρώμικα. Εάν συμβαίνει αυτό, πιθανότα να παρατηρήσετε ότι ο κινητήρας σας σβήνει όταν ξεκινάτε το αυτοκίνητο. Το επόμενο βήμα είναι είτε να καθαρίσετε είτε να αντικαταστήσετε εντελώς τα παλιά μπουζί.
Για να καθαρίσετε τα μπουζί σας, ξεκινήστε αφαιρώντας το καπάκι του κινητήρα και στη συνέχεια το πηνίο ανάφλεξης. Τα μπουζί τείνουν να κολλάνε, επομένως μπορείτε να ψεκάσετε λίγο WD-40 πάνω τους και να τα αφήσετε για μερικά λεπτά για να τα αφαιρέσετε πιο εύκολα. Αφού τα βγάλετε, σκουπίστε τα και τοποθετήστε τα ξανά στη θέση τους.
Η αντικατάσταση των μπουζί, από την άλλη πλευρά, δεν είναι ακριβής επιστήμη. Εξαρτάται από τον τύπο μπουζί, τη βενζίνη που χρησιμοποιεί το όχημά σας και τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει. Ωστόσο, τα μπουζί κατά μέσο όρο πρέπει να αλλάζονται κάθε 48.000 έως 88.500 χιλιόμετρα, ανάλογα με τη μάρκα του αυτοκινήτου.
Εάν υποψιάζεστε ότι το αυτοκίνητό σας έχει κατεστραμμένο μπουζί πριν φτάσει στα εκτιμώμενα χιλιόμετρα αλλαγής, υπάρχουν τρόποι να το μάθετε απλώς κοιτάζοντάς το. Για παράδειγμα, εάν παρατηρήσετε μαύρη αιθάλη στο μπουζί σας ή μια καμένη άκρη του μονωτή κατά τον καθαρισμό, αυτό είναι ένα καλό σημάδι ότι πρέπει να αντικαταστήσετε τα μπουζί σας.
Γεμίστε τη δεξαμενή σας
Μερικές φορές, τα προβλήματα με το αυτοκίνητό σας δεν απαιτούν μηχανικό ή επαγγελματία – ίσως να έχετε απλά μείνει από βενζίνη. Σε αυτή την περίπτωση, πιθανότατα θα παρατηρήσετε το αυτοκίνητό σας να κάνει ψίλλια, να δυσκολεύεται να επιταχύνει και ακόμη και ο κινητήρας να κάνει ήχο βήχα. Ενώ σίγουρα δεν σχεδιάζετε να εξαντληθεί το καύσιμο, μερικές φορές αυτά τα πράγματα απλά συμβαίνουν.
Για παράδειγμα, μπορεί να χάσετε τον λογαριασμό του πόσο καύσιμο χρησιμοποιείτε ενώ είστε κολλημένοι στην κίνηση για περισσότερο από το αναμενόμενο, μια διαρροή καυσίμου μπορεί να αδειάσει το ρεζερβουάρ σας ή μια ελαττωματική ένδειξη στάθμης καυσίμου μπορεί να σας αιφνιδιάσει.
Για να προετοιμαστείτε για την χειρότερη περίπτωση, μπορείτε να κρατήσετε ένα δοχείο καυσίμου και ένα χωνί στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου σας. Με αυτόν τον τρόπο, αν έχετε προβλήματα με το καύσιμο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το δοχείο για να πάρετε καύσιμο από το πλησιέστερο βενζινάδικο. Αφού αγοράσετε καύσιμο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το χωνί για να το ρίξετε προσεκτικά στη δεξαμενή σας.
Για να αποφύγετε να μπείτε σε αυτήν την κατάσταση, ελέγχετε τακτικά το αυτοκίνητό σας για διαρροές καυσίμου ή για λάθος ένδειξη χιλιομετρητή. Αποφύγετε να αφήσετε τη στάθμη του καυσίμου σας να πέσει κάτω από το ένα τρίτο. Με αυτόν τον τρόπο, θα έχετε αρκετό καύσιμο για εκείνες τις απρόβλεπτες διαδρομές.
Αντικαταστήστε τα φίλτρα καυσίμου σας
Ένα ακόμα πράγμα που μπορείτε να ελέγξετε αν το αυτοκίνητό σας δεν ξεκινά είναι το βουλωμένο φίλτρο καυσίμου. Όπως ακριβώς θα χρησιμοποιούσατε ένα φίλτρο αέρα για να καθαρίσετε τον αέρα σας από σκόνη και υπολείμματα, έτσι και ένα φίτρο καυσίμου κάνει το ίδιο με το καύσιμο που βάζετε στο ρεζερβουάρ σας. Ενώ η θέση του μπορεί να διαφέρει, συνήθως βρίσκεται ανάμεσα στο ρεζερβουάρ καυσίμου και τον κινητήρα. Επειδή λειτουργούν ως καθαριστικά, είναι λογικό να μπορούν να βουλώσουν μετά από κάποιο χρονικό διάστημα.
Αν τα φίλτρα παραμείνουν βουλωμένα για πολύ καιρό, θα αρχίσουν να εμποδίζουν τη ροή του καυσίμου, πράγμα που σημαίνει ότι το αυτοκίνητό σας δεν θα μπορεί να κυκλοφορήσει το καύσιμο που χρειάζεται για να ξεκινήσει. Είναι απαραίτητο να αντικαθιστάτε τα φίλτρα καυσίμου σας συχνά.
Για να αντικαταστήσετε το φίλτρο καυσίμου σας, σβήστε τον κινητήρα και, στη συνέχεια, αποσυνδέστε τον αρνητικό ακροδέκτη από τον ακροδέτη της μπαταρίας σας – αυτό γίνεται για να αποφευχθεί τυχόν σπινθήρες κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Εντοπίστε το φίλτρο καυσίμου σας και στη συνέχεια τοποθετήστε έναν κουβά κάτω από αυτό για να συλλέξετε τυχόν καύσιμα που μπορεί να χυθούν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.
Αποσυνδέστε τη γραμμή καυσίμου και αφήστε τυχόν περίσσεια καυσίμου να πέσει στον κουβά σας και, στη συνέχεια, αφαιρέστε το φίλτρο από τη θέση του. Ίσως χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε ένα κλειδί ανάλογα με το μοντέλο του αυτοκινήτου σας. Μόλις βγει το φίλτρο καυσίμου, απελευθερώστε τυχόν καύσιμα που μπορεί να υπάρχουν ακόμα μέσα του. Τώρα θα πρέπει να μπορείτε να τοποθετήσετε το φίλτρο αντικατάστασης.
Δοκιμάστε τη μίζα
Ενα άλλο εξάρτημα που μπορεί να ελέγξετε αν το αυτοκίνητό σας δεν ξεκινά είναι η μίζα. Η μίζα στο αυτοκίνητό σας λειτουργεί σαν μεσάζων μεταξύ της μπαταρίας και του κινητήρα και, όπως λέει και το όνομα, ξεκινάει τον κινητήρα σας. Αν η μίζα σας είναι χαλασμένη, θα παρατηρήσετε ότι οι ηλεκτρικές μονάδες του αυτοκινήτου σας, όπως το ραδιόφωνο ή τα φώτα, λειτουργούν ακόμα, αλλά ο κινητήρας δεν θα ξεκινήσει. Ενδέχεται επίσης να ακούσετε έναν ήχο κλικ όταν προσπαθείτε να βάλετε μπροστά το αυτοκίνητό σας.
Τα προβλήματα με τη μίζα σας συνήθως προκαλούνται από χαλαρή καλωδίωση, διάβρωση της μπαταρίας, διαρροές λαδιού ή κατεστραμμένο ρελέ. Εάν έχετε κακή μίζα, πιθανότατα θα χρειαστείτε επαγγελματική βοήθεια, αλλά υπάρχουν ακόμα προσωρινές επισκευές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βάλετε μπροστά τον κινητήρα. Μπορείτε να ξεκινήσετε βρίσκοντας τη μίζα – η οποία βρίσκεται συνήθως στο καπό του οχήματός σας – και χτυπώντας την ελαφρά με ένα σφυρί ή άλλο εργαλείο για να την κάνετε να λειτουργήσει. Είναι σαν στις ταινίες όπου το χτύπημα μιας μηχανής μπορεί να την ξαναβάλει σε λειτουργία. Προσοχή όμως, μην χτυπήσετε πολύ δυνατά τη μίζα γιατί μπορεί να την καταστρέψετε τελείως. Αυτή είναι μια προσωρινή λύση και θα πρέπει να αντικαταστήσετε τη μίζα μόλις σας δοθεί η ευκαιρία.
Δοκιμάστε τον δυναμό
Αν έχετε αντιμετωπίσει ποτέ προβλήματα με την μπαταρία σας, πιθανότατα έχετε ακούσει να πετάγεται η λέξη δυναμό. Λοιπόν, τι ακριβώς είναι ένα δυναμό; Αυτό είναι το τμήμα της μπαταρίας του αυτοκινήτου σας που τη διατηρεί φορτισμένη όταν ανάβετε τον κινητήρα. Εάν έχετε προβλήματα με τη μίζα ή η μπαταρία του αυτοκινήτου σας εξαντλείται ακόμη και μετά την εκκίνηση με καλώδια, το πρόβλημα είναι πιθανώς με το δυναμό. Ένας συνηθισμένος τρόπος για να το εντοπίσετε αυτό είναι εάν παρατηρήσετε προειδοποιητικά λαμπάκια μπαταρίας στον πίνακα οργάνων σας. Επίσης μπορείτε να καταλάβετε ότι το δυναμό σας είναι χαλασμένο όταν οι προβολείς σας αρχίσουν να τρεμοπαίζουν, από πολύ φωτεινοί ξαφνικά να γίνουν πολύ σκοτεινοί.
Ενώ μια απλή εκκίνηση με καλώδια δεν είναι μια βιώσιμη λύση, είναι η πιο γρήγορη επισκευή, ειδικά αν είστε ακινητοποιημένοι. Βεβαιωθείτε ότι θα κάνετε εκκίνηση με καλώδια και θα κρατήσετε τα καλώδια πάνω για μερικά λεπτά ώστε η μπαταρία σας να φορτιστεί λίγο. Στη συνέχεια, συνιστάται να οδηγήσετε κατευθείαν στο συνεργείο του μηχανικού σας, ώστε η μπαταρία να μην εξαντληθεί κάπου αλλού.
Ελέγξτε το κιβώτιο με τις ασφάλειες και τα ρελέ
Πιθανότατα έχετε δει κάποια ασφάλεια να καίγεται στο σπίτι σας, με αποτέλεσμα να διακοπεί το ρεύμα. Οι ασφάλειες στο σπίτι σας προστατεύουν τις συσκευές σας από υπερτάσεις που μπορεί να τις καταστρέψουν, και το ίδιο συμβαίνει και με το αυτοκίνητό σας. Το κουτί με τις ασφάλειες του αυτοκινήτου διαθέτει μια σειρά από ασφάλειες και ρελέ που διατηρούν την ασφάλεια των ηλεκτρικών στοιχείων του αυτοκινήτου σας.
Λειτουργεί διακόπτοντας οποιαδήποτε ασυνήθιστη ροή ηλεκτρικού ρεύματος προς μια διαδρομή, αλλά το αποτέλεσμα αυτού είναι μια καμένη ασφάλεια. Δυστυχώς, μια καμένη ασφάλεια μπορεί να σημαίνει ότι δεν φτάνει αρκετή ενέργεια στο ρελέ εκκίνησης του αυτοκινήτου σας και το αυτοκίνητό σας δεν θα ξεκινήσει.
Αν το αυτοκίνητό σας αρνείται να ξεκινήσει, μπορείτε να ανοίξετε το καπό και να ελέγξετε το κουτί με τις ασφάλειες για τυχόν καμένες ασφάλειες. Ένας τρόπος για να εντοπίσετε μια καμένη ασφάλεια είναι να την ελέγξετε εσωτερικά. Υπάρχει μια μικρή μεταλλική λωρίδα που λιώνει όταν υπάρχει πολύ υψηλό ρεύμα – αυτό αποτελεί το νήμα.
Εάν ελέγξετε και βρείτε τη μεταλλική λωρίδα ακόμα άθικτη, η ασφάλεια είναι ακόμα καλή, αλλά αν συμβαίνει το αντίθετο ή το νήμα είναι σπασμένο, η ασφάλεια έχει καεί. Η αντικατάσταση της καμένης ασφάλειας θα ξαναβάλει το αυτοκίνητό σας σε λειτουργία, αν και είναι επίσης σημαντικό να πάτε το αυτοκίνητό σας σε μηχανικό για να μπορέσει να βρει την αιτία του προβλήματος.
Ελέγξτε την αντλία καυσίμων
Η αντλία καυσίμου διοχετεύει το καύσιμο από το ρεζερβουάρ στο σημείο που πρέπει να πάει. Αν αυτό το εξάρτημα δεν κάνει σωστά τη δουλειά του, το αυτοκίνητό σας δεν θα ξεκινήσει. Εάν η αντλία καυσίμου σας χαλάσει, πιθανότατα θα αντιληφθείτε τα σημάδια πριν σταματήσει να λειτουργεί εντελώς. Για παράδειγμα, μπορεί να αντιμετωπίσετε σκαμπανερίσματα ή τινάγματα, απώλεια ισχύος κατά την οδήγηση και έναν περίεργο θόρυβο από το ρεζερβουάρ καυσίμου. Μερικές φορές, το πρόβλημα μπορεί να οφείλεται στα φίλτρα καυσίμου, στα μπεκ ψεκασμού και στο ρελέ της αντλίας καυσίμου, επομένως είναι σημαντικό να ελέγξετε και τα τρία πριν προχωρήσετε.
Ανάλογα με τη ζημιά στην αντλία καυσίμου, μπορείτε να εξερευνήσετε διάφορες λύσεις. Η πιο σκόπιμη λύση είναι η πλήρης αντικατάσταση της αντλίας καυσίμου, ειδικά εάν η αντλία έχει σοβαρές ζημιές και δεν επισκευάζεται εύκολα. Ενώ μπορεί να φαίνεται δαπανηρό, είναι καλύτερο από την αμηχανία που μπορεί να προκαλέσει μια ελαττωματική αντλία καυσίμου. Μια άλλη βιώσιμη λύση είναι η επισκευή της αντλίας καυσίμου, η οποία ενδείκνυται μόνο για μικρές ζημιές. Ωστόσο, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με έναν μηχανικό για να σας βοηθήσει. Η αντλία καυσίμου σας θα πρέπει να διαρκεί περίπου 160.000 χιλιόμετρα.
Για να διατηρήσετε τη διάρκεια ζωής της, φροντίστε να αγοράζετε πάντα καύσιμα από αξιόπιστα βενζινάδικα.