Site icon TheCars.gr

Concorde: Μια σπάνια ματιά στο εσωτερικό ενός ιπτάμενου θρύλου

concorde

Το Concorde ήταν ένα από τα πιο προηγμένα αεροσκάφη που κατασκευάστηκαν ποτέ, αλλά η καμπίνα του φαινόταν εκπληκτικά φυσιολογική. Ο χώρος ήταν περιορισμένος στο εσωτερικό του και είχε μόνο περίπου 100 θέσεις.
Σπάνια πλάνα δείχνουν πόσο «άνετο και φυσιολογικό» δείχνει μέσα, παρά τις εκπληκτικές ταχύτητες που μπορούσε να φτάσει.

british-airways-concorde

british airways concorde interior

british airways concorde interior

Το Concorde αντιπροσώπευε μια από τις μεγαλύτερες τεχνικές εξελίξεις στην ιστορία των επιβατικών αεροσκαφών.

Και όμως, όπως μπορείτε να δείτε από το σπάνιο αυτό βίντεο που ακολουθεί, η καμπίνα έμοιαζε εκπληκτικά «άνετη και φυσιολογική». Έχουν περάσει λίγο περισσότερο από 20 χρόνια από την τελευταία πτήση του Concorde, αλλά ο ενθουσιασμός αυξάνεται και πάλι, επειδή φαίνεται ότι στο μέλλον θα μπορέσουμε να πετάξουμε ξανά με υπερηχητικές πτήσεις.

Concorde Flight-N.Y. to London with detailed Captain's commentary 2003 (Best video!)

Αρκετές ιδιωτικές εταιρείες όπως και η NASA κάνει μια τέτοια προσπάθεια και εργάζονται πάνω σε υπερηχητικά αεροσκάφη.

Το να κάνεις ένα αεροσκάφος να πετάξει υπερηχητικά δεν είναι το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο, αλλά υπάρχουν μερικά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Για αρχή, όλα τα υπερηχητικά αεροσκάφη που υπάρχουν σήμερα είναι κατασκευασμένα αποκλειστικά για τις ένοπλες δυνάμεις. Γι’ αυτό το λόγο , όταν πρόκειται για την κατασκευή τους, η άνεση δεν αποτελεί προτεραιότητα. Αυτό βέβαια δεν ισχύει όταν πρόκειται για επιβατικά αεροσκάφη.

Τα εισιτήρια πρέπει να έχουν λογικές τιμές, κάτι που σίγουρα δεν ίσχυε τότε. Τα ναύλα του Concorde ήταν πάρα πολύ ακριβά για τον μέσο άνθρωπο.

Το Κονκόρντ ήταν επίσης επιρρεπές σε ατυχήματα. Κατά τη διάρκεια των 27 χρόνων υπηρεσίας του, το Concorde είχε στο ενεργητικό του έναν μακρύ κατάλογο ατυχημάτων, τα περισσότερα από τα οποία σχετίζονταν με τα ελαστικά ή τους τροχούς.

Εκτός από όλα τα παραπάνω, η υπερηχητική πτήση δημιουργεί ηχητική έκρηξη, γι’ αυτό και τα υπερηχητικά αεροσκάφη, με εξαίρεση τα στρατιωτικά αεροσκάφη, έχουν απαγορευτεί εδώ και 50 χρόνια στις περισσότερες χώρες.

Η NASA κατασκευάζει το X-59, ένα νέο είδος υπερηχητικού αεροσκάφους που μπορεί, θεωρητικά, να ελαχιστοποιήσει την υπερηχητική έκρηξη σχεδόν στο μηδέν.

Exit mobile version