Brian Gu: βλέπει σύγκλιση Γερμανίας - Κίνας

Brian Gu: βλέπει σύγκλιση Γερμανίας - Κίνας

Καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων πιέζουν έντονα τους ευρωπαίους αντιπάλους τους στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι αποφασισμένες να ανταπεξέλθουν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην παραγωγή ανταγωνιστικών ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε ο πρόεδρος της Xpeng Brian Gu σε συνέντευξή του στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου IAA Mobility στο Μόναχο.

Ο Gu δήλωσε ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιδείξει όσο ποτέ άλλοτε τη μέγιστη αποφασιστικότητά τους προκειμένου να προχωρήσουν σε αλλαγές ούτως ώστε να καλύψουν το χαμένο έδαφος και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις τους.
Αυτό έρχεται σε συνέχεια προηγούμενης ομιλίας της Hildegard Mueller, προέδρου της Ένωσης Γερμανών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (VDA), η οποία δήλωσε στο Reuters ότι η Γερμανία «χάνει την ανταγωνιστικότητά της» και βρίσκεται πλέον σε «δριμεία κατάσταση στην οποία πρέπει να γίνουν επενδύσεις».

Τα σχόλια της Mueller έγιναν καθώς η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να αυξήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων με τη βοήθεια συνεργασιών και επενδύσεων.
Από τα καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν πωληθεί στην Ευρώπη το 2023, το 8% κατασκευάστηκαν από κινεζικές μάρκες. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Inovev τα αντίστοιχα ποσοστά για το 2022 και 2021 ήταν 6% και 4%.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Κίνα κατέχει την πρώτη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας Counterpoint. Οι ΗΠΑ ξεχωρίζουν για τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πωλήσεις EV, με τη Γερμανία να βρίσκεται στην τρίτη θέση.
Οι κινεζικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Xpeng, BYD και Leapmotor, κυνηγούν τόσο τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους όσο και την ταχύτερη ανάπτυξη που προσφέρουν σήμερα οι υπερπόντιες αγορές, πράγμα που σημαίνει ότι προκαλούν τους ευρωπαίους κατασκευαστές προσφέροντας μέσα στο ίδιο τους το σπίτι φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα.

«Οι κινεζικές εταιρείες κατακλύζουν τις υπερπόντιες αγορές σαν τα μανιτάρια, βαθαίνοντας την αίσθηση της κρίσης που οι ίδιες αντιλαμβάνονται», δήλωσε ο Gu.
Από την πλευρά του, ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz σχολίασε ότι ο ανταγωνισμός από το εξωτερικό στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να αποτελεί κίνητρο και όχι ανησυχία για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.Ο αριθμός των κινεζικών εταιρειών στην έκθεση αυτοκινήτου IAA της Γερμανίας διπλασιάστηκε και το μεγαλύτερο συνέδριο EV της Κίνας, το Παγκόσμιο Συνέδριο Οχημάτων Νέας Ενέργειας, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της, με τη συμμετοχή υψηλόβαθμων στελεχών, συμπεριλαμβανομένου του «πατέρα των EV της Κίνας» Wan Gang.

Πηγή: Reuters


About the author


Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε