Υπάρχει σήμερα μια ποικιλία μοντέλων EV από μεγάλους κατασκευαστές του κλάδου, όπως η Chevrolet, η Tesla, η BMW και η Hyundai. Ενώ αυτά τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με μπαταρίες δεν εκπέμπουν οξείδια του αζώτου (NOx) όπως τα βενζινοκίνητα οχήματα, τι γίνεται με τις πηγές ενέργειας που χρησιμοποιούνται για τη φόρτιση των EV; Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχουν αυξηθεί, αλλά το 2023 τα ορυκτά καύσιμα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το 70% της παρεχόμενης ενέργειας παγκοσμίως, σύμφωνα με το Forbes. Έτσι, ενώ το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να μην αποβάλλει εκπομπές, η σύνδεση στον οικιακό φορτιστή σας μπορεί να χρησιμοποιεί ενέργεια που παράγεται από ορυκτά καύσιμα.
Η ιδέα της χρήσης ηλιακών πάνελ για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος έχει κυκλοφορήσει, με πολλούς καταναλωτές να είναι περίεργοι να μάθουν αν πρόκειται για μια σταθερή εναλλακτική λύση. Για να διευκρινίσουμε, δεν μπορείτε να διοχετεύσετε ενέργεια απευθείας από ηλιακά πάνελ στην μπαταρία EV του αυτοκινήτου σας. Τα επίπεδα ηλιακής ενέργειας αυξομειώνονται με βάση διάφορους παράγοντες, όπως ο καιρός. Έτσι, για να χρησιμοποιήσετε τις ακτίνες του ήλιου για να τροφοδοτήσετε το EV σας, θα θέλατε να επενδύσετε σε τεχνολογία αποθήκευσης ενέργειας όπως το Powerwall της Tesla.
Μόλις η ενέργεια από τους ηλιακούς συλλέκτες σας αποθηκευτεί σε ένα οικιακό σύστημα μπαταριών και μετατραπεί σε εναλλασσόμενο ρεύμα με έναν αντιστροφέα, μπορείτε στη συνέχεια να επαναφορτίσετε το EV σας με ανανεώσιμες πηγές. Το Powerwall της Tesla περιλαμβάνει μπαταρίες ιόντων λιθίου και έναν μετατροπέα, αλλά αν επιλέξετε να κατασκευάσετε το δικό σας οικιακό σύστημα ενέργειας, θα χρειαστείτε ηλιακούς συλλέκτες, μετατροπέα και μπαταρίες.
Υπάρχουν, φυσικά, πολλά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε πριν εγκαταστήσετε ηλιακά πάνελ στο σπίτι σας – και αυτό ισχύει ακόμη και αν σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε τα ηλιακά πάνελ για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Πόσα πάνελ χρειάζονται;
Συνήθως απαιτούνται μεταξύ επτά και 12 ηλιακών πάνελ για τη φόρτιση ενός EV, ωστόσο αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ηλιακό φως και την απόσταση που διανύετε με το αυτοκίνητο σας. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων, ο μέσος Αμερικανός διανύει πάνω από 13.400 μίλια κάθε χρόνο, οπότε ένα EV θα απαιτούσε λίγο λιγότερο από 12 kWh ημερησίως για φόρτιση. Για την τροφοδοσία ενός τυπικού σπιτιού μπορεί να απαιτούνται περίπου 20 ηλιακά πάνελ, οπότε είναι πιθανό (αν η φόρτιση του EV χρησιμοποιεί 12 πάνελ), πάνω από το ήμισυ της ανανεώσιμης ενέργειας που συλλέγεται για το σπίτι σας να πηγαίνει για το EV σας. Με λίγα μαθηματικά, μπορείτε να μάθετε ακριβώς πόσοι ηλιακοί συλλέκτες απαιτούνται για τη φόρτιση ενός Tesla.
Ενώ η χρήση των ακτίνων του ήλιου ακούγεται σαν μια εξαιρετική ιδέα για την τροφοδοσία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μηδενικές εκπομπές, στην πράξη, τα αποτελέσματα είναι αντιφατικά. Το ζήτημα αφορά τη φύση της ηλιακής ενέργειας και την εξάρτησή της από συγκεκριμένες συνθήκες για την επίτευξη βέλτιστων αποτελεσμάτων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα συχνή συννεφιά και οι ψυχροί χειμώνες μπορεί να επιτρέπουν στους ηλιακούς συλλέκτες να συλλαμβάνουν μόνο λίγες κιλοβατώρες ενέργειας την ημέρα. Ενώ είναι σίγουρα δυνατό να φορτίσετε το EV σας με ηλιακούς συλλέκτες, υπάρχει επίσης ο κίνδυνος να χρειαστείτε περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από αυτή που διαθέτουν οι ανανεώσιμες πηγές σας. Επιπλέον, το ανανεώσιμο σύστημά σας δεν θα λειτουργεί για πάντα.
Γιατί μπορεί να επιλέξετε μια πίστωση του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος αντί της φόρτισης του EV σας
Οι μπαταρίες σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο λειτουργούν συνήθως για τουλάχιστον 10 χρόνια προτού απαιτηθεί η δαπανηρή αντικατάστασή τους. Δεδομένου ότι μια νέα μπαταρία μπορεί να κοστίζει από 2.500 δολάρια έως και ποσά άνω των 20.000 δολαρίων, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες EV θέλουν να κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής της μονάδας.
Εάν φορτίζετε το EV σας χρησιμοποιώντας ηλιακή ενέργεια, μπορεί να χρειαστεί να φορτίζετε το αυτοκίνητό σας αρκετά συχνά, ανάλογα με το πόση ενέργεια συλλέχθηκε από τα πάνελ. Μπορεί να καταλήξετε στο συμπέρασμα ότι η λύση θα ήταν να φορτίζετε το EV σας κάθε μέρα. Δυστυχώς, η πολύ συχνή φόρτιση του EV σας μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της μπαταρίας λόγω των πολλών κύκλων φόρτισης
Αντί να αντιμετωπίζετε τα μεταβαλλόμενα επίπεδα ενέργειας και την υπερβολική ανακύκλωση της μπαταρίας του EV σας με τη χρήση ηλιακής ενέργειας, μπορείτε να εξετάσετε μια άλλη επιλογή. Θα μπορούσατε να φορτίζετε το EV σας με τον συνηθισμένο τρόπο και να στέλνετε την επιπλέον ανανεώσιμη ενέργεια που έχετε στη διάθεσή σας πίσω στο δίκτυο για πίστωση στο λογαριασμό ρεύματος.
Σε μια διαδικασία που ονομάζεται καθαρή μέτρηση, μπορείτε να πουλήσετε πίσω την επιπλέον ενέργεια στην εταιρεία κοινής ωφέλειας και να βοηθήσετε στην αντιστάθμιση της ενέργειας που χρησιμοποιήσατε από το δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι η καθαρή μέτρηση μπορεί να μην είναι διαθέσιμη παντού και τα αποτελέσματα μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την τοποθεσία σας.