Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Ζίψε, τάχθηκε κατά της αύξησης των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη, χαρακτηρίζοντας την απειλή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία «υπερβολική».
Ο Ζίψε είναι ένα από τα πολλά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας που τάσσεται κατά της δημιουργίας μεγαλύτερων εμπορικών φραγμών ακολουθώντας παρόμοιες δηλώσεις των ανταγωνιστών του από την Mercedes-Benz και το VW Group.
«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, και ειδικότερα το BMW Group, δεν υφίσταται σημαντική ζημία από την εισαγωγή κινεζικών αυτοκινήτων, ούτε είναι προς το συμφέρον της ΕΕ να επιβάλει περαιτέρω τελωνειακούς δασμούς σε αυτά τα προϊόντα» δήλωσε ο Όλιβερ Ζίψε.
Ο ίδιος χαρακτήρισε «υπερβολικό» τον φόβο ότι η Κίνα θα μπορούσε να δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στις ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων. «Κανείς δεν μπορεί να έρθει σε μια αγορά τόσο μεγάλη όσο η Ευρώπη και να την κατακτήσει.», δήλωσε ο CEO του BMW Group.
Η πιθανότητα η ΕΕ να αυξήσει τον δασμό ύψους 10% στα κινεζικά EV ενισχύθηκε σημαντικά αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε στις αρχές Μαρτίου ότι βρήκε αποδείξεις πως η Κίνα χορήγησε στους κατασκευαστές EV στη χώρα αθέμιτες επιδοτήσεις μετά από σχετική έρευνα.
Κινέζοι κατασκευαστές όπως η BYD και η MG εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά με μια σειρά από EV που διατίθενται σε ανταγωνιστικές τιμές, ασκώντας ιδιαίτερη πίεση στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της περιοχής.
Ειδικά οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν ότι οποιαδήποτε αύξηση των δασμών από την ΕΕ θα οδηγήσει σε αντίποινα από την Κίνα, είτε με τη μορφή αυξήσεων των δασμών είτε με πιο αρνητικές αντιδράσεις των πελατών τους απέναντι στα προϊόντα τους.
Η BMW πραγματοποίησε πέρυσι το 32% των πωλήσεών της στην Κίνα, οι οποίες ανήλθαν σε 824.832 μονάδες. Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά της BMW.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes, Όλα Καλένιους, προχώρησε ακόμη περισσότερο πρόσφατα λέγοντας ότι οι δασμοί στα κινεζικά EV θα πρέπει να μειωθούν. «Μην αυξήσετε τους δασμούς. Είμαι αντίθετος, πιστεύω ότι πρέπει να κάνετε το αντίθετο: να τους μειώσετε» δήλωσε στους Financial Times.
Εν τω μεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος του VW Group, Όλιβερ Μπλουμ δήλωσε ότι ανησυχεί για την τάση προστατευτισμού, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ. «Αγωνιζόμαστε για ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο παγκοσμίως και βρισκόμαστε επίσης σε συνομιλίες με την κυβέρνησή μας» δήλωσε ο Μπλουμ στους επενδυτές.
Ωστόσο, η απειλή από τις εισαγωγές κινεζικών EV χαμηλού κόστους θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στις μάρκες με υψηλό όγκο πωλήσεων. Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Λούκα ντε Μέο έγραψε πρόσφατα σε ανοιχτή επιστολή προς την ΕΕ για την «επίθεση» κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Ο Λούκα ντε Μέο δήλωσε ότι ένα compact αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στην Κίνα έχει πλεονέκτημα κόστους μεταξύ 6.000 και 7.000 ευρώ – περίπου το 25% της συνολικής τιμής – σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο ευρωπαϊκό μοντέλο.
Επικαλέστηκε επίσης μια έκθεση του πανεπιστημίου Polytechnique που περιγράφει λεπτομερώς τις τεράστιες επιδοτήσεις που έχει καταβάλει η Κίνα στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, και επεσήμανε το χαμηλότερο κόστος ενέργειας και μισθών των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών σε σύγκριση με εκείνες της Ευρώπης.
Ωστόσο, επεσήμανε ότι η Ευρώπη θα πρέπει να «διαχειριστεί» τις σχέσεις της με την Κίνα. «Το να τους κλείσουμε εντελώς την πόρτα θα ήταν η χειρότερη δυνατή αντίδραση.»
Πηγή: Automotive News
Τσέκαρε τις γνώσεις σου