Site icon TheCars.gr

BMW: 10 άγνωστες πληροφορίες για την εταιρεία που ξέρουν λίγοι

BMW

Από το M1 έως το i3, η BMW έχει πάντα τη φήμη ότι κατασκευάζει καινοτόμα αυτοκίνητα. Ιδρύθηκε αρχικά ως κατασκευαστής κινητήρων αεροσκαφών, αλλά μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, στράφηκε αποκλειστικά στην κατασκευή μοτοσικλετών και επιβατικών αυτοκινήτων.

Μετά από οικονομικά προβλήματα στη δεκαετία του ‘50, οι επόμενες δεκαετίες είδαν την επωνυμία να επεκτείνεται σημαντικά, κατασκευάζοντας κορυφαία αυτοκίνητα και καθιερώνοντας τον εαυτό της ως έναν από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Σήμερα, η BMW παράγει μια μεγάλη γκάμα οχημάτων, από την πιο δημοφιλή σειρά “X” SUV και crossover έως την πολυτελή και αποκλειστική λιμουζίνα i7. Το χαρτοφυλάκιό της με θυγατρικές περιλαμβάνει επίσης τη Mini και τη Rolls-Royce, η τελευταία από τις οποίες είναι υπεύθυνη για ορισμένα από τα πιο ακριβά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ.

Με τόση κληρονομιά και τόσα πολλά οχήματα στον κατάλογό της, ορισμένα κομμάτια της ιστορίας της μάρκας αναπόφευκτα παραβλέπονται από τους λάτρεις των αυτοκινήτων.

Ανασκάψαμε μια επιλογή από ιστορίες από τα αρχεία που οι περισσότεροι θαυμαστές δεν θα έχουν ακούσει ξανά, από πρωτοποριακά πρωτότυπα έως την κρυφή ιστορία πίσω από τα κορυφαία μοντέλα της μάρκας.

Ο BMW M3 σχεδιάστηκε αρχικά ως ειδικό όχημα ομολογία της Group A.

BMW

Σήμερα, το BMW M3 είναι ένα από τα πιο γνωστά μοντέλα της, θεωρείται ευρέως ως το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, έναντι του οποίου αξιολογούνται όλοι οι ανταγωνιστές. Ωστόσο, αρχικά δεν είχε προβλεφθεί να έχει τόσο μεγάλη επιρροή στην ιστορία της BMW.

Αντίθετα, το πρώτο E30 M3 κατασκευάστηκε για να επιτρέψει στη BMW να συμμετάσχει στους αγώνες Group A του πρωταθλήματος DTM. Για να πληροί τις προδιαγραφές, έπρεπε να κατασκευαστούν τουλάχιστον 5.000 αυτοκίνητα σε διάστημα 12 μηνών, αλλά προς έκπληξη της BMW, η ζήτηση για αυτή τη νέα 3 Series που προέρχεται από τους αγώνες ξεπέρασε γρήγορα την προσφορά.

Η BMW παρουσίασε μια concept σχεδιασμένη από τον Marcello Gandini… και στη συνέχεια την έχασε.

bmw-unveiled-a-concept-designed-by-marcello-gandini-then-lost-it-1710785357

Ο Marcello Gandini είναι πιο γνωστός για το σχεδιασμό εμβληματικών αυτοκινήτων όπως η Lamborghini Miura και η Countach, αλλά εργάστηκε επίσης σε μια πρωτοποριακή concept για την BMW ενώ ήταν υπό σύμβαση με την Bertone.

Βαπτισμένο Garmisch, το αυτοκίνητο αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1970, δημιουργώντας μεγάλη φήμη χάρη στον ασυνήθιστο σχεδιασμό και τις ιταλικές επιρροές του. Ωστόσο, μετά την εμφάνισή του στην έκθεση, συνέβη κάτι περίεργο: το concept car εξαφανίστηκε μυστηριωδώς.

Το πιο ισχυρό BMW παραγωγής είναι ένα SUV.

the-most-powerful-production-bmw-ever-made-is-an-suv-1710785357
Ζητήστε από τους λάτρεις της μάρκας να κατονομάσουν το πιο ισχυρό αυτοκίνητο BMW μέχρι σήμερα και πιθανότατα θα καταλήξουν σε μια λίστα με σπορ αυτοκίνητα με σήμα M, όπως τα M3, M5 και M8. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν κατέχει τον τίτλο.

Το πιο ισχυρό αυτοκίνητο της BMW έχει σήμα M, αλλά όχι αυτό που θα ευχαριστήσει τους puritans. Με 738 ίππους που αποδίδονται από το υβριδικό κινητήρα V8, το XM Label Red βρίσκεται στην κορυφή.

Η BMW κάποτε κατασκεύασε ένα πρωτότυπο σπορ αυτοκίνητο εκτός δρόμου

bmw-once-built-a-prototype-off-road-sports-car-1710785357
Τα Z1, Z3, Z4 και Z8 παραμένουν τα μοναδικά BMW με σήμα Z που μπήκαν σε παραγωγή, αλλά υπάρχει μια εκπληκτικά μεγάλη γκάμα πρωτότυπων αυτοκινήτων Z που δεν τα κατάφεραν. Το Z13, για παράδειγμα, ήταν μια μελέτη σχεδίασης με κεντρική θέση οδήγησης τύπου McLaren F1. Το Z21 ήταν πιο κοντά σχεδιαστικά σε ένα Caterham από οτιδήποτε άλλο είχε βγει προηγουμένως από τον Βαυαρό κατασκευαστή. Ένα από τα πιο περίεργα ήταν το Z18, το οποίο η BMW αποκαλούσε το «πρώτο off-road roadster».

Η κεντρική έδρα της BMW έχει το σχήμα τετρακύλινδρου κινητήρα.

bmw-headquarters-is-shaped-like-a-four-cylinder-engine-1710785357
Στις αρχές της δεκαετίας του ’60, η BMW ήταν ακόμα μια αρκετά μικρή αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, μέχρι το τέλος της δεκαετίας, τα στοιχεία παραγωγής της είχαν αυξηθεί δραματικά, γεγονός που οδήγησε τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της στα όρια τους. Για να ανταποκριθεί στη ζήτηση για τα αυτοκίνητά της, η BMW έπρεπε να επεκταθεί γρήγορα.

Κατασκευάστηκαν ή αποκτήθηκαν νέες εργοστασιακές εγκαταστάσεις από άλλες εταιρείες, αλλά η εταιρεία δεν είχε ακόμα χώρο να στεγάσει το διοικητικό της προσωπικό, το οποίο στεγαζόταν σε ενοικιασμένα γραφεία γύρω από το Μόναχο. Αυτό αποδείχθηκε γρήγορα ένας πολύ αναποτελεσματικός τρόπος λειτουργίας της επιχείρησης.

Αφού ζήτησε ιδέες από αρχιτέκτονες για μια νέα έδρα, η BMW ενέκρινε το 1968 έναν φιλόδοξο σχεδιασμό του Karl Schwanzer από τη Βιέννη.

Πιστεύεται ότι το λογότυπο BMW M προέκυψε από μια χαμένη χορηγία της Texaco.

bmws-m-logo-was-reportedly-the-result-of-a-canceled-texaco-sponsorship-1710785357
Το λογότυπο BMW M με τις τρίχρωμες λωρίδες του είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά μοτίβα στον κόσμο του αυτοκινήτου, αλλά η προέλευσή του μπορεί να αναχθεί σε μια ματαιωμένη συμφωνία χορηγίας τη δεκαετία του ’70.

Αυτή είναι η άποψη του ιστορικού του BMW Group Classic, Marc Thiesbürger, ο οποίος μελέτησε υλικό από τα αρχεία της μάρκας για να ερευνήσει την ιστορία πίσω από το σχεδιασμό. Όταν ιδρύθηκε η BMW M ως η εξειδικευμένη αγωνιστική διαίρεση της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι υπεύθυνοι βρίσκονταν σε συνομιλίες για να κλείσουν μια σημαντική συμφωνία χορηγίας από την Texaco, η οποία θα προέβλεπε την ενσωμάτωση του λογότυπου του πετρελαϊκού γίγαντα στη στολή της ομάδας M.

Η BMW ανέπτυξε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης τη δεκαετία του 1990.

bmw-developed-an-ev-city-car-in-the-1990s-1710785357

Ο Βαυαρός κατασκευαστής πειραματιζόταν με ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήδη από το 1972, όταν κατασκεύασε δύο πρωτότυπα ηλεκτρικών οχημάτων εγκαίρως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου του 1972. Ωστόσο, αυτές οι πρώτες προσπάθειες ήταν αρκετά πρωτόγονες, καθώς το τελικό αυτοκίνητο είχε αυτονομία μόλις 30 χιλιομέτρων σε συνήθεις συνθήκες οδήγησης στην πόλη.

Οι περαιτέρω πειραματισμοί συνεχίστηκαν κατά τις επόμενες δεκαετίες και, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων της BMW είχε προχωρήσει σημαντικά. Το 1991, παρουσίασε το E1, ένα συμπαγές αυτοκίνητο πόλης με αυτονομία έως 160 χιλιόμετρα εντός πόλης και τελική ταχύτητα περίπου 120 χιλιόμετρα την ώρα.

Η BMW κάποτε τοποθέτησε έναν κινητήρα McLaren F1 700 ίππων σε ένα X5.

bmw-once-put-a-700-horsepower-mclaren-f1-engine-into-an-x5-1710785357

Το «sport» στο «Sport Utility Vehicle» είναι ένα όχημα πολλαπλών χρήσεων. Αυτό το πρωτότυπο SUV, που αποκαλύφθηκε το 2000, έφερε έναν αγωνιστικό κινητήρα V12 6.1L κάτω από το καπό του, δανεισμένο από το αγωνιστικό αυτοκίνητο της BMW για το Le Mans. Ο κινητήρας ήταν ίδιος με αυτόν που είχε τοποθετηθεί και στη McLaren F1 – αν και ο V12 του X5 LM ήταν ακόμα πιο ισχυρός.

Η BMW κατασκεύασε διάδοχο για την 3.0 CSL το 2015

bmw-built-a-successor-to-the-3-0-csl-in-2015-1710785357

Θεωρούμενο από πολλούς ως μία από τις καλύτερες BMW που κατασκευάστηκαν ποτέ, το 3.0 CSL κυριάρχησε στην πίστα, αποκτώντας μια εντυπωσιακή συλλογή τροπαίων, καθώς και γοητεύοντας τους θαυμαστές με τον ξεχωριστό του στιλ και την ειδική βαφή BMW M. Το όνομα CSL χρησιμοποιήθηκε μόνο με φειδώ τα επόμενα χρόνια, αναβιώνοντας μία φορά για την ταχύτερη, πιο σπάνια παραλλαγή του E46 M3, και ξανά το 2015 με την αποκάλυψη του 3.0 CSL.

Το τμήμα Classic της BMW αποκατέστησε την roadster 507 του Έλβις Πρίσλεϊ.

bmws-classic-division-restored-elvis-presleys-507-roadster-1710785357

Ενδεχομένως ο Έλβις να είναι πιο διάσημος για την αγάπη του για τις Κάντιλακ, αλλά ο Βασιλιάς του Rock ‘n’ Roll είχε συλλέξει μια μεγάλη ποικιλία αυτοκινήτων. Ανάμεσα στις πρώτες του αγορές ήταν μια BMW 507, την οποία αγόρασε όταν υπηρετούσε στη Γερμανία κατά τη διάρκεια της θητείας του στον Αμερικανικό Στρατό.

Το αυτοκίνητο ήταν αρχικά λευκό, αλλά επειδή οι θαυμάστριες συνήθιζαν να αφήνουν κόκκινα σημάδια κραγιόν στο αμάξωμα, ο Έλβις το έβαψε κόκκινο. Επίσης αντικατέστησε τον κινητήρα, αυξάνοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, την ισχύ της 507 σε περίπου 150 ίππους.

Exit mobile version