Site icon TheCars.gr

AVL Racetech: 410 PS απο κινητήρα υδρογόνου!

AVL Racetech: 410 PS απο κινητήρα υδρογόνου!

Η πρωτοπόρος στην τεχνολογία εταιρεία AVL Racetech με έδρα την Αυστρία, διαθέτει ένα διεθνές δίκτυο ειδικών τεχνικών, μηχανολόγων και συνεργατών σε 45 τεχνολογικά κέντρα σε όλο τον κόσμο.

Το 2022, η εταιρεία πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 1,86 δισεκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων το 11% επενδύεται σε δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης για τη διασφάλιση της συνεχούς και αδιάκοπτης βελτίωσης. Η συμμετοχή της τόσο στο προσκήνιο όσο και στο παρασκήνιο των αγώνων αυτοκινήτου περισσότερο απο  μια 20ετία, της έδωσε το απαραίτητο know-how για να πρωταγωνιστεί σε έρευνα και εξέλιξη.

AVL Racetech: 410 PS απο κινητήρα υδρογόνου!

Με δοκιμές και προσομοιώσεις, ανέπτυξε κορυφαία τεχνολογία, την οποία χρειάζονταν διοργανωτές, ομάδες, κατασκευαστές και οδηγοί για 17 διαφορετικά είδη αγώνων κάθε μορφής, με την κορυφαία παρουσία της στη Formula 1, στο πρωτάθλημα  NASCAR καθώς και στο Moto GP.

Όπως λέει η ίδια η εταιρεία «Ως βασικός προμηθευτής, βάζουμε τις νικήτριες ομάδες στην pole position τεχνολογικά. Μεταφέρουμε το πάθος μας απο τους αγώνες και την καινοτομία που δείχνουμε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, στους δρόμους. Αξιοποιούμε την τεχνογνωσία μας για να αναπτύξουμε λύσεις για το μέλλον της αυτοκίνησης.

Ο κινητήρας ορόσημο που αλλάζει τα δεδομένα!

Η εταιρεία έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα τις προδιαγραφές ενός καινοτόμου πρωτότυπου κινητήρα εσωτερικής καύσης με H2. Η μονάδα ισχύος, είναι ένας συμπαγής, κινητήρας υδρογόνου turbo 2 λίτρων, με έξυπνο ψεκασμό νερού PFI έως μέτρια καύση, που του επιτρέπει να επιτυγχάνει ένα εντελώς νέο επίπεδο απόδοσης.

Είναι ο πρώτος κινητήρας που η AVL Racetech αναπτύσσει και κατασκευάζει μόνη της. Σε αντίθεση με άλλους κινητήρες εσωτερικής καύσης H2, οι οποίοι συνήθως λειτουργούν με υψηλό επίπεδο περίσσειας αέρα (άπαχο καύσιμο), το οποίο σημαίνει ότι παράγουν συγκριτικά λιγότερη απόδοση, ο νέος κινητήρας της AVL με μόνο ελαφριά καύση, μπορεί να δημιουργήσει απόδοση περίπου 205 ίππους ανά λίτρο, με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

AVL Racetech: 410 PS απο κινητήρα υδρογόνου!

Σε αυτές λοιπόν τις δοκιμές, ένα πρωτότυπο του υδρογονοκίνητου, δίλιτρου τούρμπο κινητήρα, πέτυχε κορυφαία απόδοση 410 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας παράγει 50 κιλά ροπής απο τις 3000 –  4000 σ.α.λ, που αντιστοιχεί σε μέση πίεση 32 bar. Τα χαρακτηριστικά του, περιλαμβάνουν έναν έξυπνο ψεκασμό νερού PFI, ο οποίος εγχέει επιπλέον νερό στον αέρα εισαγωγής του κινητήρα, προκειμένου να αποφευχθεί η ανεπιθύμητη πρόωρη ανάφλεξη, που μπορεί να βλάψει τον κινητήρα.

Η αναλογία αέρα-καυσίμου (λάμδα) είναι 1 (στοιχειομετρική καύση). Η ζήτηση αέρα, η οποία είναι χαμηλότερη από ό,τι με την άπαχη καύση, καλύπτεται χρησιμοποιώντας έναν υπερσυμπιεστή με wastegate, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτόν τον σκοπό.

Όπως τόνισε ο επικεφαλής του πρότζεκτ Πώλ Κάπους, το επόμενο βήμα στην εξέλιξη, είναι η δοκιμή του νέου κινητήρα σε ένα αυτοκίνητο μέσα στη πίστα.

Η Έλεν Λόρ διευθύντρια του αγωνιστικού τμήματος της Motorsport AVL συμπλήρωσε: «Τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν από τον αγωνιστικό μας κινητήρα H2, επιβεβαιώνουν ότι είμαστε σε θέση να προσφέρουμε πλέον, ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό πακέτο ισχύος με αυτήν την τεχνολογία. Ο στόχος της AVL Racetech, είναι να οδηγήσει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε ένα βιώσιμο και πράσινο μέλλον, καθώς και να μεταφέρει αυτήν την τεχνολογία σταδιακά στους δρόμους».

Exit mobile version