Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Γκέρνοτ Ντόλνερ, δήλωσε ότι η premium μάρκα του VW Group έχει δεσμευτεί να γίνει πλήρως ηλεκτρική από το 2033, παρά τις προκλήσεις της αγοράς, καθώς λανσάρει φέτος δύο βασικά EV, το Q6 E-tron και το A6 sedan.
Τα τελευταία νέα μοντέλα της Audi με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα κυκλοφορήσουν το 2026 και θα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα Premium Platform Cobustion (PPC), η οποία θα κάνει το ντεμπούτο της φέτος στα επόμενης γενιάς A5 και Q5. Τα μοντέλα αυτά θα επωφεληθούν επίσης από μια νέα ηλεκτρική/ηλεκτρονική αρχιτεκτονική.
Το Q6 E-tron είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην αρχιτεκτονική Premium Platform Electric ή PPE, η οποία αναπτύχθηκε από κοινού με την Porsche και αποτελεί επίσης το «υπόβαθρο» της νέας, ηλεκτρικής Porsche Macan. Το νέο Q6 E-Tron θα φτάσει στις αντιπροσωπείες το δεύτερο εξάμηνο του έτους μετά από καθυστέρηση άνω των δύο ετών, εν μέρει λόγω προβλημάτων λογισμικού.
Η Audi θα επιδιώξει να κερδίζει χρήματα από τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, αν μη τι άλλο στο βαθμό που το πραγματοποιεί σήμερα με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής, καύσης μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Επί του παρόντος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποφέρουν περίπου το 28% των εσόδων, ενώ τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης το υπόλοιπο 72%.
Ο Γκέρνοτ Ντόλνερ δήλωσε ότι η Audi προετοιμάζει τη μεγαλύτερη επέλαση νέων μοντέλων στην ιστορία της, με περίπου 20 λανσαρίσματα να έχουν προγραμματιστεί μέχρι το τέλος του 2025, αν και δεν αποσαφήνισε πόσα από αυτά θα είναι ανανεωμένα ή εντελώς νέα.
Εκτός από τα νέα Q6 και A6, μέχρι το 2027 η Audi θα διαθέτει ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα σε «όλες τις βασικές κατηγορίες».
Μεταβατική χρονιά το 2024
Ο Γκέρνοτ Ντόλνερ και ο οικονομικός διευθυντής Γιούργκεν Ρίτερσμπεργκερ χαρακτήρισαν το 2024 ως «μεταβατική» χρονιά, με δυνητικά χαμηλότερες πωλήσεις, εν μέρει λόγω των επερχόμενων νέων μοντέλων.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της μάρκας το 2023 ήταν περίπου 1,9 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 17%. Οι πωλήσεις των EV αυξήθηκαν κατά 51%.
Η ταμειακές εισροές θα μειωθούν μεταξύ 2,5 και 3,5 δισ. ευρώ, εν μέρει επειδή επίκεινται επενδύσεις στα νέα οχήματα. Επιπλέον, τα προβλήματα με τις αλυσίδες εφοδιασμού αναμένεται να συνεχιστούν, προέβλεψαν οι ιθύνοντες της εταιρείας.
Πηγή: Automotive News