Αυτή την εβδομάδα, η Apple κυκλοφόρησε το Apple Maps σε beta έκδοση σε σταθερό υπολογιστή , αυξάνοντας τον ανταγωνισμό με τους Χάρτες της Google, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι εδώ και πολύ καιρό.
Φυσικά, οι κάτοχοι iPhone θα μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή της αρεσκείας τους από το κινητό. Τόσο η εφαρμογή Apple Maps, όσο και η εφαρμογή Google Maps, είχαν πάντα τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους, αλλά τα τελευταία χρόνια, οι δύο εφαρμογές δανείζονται λειτουργίες και στοιχεία η μία από την άλλη.
Έτσι, το ερώτημα είναι, το 2024, Ποια εφαρμογή πλοήγησης είναι καλύτερη για το iPhone; Τα 4 κρίσιμα χαρακτηριστικά αξιολόγησης είναι: διεπαφή χρήστη (user interface), σχεδιασμός χάρτη, οδηγίες και σημεία ενδιαφέροντος.
4 κατηγορίες σύγκρισης του Apple Maps με το Google Maps
- Διεπαφή χρήση (user interface)
- Σχεδιασμός (Map Design)
- Οδηγίες
- Σημεία ενδιαφέροντος
1. Διεπαφή χρήση (user interface)
Το UI (user interface), αποτελείται από όλα τα στοιχεία στην οθόνη, εκτός από το χάρτη – δηλαδή, το πεδίο αναζήτησης, το κουμπί τρέχουσας τοποθεσίας και άλλα. Γενικά, όσο λιγότερο γεμάτη είναι η διεπαφή, τόσο πιο εύκολη είναι η χρήση μιας εφαρμογής.
Με αυτό το κριτήριο υπόψιν, το Apple Maps κερδίζει κατά πολύ. Εάν μπείτε στο Apple Maps, θα δείτε ότι η οθόνη είναι σε μεγάλο βαθμό απαλλαγμένη, από περιττά στοιχεία διεπαφής. Υπάρχει το πεδίο αναζήτησης, το κουμπί τρέχουσας τοποθεσίας, το κουμπί εναλλαγής τύπου χάρτη και ένα μικρό πλαίσιο καιρού.
Αλλά στο Google Maps, η διεπαφή χρήστη είναι αρκετά πιο γεμάτη. Εκτός από τα παραπάνω, το Google Maps εμφανίζει μια σειρά οριζόντιων κουμπιών κατηγορίας στο πάνω μέρος της οθόνης και πολλά κουμπιά στο κάτω μέρος της οθόνης. Όσο περισσότερα κουμπιά καλύπτουν την οθόνη, τόσο μικραίνει ο διαθέσιμος χώρος του χάρτη.
Επιπλέον, πέρα από το λιτό στήσιμο, η Apple βάζει το πεδίο αναζήτησης στο κάτω μέρος της οθόνης, οπού είναι πιο εύκολα προσβάσιμο για τους αντίχειρες. Το πεδίο αναζήτησης, είναι ίσως το πιο συχνά χρησιμοποιούμενο στοιχείο οποιασδήποτε εφαρμογής χαρτών και πάντα έμοιαζε άβολα τοποθετημένο στο πάνω μέρος της οθόνης στο Google Maps.
Νικητής: Apple Maps
2. Σχεδιασμός (Map Design)
Ο σχεδιασμός, αναφέρεται στον σχεδιασμό του ίδιου του χάρτη, ο οποίος περιλαμβάνει τα πάντα, από τον τρόπο εμφάνισης των δρόμων έως το πώς εμφανίζονται τα εικονίδια στον χάρτη.
Σε αυτή την κατηγορία, είναι δύσκολο να δούμε ποιος κερδίζει, επειδή και οι δύο χάρτες μοιάζουν πολύ. Πέρυσι, οι Χάρτες της Google, κυκλοφόρησαν μια εντελώς νέα παλέτα χρωμάτων για τους χάρτες τους, η οποία είναι σχεδόν ταυτόσημη με αυτή των Χαρτών της Apple.
Και στις δύο εφαρμογές, οι κύριοι δρόμοι είναι γκρι και όσο πιο ανοιχτό γκρι είναι ένας δρόμος, τόσο πιο μικρός είναι. Για παράδειγμα, οι αυτοκινητόδρομοι έχουν το πιο σκούρο γκρι σε έναν χάρτη, ενώ οι κύριοι δρόμοι και οι λεωφόροι εμφανίζονται λίγο πιο ανοιχτοί, ενώ οι ακόμη μικρότεροι δρόμοι εμφανίζονται ακόμη πιο ανοιχτοί.
Οι Χάρτες της Apple και οι Χάρτες της Google επισημαίνουν επίσης τις πολυσύχναστες περιοχές μιας πόλης με χρυσοκίτρινο χρώμα, οπότε είναι εύκολο να καταλάβεις ποια μέρη μιας πόλης έχουν πολλά αξιοθέατα με μια μόνο ματιά.
Αλλά όταν πρόκειται για τον τρόπο εμφάνισης των εικονιδίων στον χάρτη, η Apple προηγείται και πάλι. Αυτό συμβαίνει επειδή τα εικονίδια της Apple είναι λιγότερο επεμβατικά – η εταιρεία δεν πλημμυρίζει τον χάρτη με χορηγούμενες πινέζες που μπορεί να είναι εντελώς άσχετες (όπως πινέζες για ξενοδοχεία, στην πόλη όπου ήδη ζείτε).
Νικητής: Apple Maps
3. Οδηγίες
Όσον αφορά τις οδηγίες, είναι δύσκολο να βρεις μεγάλη διαφορά, μεταξύ του Apple Maps και του Google Maps – τουλάχιστον σε μια μεγάλη πόλη όπως η Αθήνα. Και οι δύο εφαρμογές αποδίδουν εξαιρετικά, όταν πρόκειται να πάτε από το σημείο Α στο σημείο Β, είτε με αυτοκίνητο είτε με τα πόδια ή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Αλλά αν χρησιμοποιείτε σχεδόν αποκλειστικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τότε οι Χάρτες της Google υπερέχουν. Αυτό συμβαίνει επειδή ο τρόπος εμφάνισης των λεπτομερειών από τους Χάρτες της Google – συμπεριλαμβανομένων των βημάτων που πρέπει να κάνετε εάν πρέπει να αλλάξετε μέσα- είναι πιο εύκολο να διαβαστεί και να ακολουθηθεί.
Ανάλογα με τον τύπο των μέσων μαζικής μεταφοράς που χρησιμοποιείτε, το Google Maps θα σας δώσει πληροφορίες σχετικά με το αν η υπηρεσία είναι γεμάτη ή λιγότερο πολυσύχναστη από το συνηθισμένο.
Νικητής: Google Maps
4. Σημεία ενδιαφέροντος
Η τελευταία κατηγορία, είναι οι πληροφορίες καταστημάτων και επιχειρήσεων (γνωστές και ως σημεία ενδιαφέροντος ή POI). Αυτές είναι οι πληροφορίες, που κάθε εφαρμογή παραθέτει για μια επιχείρηση, είτε πρόκειται για εστιατόριο, γυμναστήριο, σχολείο ή νοσοκομείο.
Και εδώ δεν υπάρχει αμφιβολία. Οι Χάρτες της Google εξακολουθούν να ξεπερνούν τους Χάρτες της Apple, όσον αφορά τις πληροφορίες των επιχειρήσεων.
Το Apple Maps θα σας δώσει τα βασικά: διεύθυνση, τηλέφωνο, ώρες λειτουργίας, περιγραφή και μερικές φωτογραφίες. Αλλά το Google Maps, σας δίνει σχεδόν ό,τι θέλετε να μάθετε, συμπεριλαμβανομένων όλων των παραπάνω καθώς και δημοφιλών ωρών, ζωντανής κίνησης πεζών, συχνές ερωτήσεις σχετικά με την επιχείρηση, μια πληθώρα ενημερωμένων κριτικών και, στην περίπτωση των προμηθευτών τροφίμων, ακόμη και φωτογραφίες των μενού και των πιάτων στο μενού.
Οι Χάρτες της Google, μπορούν να προσφέρουν αυτές τις πληροφορίες, γιατί δεν είναι απλώς μια εφαρμογή πλοήγησης- είναι ένα είδος κοινωνικού δικτύου, που υποστηρίζεται από δεκάδες εκατομμύρια χρήστες, που συνεχώς παρέχουν εικόνες, απαντήσεις, κριτικές και άλλες πληροφορίες.
Οι Χάρτες της Apple δεν διαθέτουν αυτή τη βάση χρηστών, ούτε έχουν σχεδιαστεί για να είναι κοινωνική πλατφόρμα όπως το Google Maps.
Νικητής: Google Maps
Ποιος είναι ο νικητής;
Google Maps ή Apple Maps; Με βάση τα τέσσερα παραπάνω μέτρα, τεχνικά πρόκειται για ισοπαλία.
Ωστόσο μάλλον η ζυγαριά κλείνει υπέρ της Google για ένα σημαντικό λόγο. Το 2024, οι εφαρμογές χαρτών δεν αφορούν μόνο τη λήψη οδηγιών. Οι περισσότεροι χρήστες δεν ανοίγουν την εφαρμογή για να πάρουν οδηγίες για τον προορισμό τους, αλλά πληροφορίες.
Πληροφορίες όπως πόσο είναι η είσοδος σε ένα τουριστικό αξιοθέατο, πόσο κόσμο έχει μία τοπική καφετέρια ή ποιο είναι το μενού ενός εστιατορίου. Μέχρι να μπορέσουν οι Χάρτες της Apple να προσφέρουν τον πλούτο πληροφοριών που προσφέρει η Google, το Google Maps θα παραμείνει ο βασιλιάς των εφαρμογών πλοήγησης.