Site icon TheCars.gr

Αποκάλυψη: Τα “μαύρα άλογα” της F1 μετά το βρετανικό Grand Prix

British Grand Prix

Η Haas πραγματοποίησε άλλη μια δυνατή εμφάνιση στο βρετανικό Grand Prix, συνεχίζοντας την εξαιρετική εικόνα που παρουσίασε στην Αυστρία.

Η αμερικανική ομάδα ήταν σημαντικά ταχύτερη στην πίστα,  χάρη σε ένα σημαντικό πακέτο αναβαθμίσεων, που παρουσιάστηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Ας εμβαθύνουμε στις τεχνικές αλλαγές που εφάρμοσε η Haas και αν αυτές οι εξελίξεις σηματοδοτούν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα.

Το αργό ξεκίνημα και η σημαντική πρόοδος της Haas

Αυτή τη στιγμή, η Haas βρίσκεται στην έβδομη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών με 27 βαθμούς, 20 από τους οποίους κέρδισε στους δύο τελευταίους αγώνες. Ακριβώς μπροστά τους βρίσκεται η VCARB με 31 βαθμούς, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια συναρπαστική μάχη.

Στην αρχή της σεζόν, η Haas έκανε μια τολμηρή κίνηση, αντικαθιστώντας τον επικεφαλής της ομάδας Guenther Steiner με τον Ιάπωνα μηχανικό Ayao Komatsu. Παρά τον αρχικό σκεπτικισμό, ειδικά μετά από κάποιες κακές επιδόσεις στην αρχή της σεζόν, ο Komatsu φαίνεται να έχει φέρει σημαντικές βελτιώσεις. Η ομάδα εμφανίζεται πιο οργανωμένη τόσο εντός όσο και εκτός πίστας.

Τα πράγματα πήραν θετική τροπή στο Grand Prix της Αυστρίας, όπου η ομάδα πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα από το 2022 στην ίδια πίστα. Το Red Bull Ring, με την ευνοϊκή υποβάθμιση των ελαστικών που προσφέρει και τα χαρακτηριστικά της πίστας, ταίριαξαν πολύ καλά στο μονοθέσιό τους.

Ήταν μεταξύ των ταχύτερων στις ευθείες, βοηθώντας τους να αμυνθούν αποτελεσματικότερα έναντι των αντιπάλων.

Όπως αναμενόταν, η Haas έφτασε στο Silverstone με την έκδοση B-spec του μονοθεσίου VF-24, διαθέσιμη και στους δύο οδηγούς, με στόχο να συνεχίσει τα εξαιρετικά αποτελέσματά.

Το Haas VF-24 B-Spec

Το Σαββατοκύριακο, είδαμε 7 αναβαθμίσεις στα μονοθέσια της Haas. Οι αλλαγές περιλάμβαναν τροποποιήσεις στο δάπεδο, στις άκρες του δαπέδου, στα πλαϊνά πλαίσια, στις εισαγωγές των πλαϊνών πλαισίων και στο κάλυμμα του κινητήρα.

Η Haas τείνει να παρουσιάζει ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων περίπου στα μέσα της σεζόν, ενώ σπάνια κάνει μεγάλες αλλαγές στη συνέχεια.

Η πιο σημαντική αναβάθμιση ήταν η είσοδος του sidepod, η οποία διαθέτει πλέον τη τη γεωμετρίας overbite, η οποία ξεκίνησε από τη Red Bull στην αρχή της σεζόν.

Ο νέος σχεδιασμός, παρόμοιος με αυτόν της McLaren, δεν είναι τόσο επιμηκυμένος όσο άλλων ομάδες, με στόχο να βελτιώσει τη ροή του αέρα πάνω από την επάνω επιφάνεια του sidepod, κατευθύνοντάς τον πιο αποτελεσματικά προς το φτερό και τον διαχύτη.

Αυτή η αλλαγή ενισχύει την αποτελεσματικότητα των αεροδυναμικών στοιχείων, συμβάλλοντας στην καλύτερη ροή του αέρα κάτω από το μονοθέσιο και αυξάνοντας την κάθετη δύναμη.

Αυτό συνοδεύτηκε από μια νέα γεωμετρία του καλύμματος του κινητήρα για τη βελτιστοποίηση της συνολικής αεροδυναμικής. Ο νέος σχεδιασμός του πλευρικού σκέλους διευκόλυνε επίσης την εγκατάσταση πρόσθετων σχαρών ψύξης.

Με τη στενότερη είσοδο, έγιναν αλλαγές και στο στήριγμα του καθρέφτη. Η θέση του προσαρμόστηκε για να ελέγχεται καλύτερα η ροή πάνω από το sidepod, αυξάνοντας το φορτίο προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Ωστόσο, τα πιο σημαντικά αεροδυναμικά στοιχεία βρίσκονται κάτω από το μονοθέσιο στη σημερινή εποχή της Formula 1, γεγονός που καθιστά δύσκολη την ανάλυση τόσο σημαντικών αλλαγών εξωτερικά.

Το επίσημο έγγραφο της Haas για τη FIA ανέφερε ότι η γεωμετρία του δαπέδου τροποποιήθηκε για να βελτιωθεί η ροή και η διαστολή του αέρα, ενισχύοντας την κατανομή χαμηλής πίεσης και την κάθετη δύναμη.

Οι φράκτες του δαπέδου βελτιστοποιήθηκαν για να κατευθύνουν τον εισερχόμενο αέρα πιο αποτελεσματικά, ευθυγραμμιζόμενοι με τις αλλαγές που έγιναν στο ίδιο το δάπεδο. Η άκρη του δαπέδου τροποποιήθηκε επίσης για την εξαγωγή μεγαλύτερης ροής αέρα, με στόχο τη μείωση της πίεσης του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο εκεί που χρειάζεται περισσότερο.

Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των νέων αναβαθμίσεων

Αν και το δείγμα ενός μόνο αγώνα είναι μικρό, υπάρχουν ενδείξεις για την πρόοδο της Haas. Το πρώτο σημάδι ήταν εμφανές κατά τη διάρκεια του FP2, όπου ο Nico Hülkenberg ήταν ο 4ος ταχύτερος οδηγός στην πίστα.

Η ισχυρή απόδοση του Hülkenberg συνεχίστηκε και στις κατατακτήριες δοκιμές, εξασφαλίζοντας την εντυπωσιακή 6η θέση. Η ικανότητά του στις κατατακτήριες δοκιμές είναι ένα από τα κορυφαία σημεία της φετινής σεζόν, φτάνοντας σταθερά στο Q3, σε αντίθεση με τον συμπαίκτη του, ο οποίος δεν το έχει πετύχει ούτε μία φορά το 2024.

Η Haas έλαμψε στον πρώτο τομέα κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο μεταξύ όλων των ομάδων.

Ήταν ήδη γνωστό ότι το αμερικανικό μονοθέσιο υπερείχε στις ευθείες, οδηγώντας συχνά στην κορυφή του πίνακα ταχύτητας. Τώρα, έδειξαν ανταγωνιστικότητα και στις στροφές. Επιπλέον, η διαφορά τους στον τρίτο τομέα υπήρξε ελάχιστη, µε τον Nico να απέχει μόλις 0,167 δευτερόλεπτα από τον ταχύτερο χρόνο του George Russell, εν μέρει λόγω της μεγάλης ζώνης DRS.

Ωστόσο, η πραγματική δοκιμασία για το νέο μονοθέσιο, θα έρθει σε 2 εβδομάδες στο Grand Prix της Ουγγαρίας.

Το Hungaroring διαθέτει μόνο μία ευθεία και μία ζώνη DRS. Αυτή η πίστα, με τις πολλές αργές στροφές, θα είναι μια πραγματική πρόκληση και μια ενδιαφέρουσα δοκιμή για το πώς αποδίδει το VF-24 σε διαφορετικές συνθήκες.

Exit mobile version