Site icon TheCars.gr

F1: Οι αναβαθμίσεις της Red Bull που βοήθησαν τον Max Verstappen να κερδίσει το GP της Ισπανίας

Max Verstappen....

Άλλο ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο και άλλη μια νίκη για τον Max Verstappen – αν και δεν ήταν καθόλου εύκολη. Πόσο μεγάλο ρόλο έπαιξαν οι νέες αναβαθμίσεις της Red Bull;

Η επιστροφή στο ευρωπαϊκό σκέλος του πρωταθλήματος της Formula 1 αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για πολλές ομάδες να εισάγουν αναβαθμίσεις και να βελτιώσουν την απόδοσή τους, ή τουλάχιστον να προσπαθήσουν να το κάνουν.

Οι Red Bull και VCARB μεταξύ των ομάδων που θα εισάγουν αναβαθμίσεις

Μεταξύ άλλων, μερικές από τις πιο σημαντικές αλλαγές παρατηρήθηκαν στις ομάδες VCARB, Red Bull και Ferrari, αν και δεν κατάφεραν όλες να μεταφράσουν αυτά τα νέα μέρη σε θετικά αποτελέσματα. Ας εμβαθύνουμε στην τεχνική ανάλυση των αναβαθμίσεων αυτών των ομάδων.

Visa Cash App RB

Η RB βρισκόταν σε εξαιρετική φόρμα το τελευταίο διάστημα, παλεύοντας σταθερά για βαθμούς από την αρχή της σεζόν. Στον Καναδά, η ομάδα επέδειξε ιδιαίτερα ισχυρές επιδόσεις μετά από εξαιρετικές κατατακτήριες δοκιμές, με τους δύο οδηγούς να τερματίζουν στο Q3.

Η επιστροφή στην Ισπανία υποτίθεται ότι θα αποτελούσε ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός, δεδομένων των σημαντικών αναβαθμίσεων που έφεραν. Ωστόσο, τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά.

Πιθανώς ο όρος «νέες εξελίξεις» να είναι καλύτερος, αφού η ομάδα δεν βελτίωσε ουσιαστικά το μονοθέσιό της- στην πραγματικότητα, ήταν αισθητά πιο αργή στην Ισπανία από ό,τι πριν. Οι Yuki Tsunoda και Daniel Ricciardo τερμάτισαν στις θέσεις 17 και 18 αντίστοιχα μετά από εξίσου απογοητευτικές κατατακτήριες δοκιμές το Σάββατο.

Η Visa Cash App RB εισήγαγε σημαντικές αναβαθμίσεις στο σχεδιασμό του μονοθεσίου της. Οι αλλαγές περιλάμβαναν το κάλυμμα του κινητήρα, την είσοδο του πλαϊνού σκέλους, τη γεωμετρία του πλαϊνού σκέλους, την πίσω πτέρυγα και το πάτωμα.

Ωστόσο, οι πιο εντυπωσιακές αλλαγές έγιναν στα πλαϊνά του αυτοκινήτου. Η γεωμετρία των πλαϊνών πτερυγίων τροποποιήθηκε για να κατευθύνει τη ροή του αέρα πιο αποτελεσματικά πάνω από την επάνω επιφάνεια του διαχύτη και τα αεροδυναμικά στοιχεία στο εσωτερικό των πίσω τροχών. Επιπλέον, το κάτω άκρο της εισόδου του sidepod επεκτάθηκε – μια τάση που βλέπουμε από πέρυσι.

Οι μηχανικοί μείωσαν επίσης την προβαλλόμενη επιφάνεια του αγωγού των μπροστινών φρένων για να προσαρμοστούν καλύτερα στην Ισπανία και στις μειωμένες απαιτήσεις πέδησης αυτής της πίστας.

Οι αλλαγές ήταν επίσης εμφανείς στην πίσω πτέρυγα, μέρος του πακέτου μέσης-υψηλής κάθετης δύναμης. Η πτέρυγα αναδιαμορφώθηκε ώστε να παράγει φορτίο και αντίσταση πιο αποτελεσματικά, προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά της πίστας της Βαρκελώνης.

Οι πιο σημαντικές αλλαγές βρίσκονται κάτω από το μονοθέσιο και, δυστυχώς, δεν μπορούμε να δούμε πόσο δραστικές είναι. Αυτό που είναι ορατό, όμως, είναι οι τροποποιημένες άκρες του δαπέδου που ευθυγραμμίζονται με τις κύριες αλλαγές στα κανάλια εξαερισμού κάτω από το αυτοκίνητο.

Παρ’ όλες αυτές τις αναβαθμίσεις, οι επιδόσεις του αυτοκινήτου δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες. Κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, και οι δύο οδηγοί βρίσκονταν κοντά στις τελευταίες θέσεις των χρονομετρήσεων σε όλους τους τομείς της πίστας, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα.

πινακας F1

Οι λόγοι πίσω από την χαμηλή απόδοση της RB δεν είναι σαφείς. Το ερώτημα είναι αν οι μηχανικοί γνωρίζουν καν ποιο είναι το πρόβλημα και πού βρίσκεται η λύση.

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι το στήσιμο του μονοθεσίου ήταν λάθος και ότι είναι δυνατή η βελτίωση σε αυτόν τον τομέα. Με λίγο χρόνο μέχρι τον επόμενο αγώνα, ελπίζουμε να δούμε τους Tsunoda και Ricciardo να επιστρέφουν στη μάχη των βαθμών.

Ferrari

Μια άλλη ομάδα από την οποία αναμένονταν πολλά περισσότερα είναι η Ferrari. Πολλοί περίμεναν ότι η Ferrari θα ήταν ο κύριος ανταγωνιστής του Max Verstappen, αλλά στην Ισπανία ήταν η τέταρτη ταχύτερη ομάδα.

Η Ferrari εισήγαγε δύο νέους τύπους φτερών στο πίσω μέρος κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων αγώνων, με μια εντελώς νέα πτέρυγα μεσαίας-υψηλής κάθετης δύναμης για τη Βαρκελώνη. Σε σχέση με το φτερό που χρησιμοποιήθηκε στον Καναδά, αυτό είχε μεγαλύτερη και χαμηλότερη γωνία, και ήταν πιο βαθύ. Αυτό το βήμα αναμενόταν να παράγει ελαφρώς μεγαλύτερη αντίσταση, αλλά συνολικά, ήταν μια καλύτερη επιλογή, δεδομένων των γρήγορων στροφών στη Βαρκελώνη, όπου η κάθετη δύναμη είναι ζωτικής σημασίας.

Ωστόσο, αυτό δεν βοήθησε τη Ferrari, καθώς εξακολουθούσε να μην έχει αρκετή κάθετη δύναμη. Στην τελευταία στροφή των κατατακτήριων δοκιμών, ο Leclerc έπρεπε να γκαζώσει περισσότερο από τις Red Bull, Mercedes και McLaren.

Άλλες σημαντικές αλλαγές στην SF-24 είναι ορατές στα πλαϊνά μαρσπιέ, ειδικά κάτω από αυτά. Οι γραμμές των sidepods έχουν αλλάξει, δημιουργώντας πολύ περισσότερο χώρο μεταξύ της κάτω επιφάνειας των sidepods και της άκρης του δαπέδου.

Αυτή η περιοχή του αυτοκινήτου είναι αεροδυναμικά δύσκολη, καθώς εδώ συγκλίνουν πολλά ρεύματα ροής αέρα. Οι μηχανικοί προσπαθούν να κατευθύνουν τον αέρα μέσα από αυτή την περιοχή όσο το δυνατόν πιο ομαλά για να αποφύγουν τη δημιουργία πρόσθετων δυνάμεων αντίστασης.

Συνοψίζοντας, η Βαρκελώνη ήταν ένας κακός αγώνας για τη Ferrari όπως φαίνεται από το ρυθμό του αγώνα στην παρακάτω φωτογραφία. Φαίνεται ότι η Ferrari χρειάζεται καλύτερη κατανόηση αυτών των αναβαθμίσεων, και το γεγονός ότι έχει πολύ λίγο χρόνο μέχρι τον επόμενο αγώνα δεν λειτουργεί υπέρ της.

board

Exit mobile version