Site icon TheCars.gr

Απίστευτο κατόρθωμα: Το παγκόσμιο ρεκόρ υψομέτρου ήρθε από μια Porsche 911!

Απίστευτο κατόρθωμα: Το παγκόσμιο ρεκόρ υψομέτρου ήρθε από μια Porsche 911!

Καθώς ετοιμαζόμασταν να αποχαιρετήσουμε το 2023, μια χρονιά κατά την οποία η Porsche γιόρτασε την 75η επέτειό της καθώς και τα 60α γενέθλια της 911, λίγοι περίμεναν ότι η Porsche θα είχε ένα ακόμη άσσο στο μανίκι της. Το εγχείρημα αφορούσε ένα υψόμετρο 6.734 μέτρων, πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, που κανένα όχημα δεν είχε ανεβεί ποτέ εκεί, μέχρι να εμφανιστεί η Porsche.

Στις 2 Δεκεμβρίου 2023, μια ομάδα μηχανικών της Porsche, καθώς και τοπικοί οδηγοί, ορειβάτες και ο τρεις φορές νικητής του Le Mans, Romain Dumas, ανέβηκαν με επιτυχία στη δυτική κορυφογραμμή του ηφαιστείου Ojos del Salado στη Χιλή, πιλοτάροντας μια αρκετά τροποποιημένη Porsche 911.

Απίστευτο κατόρθωμα: Το παγκόσμιο ρεκόρ υψομέτρου ήρθε από μια Porsche 911!

Η γένεση αυτού του άθλου, ήταν ένα έργο που αναλήφθηκε από μια ομάδα αφοσιωμένων μηχανικών της Porsche, που στοιχημάτισαν ότι μια 911, θα μπορούσε να καταρίψει το υπάρχον παγκόσμιο ρεκόρ οδήγησης σε υψόμετρο, το οποίο ανερχόταν στα 6.694 μέτρα και σημειώθηκε από ένα ζευγάρι Mercedes Benz Unimogs το 2020. Ωστόσο, τα Unimog, είναι ως γνωστόν φτιαγμένα ακιβώς για να αντιμετωπίζουν σκληρά και απρόσιτα εδάφη.

Ντόρις και Έντιθ

Απίστευτο κατόρθωμα: Το παγκόσμιο ρεκόρ υψομέτρου ήρθε από μια Porsche 911!

Το αυτοκίνητο που έσπασε επίσημα το ρεκόρ (με το παρατσούκλι Edith), καθώς και το αυτοκίνητο ανάπτυξης που χρησίμευσε ως υποστήριξη (Doris), ξεκίνησε τη ζωή του ως stock 992 Carrera 4S. Η πρώτη φάση ανάπτυξης για την Doris, χρειάστηκε μόλις τρεις μήνες από τον ξεκίνημα του πρότζεκτ, έως την αρχική δοκιμή στη Χιλή. 

Το στοκ αμάξωμα του αυτοκινήτου, κόπηκε για να επιτρέψει τροχούς και ελαστικά εκτός δρόμου και μια προσαρμοσμένη ανάρτηση, που συνδυάστηκε για να προσφέρει 35 εκατοστά απόσταση από το έδαφος. Εκτός από το εξατομικευμένο εξάρτημα της ανάρτησης από αλουμίνιο, η Porsche χρησιμοποίησε ένα κομμάτι τεχνολογίας που αναπτύχθηκε αρχικά για το υβριδικό υπεραυτοκίνητο 918, μια ριζική εφαρμογή στη γεωμετρία της ανάρτησης, που ονομάζεται “warp connector”.

Απίστευτο κατόρθωμα: Το παγκόσμιο ρεκόρ υψομέτρου ήρθε από μια Porsche 911!

Όταν ήρθε η ώρα για την δύναμη, το μεγάλο εμπόδιο θα ήταν φυσικά το υψόμετρο. Στα 6.700 μέτρα, ο αέρας είναι περίπου το ήμισυ τόσο πυκνός απ’ ό,τι στο επίπεδο της θάλασσας, κάτι που σημαίνει ότι ο κινητήρας πρέπει να δουλεύει δύο φορές πιο σκληρά, για να επιτύχει την ίδια ισχύ. 

Η πιο συνηθισμένη λύση είναι η χρήση υπερσυμπίεσης. Η Porsche επέλεξε να ακολουθήσει μια διαφορετική διαδρομή: Μετά από κάποιες προκαταρκτικές υψομετρικές δοκιμές της απλής Carrera 4S των 443hp με τον 6 κίλυνδρο επίπεδο κινητήρα των 3,0 λίτρων, οι μηχανικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο κινητήρας θα μπορούσε να παραμείνει ως είναι. Επιπλέον,  πάρθηκε η απόφαση τα αυτοκίνητα να ανέβουν στο Ojos del Salado, λειτουργώντας με πλήρως συνθετικά, πλήρως βιώσιμα ηλεκτρονικά καύσιμα, που παράγονται εκεί στη Χιλή.

Το «μουλάρι» δοκιμών Doris

Απίστευτο κατόρθωμα: Το παγκόσμιο ρεκόρ υψομέτρου ήρθε από μια Porsche 911!

Το αυτοκίνητο ανάπτυξης Doris, ήταν σχεδόν ένα αυτοκίνητο δρόμου, πράγμα που σήμαινε ότι τα πάνελ του αμαξώματος του ήταν αναλλοίωτα, εκτός από τους θόλους των τροχών που κόπηκαν και ανακατασκευάστηκαν. Το χειροκίνητο κιβώτιο των επτά ταχυτήτων, έδινε την ισχύ μέσω ενός πίσω διαφορικού αναλογίας 4:1, το οποίο κονταίνει σημαντικά τις ταχύτητες βοηθώντας την ανάβαση. 

Απίστευτο κατόρθωμα: Το παγκόσμιο ρεκόρ υψομέτρου ήρθε από μια Porsche 911!

Στο εσωτερικό, το κουμπί αλλαγής των ταχυτήτων ήταν επενδυμένο με δέρμα και εντελώς στοκ, όπως και το ταμπλό, τα όργάνα, ακόμη και οι οθόνες ψυχαγωγίας. To πιλοτήριο συμπλήρωναν το αγωνιστικό κάθισμα από ανθρακονήματα, η ζώνη πέντε σημείων και ένα πλήρες roll cage. Η πραγματική επιτυχία αυτού του οχήματος, όμως, είναι η ανάρτησή του. Ο συνδυασμός της πρόσθετης διαδρομής και αυτό το εντυπωσιακό σύστημα σύνδεσης στο τιμόνι, δημιουργούν μια πραγματικά ωμή ικανότητα, να πηγαίνεις οπουδήποτε, εκτός δρόμου. 

Edith: The Record Breaker

Απίστευτο κατόρθωμα: Το παγκόσμιο ρεκόρ υψομέτρου ήρθε από μια Porsche 911!

Η Doris έδειχνε υπέροχη, αλλά η Edith ήταν το κύριο γεγονός. Είναι το πιο εξοπλισμένο από τα δύο οχήματα, με περίπου 400 κιλά βάρους λιγότερο, που εξοικονομούνται μέσω των ανθρακονημάτων του αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων των θυρών που λαμβάνονται απευθείας από το αγωνιστικό 992 GT3 και των πάνελ κάτω από το αμάξωμα απο Kevlar, που αντικαθιστούν τα αλουμινένια που βρίσκονται στην Doris. 

Ένα λεπτό διάφραγμα άνθρακα προσφέρει επίσης διαχωρισμό μεταξύ του οδηγού και του κινητήρα. Το αυτοκίνητο που οδήγησε τον Romain Dumas στην κορυφή του ηφαιστείου και στα βιβλία των ρεκόρ, χειρίστηκε την πορεία εκτός δρόμου στους λόφους του Μαλιμπού, χωρίς να έχει καταστρέψει ούτε έναν τροχό. «Δεν είμαι τόσο ικανός off-roader, αλλά η Edith με έκανε να φαίνομαι και να νιώθω σαν ένας θρύλος που κέρδισε το Dakar» δήλωσε ο οδηγός.

Απίστευτο κατόρθωμα: Το παγκόσμιο ρεκόρ υψομέτρου ήρθε από μια Porsche 911!

Φυσικά, το Dakar είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα off-roader, ενώ η Doris και η Edith κατασκευάστηκαν με έναν συγκεκριμένο σκοπό, που πέτυχαν με ευκολία. Είναι αλήθεια ότι, εκτός από ένα μόνο κλατάρισμα στην πρώτη από τις τρεις δοκιμαστικές επισκέψεις της στο ηφαίστειο, η ομάδα δεν είχε ούτε ένα πρόβλημα με κανένα από τα δύο αυτοκίνητα, καθώς ξεπερνούσε τα χιλιόμετρα, την κλίση, το κρύο, τη βροχή, το χιόνι, τους βράχους, το υψόμετρο και τα δικά τους επίπεδα άνεσης στην αναζήτηση του ρεκόρ. Μια θεαματική νίκη και ένας υπέροχος τρόπος, για να κλείσει μια πολύ ξεχωριστή χρονιά. Ήταν μια χαρούμενη χρονιά γενεθλίων για την Porsche και μια ευτυχισμένη επιστροφή στην εμβληματική 911.

Exit mobile version