Το Alpine A290, πρόκειται να ξεκινήσει αυτή την χρονιά την εκ νέου «εκτόξευση» της γαλλικής εταιρείας στην «καυτή» αγορά των γρήγορων χάτσμπακ, με ένα ηλεκτρικό hot hatch, που θα βασίζεται στο Renault 5. Οι μνήμες από το θρυλικό Renault 5 Alpine είναι έντονες, έστω και αν αυτή τη φορά η «καρδιά» του μοντέλου θα είναι ηλεκτρική.
Το αυτοκίνητο παραγωγής θα μοιράζεται την πλατφόρμα CMF-BEV του 5. Η Renault έχει ήδη διαφημίσει τις δυναμικές δυνατότητες αυτής της αρχιτεκτονικής, η οποία τοποθετεί τη μπαταρία κάτω από το αυτοκίνητο, για να μειώσει το κέντρο μάζας του και να βελτιώσει τον χειρισμό του.
Διαθέτει επίσης ανεξάρτητες αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος. «Το κύριο πράγμα είναι η ευελιξία και η καθαρή απόλαυση» είπε ο διευθυντής σχεδιασμού Antony Villain. Για το σκοπό αυτό, η Alpine, έχει προσθέσει υδραυλικά bump-stops στη διάταξη της ανάρτησης, βελτιώνοντας την οδήγηση του A290 και βελτιώνοντας τη δυνατότητα του χειρισμού του.
Ομοίως, η ροπή στον μπροστινό κινητήρα του αυτοκινήτου, έχει ρυθμιστεί για να προσομοιώνει ένα μηχανικό διαφορικό, ενισχύοντας τη σταθερότητα στο φρενάρισμα και την πρόσφυση, καθώς το αυτοκίνητο θα επιταχύνει γρήγορα από μια στροφή.
Τεχνικά
Το A290, θα είναι σημαντικά βαρύτερο από το καθαρόαιμο σπορ A110, περίπου 1100 κιλά, λόγω της μπαταρίας του. Η ισχύς, όπως επιβεβαίωσε η εταιρεία, θα διατίθεται σε δύο επίπεδα με έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Το πρώτο επίπεδο, θα αφορά μια έκδοση του κινητήρα των 215 ίππων δανεικό απο το Renault Megane e-tech electric, ενώ το δεύτερο αναμένεται να είναι η έκδοση των 272 ίππων, που αναπτύχθηκε από τη Renault, τη Valeo και τη Valeo-Siemens.
Θα προσφέρεται με μία μόνο μπαταρία χωρητικότητας 52 kWh, όπως αυτή του Renault Zoe και με επίσημη αυτονομία τα 383 χλμ. Το κοντό μεταξόνιο και το φαρδύ μετατρόχιο του A290, με ολόκληρο το αυτοκίνητο να έχει μήκος 4,05 μέτρα και πλάτος 1,85 μέτρα, το καθιστούν απίστευτα σταθερό και ευέλικτο, σύμφωνα με τον επικεφαλής Charlie Biardeau.
Πρόσθεσε δε, ότι το A290 χρησιμοποιεί τα ίδια φρένα των τεσσάρων εμβόλων με το A110 και είναι ρυθμισμένο για να συνδυάζεται άριστα με την απόδοση του μονού μπροστινού ηλεκτρικού κινητήρα του αυτοκινήτου, ενω θα έχουν τις απαραίτητες τροποποιήσεις και θα συνεργάζονται με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, μέσω του φρεναρίσματος.
Εξω – έσω
Η ομάδα της Alpine Racing Formula 1, είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της αεροδυναμικής του A290. Τα κενά που βρίσκονται κάτω από τους προβολείς σε σχήμα Χ, στον μπροστινό προφυλακτήρα και ψηλά στο πίσω φτερό, διοχετεύουν αέρα στις πλευρές του αυτοκινήτου για να μειώσουν την οπισθέλκουσα.
Άλλες στιλιστικές πινελιές, περιλαμβάνουν το σπορ κιτ αμαξώματος από ανθρακονήματα το οποίο πιθανόν να γίνει πλαστικό στο μοντέλο της παραγωγής, διακοσμημένο με διακριτικές μπλέ ανταύγειες, καθώς και οι διπλές ψεύτικες εξατμίσεις για εφέ, ενσωματωμένες στον πίσω διαχωριστή. Μέσα στο κόκπιτ, κυριαρχεί ο μινιμαλισμός, παραλείποντας εντελώς τις οθόνες αφής, υπέρ των παραδοσιακών χειριστηρίων με κουμπιά, που είναι τοποθετημένα στην οροφή και στο τιμόνι.
Οι κρίσιμες πληροφορίες όπως η ταχύτητα και η εμβέλεια, εμφανίζονται σε ένα μικρό head-up display, τοποθετημένο πάνω από το τιμόνι. «Πιστεύω ότι το εσωτερικό πρέπει να φέρει το νόημα για το τι σημαίνει να κάθεσαι μέσα σε ένα Alpine», είπε ο Reer σχεδιαστής των εσωτερικών χώρων της εταιρείας, προσθέτοντας, ότι το μόνο φανταιζί χαρακτηριστικό που μπορεί να μπει στο τετραθέσιο αυτοκίνητο παραγωγής, είναι το κουμπί «OV» εμπνευσμένο από τη Formula 1, το οποίο επιτρέπει μια «έκρηξη» ισχύος 10 δευτερολέπτων.
Η παρουσίαση του νέου Alpine A290, αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2024, με τιμές που ενδέχεται να ξεκινούν από τα 46.000 ευρώ.