Toyota και ηλεκτρικά: Αποχαιρέτα την ονομασία «bZ» η Toyota, αφού πλέον θα χρησιμοποιεί ένα πιο εύκολο σύστημα ονοματοδοσίας που θα είναι πιο κοντά στο brand της εταιρείας και αυτό που γνωρίζουν οι πελάτες.
Η Toyota αποφάσισε να αποχαιρετήσει το ακρωνύμιο «bZ» (Beyond Zero, στα ελληνικά μεταφράζεται «πέρα του μηδενός») και να υιοθετήσει ένα νέο σύστημα ονοματοδοσίας που θα είναι πιο οικείο και εύκολο για τους πελάτες της.
Toyota: Το νόημα πίσω από το Beyond Zero
Το bZ4X, που κυκλοφόρησε το 2022, ήταν το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Toyota που λανσαρίστηκε στο πλαίσιο της σειράς «bZ», αντιπροσωπεύοντας την φιλοδοξία της εταιρείας να προσφέρει αυτοκίνητα με εκπομπές «πέρα του μηδενός», δηλαδή πέρα από το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Στην ονομασία του μοντέλου, ο αριθμός «4» υποδήλωνε το μέγεθος του αυτοκινήτου και το γράμμα «X» την κατηγορία του, δηλαδή crossover (την ίδια λογική βλέπουμε, για παράδειγμα, και στο Toyota Aygo X).
Όμως, όπως δήλωσε ο Andrea Carlucci, διευθυντής μάρκετινγκ της ευρωπαϊκής Toyota, η εταιρεία αποφάσισε να εγκαταλείψει αυτή τη στρατηγική ονοματοδοσίας και να άλλαξει εντελώς κατεύθυνση.
Ποιο θα είναι το νέο branding των ηλεκτρικών της Toyota;
Η Toyota δεν έχει ακόμη ανακοινώσει το νέο σύστημα ονοματοδοσίας που θα υιοθετήσει για τα μελλοντικά ηλεκτρικά της αυτοκίνητα. Ωστόσο, η κίνηση αυτή υποδηλώνει την προσπάθεια της εταιρείας να ευθυγραμμίσει τα προϊόντα της με τις προσδοκίες της αγοράς και να προσεγγίσει τους πελάτες με πιο κατανοητές και οικείες ονομασίες.
Θυμίζουμε πως η Toyota έχει ανακοινώσει ότι αναβάλλει την παραγωγή καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων εως το 2027, παρόλο που είχε ανακοινωθεί ότι ο αρχικός στόχος ήταν το 2026.
Αυτό γίνεται σε αντίθεση με την τάση της αγοράς που φαίνεται να δίνει περισσότερη προσοχή στην ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων, αφού η Toyota, χρόνια τώρα, εστιάζει στην ανάπτυξη των υβριδικών συστημάτων και στην περαιτέρω βελτίωση της διάταξης τους,
Συμπέρασμα
Η αλλαγή στρατηγικής της Toyota αντικατοπτρίζει την ευελιξία της εταιρείας να προσαρμόζεται στις προκλήσεις της αγοράς.
Ενώ το bZ4X ήταν μία φιλόδοξη αρχή για την είσοδο της Toyota στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων, η εγκατάλειψη του branding ‘bZ’ δείχνει ότι η επιτυχία στον τομέα των ηλεκτρικών απαιτεί συνεχή αναθεώρηση στρατηγικών και προσαρμογή στις απαιτήσεις των καταναλωτών.