Παρελθόν από την γκάμα της Alfa Romeo θα αποτελέσουν οι V6 κινητήρες εντός του 2024, καθώς η ιταλική φίρμα δεν πρόκειται να τερματίσει την παραγωγή των κορυφαίων εκδόσεων τις Giulia και της Stelvio.
Οι Ιταλοί ανακοίνωσαν επισήμως τον τερματισμό της πορείας τόσο της Giulia QV όσο και της Stelvio QV, γράφοντας με αυτόν τον τρόπο του τίτλους τέλους στους V6 κινητήρες που κατά καιρούς βρέθηκαν στη γραμμή παραγωγής της μιλανέζικης φίρμας.
Διασημότερος όλων, ο κινητήρας Busso, ο οποίος πέρασε στην παραγωγή το 1979 και παρέμεινε στη ζωή έως και το 2005.
Σε αυτά τα 25 χρόνια, ο V6 κινητήρας της Alfa Romeo σχεδιασμένος από τον Giuseppe Busso, υπηρέτησε πολλούς και διαφορετικούς ρόλους, ξεκινώντας με τη χωρητικότητα των 2,5 λίτρων και φτάνοντας έως και τα 3.179 κ.εκ., στις γνωστές στους περισσότερους Alfa Romeo 156 και 147 GTA.
Τη δεκαετία του 1990, ο θρυλικός V6 κινητήρας με την περιεχόμενη γωνία των 60 μοιρών, απέκτησε τη μοναδική υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του, η οποία είχε χωρητικότητα 2,0 λίτρων και απόδοση 210 ίππων.
Ο σημερινός V6 κινητήρας της Alfa Romeo εφοδιάζει τις κορυφαίες εκδόσεις της Stelvio και της Giulia, αποδίδοντας με τη βοήθεια δύο υπερσυμπιεστών καυσαερίων 510 ίππους και 600 Nm ροπής από 2.891 κ.εκ.
Μάλιστα στις εκδόσεις GTA και GTAm, ο ίδιος κινητήρας έφτασε έως και τους 540 ίππους, γράφοντας τη δική του χρυσή σελίδα στην ιστορία της Alfa Romeo.