Site icon TheCars.gr

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Τσουνάμι απολύσεων σε όλη την Ευρώπη

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Τσουνάμι απολύσεων σε όλη την Ευρώπη

Πυκνώνουν τα σύννεφα πάνω από τη γηραιά ήπειρο, καθώς όλο και περισσότερες είναι οι εταιρείες που ανακοινώνουν περικοπές θέσεων στην προσπάθειες που καταβάλλουν ώστε να προσαρμοστούν στα νέα τεχνολογικά δεδομένα, εξοικονομώντας παράλληλα πόρους ώστε να επιτύχουν την πολυπόθητη ενεργειακή μετάβαση.

Ποιοί θα κάνουν περικοπές;

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Τσουνάμι απολύσεων σε όλη την Ευρώπη

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι εκείνο της Polestar, η οποία ανακοίνωσε ότι θα περικόψει περίπου το 15% των θέσεων παγκοσμίως, εξαιτίας της πτώσης που παρουσιάζει η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων εντός και εκτός Ευρώπης.

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία συνδέεται με την Volvo, θα περικόψει περίπου 450 θέσεις εργασίας με στόχο την περιστολή τους κόστους και την αύξηση των κερδών της.

Αντίστοιχο πρόγραμμα περικοπών πρόκειται να ακολουθήσει και ο όμιλος Volkswagen, στοχεύοντας στην εξοικονόμηση 10 δισεκατομμυρίων ευρώ έως και το 2026.

Και σε αυτή την περίπτωση, η νωθρή εμπορική πορεία των ηλεκτρικών μοντέλων του ομίλου, ανάγκασε τους Γερμανούς να προχωρήσουν ακόμα και στην προσωρινή διακοπή της παραγωγικής διαδικασίας.

Προβλήματα και οι προμηθευτές

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Τσουνάμι απολύσεων σε όλη την Ευρώπη

Εκτός από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, προβλήματα αντιμετωπίζουν και βασικοί προμηθευτές του κλάδου, όπως η ZF, η Bosch ή ακόμα και η Goodyear.

Οι παραπάνω εταιρίες πρόκειται να προχωρήσουν σε χιλιάδες απολύσεις τα επόμενα χρόνια, εξαιτίας των κοσμογονικών αλλαγών που βιώνει η αυτοκινητοβιομηχανία.

Μόνο στη ZF θα χαθούν 4.000 θέσεις εργασίας, ενώ οι περικοπές στην Bosch θα ανέλθουν στις 1.200 θέσεις έως και το 2026.

Όσο για τη Goodyear, διαφαινόμενο λουκέτο σε δύο εργοστάσια κατασκευής ελαστικών θα στερήσει την εργασία σε περίπου 1.800 υπαλλήλους.

Οι ειδικοί παρατηρούν αμήχανα τις δυσμενείς εξελίξεις στον ευρύτερο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναγνωρίζοντας ως απειλή είτε τη χαμηλή ζήτηση, είτε τον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό με τα μοντέλα της Tesla να έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές.

Exit mobile version