Site icon TheCars.gr

Άφησαν το στίγμα τους: τα αυτοκίνητα που «σάστισαν» τον κόσμο!

Στην πορεία της αυτοκίνησης, υπήρξαν αρκετές ιδιόρρυθμες, καινοτόμες, αντισυμβατικές και πολλές φορές μη εμπορικά πετυχημένες κατασκευές αυτοκινήτων, που όμως τράβηξαν σαν μαγνήτης τα βλέμματα του κόσμου, με αρκετές απο αυτές, να μην καταφέρουν να έρθουν στην Ελληνική αγορά!

Αρκετά απο αυτά όμως, άφησαν ανεξίτηλα τα σημάδια τους!

Alfa Romeo Dauphine


Η Renault χρειαζόταν έναν αποδοτικό τρόπο για το πλασσάρισμα των αυτοκινήτων της στην Ιταλία. Η Alfa Romeo, η οποία ανήκε στην ιταλική κυβέρνηση εκείνη την εποχή, αναζήτησε ένα μικρό μοντέλο για να κρατήσει απασχολημένους τους εργαζόμενους. Η Alfa συμφώνησε να κατασκευάσει το Dauphine στο εργοστάσιό της στο Μιλάνο και η Renault δεσμεύτηκε να διανείμει τα μοντέλα της Alfa, μέσω του δικτύου αντιπροσώπων της στη Γαλλία. Το ιταλικής κατασκευής Dauphine, έμοιαζε με το αντίστοιχο γαλλικό, εκτός από μικρές λεπτομέρειες, όπως εμβλήματα της μάρκας στα μπροστινά φτερά και πάνω από την πίσω πινακίδα κυκλοφορίας. Οι μηχανικές αλλαγές περιελάμβαναν ένα ηλεκτρικό σύστημα 12 βολτ αντί για το σύστημα έξι βολτ της Renault. Η Renault έληξε τη συνεργασία το 1964.

Aston Martin Cygnet

Η Aston Martin «τίναξε την μπάνκα στον αέρα» όταν παρουσίασε το Cygnet. Δεν έμοιαζε με κανένα μοντέλο της εταιρείας λόγω του μεγέθους του και ήταν εντελώς διαφορετικό ακόμα και απο το Toyota iQ στο οποίο βασίστηκε. Ο Ulrich Bez, ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος της Aston, πίστευε ότι η μάρκα θα μπορούσε να πουλήσει περίπου 4.000 αντίτυπα. Όμως η παραγωγή έληξε, αφού η Aston κατασκεύασε περίπου 300 κομμάτια. Έτσι έγιναν γρήγορα συλλεκτικά και διατηρούν αρκετά καλά την αξία τους.

BMW i3


Το BMW i3 ξάφνιασε τους πάντες. Κανείς δεν περίμενε ότι ο Βαυαρός κατασκευαστής λιμουζίνων, θα λάνσαρε ένα πολυτελές αυτοκίνητο πόλης. Το i3 είναι ένα premium compact hatchback. Όμως, ενώ ξεχωρίζει στη γκάμα της BMW με το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης, το μέγεθος και το στυλ του, είναι το αποτέλεσμα μιας ιδέας την οποία η BMW είχε στα «σχαριά» απο το 1990. Συγκεκριμένα, το πρωτότυπο Z11 με μπαταρία που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1991, μοιάζει με το i3.

Land Rover Electric Defender


Το εμβληματικό Land Rover Defender, αντάλλαξε τον τετρακύλινδρο κινητήρα του turbodiesel, με έναν κόμπακτ ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Διατήρησε το σύστημα τετρακίνησης του και απέκτησε ένα καινοτόμο σύστημα πέδησης σχεδιασμένο να λειτουργεί με την τεχνολογία Hill Descent Control. Η μπαταρία των 409 κιλών παρείχε αρκετή αυτονομία, αν και το Defender προσέφερε αυτονομία οκτώ ωρών, σε οδήγηση εκτός δρόμου με χαμηλή ταχύτητα. Η Land Rover κατασκεύασε επτά παραδείγματα του Electric Defender μεταξύ 2012 και 2013. Τα SUV μηδενικών εκπομπών ρύπων συμμετείχαν σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για να βοηθήσουν τη Jaguar και την Land Rover να συγκεντρώσουν δεδομένα για ηλεκτροκίνητα σύνολα.

BMW XM Red Label


Η ίδια η BMW XM είναι ένα πολύ μεγάλο και πολύ ακριβό υβριδικό αυτοκίνητο της σειράς M, αλλά η νέα έκδοση Red Label είναι ακόμα πιο ακραία, με κόκκινες πινελιές που αποπνέουν μια περισσότερο σπορ εμφάνιση. Η BMW XM έφτασε το φθινόπωρο του 2022 και τράβηξε πολλή προσοχή τόσο για το μέγεθός της όσο και για την τιμή της. Αλλά η νέα έκδοση Red Label και ενώ το μέγεθος είναι το ίδιο, η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 19% ενώ ο χρόνος επιτάχυνσης 0-100 χλμ/ώρα είναι στα 3,8 δευτ!

Lamborghini LM002


Το πρότζεκτ LM002, ξεκίνησε όταν η Lamborghini προσπάθησε να κάνει μια συμφωνία για την κατασκευή ενός off-roader για τον αμερικανικό στρατό. Βαρύ και με πίσω κινητήρα, το πρωτότυπο Cheetah, δεν ήταν τόσο χρηστικό και εντυπωσιακό. Οι αξιωματούχοι έδωσαν το συμβόλαιο στην Humvee της AM General. Η Lamborghini δεν ήταν σε θέση να σπαταλήσει χρόνο ή χρήμα, επομένως χρησιμοποίησε τη γνώση που απέκτησε κατά τη διάρκεια του έργου Cheetah, για να αναπτύξει το LM002, το πρώτο της SUV το V8 Urus των 600 ίππων, στα τέλη του 2017.

GMC Syclone


Το GMC Syclone είναι στην πραγματικότητα ένα εργοστασιακό hot rod, με εκπληκτική ποσότητα δύναμης κάτω από το καπό. Ξεκινώντας απο ένα pickup Sonoma, η GMC πρόσθεσε έναν υπερτροφοδοτούμενο V6 4,3 λίτρων, που αναπτύχθηκε ειδικά για το μοντέλο και τον συνέδεσε με ένα αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Ο εξακύλινδρος απέδιδε 280 ίππους. Βοηθημένο από ένα σύστημα τετρακίνησης με κίνηση στους πίσω τροχούς, το Syclone κέρδισε περίφημα ένα 348TS σε έναν αγώνα ντράγκστερ.

General Motors EV1

Θα περιμένατε από μια νέα εταιρεία και όχι από τη General Motors, να βγάλει στην παραγωγή ένα αυτοκίνητο όπως το EV1. Ο « εξωγήινος» σχεδιασμός του ήταν μόνο η αρχή. Το EV1 χρησιμοποιούσε έναν ηλεκτροκινητήρα 137 ίππων, συνδεδεμένο με μια μπαταρία 16,5 kWh. Το αλουμίνιο και το πλαστικό μείωσαν το βάρος του στα περίπου 1400 κιλά.  Ακύρωσε το εγχείρημα το 2003, επικαλούμενη την αδυναμία παραγωγής ενός τόσο προηγμένου αυτοκινήτου, που είχε ελάχιστη κερδοφορία. Τα περισσότερα από τα 1147 αντίτυπα που κατασκευάστηκαν, κατέληξαν να ανακυκλωθούν. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της GM Rick Wagoner είπε αργότερα ότι η ακύρωση του έργου EV1 ήταν η μεγαλύτερη επαγγελματική του «ήττα».

Buick GNX


Την χρυσή δεκαετία του 1980, η ετεροθαλής αδελφή της General Motors έφτιαξε το δικό της «πυροβόλο». Το Grand National, έκανε το ντεμπούτο του το 1982 για να γιορτάσει την επιτυχία της Buick στους αγώνες NASCAR. Ο V6 4,1 λίτρων του αρχικού αυτοκινήτου διέθετε μόνο 125 ίππους. Η Buick επανήλθε το 1984 με 200 ίππους από έναν υπερτροφοδοτούμενο V6 των 3,8 λίτρων. Η ισχύς αυξήθηκε σταδιακά μέχρι το GNX του 1987, ένα από τα πιο συλλεκτικά μοντέλα της Buick με 276 ίππους.

Kia Elan


Καθώς η αυτοπεποίθησή της μεγάλωνε, η Kia άρχισε να αναζητά ένα μοντέλο τοποθετημένο στην κορυφή της σειράς της. Επικοινώνησε με τη Lotus και κατάφερε να αγοράσει τα δικαιώματα παραγωγής του Elan M100. Τα δύο αυτοκίνητα ήταν σχεδόν πανομοιότυπα εξωτερικά, αλλά το Kia Elan χρησιμοποιούσε έναν κινητήρα 1,8 λίτρων 151 ίππων από το Sephia. Ήταν ένα απροσδόκητο ξάφνιασμα από μια εταιρεία που τότε ήταν συνώνυμη με μικρά «πληβεία» αυτοκίνητα σαν το Pride. Η Kia παρήγαγε λιγότερα από 1000 αντίτυπα. Τα περισσότερα πωλήθηκαν στη Νότια Κορέα, αλλά ένα μικρό ποσό στάθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Mercedes-Benz A-Class


Η πρώτη είσοδος της Mercedes-Benz στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, αναστάτωσε αρκετούς στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1997. Η αρχική A-Class δεν ήταν ούτε σπορ ούτε πολυτελής και το ασυνήθιστα ψηλό αμάξωμα της, ήταν και προσθιοκίνητο. Τα πρώτα προβλήματα νεότητας έγιναν πρωτοσέλιδα όταν απέτυχαν στο τεστ ελιγμού αποφυγής με ταχύτητα περίπου 85 χλμ/ώρα. Αφού σταμάτησε τις πωλήσεις της A-Class για τρεις μήνες, η Mercedes διόρθωσε το πρόβλημα, εγκαθιστώντας ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας και κάνοντας αλλαγές στην ανάρτηση.

Lincoln Blackwood


Το σκεπτικό πίσω από το Blackwood ήταν, “αν η Lincoln μπορεί να πουλήσει ένα SUV, μπορεί να πουλήσει και ένα φορτηγό”. Το Blackwood με βάση το Ford F-150, είχε μπροστινό μέρος που μοιάζει με Navigator, επένδυση από ψεύτικο ξύλο στα πλάγια και χώρο φόρτωσης με μοκέτα κρυμμένο κάτω από ένα ηλεκτροκίνητο πλαστικό κάλυμμα. Οι αγοραστές αντιμετώπισαν το πρώτο pickup του Lincoln με σκεπτικισμό. Δεν πρόσφερε καμία από την ευελιξία που αναζητούσαν σε ένα pickup και έβγαινε μόνο με κίνηση στους πίσω τροχούς. Η παραγωγή τελείωσε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο μετά την παρουσίασή του, καθιστώντας το το πιο βραχύβιο μοντέλο που εντάχθηκε ποτέ στη σειρά Lincoln.

Porsche Cayenne


Το Cayenne ήταν το πρώτο τετράθυρο μοντέλο πλήρους παραγωγής της εταιρείας και αυτό από μόνο του δεν άρεσε στους εραστές της μάρκας. Λοιδώρησαν την ιδέα και υπέθεσαν ότι θα κατέστρεφε τη μάρκα της Porsche. Αντίθετα, το Cayenne σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων. Απέδειξε ότι οι πιστοί έκαναν λάθος με τις επιδόσεις να μοιάζουν με σπορ αυτοκίνητο, ένα χαρακτηριστικό που η Porsche έχει βελτιώσει εδώ και 15 χρόνια με τρεις γενιές. Η τρέχουσα τρίτη γενιά Cayenne, παραμένει η μεγάλη επιλογή του οδηγού στην κατηγορία των μεγάλων SUV.

Volkswagen Phaeton


Η γερμανική εταιρεία προσπάθησε να τα βάλει με τη BMW, τη Mercedes-Benz και το δικό της τμήμα της Audi, όταν παρουσίασε το Phaeton. Χτισμένο σε μια πλατφόρμα της Bentley, το σαλόνι ξεχώριζε από κάθε Volkswagen, με μια σειρά από πολυτελείς ανέσεις, ισχυρούς κινητήρες και μια τιμή δελεαστική. Το Phaeton δεν πούλησε όπως αναμενόταν στην Αμερική και δεν τα πήγε πολύ καλύτερα στην Ευρώπη.

Volvo T6 Roadster concept


Παρουσιάστηκε στην έκθεση SEMA του 2005. Το Volvo T6 Roadster, θέλησε να μιμηθεί αμερικανικά hot rods της δεκαετίας του 1930, με μια περίεργη σχεδίαση. Χρησιμοποίησε πολλά εξαρτήματα από τα μοντέλα S80 και C70, συμπεριλαμβανομένου ενός κινητήρα 2,9 λίτρων straight-six. Το T6 Roadster δεν κατάφερε να βγεί ποτέ στην παραγωγή.

Nissan Murano CrossCabriolet


Η Nissan έχτισε τη φήμη της σε στιβαρά αυτοκίνητα μαζικής αγοράς, αλλά αυτό δεν την εμπόδισε από το να κόψει την οροφή του Murano δεύτερης γενιάς, για να δημιουργήσει αυτό που αποκαλούσε «το πρώτο crossover με κίνηση σε όλους τους τροχούς στον κόσμο». Όμως δεν πούλησε στην αγορά. Η Jeep και η Land Rover είναι από τις λίγες εταιρίες αυτοκινήτων που μπορούν να δημιουργήσουν ένα μετατρέψιμο SUV, όμως η Land Rover πήρε την ιδέα από τη Nissan με το Range Rover Evoque Convertible.

Jaguar F-Pace


Η Jaguar και η Land Rover ήταν αδελφές εταιρείες από το 1967 έως το 1984, και για πολύ καιρό τίμησαν μια άγραφη συμφωνία, βάσει της οποίας η πρώτη κατασκεύαζε σαλούν και στεισον βάγκον, ενώ η δεύτερη κατασκεύαζε SUV. Η αυξανόμενη δημοτικότητα των SUV άνοιξε νέες ευκαιρίες για εταιρείες όπως η Jaguar. Η F-Pace, αποτέλεσε την πρώτη τολμηρής σχεδίασης Jaguar, η οποία δείχνει περισσότερο στιβαρή απο το αδελφό Range Rover Velar.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk


Η Jeep κατασκευάζει αυτοκίνητα για να αποδίδει στον «άτσαλο» δρόμο και όχι στην πίστα, αλλά δεν μπόρεσε να αντισταθεί στον πειρασμό να τοποθετήσει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Hellcat 6,2 λίτρων στο Grand Cherokee. Το αποτέλεσμα είναι ένα SUV 697 ίππων ικανό να νικήσει μια Porsche 911 σε αγώνα ντράγκστερ με φορτωμένο το πορτμπαγκάζ. Μπορεί επίσης να ρυμουλκήσει έως και 3300 κιλά όταν το απαιτεί η περίσταση. Το Grand Cherokee Trackhawk είναι συνολικά, ένα δυναμικό και εκλεπτυσμένο αυτοκίνητο.

Τesla Cybertruck


Ενώ η βιομηχανία περίμενε ότι το νέο pickup της Tesla θα ήταν ένα έξυπνο τεχνολογικά βαρύ φορτηγό, αντ’ αυτού είδε ένα μηχάνημα που φαινόταν να έφτασε απο άλλο πλανήτη. Το Cybertruck, βρισκόταν σε άλλο επίπεδο απο άποψη αυτονομίας και όχι μόνο. Ίσως να αποτελέσει τον προπομπό των οχημάτων pickup της επόμενης γενιάς.

Exit mobile version