Adaptive Cruise Control: Αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος δείχνουν στοιχεία έρευνας

Adaptive Cruise Control: Αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος δείχνουν στοιχεία έρευνας

Adaptive Cruise Contro: Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη Ολλανδών επιστημόνων, το προσαρμοζόμενο Cruise Control μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχημάτων αντί να τον μειώσει.

Οι σύγχρονες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού (ADAS) έχουν σχεδιαστεί για βελτιώνουν την ασφάλεια και να αποτελούν τα «μάτια» του οδηγού ακόμα και αν για κάποιο λόγο δεν προσέξει κάτι στον δρόμο.

Παρόλα αυτά,  έρευνα που πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες στην Ολλανδία έδειξε ότι ορισμένα από αυτά τα συστήματα ενδέχεται, αντί συμβάλλουν στην ασφάλεια, να κάνουν τα πράγματα χειρότερα.

Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από ολόκληρο τον κόσμο, εστιάζοντας σε 28 διαφορετικές λειτουργίες των συστημάτων ADAS, όπως αισθητήρες πίεσης ελαστικών, προειδοποιήσεις τυφλών σημείων, αυτόματο φρενάρισμα και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας. Οι λειτουργίες ταξινομήθηκαν σε τέσσερις κατηγορίες:

  1. Ενημερωτικά συστήματα – Χαμηλός έλεγχος, χαμηλή επείγουσα ανάγκη
  2. Προειδοποιητικά συστήματα – Χαμηλός έλεγχος, υψηλή επείγουσα ανάγκη
  3. Παρεμβατικά συστήματα – Υψηλός έλεγχος, υψηλή επείγουσα ανάγκη
  4. Συστήματα άνεσης – Υψηλός έλεγχος, χαμηλή επείγουσα ανάγκη

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα περισσότερα συστήματα των τριών πρώτων κατηγοριών είτε δεν επηρεάζουν τα ποσοστά ατυχημάτων είτε τα μειώνουν. Για παράδειγμα, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας μείωσε τα ατυχήματα κατά 19,1%, ενώ τα συστήματα παρακολούθησης οδηγού μείωσαν τα ατυχήματα κατά 14%.

Το Adaptive Cruise Control αυξάνει τα ατυχήματα

Αντίθετα, το σταθερό και το προσαρμοζόμενο Cruise Control (Adaptive Cruise Control ) βρέθηκαν να αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχήματος:

  • Το σταθερό Cruise Control αύξησε τον κίνδυνο κατά 12%, ενώ
  • Το Adaptive Cruise Control αύξησε τον κίνδυνο κατά 1,8%, με ορισμένα δεδομένα να δείχνουν αύξηση έως και 8%.

Ο λόγος: Η απόσπαση προσοχής του οδηγού

Το πρόβλημα με το cruise control είναι ότι μειώνει τον φόρτο εργασίας του οδηγού, κάτι που μπορεί να τον κάνει λιγότερο προσεκτικό. Το Adaptive Cruise Control, το οποίο ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με την κίνηση, μπορεί επίσης να δημιουργήσει μια «ψεύτικη αίσθηση ασφάλειας».

Σημαντική λεπτομέρεια: Ορισμένα συστήματα ACC δεν ανιχνεύουν σωστά σταματημένα ή αργοκίνητα οχήματα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε σύγκρουση αν ο οδηγός βασίζεται υπερβολικά στο σύστημα. Αν το αυτοκίνητο δεν διαθέτει αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το ACC από μόνο του δεν είναι αρκετό για να αποτρέψει μια σύγκρουση.

 

Δείτε επίσης

Βαλβίδα EGR: Πώς αναγνωρίζεις τα συμπτώματα ελαττωματικής βαλβίδας και τι κάνεις αν τα εντοπίσεις στο αυτοκίνητο σου

Βαλβίδα EGR: Πώς αναγνωρίζεις τα συμπτώματα ελαττωματικής βαλβίδας και τι κάνεις αν τα εντοπίσεις στο αυτοκίνητο σου

BMW: Πουλάει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από Audi και Mercedes μαζί

BMW: Πουλάει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από Audi και Mercedes μαζί

DeepSeek AI: Μπαίνει και στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα η νέα τεχνητή νοημοσύνη της Κίνας

DeepSeek AI: Μπαίνει και στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα η νέα τεχνητή νοημοσύνη της Κίνας

F1 – Lando Norris: «Αγχωτικό άλλα ξεχωριστό το να είσαι ο οδηγός της McLaren»

F1 – Lando Norris: «Αγχωτικό άλλα ξεχωριστό το να είσαι ο οδηγός της McLaren»

Πώς να κάνεις το ξεθωριασμένο χρώμα του αυτοκινήτου σου να «λάμψει» ξανά

Πώς να κάνεις το ξεθωριασμένο χρώμα του αυτοκινήτου σου να «λάμψει» ξανά

Αν οδηγείς έτσι, το αυτοκίνητο σου θα τα «φτύσει» μετά τα 200.000 χλμ.!

Αν οδηγείς έτσι, το αυτοκίνητο σου θα τα «φτύσει» μετά τα 200.000 χλμ.!