Site icon TheCars.gr

9 πιο επικίνδυνοι λόγοι για τις ανακλήσεις της Tesla μέχρι στιγμής

Tesla recal

Αν υπάρχει μια εταιρεία που δεν καταφέρνει ποτέ να μείνει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, αυτή είναι η Tesla. Είτε πρόκειται για τον Elon Musk που βάζει το πόδι στο στόμα του με τα τελευταία του καμώματα είτε για την είδηση μιας μαζικής εφεδρείας στον τοπικό Supercharger, φαίνεται ότι η εγχώρια εταιρεία EV της Αμερικής δεν μπορεί να πιάσει μια τυχερή στιγμή. Και μάλιστα, ένα μέρος αυτής της κατάστασης είναι αυτοπροκαλούμενο. Τα κύρια πρωτοσέλιδα για την Tesla έχουν να κάνουν είτε με την ανακοίνωση ενός νέου οχήματος είτε με μια μαζική ανάκληση. Οι ανακλήσεις φέρνουν στο μυαλό εικόνες από πυρκαγιές μπαταριών και δυστυχήματα αυτοκατευθυνόμενων οχημάτων όταν πρόκειται για EV, αλλά με ποιον πραγματικό κίνδυνο έχουν διακινδυνεύσει τα οχήματα της Tesla τους χρήστες τους;

Όπως αποδεικνύεται, αρκετά, ακόμη και αν αυτός ο κίνδυνος δεν οδήγησε σε πολλούς τραυματισμούς ή θάνατο. Ορισμένες ανακλήσεις τα τελευταία χρόνια ήταν εντελώς τρομακτικές, και η Tesla δεν ήταν πάντα τόσο γρήγορη για να ειδοποιήσει τους ιδιοκτήτες που επλήγησαν – αρκετές ανάγκασαν τις ρυθμιστικές αρχές να παρέμβουν. Αρκετές από αυτές κατέληξαν να μην είναι τίποτα σπουδαίο. Είτε είστε απλώς περίεργοι είτε είστε υποψήφιος ιδιοκτήτης Tesla, εδώ είναι εννέα από τις πιο επικίνδυνες ανακλήσεις στην ιστορία της εταιρείας.

Κολλημένο πεντάλ γκαζιού, Cybertruck – 2024

Κολλημένο πεντάλ γκαζιού, Cybertruck - 2024

Το Cybertruck έχει περάσει δύσκολα από την πρώτη μέρα – ειρωνικό, αφού προωθήθηκε στην αγορά για να κατακτήσει δύσβατα εδάφη, αλλά δυσκολεύεται να το κάνει. Η μεγαλύτερη είδηση της εκδήλωσης αποκάλυψής του το 2019 ήταν ένας παρουσιαστής στη σκηνή που έσπασε και τα δύο «θωρακισμένα γυάλινα» παράθυρά του με μια ατσάλινη μπάλα. Στη συνέχεια, εμφανίστηκε με αρκετά χρόνια καθυστέρηση, με μια απροσδόκητα υψηλή τιμή εκκίνησης και ένα σωρό προβλήματα. Λιγότερο από ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του, χτυπήθηκε με ανάκληση. Σύμφωνα με τη σελίδα υποστήριξης της Tesla, “όταν ασκείται μεγάλη δύναμη στο μαξιλάρι του πεντάλ γκαζιού, το μαξιλάρι μπορεί να αποκολληθεί, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει παγίδευση του πεντάλ στο εσωτερικό διακοσμητικό πάνω από το πεντάλ”.

Η επίσημη έκθεση ανάκλησης ασφαλείας της NHTSA αναφέρει: «Μια μη εγκεκριμένη αλλαγή εισήγαγε λιπαντικό (σαπούνι) για να βοηθήσει στη συναρμολόγηση των εξαρτημάτων του μαξιλαριού στο πεντάλ του γκαζιού. Το υπολειπόμενο λιπαντικό μείωσε τη συγκράτηση του πέλματος στο πεντάλ». Μετάφραση: λιπάνθηκαν τα Cybertruck σε λάθος σημεία. Η ανάκληση αφορούσε 3.878 Cybertruck που κατασκευάστηκαν μεταξύ Νοεμβρίου 2023 και Απριλίου 2024 – κάθε μονάδα που κατασκευάστηκε από την κυκλοφορία μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Ένας από τους ιδιοκτήτες που επλήγησαν δήλωσε στο NBC News ότι μόλις «το γκάζι καρφώθηκε, ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορούσε να σταματήσει το όχημα ήταν κρατώντας το πόδι στο φρένο. Τη στιγμή που άφηνα το φρένο, το όχημα έτρεχε και πάλι με τέρμα γκάζι προς τα εμπρός», είπε. Σύμφωνα με την Tesla, το κολλημένο πεντάλ δεν έκανε καμία ζημιά και ήταν μια σχετικά απλή διόρθωση που έγινε δωρεάν. Ωστόσο, υπήρξε μια παύση στις παραδόσεις του Cybertruck λίγο αργότερα.

Ανάκληση κατάχρησης Autosteer, πολλαπλά μοντέλα – 2023

Ανάκληση κατάχρησης Autosteer, πολλαπλά μοντέλα - 2023

Στις 12 Δεκεμβρίου 2023, η Tesla ανακάλεσε 2 εκατομμύρια οχήματα στις ΗΠΑ και τον Καναδά – η μεγαλύτερη ανάκληση μέχρι σήμερα. Περιελάμβανε τα οχήματά της Model S, Model X, Model 3 και Model Y που παρήχθησαν μεταξύ 5 Οκτωβρίου 2012 και 7 Δεκεμβρίου 2023 – σχεδόν όλα τα μοντέλα που κατασκευάζει. Ο λόγος; Οι χρήστες έκαναν κατάχρηση της λειτουργίας Autosteer. Τα Teslas δεν είναι πλήρως αυτοκινούμενα οχήματα (FSD)- οι αυτοκινούμενες λειτουργίες απαιτούν από τον οδηγό να προσέχει συνεχώς τον δρόμο και να είναι έτοιμος να επέμβει σε μια στιγμή. Παρόλα αυτά, το όχημα μπορεί να κάνει το μεγαλύτερο μέρος της οδήγησης, αρκετά ώστε οι οδηγοί να διακινδυνεύουν μερικά αρκετά απεχθή πράγματα.

Στο διαδίκτυο υπάρχουν άφθονα βίντεο με οδηγούς που κυριολεκτικά κοιμούνται πίσω από το τιμόνι. Ένας οδηγός που κοιμάται βαράει σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους αυτοκινητόδρομους του Λος Άντζελες, ένας άλλος στην Τεμεκούλα κοιμάται για τουλάχιστον 15 λεπτά με μεγάλη ταχύτητα, ένας άλλος στο Οντάριο είχε το κάθισμά του αναδιπλωμένο μέχρι τέρμα προς τα πίσω κάνοντας το ίδιο, και ένας στο Ουισκόνσιν έτρεχε με 80 MPH. Άλλοι πιθανότατα έκαναν κατάχρηση του Autosteer για διαφορετικούς σκοπούς, όπως η κύλιση στο Instagram ή η εφαρμογή μακιγιάζ. Τα οχήματα της Tesla υποτίθεται ότι παρακολουθούν τον οδηγό και απενεργοποιούν αυτόματα τις λειτουργίες αυτόματης οδήγησης εάν δεν προσέχουν, αλλά αυτό δεν ενεργοποιήθηκε σωστά. Η ενημερωμένη έκδοση της 12ης Δεκεμβρίου φαίνεται να αντιμετωπίζει αυτό το μακροχρόνιο πρόβλημα.

Αυτή η ανάκληση άργησε να έρθει. Η Tesla έχει ήδη τεθεί υπό ποινική έρευνα σε σχέση με τους ισχυρισμούς της για το FSD, ιδίως όσον αφορά σχεδόν 1.000 ατυχήματα με το Autopilot. Τούτου λεχθέντος, η «ανάκληση» εδώ σημαίνει μόνο μια δωρεάν ενημέρωση λογισμικού. Οι ιδιοκτήτες θα μπορούσαν να συνεχίσουν να οδηγούν τα οχήματά τους και να κάνουν μια ενημέρωση over-the-air (OTA) κατά την κρίση τους. Στη συνέχεια, όμως, η Fed δεν πείστηκε ότι το πρόβλημα επιλύθηκε.

Αυτόματη ανάκληση στην Κίνα, για πολλά μοντέλα – 2024

Αυτόματη ανάκληση στην Κίνα, για πολλά μοντέλα - 2024

Ενώ όλο και λιγότεροι άνθρωποι οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα γνωρίζει μεγάλη άνθηση- το 60% των διεθνών πωλήσεων προέρχεται από τη ΛΔΚ, σύμφωνα με τον ΙΕΑ. Ενώ η Tesla είναι διαθέσιμη στην Κίνα, έχει σκληρό ανταγωνισμό. Έτσι, ήταν μάλλον ένα βαρύ πλήγμα όταν η Tesla εξέδωσε ανάκληση για 1,6 εκατομμύρια οχήματα, συγκεκριμένα για τα οχήματα Model S, Model X, Model 3 και Model Y που κατασκευάστηκαν μεταξύ Αυγούστου 2024 και Δεκεμβρίου 2023, σύμφωνα με μηχανική μετάφραση της κινεζικής κρατικής διοίκησης για τη ρύθμιση της αγοράς. Για να είμαστε σαφείς, αυτή η ανάκληση είναι ξεχωριστή από τα 2 εκατομμύρια οχήματα που ανακλήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά γίνεται για τον ίδιο λόγο: κατάχρηση της λειτουργίας Autosteer.

Αυτή ήταν άλλη μια ανάκληση OTA. Σύμφωνα με τις πληροφορίες της ανάκλησης, μόνο ένας μικρός αριθμός χρηστών δεν θα μπορούσε να εγκαταστήσει μόνος του την αναβάθμιση και θα έπρεπε να απευθυνθεί σε ένα κέντρο εξυπηρέτησης της Tesla. Δεδομένου του γλωσσικού εμποδίου με τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης, είναι δύσκολο να πούμε τι είδους καταχρήσεις συνέβησαν για να προκαλέσουν αυτή την ανάκληση. Μπορούμε μόνο να υποθέσουμε ότι οι οδηγοί ενεργοποιούσαν το Autosteer για να πάρουν έναν υπνάκο, όπως οι Αμερικανοί ιδιοκτήτες Tesla – ή ίσως το σύστημα τους απογοήτευσε ενώ ήταν σε πλήρη εγρήγορση. Στην Κίνα έχουν σημειωθεί ατυχήματα που αποδίδονται στο Autopilot της Tesla ήδη από το 2016.

Αυτή δεν είναι η μόνη ανάκληση της Tesla στην Κίνα. Στην ίδια έκθεση ανάκλησης του 2024, άλλα 7.538 οχήματα Model S και Model X είχαν πόρτες που ξεκλείδωναν σε περίπτωση σύγκρουσης. Το 2023, η Tesla είχε επίσης μια ανάκληση για ένα πρόβλημα πέδησης που επηρέασε 1,1 εκατομμύρια οχήματα. Αυτά τα ζητήματα δεν προμηνύουν τίποτα καλό για την Tesla, αν σκοπεύει να ανταγωνιστεί το κινεζικό alter ego της, την BYD, έναν σκληρό ανταγωνιστή που έχει ήδη αποκαλύψει ένα υβριδικό όχημα με εμβέλεια άνω των 1.000 μιλίων.

Ολική ανάκληση λογισμικού αυτοοδήγησης beta, για πολλά μοντέλα – 2023

Ολική ανάκληση λογισμικού αυτοοδήγησης beta, για πολλά μοντέλα - 2023

Η ανάκληση στα τέλη του 2023 δεν ήταν η πρώτη εκείνης της χρονιάς, ούτε η πρώτη για χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την αυτοκίνηση. Στις 15 Φεβρουαρίου 2023, η Tesla εξέδωσε εθελοντική ανάκληση για 362.758 οχήματα που είχαν εγγραφεί στην πλήρη beta έκδοση αυτοοδήγησης. Αυτή η ανάκληση αφορούσε τα Model S, Model X, Model 3 και Model Y που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2016 και 2023, αλλά μόνο για οχήματα στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Σύμφωνα με την NHTSA, «όταν η λειτουργία είναι ενεργοποιημένη, η λειτουργία θα μπορούσε δυνητικά να παραβιάσει τους τοπικούς νόμους ή τα έθιμα της κυκλοφορίας … πριν κάποιοι οδηγοί παρέμβουν». Η έκθεση διευκρινίζει ότι τα οχήματα με δυνατότητα FSD beta μπορεί να περάσουν από διασταυρώσεις με μπαγιάτικο κίτρινο φως, να παλέψουν με τα σήματα στοπ σε διασταυρώσεις, να μην τηρούν τα όρια ταχύτητας ή να κάνουν αλλαγές λωρίδας την τελευταία στιγμή όταν βρίσκονται ήδη σε λωρίδα στροφής. Με άλλα λόγια, τα οχήματα θα έπαιρναν απίστευτα επικίνδυνες αποφάσεις πριν ο οδηγός αναλάβει τον έλεγχο.

Η Tesla προχώρησε σε αυτή την ανάκληση ως απάντηση στην NHTSA, η οποία ανέφερε στις 25 Ιανουαρίου του ίδιου έτους ότι είχε εντοπίσει τις ανησυχίες που αναφέρθηκαν παραπάνω. Ευτυχώς, δεν υπήρξαν τραυματισμοί ή θάνατοι που να σχετίζονται με το FSD beta από τις 14 Φεβρουαρίου, και αυτό ήταν άλλο ένα patch OTA που δεν απαιτούσε από τους πελάτες να προσέλθουν σε ένα κέντρο εξυπηρέτησης. Η ενημερωμένη έκδοση άρχισε να βγαίνει στις 6 Μαρτίου 2023.

Ο YouTuber Marques Brownlee ανέβασε μια εικοσάλεπτη επίδειξη οδήγησης του FSD beta στις 15 Δεκεμβρίου, περίπου δύο μήνες πριν από την ανάκληση. Στο βίντεο, ο Brownlee πρέπει να επέμβει πολλές φορές για να κρατήσει το όχημα μακριά από προβλήματα. Το Tesla του επιβραδύνει πολύ πριν από μια στροφή, δυσκολεύεται να συγχωνευτεί σε έναν αυτοκινητόδρομο και παραλίγο να πέσει σε μια πύλη διοδίων – μεταξύ άλλων. Το FSD beta έκανε το ντεμπούτο του το φθινόπωρο του 2021, οπότε αναρωτιέται κανείς πόσο κακό ήταν πριν από την ενημέρωση της ανάκλησης.

Ελαττωματικές ζώνες ασφαλείας, Model S – 2015

Ελαττωματικές ζώνες ασφαλείας, Model S - 2015

Με την πρώτη ματιά, μια ελαττωματική ζώνη ασφαλείας ακούγεται σαν μια εφιαλτική κατάσταση, αλλά η Tesla έσπευσε πολύ γρήγορα να διορθώσει αυτό το πρόβλημα στο μοντέλο S. Όλα ξεκίνησαν το 2015, όταν ένας Ευρωπαίος πελάτης γύρισε για να μιλήσει σε έναν επιβάτη στο πίσω κάθισμα, με αποτέλεσμα να αποκολληθεί ο εξωτερικός προεντατήρας από τη ζώνη ασφαλείας. Αυτό το εξάρτημα προορίζεται να κλειδώνει τη ζώνη ασφαλείας όταν συγκρουστείτε. Μία μόνο βίδα οδήγησε στην ανάκληση 90.000 οχημάτων, δηλαδή κάθε Model S που είχε κατασκευαστεί μέχρι τότε. Προφανώς, μια ζώνη ασφαλείας που αποσυνδέεται μόνο και μόνο επειδή περιστρέφεστε, δεν παρέχει σχεδόν καμία προστασία σε μια σύγκρουση, αλλά το μοναδικό περιστατικό όπου συνέβη αυτό δεν οδήγησε σε τραυματισμούς, ούτε υπάρχουν στοιχεία για τραυματισμούς σε άλλα οχήματα Model S από το ίδιο ζήτημα.

Η Tesla προσπάθησε να αναπαράγει αυτό το πρόβλημα σε 3.000 οχήματα που είχε στη διάθεσή της, αλλά δεν τα κατάφερε. Προς τιμήν της Tesla, έκανε το σωστό και προχώρησε σε εθελοντική ανάκληση. Οι ιδιοκτήτες έλαβαν οδηγίες να προγραμματίσουν έναν έλεγχο με έναν τεχνικό της Tesla και τους έδειξαν πώς μπορούν να το ελέγξουν μόνοι τους. Ανεξάρτητα από αυτό, όλη αυτή η κατάσταση θα μπορούσε ενδεχομένως να ήταν πολύ χειρότερη αν ένα απειλητικό για τη ζωή ατύχημα ήταν το γεγονός που αποκάλυψε το ελάττωμα.

Τα καθίσματα ολισθαίνουν προς τα εμπρός κατά τη σύγκρουση, Model X – 2017

Τα καθίσματα ολισθαίνουν προς τα εμπρός κατά τη σύγκρουση, Model X - 2017

Οι ζώνες ασφαλείας δεν ήταν τα μόνα πράγματα που έβγαιναν ελεύθερα όταν δεν έπρεπε. Στα οχήματα Model X που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2016 και 2017, τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μετακινούνταν προς τα εμπρός κατά τη σύγκρουση κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης. Η αιτία του προβλήματος οφειλόταν, σύμφωνα με το Συμβούλιο Ασφάλειας Αυτοκινήτων, «στην ύπαρξη λανθασμένα ρυθμισμένων καλωδίων του μηχανισμού ανάκλισης». Αυτό παραβίαζε τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφάλειας οχημάτων (FMVSS) και ήταν, λοιπόν, σαφώς ένα κραυγαλέο ζήτημα ασφάλειας. Οι ιδιοκτήτες με επηρεαζόμενα οχήματα είχαν τη δυνατότητα να λάβουν δωρεάν διόρθωση έως τον Οκτώβριο του 2017 με την υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας της Tesla. Φαίνεται ότι δεν υπήρξαν ατυχήματα ή τραυματισμοί από τη συγκεκριμένη ανάκληση και ότι επηρεάστηκαν μόνο 11.000 οχήματα. Η Tesla δεν συμβούλευσε τους ιδιοκτήτες να σταματήσουν να οδηγούν τα οχήματά τους μέχρι την επισκευή, αλλά προειδοποίησε να μην κάθονται δύο ενήλικες στα επηρεαζόμενα καθίσματα – προφανώς επειδή το επιπλέον βάρος θα έκανε το κάθισμα πιο πιθανό να αναπηδήσει προς τα εμπρός.

Η αναζήτηση της συγκεκριμένης ανάκλησης στο Google οδηγεί σε έναν νεκρό σύνδεσμο της NHTSA και φαίνεται ότι η Tesla δεν εμφανίζει πλέον την ανάκληση στην ιστοσελίδα της. Υποθέτουμε ότι αυτό συμβαίνει επειδή το πρόβλημα διορθώθηκε και δεν υπάρχουν πλέον μοντέλα που επηρεάζονται. Σε κάθε περίπτωση, είναι τρομακτικό να φανταστεί κανείς αυτά τα πίσω καθίσματα να εκτοξεύονται προς τα εμπρός κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, προκαλώντας ενδεχομένως στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων έναν τραυματισμό χτυπώντας τους στα μπροστινά καθίσματα. Αυτή η μικρή ανάκληση δεν έγινε πρωτοσέλιδο, αλλά εγείρει ακόμη περισσότερες ανησυχίες σχετικά με τα πρότυπα ποιοτικού ελέγχου της Tesla. Αναρωτιέται κανείς τι θα συνέβαινε αν δεν είχε εντοπιστεί νωρίτερα.

Ανακλήσεις ζωνών ασφαλείας, Model 3 και Model Y – 2021-2022

Ανακλήσεις ζωνών ασφαλείας, Model 3 και Model Y - 2021-2022

Τα προβλήματα με τις ζώνες ασφαλείας της Tesla δεν είχαν τελειώσει μετά την αποτυχία του Model S του 2015. Ακολούθησαν άλλες τρεις ανακλήσεις ζωνών ασφαλείας το 2021 και το 2022, που αφορούσαν δύο συγκεκριμένα μοντέλα σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις. Η αρχή έγινε με την ανάκληση της 25ης Μαΐου 2021 για 5.530 οχήματα Tesla Model 3 και Model Y που κατασκευάστηκαν το 2018-2020 και το 2019-2021, αντίστοιχα. Η έκθεση της NHTSA αναφέρει ότι και στα δύο μοντέλα, «το τμήμα της ζώνης ώμου του οδηγού και του συνοδηγού του συστήματος ζώνης ασφαλείας συνδέεται με την κολόνα b μέσω της άνω θηλιάς… [και] κατά τη συναρμολόγηση, ένας ή και οι δύο συνδετήρες ενδέχεται να μην έχουν στερεωθεί με τις σωστές προδιαγραφές». Όπως και με τα προηγούμενα θέματα με τις ζώνες ασφαλείας, η ανησυχία είναι ότι οι ζώνες αυτές δεν θα περνούσαν τις εξετάσεις σε περίπτωση σύγκρουσης. Το ζήτημα αυτό ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά σε ένα κέντρο εξυπηρέτησης της Tesla στις 17 Μαρτίου 2021, γεγονός που προκάλεσε εσωτερική έρευνα και αποκάλυψε ορισμένα κατασκευαστικά ζητήματα. Δεν υπήρξαν ατυχήματα ή τραυματισμοί και οι επηρεαζόμενοι χρήστες μπόρεσαν να λάβουν δωρεάν επισκευή.

Λίγο αργότερα, μια άλλη ανάκληση αφορούσε έναν αναστολέα ζώνης ασφαλείας που δεν ήταν ασφαλώς συνδεδεμένος στο Tesla Model Y. Επηρεάζει 2.166 μονάδες που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2019 και 2021, σύμφωνα με μια επισκόπηση του Συμβουλίου Ασφάλειας Αυτοκινήτων για τις ανακλήσεις της NHTSA. Δεν είναι σαφές αν υπήρξαν σχετικά ατυχήματα ή τραυματισμοί. Την επόμενη χρονιά, στις 21 Οκτωβρίου 2022, μια ακόμη ανάκληση έπληξε το Model 3, αυτή τη φορά για μοντέλα μεταξύ 2017 και 2022. Στην τελευταία περίπτωση, φαίνεται ότι η ανάκληση προέκυψε από ακατάλληλο σέρβις της Tesla που αποσκοπούσε στη διόρθωση προβλημάτων με τις ζώνες ασφαλείας. Ακόμα δεν υπάρχουν τραυματισμοί ή δυστυχήματα, αλλά αυτό σηματοδοτεί τέσσερις ξεχωριστές ανακλήσεις που σχετίζονται με τις ζώνες ασφαλείας σε μισή δεκαετία.

Φαινομενική πέδηση, μοντέλα S, X και 3 – 2021

Φαινομενική πέδηση, μοντέλα S, X και 3 - 2021

Το φανταστικό φρενάρισμα είναι ένας πολυετής φόβος μεταξύ των ιδιοκτητών Tesla. Όταν συμβαίνει, το όχημα πατάει τα φρένα χωρίς προφανή λόγο ή προφανή κίνδυνο, συχνά σε μια πολύ ακατάλληλη στιγμή – όπως όταν κινείται με ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Με άλλα λόγια, κινδυνεύετε να πέσετε από πίσω και ενδεχομένως να προκαλέσετε καραμπόλα. Στις 29 Οκτωβρίου 2021, η Tesla εξέδωσε ανάκληση για 11.704 μονάδες των Model S, Model X και Model 3, όλα κατασκευασμένα μεταξύ 2017 και 2021. Η NHTSA περιγράφει το ζήτημα ως εξής: «Ένα σφάλμα επικοινωνίας λογισμικού μπορεί, κάτω από μια συγκεκριμένη ακολουθία γεγονότων, να οδηγήσει σε ψευδείς προειδοποιήσεις εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCW) και/ή σε συμβάντα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB)». Προφανώς, η συγκεκριμένη περίπτωση φανταστικού φρεναρίσματος προκλήθηκε από μια ενημέρωση λογισμικού FSD beta 10.3 που κυκλοφόρησε στις 23 Οκτωβρίου. Πρόκειται για άλλη μια ανάκληση OTA στα επηρεαζόμενα οχήματα, όπου η Tesla ακύρωσε γρήγορα την προβληματική ενημέρωση, την ανακάλεσε ή (αργότερα) ενημέρωσε το λογισμικό σε μια διορθωμένη έκδοση.

Δυστυχώς, αυτό δεν ήταν το τέλος του φαινομενικού φρεναρίσματος. Τον επόμενο χρόνο, η NHTSA είχε συγκεντρώσει 758 καταγγελίες για φανταστικό φρενάρισμα και απαίτησε από την Tesla να διερευνήσει το ζήτημα. Πιο ανησυχητικό ήταν το γεγονός ότι μετά την ανάκληση υπήρχαν περισσότερες καταγγελίες από ό,τι πριν από αυτήν, προκαλώντας μια έρευνα της NHTSA με την πιθανότητα να επιβάλει επίσημη ανάκληση 416.000 οχημάτων – την τέταρτη τέτοια έρευνα μέσα σε τρία χρόνια. Υπήρξε επίσης μια ομαδική αγωγή νωρίτερα εκείνο το έτος από ιδιοκτήτες Tesla των οποίων τα οχήματα είχαν παρουσιάσει φάντασμα πέδησης. Αυτό είναι ένα συνεχιζόμενο πρόβλημα, καθώς οι αναφορές συνεχίζουν να έρχονται με το σταγονόμετρο μέχρι το τέλος του 2023, και έχουμε στοιχεία για ατυχήματα που πιθανώς προκλήθηκαν από αυτό.

Πιθανή μελλοντική ανάκληση για ζήτημα τιμονιού, Model 3 και Y – 2023

Πιθανή μελλοντική ανάκληση για ζήτημα τιμονιού, Model 3 και Y - 2023

Μέχρι στιγμής, οι ανακλήσεις που αναφέραμε είναι μόνο οι πιο ανησυχητικές και επικίνδυνες.Αποτελούν μόνο ένα μικρό κομμάτι όλων των ανακλήσεων της Tesla στο ιστορικό αρχείο. Υπάρχουν ακόμη περισσότερες που θα ακολουθήσουν, και ένα θέμα με το σύστημα διεύθυνσης ισχύος που έχει εμφανιστεί μπορεί να αποδειχθεί το επόμενο. Στις 28 Ιουλίου 2023, η NHTSA διερεύνησε 280.000 οχήματα Model 3 και Model Y σε απάντηση σε καταγγελίες χρηστών, καθώς και σε αναφορές που έλαβαν από μόνοι τους. Οι καταγγελίες κυμαίνονταν από ένα τιμόνι που δεν ανταποκρινόταν, μέχρι χρήστες που αισθάνονταν ότι δεν μπορούσαν να οδηγήσουν με ασφάλεια από την αρχή. Σε μια περίπτωση, ένας χρήστης έχασε τον έλεγχο του οχήματος και προσέκρουσε σε δέντρο, ενώ σε μια άλλη περίπτωση, κάποιος προκάλεσε σύγκρουση αφού το τιμόνι δεν του επέτρεπε να στρίψει εντελώς.

Μέχρι την 1η Φεβρουαρίου 2024, το Γραφείο Διερεύνησης Ελαττωμάτων (ODI, μέρος της NHTSA) αναβάθμισε την προκαταρκτική του αξιολόγηση σε τεχνική ανάλυση. Η έρευνα περιλαμβάνει τώρα περίπου 2.191 αναφορές βλαβών και περιλαμβάνει 334.569 επηρεαζόμενα οχήματα. Σύμφωνα με τη Μηχανική Ανάλυση, «έχει ανοίξει για να χαρακτηρίσει τις συνθήκες που οδηγούν σε – και απορρέουν από – αστοχίες με το τμήμα της σχάρας τιμονιού». Έτσι, τώρα που γνωρίζουμε ότι πρόκειται για βλάβη στο ράφι τιμονιού, το μόνο ερώτημα που απομένει είναι πότε θα γίνει επίσημη ανάκληση και πώς θα ανταποκριθεί η Tesla.

Γιατί τα Tesla έχουν τόσες πολλές ανακλήσεις

Γιατί τα Tesla έχουν τόσες πολλές ανακλήσεις

Από στατιστική άποψη, η Tesla δεν σπάει ρεκόρ στις ανακλήσεις. Αν κοιτάξουμε τα δεδομένα ανάκλησης της NHTSA, δεν πλησιάζει καν την ποσότητα ανάκλησης της Chrysler, της Ford, της Kia και άλλων μεγάλων εμπορικών σημάτων – αν και αυτή η εικόνα θα φαινόταν πιθανώς διαφορετική αν συγκρίνατε το ποσοστό των ανακληθέντων οχημάτων για το καθένα σε σχέση με τους αριθμούς παραγωγής τους. Και για να δώσουμε στην Tesla το πλεονέκτημα της αμφιβολίας, πιέζει για FSD, ένα απίστευτα δύσκολο βουνό που πρέπει να ανέβει και είμαστε ακόμα πολύ μακριά από το να το κορυφώσουμε – ένα βουνό που ο Elon διαβεβαιώνει συνεχώς ότι βρισκόμαστε στη «στροφή». Τα συχνά σφάλματα – ειδικά αφότου η Tesla σταμάτησε να χρησιμοποιεί τους ανώτερους αισθητήρες υπερήχων υπέρ ενός συστήματος πλήρους κάμερας – είναι αναμενόμενα. Ευτυχώς, οι ανακλήσεις που σχετίζονται με το FSD απαιτούν απλώς ένα OTA.

Από την άλλη πλευρά, η Tesla έχει ένα ντροπιαστικό ρεκόρ ελέγχου ποιότητας. Μια μελέτη αρχικής ποιότητας της JD Power κατέταξε την Tesla κοντά στον πάτο. Αν κρυφτείτε στα φόρουμ της Tesla, θα βρείτε ιδιοκτήτες που διαμαρτύρονται για επαναλαμβανόμενα προβλήματα στην ποιότητα κατασκευής. Πάρτε το διαβόητο πρόβλημα με τα κενά των πάνελ: ο χρήστης του Reddit u/Automatic_Revenue348 δημοσίευσε μια εικόνα που ρωτούσε για τα κενά των πάνελ στο Model 3 και το κορυφαίο σχόλιο έγραφε: «Ω, γλυκό μου πλασματάκι. Πρέπει να είσαι καινούργια εδώ». Ορισμένα προβλήματα ποιότητας κατασκευής είναι λιγότερο συχνά- κάποτε, ένας χρήστης του Model Y διαπίστωσε ότι το σύστημα ψύξης του είχε στερεωθεί με ψεύτικα ξύλινα διακοσμητικά. Και ούτω καθεξής.

Είναι δύσκολο να εντοπιστεί η βασική αιτία, αλλά η κακή ποιότητα πιθανώς δεν βοηθήθηκε από έναν διευθύνοντα σύμβουλο που λέει ψέματα για τις δεσμεύσεις του για την ασφάλεια, δημιουργεί χαοτικά περιβάλλοντα εργασίας και δημιουργεί μια εργασιακή κουλτούρα υψηλής πίεσης. Η Tesla έχει επίσης αποτελέσει αντικείμενο πολυάριθμων αγωγών. Και αν αυτό δεν ήταν αρκετά κακό, η εταιρεία κατηγορεί μερικές φορές τους πελάτες για τις αποτυχίες των εξαρτημάτων της. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ένα μέλλον με λιγότερες ανακλήσεις.

Exit mobile version