Site icon TheCars.gr

8 συχνά προβλήματα στους μικρούς κινητήρες diesel

Close up of nozzles in car diesel engine with mechanic's hand in blue dirty rubber gloves doing professional auto repairing. Engine maintenance concept

Εάν ψάχνετε για καινούριο αυτοκίνητο, μπορεί να διαλέξετε ανάμεσα σε κινητήρα diesal ή βενζίνης. Το ντίζελ, ως καύσιμο, μπορεί να είναι λίγο πιο ακριβό από τη βενζίνη, αλλά έχει πολλά πλεονεκτήματα.

Καταρχάς, οι κινητήρες ντίζελ είναι σχεδιασμένοι να είναι πιο ανθεκτικοί από αυτούς της βενζίνης και μπορούν να διανύσουν μεγαλύτερες αποστάσεις. Αυτό ισχύει είτε επιλέξετε έναν τεράστιο είτε έναν λίγο μικρότερο σε μέγεθος κινητήρα ντίζελ.

Αυτοί οι κινητήρες, μπορεί να συνδέονται με μεγάλα φορτηγά, αλλά θα εκπλαγείτε όταν μάθετε πόσα μικρά αυτοκίνητα έχουν κινητήρα ντίζελ κάτω από το καπό. Οι μικροί κινητήρες ντίζελ εξακολουθούν να μην έχουν μπουζί όπως αυτά που θα βρει κανείς σε κινητήρα βενζίνης.

Αντίθετα, δημιουργούν ισχύ μέσω συμπίεσης, ψεκάζοντας καύσιμο στον συμπιεσμένο αέρα, αποβάλλοντας παράλληλα ορισμένα αέρια. Φυσικά, επειδή είναι μικρότεροι, δεν μπορούν να εισάγουν τόσο πολύ αέρα, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερη ιπποδύναμη και ροπή.

Οι μικροί κινητήρες ντίζελ αξίζουν την επένδυση, αλλά είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα συνηθισμένα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν.

Τα πιο κοινά προβλήματα των μικρών κινητήρων diesel

1. Δυσκολία στην εκκίνηση

Μπορεί να βιάζεστε και να διαπιστώσετε ότι όταν προσπαθείτε να βάλετε μπροστά το αυτοκίνητο είτε χρειάζονται αρκετές προσπάθειες ή δεν ξεκινά καθόλου. Υπάρχουν διάφορες συμβουλές και κόλπα για να αντιμετωπίσετε ένα αυτοκίνητο που δεν ξεκινάει, αλλά για έναν μικρό κινητήρα ντίζελ, υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να εξετάσετε.

Πρώτα, καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στους προθερμαντήρες του συστήματος. Ο κινητήρας ντίζελ δεν διαθέτει μπουζί, αλλά οι προθερμαντήρες παίζουν παρόμοιο ρόλο στην ανάφλεξη του καυσίμου. Με την πάροδο του χρόνου, είναι πιθανό οι προθερμαντήρες να φθαρούν και να μην μπορούν να λειτουργήσουν σωστά, οδηγώντας σε δυσκολία στην εκκίνηση του κινητήρα.

Συχνά, μπορείτε να καταλάβετε αν οι προθερμαντήρες ευθύνονται για το πρόβλημα εξετάζοντας την άκρη τους για να δείτε αν έχει σπάσει ή έχουν δημιουργηθεί λακκούβες γύρω της. Σε μία τέτοια περίπτωση, ήρθε η ώρα να τους αντικαταστήσετε.

2. Υπερθέρμανση κινητήρα

Όπως και σε κάθε κινητήρα, έτσι και σε έναν μικρό κινητήρα ντίζελ, η ανεπαρκής λίπανση και ψύξη μπορεί να οδηγήσουν σε υπερθέρμανση. Αν αντιληφθείτε ότι ο κινητήρας αρχίζει να ζεσταίνεται υπερβολικά, τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνετε είναι να σταματήσετε στην άκρη του δρόμου και να ανάψετε τη θέρμανση στο μέγιστο για να απομακρυνθεί η θερμότητα από τον κινητήρα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως οποιοδήποτε μοτέρ μπορεί να υπερθερμανθεί, ωστόσο οι μικρότεροι κινητήρες είναι πιο επιρρεπείς σε αυτό το πρόβλημα, ειδικά όταν χρειάζεται να τραβήξουν μεγάλα φορτία.

Είναι σημαντικό να αναζητήσετε τις αιτίες της υπερθέρμανσης. Για παράδειγμα, μπορεί να υπάρχει διαρροή στο σύστημα ψύξης , η οποία εμποδίζει την κυκλοφορία των απαραίτητων υγρών σε όλο τον κινητήρα για να τον διατηρεί δροσερό. Αν μυρίσετε μια γλυκιά μυρωδιά αφού ανοίξετε το καπό, καλό θα ήταν να πάτε το όχημά σε συνεργείο για να σφραγιστεί η διαρροή.

Επιπλέον, θα πρέπει να ελέγξετε τον ανεμιστήρα και τα μπεκ ψεκασμού. Η δυσλειτουργία αυτών των εξαρτημάτων, μπορεί να δυσκολέψει τον κινητήρα να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του.

3. Μαύρος καπνός από την εξάτμιση

Ο μαύρος καπνός που βγαίνει από την εξάτμιση του αυτοκινήτου είναι μια ξεκάθαρη ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά με τον κινητήρα. Συνήθως, σημαίνει ότι το καύσιμο δεν καίγεται σωστά. Οι μικροί κινητήρες ντίζελ μπορεί να εμφανίσουν μαύρο καπνό, εάν επιβαρύνεται υπερβολικά το σύστημα, εμποδίζοντας την επίτευξη σωστής αναλογίας καυσίμου και αέρα.

Εάν παρατηρήσετε κάτι τέτοιο, θα πρέπει να εξετάσετε άλλες αιτίες που μπορεί να ευθύνονται. Ο αισθητήρας ροής μάζας αέρα, είναι υπεύθυνος για τη διατήρηση του σωστού μείγματος καυσίμου και αέρα στον κινητήρα, αλλά αν χαλάσει, η αναλογία θα διαταραχθεί, οδηγώντας σε μαύρο καπνό.

Μία άλλη αιτία μπορεί να είναι και ένα βρώμικο φίλτρο αέρα – αν βρωμίσει, μπορεί να μην επιτρέπει την είσοδο αρκετού αέρα στο σύστημα.

4. Επιμόλυνση του καυσίμου

Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα είναι η μόλυνση του καυσίμου. Είναι σημαντικό να μην βάλετε κατά λάθος βενζίνη σε κινητήρα ντίζελ, καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι τρόποι με τους οποίους ένας μικρός κινητήρας ντίζελ μπορεί να μολυνθεί ακόμα κι αν βάζετε πάντα το σωστό καύσιμο.

Μπορεί να μην είναι σύνηθες, αλλά νερό μπορεί να εισέλθει στο σύστημα μέσω διαρροών ή συμπύκνωσης. Η συμπύκνωση συμβαίνει όταν η εξωτερική θερμοκρασία του ρεζερβουάρ είναι υψηλότερη από την εσωτερική και, όταν εισέλθει πολύ νερό, μπορεί να διαβρώσει κάποια εξαρτήματα του κινητήρα.

Μεγάλη ποσότητα νερού, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε ανάπτυξη βακτηρίων, τα οποία μπορούν να φράξουν περαιτέρω το σύστημα και να εμποδίσουν την είσοδο επαρκούς καυσίμου στον κινητήρα.

Ένας άλλος κίνδυνος, είναι ότι όταν η εξωτερική θερμοκρασία πέσει, το νερό μπορεί να παγώσει μέσα στο αυτοκίνητο.

Οποτεδήποτε υποψιάζεστε ότι το αυτοκίνητο περιέχει μολυσμένο καύσιμο, η καλύτερη επιλογή είναι να ξεπλύνετε το ρεζερβουάρ και να το γεμίσετε με εντελώς καθαρό ντίζελ. Κάτι δεν πάει καλά με το καύσιμο, εάν το αυτοκίνητό αρχίσει να έχει κραδασμούς, απώλεια ισχύος ή σημαντικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

5. Υπερβολικός θόρυβος

Οι κινητήρες ντίζελ είναι εκ φύσεως πιο θορυβώδεις. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι κινητήρες ντίζελ δημιουργούν ισχυρότερες εκρήξεις κατά τη διαδικασία καύσης και έχουν υψηλότερο λόγο συμπίεσης.

Είναι αναμενόμενο να ακούτε πιο δυνατούς θορύβους, και δεν χρειάζεται να ανησυχείτε εφόσον οι ήχοι είναι σταθεροί.

Οι μικροί κινητήρες ντίζελ είναι επιρρεπείς στη φυσιολογική φθορά, και μερικές φορές αυτοί οι παράξενοι θόρυβοι ακούγονται λόγω χαλαρών παξιμαδιών και μπουλονιών. Αυτά παράγουν έναν τρανταχτό ήχο/κραδασμό μέσα στον κινητήρα.

Οι παράξενοι ήχοι, μπορεί επίσης να οφείλονται σε πρόβλημα στη διαδικασία καύσης, εάν ο κινητήρας δεν λαμβάνει το σωστό τύπο καυσίμου ή όχι ελλιπή ποσότητα.

6. Μολυσμένα λάδια

Οι κινητήρες ντίζελ μπορεί να χρειαστούν αλλαγή λαδιών κάθε 4.800 έως 16.000 χιλιόμετρα, ανάλογα με τον κινητήρα και τον τύπο λαδιού που χρησιμοποιείτε. Είναι σημαντικό να μην παραλείψετε μια προγραμματισμένη αλλαγή, καθώς το λάδι μπορεί να διασπαστεί με την πάροδο του χρόνου, με αποτέλεσμα ρύποι να εισέλθουν στον κινητήρα και να επηρεάσουν τη λειτουργία του.

Συνιστάται επίσης να αλλάζετε το φίλτρο λαδιού σε τακτά διαστήματα. Τα φίλτρα μπορεί να φράξουν, εμποδίζοντας την επαρκή λίπανση του κινητήρα, προκαλώντας προβλήματα.

Αλλά το λάδι δεν είναι το μόνο μέρος όπου οι επιμολύνσεις μπορούν να βλάψουν ένα μικρό κινητήρα ντίζελ. Όπως μπορεί να εισέλθει νερό στο ρεζερβουάρ καυσίμου μέσω συμπύκνωσης, έτσι και το νερό μπορεί να επηρεάσει το λάδι.

Μάλιστα, μέσω της οξείδωσης, το λάδι μπορεί να αναμιχθεί με νερό και άλλους ρύπους για να μετατραπεί σε μια παχιά λάσπη που απαιτεί βαθύ καθαρισμό του κινητήρα. Επίσης, σκόνη και βρωμιά μπορούν να εισέλθουν στα λιπαντικά εάν υπάρχουν ρωγμές στο στρομφαλοθάλαμο.

7. Πρόβλημα στον αισθητήρα

Ο κινητήρας ντίζελ μπορεί να είναι μικρός, αλλά βασίζεται σε μια ποικιλία αισθητήρων που παρακολουθούν τις διάφορες λειτουργίες του και να σας ενημερώνουν σε περίπτωση βλάβης. Αυτοί οι αισθητήρες είναι επιρρεπείς στη φθορά με την πάροδο του χρόνου, και εάν δεν μπορούν να παρακολουθήσουν την επαρκή τροφοδοσία καυσίμου και αέρα στον κινητήρα, θα αναπτυχθούν σοβαρότερα προβλήματα με την πάροδο του χρόνου.

Καθώς οι κινητήρες ντίζελ παράγουν υψηλότερους λόγους συμπίεσης, που οδηγούν σε περισσότερη ροπή, δημιουργούν μεγαλύτερη θερμότητα. Η υπερβολική έκθεση σε τέτοια θερμότητα,  μπορεί να οδηγήσει σε ταχύτερη φθορά των αισθητήρων.

Το ίδιο ισχύει και για τον τρόπο με τον οποίο οι κινητήρες ντίζελ δημιουργούν περισσότερα σωματίδια, τα οποία μπορούν να φράξουν τους αισθητήρες και να τους κάνουν λιγότερο αποτελεσματικούς στον προσδιορισμό των σωστών επιπέδων.

8. Φραγμένα φίλτρα

Οι μικροί κινητήρες ντίζελ βασίζονται σε ένα σωστό μείγμα καυσίμου και αέρα, για να δημιουργήσουν την απαραίτητη καύση και να κάνουν το αυτοκίνητο να αποδώσει στο έπακρο. Για να το πετύχει αυτό, ο κινητήρας βασίζεται σε ένα φίλτρο αέρα, που απομακρύνει τυχόν ανεπιθύμητους ρύπους από το εισερχόμενο οξυγόνο, έτσι ώστε μόνο καθαρός αέρας να εισέρχεται στη διαδικασία καύσης.

Με την πάροδο του χρόνου, το φίλτρο θα λερωθεί και θα γίνει λιγότερο αποτελεσματικό στη διασφάλιση της ροής καθαρού αέρα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ασταθή καύση ή μαύρο καπνό από την εξάτμιση του οχήματος.

Υπάρχει επίσης και το φίλτρο καυσίμου, το οποίο φράζει με την πάροδο του χρόνου για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Οι ρύποι μπορούν να συσσωρευτούν, καθιστώντας απαραίτητη την αντικατάστασή του για να μην εμποδίζεται η επαρκής τροφοδοσία καυσίμου στον κινητήρα και να μην προκύπτει ανεπαρκής καύση.

Υπάρχουν αρκετά σημάδια που δείχνουν την ανάγκη αντικατάστασης του φίλτρου καυσίμου ντίζελ, όπως δυσκολία στην εκκίνηση και αστάθεια κατά την λειτουργία στο ρελαντί.

Exit mobile version