Αυτοκίνητα με πολύ γκάζι: 6 μοντέλα που ξεπερνούν τους… 1000 ίππους. Ποιο αυτοκίνητο φτάνει του 2.000 ίππους;
Όταν μιλάμε για αυτοκίνητα, το γρήγορο για τον καθένα μπορεί να είναι διαφορετικό. Η αλήθεια είναι ότι το κάθε αυτοκίνητο, έχει διαφορετικές ανάγκες. Ένα βαρύ αυτοκίνητο, χρειάζεται μεγαλύτερη ιπποδύναμη για να κινηθεί, ενώ ένα μικρότερο αυτοκίνητο με μειωμένο βάρος και καλύτερη αεροδυναμική μπορεί να είναι αρκετά γρήγορο και με έναν μικρότερο κινητήρα. Έχει να κάνει περισσότερο με το σχεδιασμό του αυτοκινήτου και το όραμα του κατασκευαστή.
Βέβαια, το τι είναι γρήγορο εξαρτάται και από τον οδηγό. Μπορεί, ας πούμε, για κάποιον τα 125-150 άλογα να είναι αρκετά, αν το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο έτσι για να «νιώθεις» το γκάζι και το αυτοκίνητο να αποδίδει πλήρως σε αυτά που το βάζεις να κάνεις. Για κάποιον μπορεί αυτά να είναι λίγα και να ψάξει ένα αγνό σπορ αυτοκίνητο με 250-300 άλογα+.
Υπάρχουν, βέβαια, μερικοί που το θέλουν να το παρακάνουν. Και υπάρχουν και εταιρείες που είναι έτοιμες να βγάλουν μοντέλα που τους το επιτρέπουν.
Γιατί, άλλωστε, πόσο γρήγορο μπορεί να είναι το γρήγορο;
Για να δούμε, λοιπόν, 6 αυτοκίνητα που ξεπερνούν τους 1.000 ίππους και είναι σήμερα διαθέσιμα για αγορά.
Dodge Challenger SRT Demon 170 στα 1025 άλογα
Ξεκινάμε με έντονο αμερικανικό αέρα, αφού το Dodge Challenger αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο εμβληματικά muscle cars όλων των εποχών. Η παραγωγή του ξεκίνησε το 1970 και συνεχίστηκε μέχρι και το 2023. Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις της τρίτης γενιάς είναι το Dodge Challenger SRT Demon 170, το οποίο συνδυάζει τη σύγχρονη τεχνολογία των σημερινών αυτοκίνητων με το κλασικό δυναμικό και ωμό στυλ των muscle car. Το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει τον εντυπωσιακό 6,2 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Hemi με απόδοση στους… 1.025 ίππους.
Αυτό το αυτοκίνητο αποτελεί ουσιαστικά ένα dragster αγώνων που είναι και νόμιμο στον δρόμο. Διαθέτει υψηλής απόδοσης εξαρτήματα όπως φρένα Brembo, ειδική ανάρτηση dragster και λάστιχα, επίσης, τύπου drag. Το Challenger SRT Demon 170 μπορεί να κάνει 0-100 σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα ενώ αποδίδει 717 nm ροπής στις 4.500 στροφές.
Koenigsegg Jesko: Σουηδικό θηριό με 1.600 άλογα
Η Koenigsegg είναι μία Σουηδική εταιρεία με απόλυτο expertise στην κατασκευή hypercar και το Jesko είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα της, αφού ο κινητήρας αποδίδει ισχύ στους 1.600 ίππους. Εξοπλισμένο με κινητήρα 5 λίτρων twin-turbo και το εξατάχυτο κιβώτιο Koenigsegg, το Jesko είναι έτοιμο να προσφέρει ασυναγώνιστη δύναμη σε όποιον έχει το θάρρος και τα χρήματα να το οδηγήσει. Το στυλ του είναι εξίσου εντυπωσιακό, με scissor doors και εσωτερικό από ανθρακόνημα. Η Koenigsegg θα κατασκευάσει μόνο 125 μοντέλα του Jesko, με την τιμή του να ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια δολάρια.
Hennessey Venom F5 με 1.817 ίππους
Παρόλο που πρόκειται για μια σχετικά μικρή εταιρεία με περίπου 90 τεχνικούς, μηχανικούς και ειδικούς στον τομέα του αυτοκινήτου, η Hennessey διαθέτει υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, που περιλαμβάνουν δυναμόμετρα, ειδικές ράμπες ευθυγράμμισης και ακόμα και μία πλήρη πίστα drag race.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά δημιουργήματά της είναι το Hennessey Venom F5, ένα hypercar που ενσαρκώνει την απόλυτη ταχύτητα και δύναμη.
Το Venom F5 εξοπλίζεται με έναν θηριώδη V8 twin-turbo κινητήρα 6.6 λίτρων, που αποδίδει έως και 1.817 ίππους και 1.617 nm ροπής. Αυτά τα νούμερα το κατατάσσουν στα πιο ισχυρά αυτοκίνητα παραγωγής που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ στους δρόμους. Το εσωτερικό του είναι εμπνευσμένο από πιλοτήριο αεροπλάνου, με καθίσματα από ανθρακονήματα, τιμόνι τύπου yoke, paddles για αλλαγή ταχυτήτων και ψηφιακή οθόνη που παρέχει πληροφορίες όπως ταχύτητα, επιλεγμένη ταχύτητα κ.ά.
Στην αγορά κυκλοφορήσαν μόλις 24 Venom F5, τα οποία έχουν όλα εξαντληθεί, πάρα την τιμή τους που άγγιζε τα 3 εκατομμύρια δολάρια.
SSC Tuatara: Η ταχύτητα σε άλλη διάσταση
Η SSC North America, που ιδρύθηκε το 1999 από τον Jarod Shelby, είναι ένας λιγότερο γνωστός κατασκευαστής hypercars με έδρα την πολιτεία της Ουάσινγκτον. Το SSC Tuatara είναι ένα από τα κορυφαία δημιουργήματά της, ένα hypercar με εσωτερική καύση που παράγει σχεδόν 2.000 ίππους.
Το Tuatara διαθέτει έναν twin-turbocharged V8 κινητήρα, ο οποίος παράγει έως 1.750 ίππους ανάλογα με το καύσιμο, και συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο robotized χειροκίνητο κιβώτιο. Ο σχεδιασμός του είναι εμπνευσμένος από μαχητικά αεροσκάφη, με εξαιρετική αεροδυναμική και carbon fiber κατασκευή. Προσαρμόσιμες ρυθμίσεις οδηγικής συμπεριφοράς επιτρέπουν τη ρύθμιση του ύψους και της σταθερότητας. Η SSC σκοπεύει να κατασκευάσει μόνο 100 μονάδες, με τιμή περίπου 2 εκατομμύρια δολάρια.
Aspark Owl: Ο ιαπωνικός κεραυνός που αποδίδει 1953 άλογα
Η Aspark είναι μια ιαπωνική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2005 από τον επιχειρηματία Masanori Yoshida. Παρόλο που το όνομά της δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, η εταιρεία έχει εστιάσει στην καινοτομία, με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Ένα από τα σπουδαιότερα δημιουργήματά της είναι το Aspark Owl, ένα περιορισμένης παραγωγής ηλεκτρικό hypercar που παράγει σχεδόν 2.000 ίππους.
Το Owl διαθέτει τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες που αποδίδουν συνολικά 1.953 ίππους και του επιτρέπουν μέγιστη ταχύτητα 413 χλμ/ώρα. Σύμφωνα με την Aspark, το όχημα μπορεί να επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ. σε μόλις 1,72 δευτερόλεπτα . Η μπαταρία του, σχεδιασμένη ειδικά για το Owl, προσφέρει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, προσαρμόζοντας την εμπειρία με βάση τις συνθήκες. Το εντυπωσιακό αεροδυναμικό του σχέδιο συνδυάζεται με έναν φουτουριστικό σχεδιασμό και χαμηλό προφίλ, που εξασφαλίζουν απόλυτη σταθερότητα στο δρόμο.
Στο εσωτερικό του, θα βρεις οθόνες που προβάλλουν ταχύτητα, οδηγικό πρόγραμμα, γωνίες καθρεπτών, καθώς και ατμοσφαιρικό φωτισμό, τιμόνι αγωνιστικού στυλ, μονοκάμπινα από ανθρακονήματα και bucket καθίσματα Sparco επενδυμένα με δέρμα. Η τιμή του ξεκινά από 3 εκατομμύρια δολάρια, ενώ θα κατασκευαστούν μόνο 50 μοντέλα.
Lotus Evija φτάνει τα 300 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10 δεύτερα
Η βρετανική Lotus διαθέτει μια πλούσια ιστορία που ξεκινά από το 1948, στην οποία κεντρικό ρόλο παίζει η δημιουργία γρήγορων και καινοτόμων αυτοκινήτων. Ένα από τα κορυφαία μοντέλα της είναι το Lotus Evija, ένα περιορισμένης παραγωγής ηλεκτρικό hypercar που αποδίδει σχεδόν 2.000 ίππους.
Το Evija διαθέτει τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες και μια ισχυρή μπαταρία που του επιτρέπουν να ξεπερνάει, από ακινησία, τα 300 χλμ., σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα. Το εξωτερικό του είναι εξίσου εντυπωσιακό, με χαμηλό σχεδιασμό, εντυπωσιακά χρώματα και πόρτες τύπου scissor. Η κατασκευή του γίνεται εξολοκλήρου από ανθρακονήματα, ενώ η αυτονομία της μπαταρίας ξεπερνάει τα 300 χλμ.. Από το εργοστάσιο, βγήκαν μόνο 130 μοντέλα, με την αρχική τιμή τους να είναι στα 2,3 εκατομμύρια δολάρια. Σήμερα, η τιμή τους ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια.