Ένας ειδικός στην οδήγηση μοιράστηκε πέντε ενδείξεις ότι μπορεί να είστε κακός οδηγός χωρίς καν να το συνειδητοποιείτε – συμπεριλαμβανομένου του ότι είστε «πολύ καλός».
Ακόμα και όταν φαίνεται ότι οι άλλοι χρήστες του δρόμου είναι δύσκολοι, στην πραγματικότητα μπορεί να κάνετε λάθος.
Ο influencer της αυτοκίνησης Bladed Angel παρουσίασε μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη σε ένα βίντεο στο κανάλι του στο YouTube.
Ο ίδιος είπε: «Το θέμα είναι, ότι ο χρήστης δεν μπορεί να κάνει λάθος: «Μόλις επέστρεψα από ένα μακρινό ταξίδι… πάνω από 5.000 μίλια.
«Μου θύμισε πόσοι κακοί οδηγοί υπάρχουν ακόμα».
Το να είσαι «επιθετικός»
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχετε κατά νου είναι να μην πέσετε στη συνήθεια της «επιθετικής οδήγησης».
Είναι εύκολο να αναλωθείτε στο ποιος έχει προτεραιότητα σε μια συγκεκριμένη κατάσταση, αλλά η επιθετική οδήγηση για να προστατέψετε τη θέση σας στο δρόμο μπορεί να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από όσα αξίζει.
Ο car whizz χρησιμοποίησε το παράδειγμα δύο λωρίδων κυκλοφορίας που συγχωνεύονται σε μία σε έναν κεντρικό δρόμο.
Πολλοί οδηγοί μπορεί να μπουν στον πειρασμό να εμποδίσουν αυτούς που βρίσκονται στη «λάθος» λωρίδα από το να περάσουν, καθώς νιώθουν ότι «πιέζουν».
Αλλά αυτές οι καταστάσεις συγχώνευσης είναι σχεδιασμένες να λειτουργούν όπως το «φερμουάρ» σε ένα σακάκι, όπου και οι δύο πλευρές ενσωματώνονται ομαλά.
Είναι στο χέρι σας να βεβαιωθείτε ότι αφήνετε αρκετό χώρο μπροστά και πίσω ώστε να μπορέσουν να συνδυαστούν οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ όλοι διατηρούν σταθερή ταχύτητα.
Πατήστε φρένο
Μια συνήθεια που είναι συχνή στους νευρικούς οδηγούς είναι να κρατούν τα φρένα για μερικά δευτερόλεπτα αφού ο φωτεινός σηματοδότης ανάψει πράσινο.
Αυτό μπορεί να συμβεί είτε επειδή ο οδηγός που βρίσκεται μπροστά στην ουρά είναι αφηρημένος, είτε απλώς επειδή οι άνθρωποι ανησυχούν μήπως το προπορευόμενο αυτοκίνητο σταματήσει ξαφνικά, οπότε αφήνουν υπερβολικό κενό.
Δυστυχώς, αυτό δημιουργεί μια «αλυσιδωτή αντίδραση» όπου όλοι όσοι περιμένουν στην ουρά του φωτεινού σηματοδότη κάνουν παύσεις για περισσότερο χρόνο από όσο χρειάζεται μετά την αλλαγή του φωτεινού σηματοδότη.
Αυτό διαταράσσει τη ροή της κυκλοφορίας και δημιουργεί περισσότερα μποτιλιαρίσματα, ενώ είναι απρόβλεπτο και ενοχλητικό για τους άλλους οδηγούς.
Αλλαγή θέσεων
Το τρίτο ζήτημα που επεσήμανε ο Bladed Angel ήταν οι κακοί οδηγοί που δεν καταλαβαίνουν πώς λειτουργεί η « αλλαγή λωρίδας».
Αυτό συμβαίνει όταν υπάρχουν δύο αυτοκίνητα που κινούνται σε έναν δρόμο με πολλές λωρίδες κυκ
Ωστόσο, υπάρχει ένας σωστός τρόπος χειρισμού του διακόπτη.
Όποιος βρίσκεται στην αριστερή λωρίδα (δηλαδή στην πιο αργή λωρίδα) θα πρέπει να επιβραδύνει για να αφήσει τον οδηγό που βρίσκεται απέξω να μπει στη λωρίδα του, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καθυστερήσει τους οδηγούς που βρίσκονται πίσω του.
Μόλις ο άλλος οδηγός αρχίσει να μπαίνει στην εσωτερική λωρίδα, το αυτοκίνητο που βρίσκεται ήδη εκεί μπορεί να βγει πίσω του προς τα έξω πριν προσπεράσει ξανά.
Να είστε πολύ ευγενικοί
Η άλλη πλευρά του νομίσματος της επιθετικής οδήγησης είναι να είστε «πολύ καλοί» και πολύ επιφυλακτικοί όταν βρίσκεστε στο δρόμο.
Ως οδηγός, το κλειδί είναι να είστε όσο το δυνατόν πιο προβλέψιμος και συνεπής.
Μπορεί να είναι πολύ ευγενικό να αφήνετε τους πεζούς να διασχίζουν ή άλλα αυτοκίνητα να κάνουν στην άκρη όταν δεν χρειάζεται – αλλά μπορεί επίσης να είναι επικίνδυνο.
Με διάθεση
Τέλος, δεν πρέπει ποτέ να αφήνετε τη διάθεσή σας ή τα προσωπικά σας θέματα να υπαγορεύουν τον τρόπο οδήγησής σας.
Όπως και με το να είσαι πολύ καλός, είναι πάντα καλύτερο να παραμένεις προβλέψιμος.
Αν οδηγείτε πιο επιθετικά επειδή είστε θυμωμένοι, είναι πολύ πιο πιθανό να προκαλέσετε σύγκρουση.
Σε περίπτωση που αισθάνεστε ότι η οδήγησή σας επηρεάζεται από τη διάθεσή σας, και ιδίως αν επηρεάζεστε από την κούραση ή την υπνηλία, σταματήστε στην επόμενη ασφαλή στάση ανάπαυσης και κάντε ένα διάλειμμα τουλάχιστον 15 λεπτών.