Μοτοσικλέτες: Από κλασικά μοντέλα που όρισαν ολόκληρες κατηγορίες μέχρι καινοτόμες δημιουργίες που αμφισβήτησαν τους κανόνες, αυτές οι πέντε μοτοσικλέτες έγραψαν τη δική τους ιστορία στον κόσμο των δύο τροχών.
Στην ιστορία της μοτοσικλέτας, οι εταιρείες έχουν κυκλοφορήσει αμέτρητα μοντέλα. Μερικά αυτά αγαπήθηκαν για λίγο και έπειτα ξεχάστηκαν, άλλα απορριφθήκαν άμεσα από τους οδηγούς, ενώ υπάρχουν και μηχανές που διαχρονικά κερδίζουν συνέχεια το αγοραστικό κοινό. Μεταξύ μας, λίγες είναι οι μηχανές που κατάφεραν να αφήσουν ανεξίτηλο το αποτύπωμα τους στην ιστορία των δύο τροχών.
Σε αυτές θα αναφερθούμε σήμερα. Όχι, αποκλειστικά στις μηχανές που ήταν απλά δημοφιλείς ή εμπορικά επιτυχημένες, άλλα αυτές που έφεραν «επανάσταση» στον κόσμο της μοτοσικλέτας.
Τα μοντέλα που παρουσιάζουμε σήμερα ξεχώρισαν γιατί άλλαξαν την πορεία της μοτοσικλετιστικής βιομηχανίας, είτε δημιουργώντας νέες κατηγορίες είτε εισάγοντας τεχνολογίες που επηρέασαν ολόκληρη την αγορά και το μέλλον της μηχανής. Άλλες χαρακτηρίστηκαν από την αξιοπιστία και τη μαζική τους αποδοχή, ενώ κάποιες προκάλεσαν αίσθηση με τον φουτουριστικό τους σχεδιασμό και τις πρωτοποριακές τους λύσεις.
Για να δούμε πέντε μοτοσικλέτες που άλλαξαν τον κόσμο των μοτοσυκλετών και παραμένουν θρυλικές μέχρι σήμερα.
5 μοτοσικλέτες που άφησαν το στίγμα τους στην ιστορία
BMW R80 G/S (1980)

Η BMW R80 G/S ήταν το μοντέλο που δημιούργησε ολόκληρη την κατηγορία των adventure bikes, μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες μοτοσικλετών σήμερα. Πριν από αυτήν, οι περισσότεροι αναβάτες που ήθελαν να κινηθούν τόσο σε άσφαλτο όσο και εκτός δρόμου έπρεπε να κάνουν σημαντικές τροποποιήσεις στις μοτοσικλέτες τους. Η BMW όμως, με το R80 G/S, παρουσίασε μια μοτοσικλέτα που μπορούσε να κάνει και τα δύο, χωρίς συμβιβασμούς.
Διέθετε έναν αερόψυκτο δικύλινδρο boxer κινητήρα 798cc, απόδοσης 50 ίππων, με μετάδοση μέσω άξονα, κάτι σπάνιο για τις μοτοσικλέτες off-road εκείνης της εποχής. Το πλαίσιο ήταν ελαφρύ αλλά ανθεκτικό, ενώ η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης επέτρεπε άνετη κίνηση σε χωμάτινους δρόμους. Παράλληλα, η άνετη σέλα και η σταθερότητα στον δρόμο έκαναν την R80 G/S εξαιρετική και στην άσφαλτο.
Η επιτυχία της επιβεβαιώθηκε στους αγώνες, με σημαντικότερο παράδειγμα τη νίκη στο Rally Dakar. Το μοντέλο αυτό έθεσε τα θεμέλια για τη σημερινή σειρά BMW GS, η οποία συνεχίζει να κυριαρχεί και σήμερα στην αγορά των adventure bikes.
Honda Cub (1958)

Αν υπάρχει μια μοτοσικλέτα που μπορεί να χαρακτηριστεί ως το πιο επιτυχημένο δίκυκλο όλων των εποχών, αυτή είναι το Honda Cub. Από το 1958 που κυκλοφόρησε, έχει πουλήσει πάνω από 100 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως, καθιστώντας το το πιο δημοφιλές μηχανοκίνητο όχημα που κατασκευάστηκε ποτέ και ένα από τα αγαπημένα μηχανάκια στην χώρα μας.
Ο λόγος της επιτυχίας του είναι η απλότητά του. Με μοτέρ από 50 μέχρι 125cc, ημιαυτόματο κιβώτιο (χωρίς συμπλέκτη) και εξαιρετική οικονομία καυσίμου, το Cub έγινε ιδανικό για όσους ήθελαν ένα φθηνό, αξιόπιστο και εύκολο στη χρήση μέσο μετακίνησης. Είχε στιβαρό πλαίσιο, ανθεκτικό κινητήρα και χαμηλά έξοδα συντήρησης, γι’ αυτό και έγινε ιδιαίτερα αγαπητό στην Ασία, την Ευρώπη και την Αμερική.
Το Honda Cub δεν ήταν μόνο ένα όχημα, αλλά ένα πολιτισμικό φαινόμενο. Η φράση που η Honda απόφασισε να χρησιμοποιήσει για να λανσάρει την διαφημιστική του καμπάνια, «You meet the nicest people on a Honda» άλλαξε την αντίληψη του κόσμου για τις μοτοσικλέτες, συνδέοντάς τις με την καθημερινή ζωή και όχι μόνο με τους σκληροπυρηνικούς μοτοσικλετιστές.
Honda CX500 Turbo (1982)

Η Honda CX500 Turbo ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής που χρησιμοποίησε turbo κινητήρα, φέρνοντας την αγωνιστική τεχνολογία στους δρόμους. Ο υγρόψυκτος V2 κινητήρας 497cc απέδιδε 82 ίππους, αριθμός εντυπωσιακός για τα δεδομένα της εποχής και αρκετά υψηλότερος από τα αντίστοιχα μοντέλα ατμοσφαιρικής τροφοδοσίας.
Η Honda επένδυσε πολλά στην τεχνολογία turbo, αλλά η CX500T είχε καινοτομίες πέρα από τον κινητήρα. Διαθέτοντας ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, προηγμένο fairing για αεροδυναμική προστασία και ανάρτηση με αεροϋδραυλικούς αποσβεστήρες, η CX500T ήταν ιδιαίτερα προηγμένη για την εποχή της.
Δυστυχώς, το μοντέλο δεν είχε την αναμενόμενη εμπορική επιτυχία, καθώς το turbo έκανε την απόκριση του κινητήρα δύσκολη στη διαχείριση, ενώ το αυξημένο βάρος επηρέαζε την οδική συμπεριφορά. Ωστόσο, η CX500T παραμένει ένα ιστορικό μοντέλο και άνοιξε τον δρόμο για τα υπερτροφοδοτούμενα δίκυκλα.
Honda Pacific Coast (1989)

Η Honda Pacific Coast (PC800) ήταν μια τουριστική μοτοσικλέτα σχεδιασμένη με λογική αυτοκινήτου. Με κινητήρα 800cc V-Twin, αεροδυναμικό fairing, κλειστό χώρο αποσκευών και εξαιρετική προστασία από τον αέρα, στόχευε σε αναβάτες που ήθελαν άνεση και πρακτικότητα στις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Παρόλο που δεν έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία, η PC800 ήταν μια φουτουριστική προσέγγιση στα touring bikes, με ιδιαίτερη έμφαση στην ευκολία χρήσης.
Σήμερα, θεωρείται συλλεκτικό μοντέλο.
Italjet Dragster 180 (1998)

Από μια λίστα με ιστορικές μοτοσικλέτες, δεν θα μπορούσαμε να μην συμπεριλάβουμε και ένα scooter. Και αν και είναι αλήθεια πως υπήρχε αρκετός ανταγωνισμός, επιλέξαμε λόγω μοναδικότητας και σχεδιαστικής ιδέας αυτό το ιταλικό scooter.
Το Italjet Dragster 180 ήταν ένα scooter που είχε σκοπό να μοιάζει με αγωνιστική superbike. Και εντάξει, παρόλο που δεν είναι ακριβώς και η Hayabusa, το μοναδικό αλουμινένιο πλαίσιο του , το σύστημα διεύθυνσης Hub-Center που διέθετε καθώς και ο δίχρονος κινητήρας 180cc, έκαναν το Dragster ένα ελαφρύ, γρήγορο και απόλυτα ξεχωριστό scooter.
Το ακραίο design και οι κορυφαίες επιδόσεις το έκαναν δημοφιλές στους λάτρεις της ταχύτητας. Ακόμα και σήμερα, έχει φανατικούς οπαδούς και θεωρείται ένα από τα πιο ιδιαίτερα scooters που κατασκευάστηκαν ποτέ
Δείτε επίσης

Τι είναι οι άξονες σε ένα αυτοκίνητο;

Γιατί η Toyota απογοητεύτηκε από τις συζητήσεις συγχώνευσης Honda και Nissan

F1: Επέστρεψε στο grid ο Ricciardo;

10 απίστευτα κι όμως αληθινά γεγονότα της F1

Αξίζει να δώσω παραπάνω λεφτά για να πάρω καλά ελαστικά;
