5 λάθη που κάνετε όταν αγοράζετε μεταχειρισμένη μηχανή

5 λάθη που κάνετε όταν αγοράζετε μεταχειρισμένη μηχανή

Η αγορά μιας μεταχειρισμένης μοτοσικλέτας μπορεί να είναι ένας πολύ καλός και προσιτός τρόπος για να ξεκινήσετε να οδηγείτε μηχανή. Όχι μόνο είναι φθηνότερη από τα καινούργια μοντέλα, αλλά μπορείτε να βρείτε ποιοτικές μοτοσικλέτες με σχετικά λίγα χιλιόμετρα, ειδικά αν ψάχνετε για μικρότερες μοτοσικλέτες για αρχάριους. Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, η αγορά μιας μεταχειρισμένης μοτοσικλέτας ενέχει κινδύνους και υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε πριν την αγοράσετε.

Για πολλούς ανθρώπους, η αγορά μιας μοτοσικλέτας είναι μια παρορμητική απόφαση. Αλλά ακόμη και αν είναι το αποτέλεσμα ονείρων και σχεδιασμού, η αγορά μιας μοτοσικλέτας μπορεί να έχει απροσδόκητες προκλήσεις και αναποδιές. Ανεξάρτητα από το πόσο έμπειροι είστε, τα λάθη είναι μερικές φορές αναπόφευκτα. Ευτυχώς, οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν κάποια παραλλαγή των ίδιων λαθών όταν αγοράζουν μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα. Αυτό κάνει αυτά τα λάθη εύκολα προβλέψιμα και, κατά συνέπεια, αρκετά εύκολα να αποφεύγονται.

Το μεγαλύτερο ζήτημα είναι απλώς να θυμάστε όλα τα βήματα και τις προφυλάξεις που πρέπει να λάβετε κατά την αγορά μιας μεταχειρισμένης μοτοσικλέτας. Σκεφτείτε το ως μια λίστα ελέγχου που θα σας βοηθήσει να αποφύγετε μερικά συνηθισμένα λάθη, ώστε να αποκτήσετε τη μοτοσικλέτα που θέλετε χωρίς ταλαιπωρία. Έτσι, από την αποτυχία να κατανοήσετε τους δικούς σας περιορισμούς μέχρι την παράλειψη του test drive και την λήθη των οικονομικών σας, εδώ είναι τα πέντε πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι άνθρωποι όταν ψωνίζουν μεταχειρισμένες μοτοσικλέτες.

Μη κατανόηση των περιορισμών και των αναγκών του αναβάτη

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι άνθρωποι όταν αγοράζουν μεταχειρισμένες μοτοσικλέτες, είναι ότι δεν κατανοούν τους περιορισμούς και τις ανάγκες τους. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους νέους αναβάτες που δεν έχουν μεγάλη εμπειρία με τις μοτοσικλέτες. Η οδήγηση μοτοσικλέτας διαφέρει σημαντικά από την οδήγηση αυτοκινήτου. Ενώ και οι δύο εμπειρίες παρουσιάζουν τις δικές τους προκλήσεις, οι μοτοσικλέτες είναι μοναδικές λόγω του τρόπου με τον οποίο το μέγεθος του αναβάτη και της μοτοσικλέτας επηρεάζει τη διαδικασία.

Ακόμη και μικρόσωμοι οδηγοί μπορούν να χειριστούν τα περισσότερα από τα μεγαλύτερα οχήματα, χάρη στα ρυθμιζόμενα καθίσματα και τιμόνια. Οι μεγάλες μοτοσικλέτες, από την άλλη πλευρά, είναι πολύ πιο δύσκολες στο χειρισμό, ακόμη και για σχετικά έμπειρους αναβάτες. Εξαιτίας αυτού, είναι σημαντικό να αναζητήσετε μια μοτοσικλέτα που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας. Είναι κατανοητό ότι οι νέοι ή ακόμη και οι έμπειροι αναβάτες μπορεί να λαχταρούν την ταχύτητα και την αδρεναλίνη που προσφέρουν οι μεγάλες μοτοσικλέτες. Αλλά όσο δελεαστικό μπορεί να είναι να αγοράσετε την πρώτη μοτοσικλέτα 1000cc που θα βρείτε, είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσετε τους περιορισμούς και τις ανάγκες σας.

Εάν είστε νέος αναβάτης, θα πρέπει να παραμείνετε σε μικρότερες μοτοσικλέτες μεταξύ 125cc και 500cc. Αν είστε έμπειρος αναβάτης, θα πρέπει να λάβετε υπόψη το μέγεθος και τις δυνατότητές σας. Τέλος, πρέπει να κατανοήσετε τους διάφορους τύπους μοτοσικλετών και το στυλ της μοτοσικλέτας που σκοπεύετε να αγοράσετε. Αν δεν κατανοήσετε αυτούς τους παράγοντες και αγοράσετε απλώς την πρώτη μοτοσικλέτα που φαίνεται ωραία, μπορεί να έχετε συνέπειες, όπως να καταλήξετε με μια μοτοσικλέτα που δεν μπορείτε να οδηγήσετε ή που δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες ή τις προσδοκίες σας.

Δεν κάνετε αρκετή έρευνα

not-doing-enough-background-research-

Ένα άλλο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι άνθρωποι όταν αγοράζουν μεταχειρισμένες μοτοσικλέτες είναι ότι δεν κάνουν αρκετή έρευνα για το ιστορικό της μοτοσικλέτας. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν την έκταση της έρευνας που πρέπει να κάνουν. Το πρώτο βήμα είναι να λάβετε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το ιστορικό της μοτοσικλέτας από τον ιδιοκτήτη. Ρωτήστε για τυχόν ζημιές ή μηχανικά προβλήματα, για ποιο λόγο την πουλάει, αν έχει συμβεί κάποιο ατύχημα και αν έχει βιβλίο συντήρησης. Ο ιδιοκτήτης μπορεί να είναι μια μεγάλη πηγή πληροφοριών. Όμως, λόγω της επιθυμίας τους να πουλήσουν, οι ιδιοκτήτες μπορεί επίσης να αποτελέσουν πηγή παραπληροφόρησης, γι’ αυτό και είναι σημαντικό να μη σταματήσετε με αυτό το πρώτο βήμα.

Θα πρέπει επίσης να ζητήσετε μια έκθεση ιστορικού μοτοσικλέτας. Πολλοί άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με το CARFAX, τον ιστότοπο που είναι αφιερωμένος στη δημιουργία εκθέσεων ιστορικού οχήματος που καλύπτουν πράγματα όπως προηγούμενα ατυχήματα, πληροφορίες επισκευής, συντήρηση και το αν το αυτοκίνητο έχει κλαπεί ποτέ. Το CARFAX είναι ένας από τους διάφορους ιστότοπους που είναι αφιερωμένοι στην παροχή αυτής της υπηρεσίας, αλλά πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι μπορείτε επίσης να αναζητήσετε μοτοσικλέτες σε αυτούς τους ιστότοπους χρησιμοποιώντας τον αριθμό πλαισίου (VIN). Οι περισσότερες από αυτές τις υπηρεσίες συνοδεύονται από αμοιβή. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες δωρεάν επιλογές εκεί έξω, και η εξέταση αυτών των πληροφοριών είναι ζωτικής σημασίας όταν αναζητάτε μια μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα – άλλωστε, δεν θέλετε να πετάξετε χρήματα για μια μοτοσικλέτα μόνο και μόνο για να μάθετε ότι είναι κλεμμένη.

Το τελευταίο βήμα είναι αυτό που πολλοί άνθρωποι παραβλέπουν. Εκτός από τα παραπάνω, δεν πρέπει να ξεχάσετε να ερευνήσετε το μοντέλο που σκοπεύετε να αγοράσετε. Αυτές οι πληροφορίες είναι εξίσου σημαντικές με το ατομικό ιστορικό της μοτοσικλέτας και περιλαμβάνουν πράγματα όπως οι βαθμολογίες αξιοπιστίας, η κατανάλωση καυσίμου, οι μέγιστες ταχύτητες και τα συνήθη προβλήματα.

Παραλείποντας τη δοκιμαστική οδήγηση

skipping-the-test-drive

Ένα άλλο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι άνθρωποι – ειδικά οι νέοι αναβάτες – όταν αγοράζουν μια μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα είναι να παραλείπουν το test drive. Οι έμπειροι αναβάτες με ενεργό δίπλωμα θα πρέπει πάντα να δοκιμάζουν οι ίδιοι τη μοτοσικλέτα όταν αγοράζουν μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα. Εάν ο ιδιοκτήτης αρνείται να σας αφήσει να οδηγήσετε τη μοτοσικλέτα, θα πρέπει να υποθέσετε ότι υπάρχει κάποιο μηχανικό ελάττωμα που προσπαθεί να κρύψει. Ακόμη και αν ο ιδιοκτήτης είναι απλώς υπερπροστατευτικός, δεν μπορείτε να διακινδυνεύσετε να ξοδέψετε τα χρήματα που με κόπο κερδίσατε για μια μοτοσικλέτα όταν δεν ξέρετε καν αν θα σας αρέσει να την οδηγείτε.

Αν είστε νέος αναβάτης, η κατάσταση είναι λίγο πιο δύσκολη. Εάν δεν έχετε ακόμη άδεια οδήγησης μοτοσικλέτας, ο ιδιοκτήτης είναι απίθανο να σας αφήσει να κάνετε δοκιμαστική οδήγηση της μοτοσικλέτας. Ακόμα και αν σας επιτρέψει να οδηγήσετε τη μοτοσικλέτα, μπορεί να μην σας αφήσει να βγείτε από το χώρο στάθμευσης ή να την πάρετε σε δρόμους υψηλής ταχύτητας. Επιπλέον, θέτετε τον εαυτό σας σε κίνδυνο αν οδηγείτε μοτοσικλέτα χωρίς άδεια. Εάν εμπλακείτε σε ατύχημα ή προκαλέσετε ζημιά στη μοτοσικλέτα με κάποιο τρόπο, δεν θα έχετε ασφάλεια για να σας καλύψει και ενδέχεται να αντιμετωπίσετε νομικές συνέπειες για οδήγηση χωρίς άδεια.

Αλλά τίποτα από αυτά δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραλείψετε τη δοκιμαστική οδήγηση. Αντιθέτως, θα πρέπει να φέρετε μαζί σας κάποιον που ξέρει να οδηγεί μοτοσικλέτες και έχει ενεργή άδεια οδήγησης. Ένας έμπιστος φίλος ή ένας μηχανικός είναι εξαιρετικές επιλογές για αυτόν τον ρόλο, και κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής οδήγησης, ένας έμπειρος αναβάτης θα πρέπει να είναι σε θέση να διακρίνει αν κάτι δεν πάει προφανώς καλά με τον κινητήρα και τον χειρισμό της μεταχειρισμένης μοτοσικλέτας σας.

Μη διενέργεια επιθεώρησης

failing-to-get-an-inspection

Ακριβώς όπως το test drive, η επιθεώρηση πριν από την αγορά είναι κάτι που δεν πρέπει να παραλείψετε όταν αγοράζετε μια μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα. Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι κάνουν το λάθος να παραλείπουν την επιθεώρηση ή να την εκτελούν ανεπαρκώς. Εάν δεν είστε ειδικός σε θέματα μοτοσικλετών, είναι σημαντικό να έχετε μαζί σας έναν όταν ελέγχετε μια μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα. Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να αναζητήσετε κατά τη διάρκεια του ελέγχου και αν δεν έχετε τη σωστή τεχνογνωσία, μπορεί να σας διαφύγει ένα προφανές και ακριβό ελάττωμα.

Κατά την επιθεώρηση μιας μεταχειρισμένης μοτοσικλέτας, θα πρέπει να αναζητάτε σημάδια ζημιών. Πολλά ατυχήματα με μοτοσικλέτες δεν δηλώνονται και οι φυσικές ζημιές μπορεί να αποτελούν ένδειξη ότι η μοτοσικλέτα είχε κάποιο ατύχημα ή ότι έπεσε στο πλάι κάποια στιγμή. Κοιτάξτε πράγματα όπως τα φτερά, το τιμόνι και τα μαρσπιέ. Εάν αυτά τα εξαρτήματα είναι λυγισμένα, γδαρμένα ή σπασμένα, η μοτοσικλέτα μπορεί να έχει υποστεί ατύχημα ή να έχει πέσει.

Θα πρέπει επίσης να εξετάσετε τα μηχανικά μέρη. Αναζητήστε διαρροές γύρω από τον κινητήρα, σκουριά στην αλυσίδα και ζημιές στο πλαίσιο. Θυμηθείτε να ελέγξετε τη γραμμή του συμπλέκτη, τους μοχλούς των φρένων και την τάση της αλυσίδας. Στη συνέχεια, ελέγξτε όλα τα υγρά. Ελέγξτε το λάδι και το ψυκτικό υγρό για αποχρωματισμό και μόλυνση και βεβαιωθείτε ότι το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι σε καλή κατάσταση.

Τέλος, μην ξεχάσετε να βάλετε μπροστά τον κινητήρα και να ελέγξετε όλα τα ηλεκτρικά εξαρτήματα. Ελέγξτε τα φώτα, την κόρνα, τη λειτουργία ηλεκτρικής εκκίνησης και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, εάν υπάρχει. Είναι καλή ιδέα να φτάνετε νωρίς όταν επιθεωρείτε μια μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα, καθώς είναι σημαντικό να δείτε αν η μοτοσικλέτα είναι ικανή να εκκινήσει στο κρύο, καθώς και πόσο χρόνο χρειάζεται για να πάρει μπροστά όταν ο κινητήρας δεν είναι ζεστός.

Ξεχνώντας τις οικονομικές πτυχές της κατάστασης

forgetting-about-the-financial-aspects

Ένα άλλο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι άνθρωποι όταν ψωνίζουν μεταχειρισμένες μοτοσικλέτες είναι ότι ξεχνούν να λάβουν υπόψη τους την οικονομική τους κατάσταση. Η αγορά μιας μοτοσικλέτας είναι μια μεγάλη δαπάνη. Αν δεν είστε προετοιμασμένοι οικονομικά, η αγορά μιας μοτοσικλέτας, ακόμη και μεταχειρισμένης, μπορεί να έχει τρομερές επιπτώσεις στο πορτοφόλι και τον τραπεζικό σας λογαριασμό. Πρέπει να λάβετε υπόψη όχι μόνο το αρχικό κόστος της μοτοσικλέτας, αλλά και το πόσο θα χρειαστεί να πληρώσετε μόνο για να ξεκινήσετε να οδηγείτε. Αυτό σημαίνει πράγματα όπως η ασφάλιση, τα τέλη οδήγησης, αν δεν έχετε ήδη άδεια οδήγησης, και το κόστος για την αγορά εξοπλισμού ασφαλείας, όπως κράνος, μπουφάν και γάντια.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να εξετάσετε το μακροπρόθεσμο κόστος και κατά πόσο είστε προετοιμασμένοι να το διαχειριστείτε. Αυτές οι μακροπρόθεσμες δαπάνες περιλαμβάνουν πράγματα όπως η συντήρηση της μοτοσικλέτας, οι επισκευές, τα ανταλλακτικά και, φυσικά, οι συνεχείς πληρωμές της ασφάλισης. Είναι ζωτικής σημασίας να καταλάβετε τι συνεπάγεται η κατοχή μιας μοτοσικλέτας και να είστε οικονομικά προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσετε τα έξοδα μακροπρόθεσμα.

Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε