5 γυναίκες που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία

5 γυναίκες που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία

Σε μια βιομηχανία που θεωρείται ανδροκρατούμενη, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι οι γυναίκες έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην πλούσια ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

5 γυναίκες εφευρέτες που αποτέλεσαν έμπνευση τα τελευταία 150 χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία

  1. Bertha Benz
  2. Margaret Wilcox
  3. Dorothee Pullinger
  4. Mary Anderson
  5. Helen Clifford

1. Bertha Benz – Πρωτοπόρος και εφευρέτρια της επένδυσης φρένων

Bertha Benz

Το καλοκαίρι του 1888, η Μπέρτα ξεκίνησε να κάνει το ταξίδι των 105 χιλιομέτρων από τη Mannheim στο Pforzheim της Γερμανίας με το αυτοκίνητο του άντρα της. Το αυτοκίνητο ήταν το πρώτο στον κόσμο και το είχε εφεύρει ο σύζυγός της Karl Benz, ο οποίος ήταν πεπεισμένος ότι δεν ήταν ακόμα έτοιμο για το δρόμο, αλλά η Μπέρτα είχε άλλη άποψη.

Με τα καύσιμα να τελειώνουν στη μέση της διαδρομής, η Μπέρτα δεν πτοήθηκε και σταμάτησε για να αγοράσει λιγροϊνη (διαλυτικό πετρελαίου) από ένα φαρμακείο στο Wiesloch, το οποίο θεωρείται σήμερα ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού στην ιστορία.

Όταν ο κινητήρας υπερθερμάνθηκε, η Μπέρτα σταμάτησε και μάζεψε νερό από ένα χαντάκι για να τον κρυώσει, ενώ όταν η γραμμή καυσίμου μπλόκαρε, την καθάρισε με την παραμάνα του καπέλου της.

Η Μπέρτα είναι επίσης η εφευρέτρια της επένδυσης των φρένων. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, τα τακάκια φρένων φθάρθηκαν, οπότε χρησιμοποίησε την ζαρτιέρα της ως προσωρινό μέτρο για να τα μονώσει μέχρι να μπορέσει να φτάσει σε έναν τσαγκάρη, στον οποίο πλήρωσε για να καλύψει τα φρένα με δέρμα.

2. Margaret Wilcox – Εφευρέτρια του καλοριφέρ αυτοκινήτου

Margaret Wilcox

Στις 28 Νοεμβρίου 1893, η Μάργκαρετ κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τη λύση της για το κρύο και ανοιχτό ταξίδι με αυτοκίνητο, που απολάμβαναν οι πρώτοι οδηγοί των μηχανοκίνητων οχημάτων. Η λύση ήταν το πρώτο σύστημα θέρμανσης αυτοκινήτου παγκοσμίως.

Η ιδέα της θέρμανσης θεωρούνταν πολυτέλεια, ακόμη και όταν τα αυτοκίνητα είχαν κλειστό αμάξωμα και τζάμια, αλλά τελικά οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αποδέχθηκαν την ιδέα. Το 1929, το Ford Model A έγινε το πρώτο όχημα που διέθετε θέρμανση εντός του αυτοκινήτου.

Εκτός του ότι ήταν μια καμπή στην ιστορία, αυτή ήταν μια καμπή και για την ίδια τη Μάργκαρετ. Ήταν το πρώτο σχέδιο που είχε κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στο δικό της όνομα και όχι στο όνομα του συζύγου της, μια πρακτική που ήταν ο κανόνας στις Ηνωμένες Πολιτείες.

3. Dorothee Pullinger – Μηχανικός και εφευρέτρια του αυτοκινήτου από γυναίκες για τις γυναίκες

Dorothee Pullinger

Η Ντόροθι, αφού της αρνήθηκαν την είσοδο στο Institution of Automobile Engineers με την αιτιολογία ότι «η λέξη άνθρωπος σημαίνει άντρας και όχι γυναίκα», έγινε διευθύντρια της Galloway Motors, ενός εργοστασίου αυτοκινήτων που διοικούνταν από γυναίκες και είχε υιοθετήσει τα χρώματα των σουφραζέτων, στις αρχές της δεκαετίας του 1920.

Η Galloway Motors διέθετε εργοστασιακή σχολή μηχανικών, που προσέφερε μαθητείες σε γυναίκες για 3 χρόνια, σε αντίθεση με τα 5 χρόνια για τους άνδρες, λόγω της πεποίθησης ότι οι γυναίκες μαθαίνουν πιο γρήγορα.

Με τον λεβιέ ταχυτήτων μέσα στο αυτοκίνητο και όχι έξω για να είναι πιο εύκολα προσβάσιμος, επιπλέον χώρο αποθήκευσης, μικρότερο τιμόνι και χαμηλότερο ταμπλό, η Ντόροθι σχεδίασε και κατασκεύασε το Galloway – το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που αναπτύχθηκε ειδικά για γυναίκες.

4. Mary Anderson – Εφευρέτρια των υαλοκαθαριστήρων

Mary Anderson

Οι υαλοκαθαριστήρες αποτελούν ουσιαστικό στοιχείο του αυτοκινήτου. Όλοι γνωρίζουμε τη σημασία που έχουν για μία ασφαλή οδήγηση και αυτό κάνει την ιστορία της Μέρι Άντερσον ακόμα πιο σημαντική στην ιστορία του αυτοκινήτου.

Η Μέρι αναγνώρισε την ανάγκη για έναν υαλοκαθαριστήρα για τον καθαρισμό του παρμπρίζ από τον πάγο, ώστε να μην χρειάζεται ο οδηγός να ανοίγει το παράθυρο και να κρυώνει η καμπίνα.

Εφηύρε έναν μοχλό με ελατήριο και μια λαστιχένια λεπίδα που θα κινούνταν δεξιά-αριστερά στο παρμπρίζ. Το σχέδιο κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το 1903, αλλά η εφεύρεση της Μέρι δεν χρησιμοποιήθηκε αμέσως στην κατασκευή αυτοκινήτων, καθώς οι υαλοκαθαριστήρες θεωρούνταν οτι αποσπούν τους οδηγούς.

Η Μέρι δεν ωφελήθηκε οικονομικά από την εφεύρεση, κάτι που είναι αρκετά απογοητευτικό, δεδομένου οτι πλέον οι υαλοκαθαριστήρες αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο κάθε αυτοκινήτου.

5. Helen Clifford – Η πρώτη γυναίκα μηχανικός λεωφορείων του Λονδίνου

Helen Clifford

Το 1983, η Έλεν αποφοίτησε ως η πρώτη γυναίκα μηχανικός λεωφορείων της London Transport, αφού ολοκλήρωσε μια εκπαίδευση στο συνεργείο του West Ham σε ηλικία 18 ετών.

Μέχρι τότε, υπήρχαν μόνο δύο σύντομες περίοδοι όπου γυναίκες κλήθηκαν να αναλάβουν τα καθήκοντα που θεωρούνταν ανδρικά, σε σταθμούς, αποθήκες, γκαράζ και συνεργεία, συγκεκριμένα κατά τον πρώτο και τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η Έλεν δεν ήταν μόνο μηχανικός λεωφορείων, αλλά είχε αποκτήσει και το δίπλωμα οδηγού λεωφορείου. Αυτός ο ρόλος δεν διαθέσιμος για γυναίκες μέχρι το 1974.

Δείτε επίσης

Γιατί το ρεζερβουάρ μου έχει κίτρινο καπάκι; Τί σημαίνει για το καύσιμο

Γιατί το ρεζερβουάρ μου έχει κίτρινο καπάκι; Τί σημαίνει για το καύσιμο

Etihad Airways: Πλέον μεταφέρει supercars

Etihad Airways: Πλέον μεταφέρει supercars

BYD: Πλήρης εξαγορά της Mercedes-Benz στην Κίνα

BYD: Πλήρης εξαγορά της Mercedes-Benz στην Κίνα

Η «φθηνή» βενζίνη βλάπτει το αυτοκίνητο;

Η «φθηνή» βενζίνη βλάπτει το αυτοκίνητο;

Το Νο.1 υλικό για να εξαφανίσετε τη σκόνη από το ταμπλό του αυτοκινήτου

Το Νο.1 υλικό για να εξαφανίσετε τη σκόνη από το ταμπλό του αυτοκινήτου

F1: Τί δήλωσε ο Πέρεζ μετά τη «ντροπή» στο Μπακού

F1: Τί δήλωσε ο Πέρεζ μετά τη «ντροπή» στο Μπακού