Σπόρ αυτοκίνητα: 5 εμβληματικά μοντέλα που αγαπήθηκαν στους ελληνικούς δρόμους, ωστόσο πρέπει να αρχίζουμε να συνηθίζουμε την ιδέα πως μάλλον δεν προκείται να τα ξανα δούμε να κυκλοφορούν στην αγορά.
Μπορεί τα προσιτά σπορ αυτοκίνητα να μην είναι σήμερα στην κορυφή της αλυσίδας στο αυτοκινητιστικό περιβάλλον (λόγικο, πολλοί σήμερα ψάχνουν το αξιοπιστό και οικονομικό), άλλα για τους φανς της οδήγησης και του αυτοκινήτου θα υπάρχει πάντα ένα ξεχωριστό ενδιαφερόν για την συγκεκριμένη κατηγορία. Και όταν λέμε σπορ δεν εννοούμε απαραίτητα τα premium και πολυτέλη μοντέλα των luxury μαρκών, απαραίτητα, άλλα και συμβατικά μοντέλα του ίδιου προσανατολισμού.
Στην ιστορία του αυτοκινήτου, υπάρχουν πολλές μάρκες που έχουν επιχειρήσει να κατασκευάσουν ένα προσιτό, σπορ αμάξι και σε μερικές περιπτώσεις μας έφεραν εμβληματικά μοντέλα που αγαπήθηκαν από πολλούς στους ελληνικούς δρόμους.
Σήμερα, σας φέρνουμε μια λίστα με 5 εμβληματικά σπορ μοντέλα για την Ελλάδα που μπορείς να τα βρεις ως μεταχειρισμένα στην αγορά, άλλα που, όπως όλα δείχνουν, οι εταιρείες δεν φαίνεται πως θα ανεώσουν με νέες γενιές.
Έσυ ποιο θα ήθελες να επιστρέψει;
Σπορ αυτοκίνητα: Ποιο από αυτό θα ήθελες να επιστρέψει;
- Volkswagen Scirocco
- Peugeot RCZ
- Fiat Coupe
- Audi TT
- Alfa Romeo GTV (916)
Peugeot RCZ
Ξεκινάμε, κάνοντας ένα μικρό ταξίδι στο χρόνο και συγκεκριμένα στα τέλη της δεκαετίας του 2000, όταν η Peugeot μας έπιασε όλους απροετοίμαστους με το concept car 308 RCZ.
Δύο χρόνια αργότερα, το RCZ έγινε από ιδέα πραγματικότητα, χωρίς να διατηρεί όμως το 308 στο όνομά του.
Το RCZ είχε κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD) και, παρά το σπορ χαρακτήρα του, βασιζόταν σε πλατφόρμα compact αυτοκινήτου, εκείνη του Peugeot 308. Οι επιλογές κινητήρων ήταν αρκετά ενδιαφέρουσες: Αρχικά, η Peugeot εξόπλισε το RCZ με έναν 1.6 λίτρων βενζινοκινητήρα τούρμπο με 200 ίππους, που έδινε στο αυτοκίνητο ζωηράδα και διασκέδαση, κάτι που εκτιμήσαν οι λάτρες της ταχύτητας. Αργότερα, με το facelift, ήρθε και η…κορυφαία έκδοση RCZ R με 270 ίππους.
Δυστυχώς, όπως και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, η αγορά των μικρών σπορ αυτοκινήτων άρχισε να εξαφανίζεται μέσα στη δεκαετία του 2010. Έτσι, το 2015, η Peugeot σταμάτησε την παραγωγή του RCZ χωρίς να προσφέρει διάδοχο ή έστω κάτι που να το θυμίζει.
Volkswagen Scirocco
Ήθελες πάντα να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου που δεν φοβάται να ξεχωρίσει; Αυτό ακριβώς ήταν το Scirocco τρίτης και τελευταίας γενιάς. Αντίπαλος του Mazda RX-8 και του Volvo C30, «δανείστηκε» τη βάση του Golf και μετά; Την απογείωσε. Με το χαρακτηριστικό κόφτο αμάξωμα που ξεχωρίζε και στιλ που δεν περνούσε απαρατήρητο, το Scirocco έδειχνε πώς η Volkswagen μπορούσε να φτιάξει κάτι πραγματικά ιδιαίτερο.
Οι επιλογές κινητήρων ήταν εξαιρετικές. Ανάμεσά τους, ένας τετρακύλινδρος με 276 ίππους για την έκδοση Scirocco R. Και αν ήσουν λίγο πιο τολμηρός, μπορούσες ακόμα και να βάλεις έναν VR6 κάτω από το καπό. Γιατί όχι;
Δυστυχώς, καθώς μπαίναμε στη δεκαετία του 2010, η αγορά για προσιτά σπορ αυτοκίνητα όπως το Scirocco άρχισε να εξαφανίζεται. Έτσι, το 2017, η VW πήρε την απόφαση να αποχαιρετήσει οριστικά το Scirocco. Βέβαια, στην Ελλάδα έχει την τιμητική του ακόμη, αφού στον δρόμο θα δεις αρκετά Scirocco που σίγουρα δεν θα σου πέρασαν απαρατήρητα.
Fiat Coupe
Και η Fiat έβαλε σε παραγωγή το δικός της σπορ αυτοκίνητο, φέρνοντας μας το Fiat Coupe.Ένα αυτοκίνητο – απόδειξη ότι η μπροστινή κίνηση δεν είναι για… αδύναμους. Με αιχμηρή, γωνιώδη σχεδίαση και επιθετικά φτερά, το Fiat Coupe κέρδισε το ψευδώνυμο “μίνι Ferrari” από τους λάτρεις των αυτοκινήτων.
Η καμπίνα του ήταν εξίσου εντυπωσιακή. Το ταμπλό με βαμμένα πάνελ και όμορφα αναλογικά όργανα δειχνούν την ιταλική… φινέτσα στις λεπτομέρειες.
Το Fiat Coupe κυκλοφόρησε με διάφορους τετρακύλινδρους κινητήρες. Όμως, ας είμαστε ειλικρινείς, το κινητήριο σύνολο που πραγματικά ξεχώριζε ήταν ο turbocharged πεντακύλινδρος κινητήρας 2.0 λίτρων με 20 βαλβίδες, που στην κορυφαία έκδοση απέδιδε 220 ίππους. Ένας κινητήρας πραγματικά αξιόπιστος, με τεράστιες δυνατότητες βελτίωσης για όσους αγαπούν τις αναβαθμίσεις και το tuning.
Δυστυχώς, ούτε και το Coupe συνεχίσε την πορεία του, παρόλο που η παρουσία έδειξε ότι ήταν ένα αυτοκίνητο που μπορούσε να συνδυάσει στυλ, απόδοση και προσωπικότητα.
Audi TT
Το Audi TT είναι ακόμη ένα σπορ αυτοκίνητο που έπεσε θύμα της ανόδου των SUV και της πτώσης του ενδιαφέροντος για τα δίθυρα σπορ αυτοκίνητα.
Το αρχικό concept του Audi TT είχε προκαλέσει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό στους φάνς της ταχύτητας, που η Audi αποφάσισε να το περάσει στην παραγωγή. Η πρώτη γενιά TT έκανε την εμφάνισή της το 1998 και, παρά το γεγονός ότι βασιζόταν στην πλατφόρμα του Golf, ο σχεδιασμός της ήταν κάτι εντελώς καινούριο.
Το κυρτό και εντυπωσιακό σχέδιο ήταν τόσο καλό που παραμένει διαχρονικό μέχρι σήμερα. Ίσως γι’ αυτό η Audi δεν άλλαξε και πολύ την εμφάνιση του TT κατά τη διάρκεια των 25 χρόνων παραγωγής του. Και ίσως για αυτό παραμένει ένα από τα αγαπημένα μοντέλα στους ελληνικούς δρόμους, αφού θα δεις και σήμερα αρκετά.
Προσφερόταν με μια τεράστια ποικιλία κινητήρων, από τούρμπο τετρακύλινδρα, VR6, πεντακύλινδρο, έως και πετρελαιοκινητήρα.
Με επιλογές μπροστινής κίνησης άλλα και τετρακίνισης, το TT ήταν μια πραγματικά ολιστική πρόταση σπορ μοντέλου. Δυστυχώς, η Audi αποφάσισε να τερματίσει την παραγωγή του TT μετά το 2023, χωρίς σχέδια να το επαναφέρει στην αρχική του μορφή.
Alfa Romeo GTV (916)
Στη δεκαετία του ’70 και του ’80, το όνομα Gran Turismo Veloce (GTV) ήταν συνώνυμο με την πιο σπορ δίθυρη έκδοση της μεσαίας σεντάν Alfetta της Alfa Romeo.
Παρόλο που η παραγωγή της αρχικής GTV σταμάτησε το 1987, το όνομα επανήλθε λίγα χρόνια αργότερα με ένα εντελώς νέο μοντέλο, απλά ονομαζόμενο GTV. Αν και είχε το σήμα της Alfa Romeo, βασιζόταν στην αρκετά κοινή πλατφόρμα Type Two της Fiat. Ωστόσο, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Alfa Romeo κατάφεραν, με σημαντικές τροποποιήσεις, να δημιουργήσουν κάτι πραγματικά ιδιαίτερο.
Η αισθητική της 916 GTV ήταν αναμφίβολα μοναδική. Μπορεί να μην είναι αρεστή σε όλους, εντάξει γούστα είναι αυτά, αλλά σίγουρα ξεχώριζε, με τα χαμηλά τοποθετημένα πίσω φώτα, τις γωνιώδεις γραμμές και τα μικρά, στρογγυλά εμπρός φώτα.
Όσον αφορά τους κινητήρες, η GTV προσφερόταν με μια ποικιλία Twin Spark τετρακύλινδρων, αλλά φυσικά, την παράσταση έκλεβε ο θρυλικός Busso V6.
Το μόνο παράπονο ήταν ήταν ότι η νέα GTV είχε την κίνηση στους πίσω τροχούς, σε αντίθεση με την πρώτη πισωκίνητη έκοδησ.