H Volvo είναι μια από τις πιο αναγνωρίσιμες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, γνωστή για την καινοτομία, τον σχεδιασμό και, κυρίως, την ασφάλεια.
Επιδόσεις, άνεση, κατανάλωση, είναι όλα σημαντικοί παράμετροι σε ένα αυτοκίνητο. Ωστόσο, πιο πάνω από όλα βρίσκεται η ασφάλεια. Η ασφάλεια που προλαβαίνει την «στραβή» πρωτού γίνει, άλλα και η ασφάλεια που σε προστατεύει στην περίπτωση που γίνει και πρέπει να την αντιμετωπίσεις. Συστήματα ασφαλείας, δηλαδή, που σε προστατευτούν τόσο ενεργητικά όσο και παθητικά.
Από τις ζώνες ασφαλείας μέχρι τα προηγμένα συστήματα προστασίας από συγκρούσεις, η Volvo έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη χαρακτηριστικών που έχουν επηρεάσει ολόκληρη τη βιομηχανία.
Ας δούμε τέσσερις καινοτομίες της Volvo που έχουν σώσει αμέτρητες ζωές.
4 συστήματα ασφαλείας που έφερε πρώτη η Volvo
1.Τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων
Η ζώνη ασφαλείας είνα, ίσως το πιο βασικό αλλά ταυτόχρονα και πιο ζωτικό σύστημα ασφάλειας σε κάθε αυτοκίνητο. Παρότι τα πρώτα οχήματα διέθεταν ζώνες δύο σημείων (όπως αυτές που υπάρχουν σήμερα στα αεροπλάνα), αυτές δεν εξασφάλιζαν ικανοποιητική προστασία του άνω σώματος σε περίπτωση σύγκρουσης στο αυτοκίνητο.
Το 1959, ο Nils Bohlin, μηχανικός της Volvo, σχεδίασε τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, η οποία κρατά τόσο το πάνω όσο και το κάτω μέρος του σώματος ασφαλές. Το πρώτο αυτοκίνητο που την υιοθέτησε ήταν το Volvo PV544.
Μάλιστα, αντί να κατοχυρώσει το σύστημα ως αποκλειστική πατέντα, η Volvo το μοιράστηκε δωρεάν με άλλους κατασκευαστές, σώζοντας έτσι πάνω από ένα εκατομμύριο ζωές μέχρι σήμερα.
2. Ενισχυμένο παιδικό κάθισμα
Η ασφάλεια των παιδιών μέσα σε ένα αυτοκίνητο είναι υψίστης σημασίας για κάθε οδηγό-γονέα. Η Volvo πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη του πρώτου παιδικού καθίσματος ασφαλείας ,το οποίο είχε σχεδιαστεί ώστε να κατανέμει τις δυνάμεις της σύγκρουσης πιο ομοιόμορφα και είχε εμπνευστεί από τα καθίσματα των αστροναυτών.
Το 1978, η Volvo παρουσίασε το πρώτο ενισχυμένο κάθισμα για παιδιά που είχαν ξεπεράσει την ηλικία χρήσης των παιδικών καθισμάτων, επιτρέποντάς τους να κάθονται στη σωστή θέση ώστε να χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων.
Με τα χρόνια, η Volvo έχει βελτιώσει τη σχεδίαση, ενσωματώνοντας ρυθμιζόμενα καθίσματα και μηχανισμούς περιστροφής. Το 2014, παρουσίασε ένα φουσκωτό παιδικό κάθισμα, το οποίο ήταν πολύ πιο εύχρηστο και εύκολο στην μεταφορά.
3. Σύστημα προστασίας από πλαϊνές συγκρούσεις (SIPS)
Παρόλο που τα περισσότερα οχήματα διαθέτουν ζώνες απορρόφησης ενέργειας για εμπρόσθιες ή οπίσθιες συγκρούσεις, οι πλαϊνές συγκρούσεις είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες, καθώς δεν υπάρχει αρκετή δομική προστασία μεταξύ του επιβάτη και του σημείου σύγκρουσης.
Το 1994, η Volvo παρουσίασε ένα σύστημα προστασίας από πλαϊνές συγκρούσεις (SIPS). Το SIPS χρησιμοποίησε ενισχυμένα υλικά και πλαϊνούς αερόσακους, μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών.
Επιπλέον, ανέπτυξε το σύστημα προστασίας από τραυματισμούς αυχένα (WHIPS), το οποίο ρυθμίζει τη θέση των μπροστινών καθισμάτων κατά τη διάρκεια οπίσθιας σύγκρουσης, μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμών στον αυχένα.
Για την αποφυγή ανατροπών του οχήματος, η Volvo δημιούργησε και το ξεχωριστό σύστημα ROPS, το οποίο προλαμβάνει την ανατροπή του οχήματος και ενεργοποιεί πλευρικούς αερόσακους όταν ανιχνεύει κίνδυνο ανατροπής.
4. Σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου & ανίχνευσης πεζού
- Σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου: Παρουσιάστηκε το 2003 και χρησιμοποιεί κάμερες και αισθητήρες για να προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα σε τυφλά σημεία.
- Σύστημα ανίχνευσης πεζών με αυτόματο φρενάρισμα: Παρουσιάστηκε το 2010 και χρησιμοποιεί ραντάρ και κάμερες για να εντοπίζει πεζούς και να εφαρμόζει αυτόματο φρενάρισμα. Από το 2029, το σύστημα αυτό θα είναι υποχρεωτικό σε όλα τα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ.
- Συνδεδεμένη ασφάλεια: Επιτρέπει στα αυτοκίνητα της Volvo να επικοινωνούν μεταξύ τους, ειδοποιώντας άλλους οδηγούς όταν ενεργοποιούνται τα αλάρμ.
Συμπέρασμα
Η Volvo συνεχίζει να καινοτομεί, θέτοντας νέα πρότυπα ασφάλειας για ολόκληρη τη βιομηχανία αυτοκινήτων. Από τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων μέχρι τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, πολλές από τις τεχνολογίες της έχουν σώσει αμέτρητες ζωές και αποτελούν πρότυπο για άλλους κατασκευαστές.
Μελλοντικές τεχνολογίες, όπως τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και η χρήση LiDAR, υπόσχονται να κάνουν την οδήγηση ακόμα πιο ασφαλή και θεωρούμε πως είναι πολύ πιθανόν η Volvo είναι πιθανό να ηγηθεί αυτής της αλλαγής.
Δείτε επίσης

Ελαστικό και πλευρικό τοίχωμα: Πώς καταλαβαίνω ότι έχει ζημιά;

F1-«Πύρα» από Mercedes: «Λυπηρή η μεταγραφή Hamilton στην Ferrari. Κλεμμένος ο τίτλος του 21’»

Η Volkswagen επαναφέρει τα φυσικά κουμπιά στην καμπίνα

Γιατί υπάρχει πάγος στο εσωτερικό του παρμπρίζ;

Τελικά χρειάζεται ζυγοστάθμιση τροχών το αυτοκίνητο – Πώς το καταλαβαίνω;
