Πηγαίνετε προς τη δουλειά και το αυτοκίνητο φαίνεται να λειτουργεί καλά. Ξαφνικά, βλέπετε ότι έχει ανάψει το λαμπάκι του κινητήρα (CEL).
Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι να πάρετε μια βαθιά αναπνοή και να μην πανικοβληθείτε, γιατί η κόκκινη, κίτρινη ή πορτοκαλί λυχνία στο ταμπλό (ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου) μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα.
Τα καλά νέα είναι ότι, τις περισσότερες φορές, δεν πρόκειται για σοβαρό πρόβλημα. Η λυχνία ελέγχου του κινητήρα μπορεί να ανάψει για απλό λόγο, όπως ένα πώμα βενζίνης που δεν έσφιξε καλά.
4 από τις πιο κοινές αιτίες που ανάβει το λαμπάκι του κινητήρα
- Χαλαρό ή ελαττωματικό καπάκι ρεζερβουάρ
- Ελαττωματικός καταλύτης
- Φθαρμένα μπουζί
- Βλάβη στον αισθητήρα λ (οξυγόνου)
Χαλαρό ή ελαττωματικό καπάκι ρεζερβουάρ
Οι βαλβίδες στο ρεζερβουάρ βενζίνης, αποτρέπουν την διαφυγή των ατμών βενζίνης, τους οποίους ανακυκλοφορούν. Όταν το καπάκι του ρεζερβουάρ είναι χαλαρό, το σύστημα καυσίμου δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά, με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί το λαμπάκι ελέγχου του κινητήρα (CEL).
Το πρόβλημα αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί εύκολα, απλά σφίγγοντας καλά το πώμα του ρεζερβουάρ.
Ελαττωματικός καταλύτης
Ο καταλύτης βοηθά στην προστασία του περιβάλλοντος, μετατρέποντας το μονοξείδιο του άνθρακα σε διοξείδιο του άνθρακα. Ένας ελαττωματικός καταλύτης μπορεί να επηρεάσει την απόδοση του αυτοκινήτου και να αυξήσει τις επιβλαβείς εκπομπές ρύπων.
Η αντικατάσταση του καταλύτη μπορεί να μην λύσει το πρόβλημα, καθώς η βλάβη προκαλείται από κάτι άλλο, όπως μια φουσκωμένη φλάντζα κεφαλής. Για να λύσετε αυτό το πρόβλημα, θα χρειαστείτε τη βοήθεια επαγγελματία μηχανικού.
Φθαρμένα μπουζί
Τα μπουζί, προκαλούν σπινθήρα αρκετά ισχυρό μέσα στο θάλαμο καύσης, με αποτέλεσμα την καύση του μίγματος αέρα-καυσίμου. Με αυτό τον τρόπο τροφοδοτούνται οι κύλινδροι του κινητήρα.
Αποτυχία εκκίνησης του κινητήρα μπορεί να συμβεί όταν τα μπουζί δεν λειτουργούν σωστά. Αυτό μπορεί να αυξήσει τις εκπομπές υδρογονανθράκων στο περιβάλλον και να μειώσει την απόδοση του οχήματος.
Βλάβη στον αισθητήρα λ (οξυγόνου)
Ο αισθητήρας λ, προσδιορίζει την περιεκτικότητα του οξυγόνου που δεν έχει καεί στην εξάτμιση. Τα δεδομένα αποστέλλονται στον υπολογιστή του αυτοκινήτου για να ρυθμίσει το μείγμα αέρα-καυσίμου που εισέρχεται στους κυλίνδρους.
Ένας ελαττωματικός αισθητήρας λ, μπορεί να οδηγήσει στην κατανάλωση περισσότερου καυσίμου από το συνηθισμένο και την καταστροφή άλλων εξαρτημάτων του αυτοκινήτου.