Ας μιλήσουμε λίγο για την οδήγηση μοτοσικλέτας. Γιατί θα θέλατε να τη δοκιμάσετε και πώς θα μπορούσατε να το κάνετε αυτό αν είστε τελείως άπειροι, ή ακόμα κι αν έχετε ελάχιστη εμπειρία.
Για παράδειγμα έχετε οδηγήσει μικρά δίτροχα οχήματα αρκετές φορές- ‘οπως, ένα Honda Grom και ένα Genuine Buddy 150 – για σύντομες βόλτες σε δρόμους με πολύ κίνηση.
Παρ’ όλα αυτά, τα Can-Am Spyder και Ryker απέχουν αρκετά από τη ζώνη άνεσής , τόσο που στην αρχή αισθάεστε αγχωμένοι, ειδικά για μια διαδρομή 150 μιλίων στα βουνά και τις ερήμους της Νότιας Καλιφόρνια. Οι προκαταλήψεις και οι φήμες αποδείχτηκαν σωστές: τα τρίκυκλα συνδυάζουν τις πιο κουραστικές πτυχές της οδήγησης μοτοσικλέτας με της οδήγησης ενός σύγχρονου αυτοκινήτου γεμάτου τεχνολογίκα χαρακτηριστικά.
Παρ’ όλα ταύτα, υπάρχει κάτι ξεχωριστό και μοναδικό σε αυτή την εμπειρία, και όχι μόνο επειδή μια ομάδα δυναμικών γυναικών που οδηγούν μαζί για τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Γυναικείας Ποδηλασίας, αλλά δημιουργεί μια συλλογική αυτοπεποίθηση και περνάει φανταστικά. Ας δούμε λοιπόν τι συμβαίνει με τα Can-Am Spyder και Can-Am Ryker του 2024.
Τι νέο υπάρχει για το 2024
Για το 2024, η Can-Am ενημερώνει τη σειρά τρίτροχων μοτοσικλετών με νέα επίπεδα εξοπλισμού και νέα τεχνολογία. Είναι πιο αξιοσημείωτο στην κορυφαία σειρά Spyder, καθώς τα Spyder F3 και RT αποκτούν μια νέα οθόνη 10,25 ιντσών με Apple CarPlay, η οποία αντικαθιστά την παλιά οθόνη LCD 7,8 ιντσών. Παρόλο που το Android Auto δεν είναι διαθέσιμο, οι χρήστες Android μπορούν να έχουν πρόσβαση στην πλοήγηση και τη ροή ήχου μέσω Bluetooth.
Τα μοντέλα Spyder διαθέτουν πλέον ενσωματωμένες κεραίες, αντί για εξωτερικές. Η σειρά μοντέλων αποτελείται από τα F3-S, F3-T, F3 Limited, F3 Limited Special Series και το νέο RT Sea-To-Sky.
Όσο για τη σειρά Ryker του 2024, αυτή διατηρείται ως επί το πλείστον χωρίς αλλαγές. Ωστόσο, τα προσαρμόσιμα πάνελ αμαξώματος διατίθενται πλέον σε νέα χρώματα, ενώ το πιο οικονομικό μοντέλο της Can-Am διατηρεί αυτό που αναμφισβήτως προσελκύει την περισσότερη προσοχή: την τιμή του. Ξεκινά από τα 9.599 $ (συν μεταφορά και προετοιμασία) για την βασική έκδοση, ενώ ακόμα και το Ryker Rally του 2024 ξεκινάει από μόλις 14.599 $.
Ισχύς και τεχνολογία Can-Am Spyder RT Sea-To-Sky 2024
Το Can-Am Spyder RT Sea-To-Sky του 2024 είναι ένα τρίκυκλο δύο επιβατών σε λευκό σατέν Vegas. Τα περισσότερα κομμάτια επένδυσης επιστρέφουν, αν και αυτό το Can-Am διαθέτει κουτί αποσκευών με χρωματικό συντονισμό, καθίσματα επενδυμένα με καφέ χρώμα με κέντημα Sea-to-Sky και μπρούτζινους τροχούς τοποθετημένους πάνω σε μεγάλα φρένα Brembo. Στην κορυφή της σειράς Spyder για το 2024, είναι ένα τεράστιο τρίτροχο ποδήλατο, στα 32.999 $, αλλά διαθέτει όλες τις ανέσεις ενός αυτοκινήτου.
Παραδείγματα περιλαμβάνουν υποστήριξη οσφύος, σύστημα ανάρτησης αυτόματης στάθμης, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, προβολείς LED, ρυθμιζόμενο παρμπρίζ με ρυθμίσεις μνήμης, σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 10,25 ιντσών με Apple CarPlay και Bluetooth, και σύστημα ήχου με έξι ηχεία.
Για το 2024, η μεγαλύτερη είδηση είναι η οθόνη infotainment. Ενώ το Apple CarPlay δεν ήταν λειτουργικό στη δοκιμαστική μας μοτοσικλέτα επειδή χρειαζόταν μια ενημέρωση over-the-air, η οθόνη αφής ήταν ευδιάκριτη, καθαρή, εύκολη στην οπτικοποίηση και ανταποκρινόταν, ακόμη και όταν φορούσαμε γάντια. Αυτό το Can-Am διαθέτει 115 ίππους και 96 λίβρες-πόδια ροπής χάρη σε έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1330cc, συνδυασμένο με ένα εξατάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με όπισθεν.
Εντυπώσεις οδήγησης Spyder
Η αλλαγή ταχυτήτων στο Spyder χρειάστηκε λίγα λεπτά εξάσκησης, αλλά αν μπερδευτείτε και ξεχάσετε να αλλάξετε ταχύτητα, θα σας το υπενθυμίσει ο κινητήρας που θα αρχίσει να ουρλιάζει. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τον κατευνασμό των ταχυτήτων, το Spyder το κάνει αυτόματα καθώς επιβραδύνει. Δεν είναι τόσο εύκολο όσο ένα σκούτερ ή μια μηχανή τύπου “στρίψτε και φύγετε”, αλλά είναι πολύ λιγότερο περίπλοκο από την παραδοσιακή αλλαγή ταχυτήτων σε μοτοσικλέτα (η οποία είναι πολύ πιο προβληματική αν το κάνετε λάθος).
Στο δρόμο, το Spyder είναι σταθερό, αν και το βάρος του αρχικά το κάνει λίγο δύσκολο να μπεις στη σωστή νοοτροπία για να στρίψεις. Αρχικά, φαίνεται σαν να μην μπορεί καμία κλίση να επηρεάσει την πορεία του τρίκυκλου, και μια σκόπιμη ώθηση/κλίση προς το τιμόνι απαιτεί προσπάθεια ενάντια στο άνετο κάθισμα και τη χαλαρή θέση οδήγησης. Μπορεί να χρειαστεί λίγη εξάσκηση για να ξεπεραστεί αυτή η δυσκολία, αλλά αξίζει τον κόπο.
Όσο μαθαίνετε να κινείστε μαζί του, το Spyder γίνεται πολύ πιο ευέλικτο και παρέχει μια χαλαρή διαδρομή συνολικά. Η εγρήγορση είναι φυσικά το κλειδί, αλλά στους δρόμους έξω από το Σαν Ντιέγκο, το Spyder πρόσφερε αρκετό πνευματικό και σωματικό εύρος ζώνης για να απολαύσετε το περιβάλλον.
Δύναμη και τεχνολογία Can-Am Ryker Rally 2024
Εν τω μεταξύ, το ανθεκτικό Ryker Rally του 2024 διαθέτει τρικύλινδρο κινητήρα 900cc με ισχύ 82 ίππους και ροπή 58,3 λίβρες-πόδια, με κιβώτιο ταχυτήτων CVT με όπισθεν. Αυτός είναι ο μεγαλύτερος κινητήρας που διατίθεται στην πιο οικονομική έκδοση Ryker, η οποία έρχεται στάνταρ με κινητήρα Rotax 600cc που αποδίδει 50 ίππους και ροπή 36,7 lb-ft.
Ακόμα και με τον καλύτερο κινητήρα, η ανάρτηση διπλού ψαλιδιού εμπρός και η πολλαπλού συνδέσμου πίσω ανάρτηση του Ryker Rally προσφέρουν μια ενστικτώδη σύνδεση με το έδαφος, ειδικά όταν ο δρόμος τελειώνει. Οι εμπρός τροχοί αλουμινίου 16 ιντσών και ο πίσω τροχός 15 ιντσών είναι εφοδιασμένοι με ελαστικά rally και το Ryker διαθέτει μία θέση για τον οδηγό στάνταρ. Η Can-Am προσφέρει επίσης μια θέση συνεπιβάτη ως προαιρετικό εξοπλισμό έναντι 350 $.
Συνολικά, στερείται των ανέσεων του Spyder, εξαιτίας του σχεδιασμού του, αν και διαθέτει ακόμα μια ψηφιακή οθόνη 4,5 ιντσών και δύο θύρες USB. Ένα σύστημα ήχου είναι ένα έξτρα $800, ενώ οι θερμαινόμενες λαβές οδηγού προσθέτουν $300.
Εντυπώσεις από τη διαδρομή Ryker
Το Ryker είναι τραχύ, και έτσι ακριβώς πρέπει να είναι. Από κάποιες απόψεις, είναι πολύ πιο εύκολο στην οδήγηση – πιο μικρό και ελαφρύτερο, με λιγότερο περίπλοκο σύστημα ψυχαγωγίας, χωρίς αλλαγές ταχυτήτων και με περισσότερη ανατροφοδότηση τιμονιού – αλλά οι κραδασμοί από κάθε σαμαράκι, σκοτωμένο ζώο στο δρόμο και χαλικόδρομο μεταδίδονται απευθείας μέσω των ελαστικών στον σκελετό του τρίκυκλου, και στη συνέχεια περνάνε στο κάθισμα και στη σπονδυλική σας στήλη.
Τέλεια ατελής
Όπως δείχνουν οι τιμές και οι προδιαγραφές, αυτά τα τρίκυκλα είναι εντελώς διαφορετικά. Αυτό είναι λογικό: είναι σχεδιασμένα να προσελκύσουν όχι μόνο διαφορετικούς προϋπολογισμούς, αλλά και διαφορετικούς τύπους οδηγών. Το Spyder είναι σαν πολυτελές όχημα, ειδικά στην κορυφαία του έκδοση. Είναι πυκνό, παρέχει όσο το δυνατόν περισσότερο περιβόλι χωρίς να βρίσκεσαι μέσα, σε ένα πραγματικό αυτοκίνητο. Από τα δύο, το Spyder σίγουρα απαιτεί περισσότερα από τον οδηγό του όσον αφορά την προσοχή και την αισθητηριακή πληροφόρηση, λαμβάνοντας υπόψη τις αλλαγές ταχυτήτων και τα πολλά χαρακτηριστικά ψυχαγωγίας.
Το Ryker είναι πιο τραχύ, πιο ανθεκτικό. Ενώ το Spyder μοιάζει λίγο με αυτοκίνητο χωρίς πόρτες, το Ryker μοιάζει περισσότερο με τετράτροχο που μπορεί να πάει όπου θέλει. Είναι δύσκολο να συγκριθούν τα τρίκυκλα με τις μοτοσικλέτες.
Το Spyder θα αποτελούσε μια ελκυστική εναλλακτική σε ένα, ας πούμε, ολοκαίνουργιο Mazda MX-5 Miata , ενώ το Ryker ίσως συγκρίνεται καλύτερα με ένα τραχύ μεταχειρισμένο Miata που έχει κερδίσει με κόπο σημάδια μάχης από τα σαββατοκύριακα στην πίστα. Και αυτός είναι πραγματικά ο καλύτερος τρόπος να τα συγκρίνουμε μεταξύ τους, όσον αφορά την τιμή, τα χαρακτηριστικά και την άνεση.
2024 Can-Am Spyder και Ryker Ετυμηγορία
Αν η σειρά της Can-Am είναι συλλογικά ένας τρόπος διασκέδασης, τότε αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Είναι εξαιρετικά μη πρακτικά σε πολλά μέρη της χώρας, κοστίζουν σχεδόν όσο ένα καινούργιο αυτοκίνητο και καταλαμβάνουν σχεδόν τον ίδιο χώρο, χωρίς ωστόσο να παρέχουν την ευελιξία των μετακινήσεων σε όλες τις καιρικές συνθήκες – ή ακόμα και της αναψυχής στις περισσότερες καιρικές συνθήκες. Δεν μπορείς να αξιολογήσεις με ακρίβεια τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα ενός τέτοιου οχήματος χωρίς την ξεκάθαρη αναγνώριση του γεγονότος ότι πρόκειται κυρίως για ακριβά παιχνίδια.