16 σκέψεις για το Volkswagen Golf R του 2024

16 σκέψεις για το Volkswagen Golf R του 2024

Το Volkswagen Golf R θα έπρεπε να ήταν ένα καινούργιο αυτοκίνητο που περίμενα με ανυπομονησία τη στιγμή που θα γινόταν διαθέσιμο για δοκιμή. Και αυτό και το GTI βρίσκονταν εδώ και πολύ καιρό στη λίστα των αυτοκινήτων που θα αγόραζα πραγματικά, ακόμα και αν δεν υπήρχε θέμα τιμής.

Δεν είμαι ο μόνος εδώ. «Να πάρεις ένα GTI» ήταν ουσιαστικά ένα επαναλαμβανόμενο αστείο κατά τη διάρκεια του αποσπάσματος “Ξόδεψε τα χρήματά μου” στο Podcast του Autoblog. Αλλά τότε κάτι συνέβη με τα τελευταίας γενιάς Golf R και GTI: Το εσωτερικό έγινε εξοργιστικό.

Ενώ τα περισσότερα από τα δικαίως κερδισμένα παράπονα για τη νέα διάταξη/χειριστήρια/έννοια του εσωτερικού της Volkswagen στράφηκαν αρχικά στο ID.4, το GTI και το Golf R απέκτησαν την ίδια περίπλοκη διασύνδεση οθόνης αφής και τα μη φωτισμένα ρυθμιστικά που αντικατέστησαν τις τέλειες οθόνες και κουμπιά προηγούμενης γενιάς.

Είναι αλήθεια, υπάρχουν ακόμα διακόπτες για τα πίσω παράθυρα στην πόρτα του οδηγού και οι σημάνσεις του διακόπτη του καθρέφτη δεν εξαφανίζονται στον ήλιο, οπότε, ναι, είναι σίγουρα καλύτερα. Αυτό το εσωτερικό με ενοχλούσε τόσο πολύ στο ID.4 που δεν με ενδιέφερε να οδηγήσω το Golf R και το GTI επειδή, ειλικρινά, θα με έκανε θυμωμένο. Και στη συνέχεια λυπημένο.

Αλλά τότε τα πράγματα έγιναν ακόμα πιο λυπηρά όταν η Volkswagen ανακοίνωσε ότι δεν θα προσέφερε πια το GTI και το Golf R με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων από το 2025. Λοιπόν, τώρα απλά προσπαθούν να με εκνευρίσουν.

Εντάξει, αν αυτό πρόκειται να είναι το τελευταίο αντίο, καλό είναι να κάνω μια τελευταία δοκιμή πριν να είναι πολύ αργά.

2024-Volkswagen-Golf-R-interior

Η οθόνη αφής εξακολουθεί να είναι κακή

Μπορεί να μην υποφέρει από την ίδια καθυστέρηση με τις προηγούμενες εκδόσεις, αλλά εξακολουθεί να είναι κακή. Εδώ είναι οι τρεις κύριες ενστάσεις μου… Η διαδικασία θερμαινόμενων καθισμάτων με πολλά μενού και πολύ μικρά κουμπιά. Δεν υπάρχουν εικονίδια συντόμευσης μενού που να είναι μόνιμα τοποθετημένα. Το ραδιόφωνο που δεν δείχνει ταυτόχρονα τη λίστα αγαπημένων και τις πληροφορίες των τραγουδιών.

Έχω κι άλλες ενστάσεις, και αρχικά τους αφιέρωσα 500 λέξεις, αλλά δεν θέλετε να διαβάσετε κάτι τέτοιο. Οπότε, ας προχωρήσουμε…

2024-Volkswagen-Golf-R-radio-control-Nurburgring

Παρ’ όλα αυτά, οι ρυθμιστές αφής εξακολουθούν να είναι κακοί

Δεν φταίει μόνο που δεν είναι φωτισμένοι, ειδικά επειδή η VW προσθέτει φωτισμό για το 2025, όπως έκανε και για το ID.4 του 2024. Δεν θα μπορείτε ακόμα να τους δείτε συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας λόγω της αντανάκλασης από την επένδυση από μαύρο γυαλιστερό πιάνο. Επίσης, δεν θα υπάρχει ακόμα απτική ανατροφοδότηση.

Και είναι επίσης πιθανό να πατήσετε κατά λάθος κάποιο από αυτά ενώ ακουμπάτε το χέρι σας στο προεξοχή που βρίσκονται ενώ χρησιμοποιείτε την οθόνη αφής. Άλλες εταιρείες αυτοκινήτων βάζουν κυριολεκτικά ένα προεξοχή στο ίδιο σημείο για αυτόν ακριβώς τον σκοπό.

Είναι απλά αρκετά έξυπνοι για να μην τοποθετήσουν χειριστήρια αφής σε αυτό.

Τα κουμπιά αφής στο τιμόνι εξακολουθούν να είναι κακά

Ο έλεγχος της έντασης είναι απλά απαίσιος. Ένας ρυθμιστής είναι ακόμα χειρότερος σε τιμόνι, και το πάτημά του είναι απλά ανακριβές. Ευτυχώς, αυτή η ανοησία θα αντικατασταθεί με κουμπιά, σαν το Atlas του 2024.

2024-Volkswagen-Golf-R-IP-no-tach-tron

Τα ψηφιακά όργανα έχουν τρεις άχρηστες επιλογές προβολής

Για να είμαι σαφής, δεν είμαι κατά των επιλογών προβολής/διάταξης για ψηφιακά όργανα. Όσο πιο πολύ, τόσο πιο καλά. Δεν είμαι ούτε κατά αυτών των συγκεκριμένων επιλογών προβολής/διάταξης. Απλώς συμβαίνει ότι σε τρεις από αυτές λείπει ένα βασικό στοιχείο: στροφόμετρο!

Προφανώς, αυτά δεν σχεδιάστηκαν με γνώμονα το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Που μάλλον δεν θα αποτελεί πρόβλημα για πολύ ακόμα. Υπάρχει ένα με ένα μεγάλο, κεντρικό στροφόμετρο, καθώς και μια συγκεκριμένη διάταξη για το R. Ωστόσο, σε αυτό, οι πληροφορίες του ραδιοφώνου εμφανίζονται εξίσου εμφανώς με το στροφόμετρο τύπου ράβδου και η ταχύτητά σας είναι γραμμένη με γραμματοσειρά, ας πούμε, 14 σημείων κάτω δεξιά.

Δεν είμαι σίγουρος αν είναι τόσο προσανατολισμένο στην απόδοση όσο σκόπευε ο σχεδιαστής του.

Άρα αυτό είναι απαίσια αρνητικό…

…και πράγματι απόλαυσα τον χρόνο μου με το Golf R. Τελικά συμβιβάστηκα με την οθόνη αφής και δεν πιστεύω ότι θα ήταν αποτρεπτικός παράγοντας για μένα. Αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχουν ακόμα τόσα πολλά που είναι σωστά σε αυτό το αυτοκίνητο.

2024-Volkswagen-Golf-R-DCC-super-comfy

Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση έχει 15 ρυθμίσεις!

Σε αυτοκίνητα που διαθέτουν ρυθμιζόμενη ανάρτηση και προσαρμοσμένη/ατομική λειτουργία οδήγησης, είναι σύνηθες να κάνετε τα πάντα Sport εκτός από την ανάρτηση, η οποία πηγαίνει σε Comfort ή ίσως Normal. Αυτό γίνεται για δύο πιθανούς λόγους.

Πρώτον, οι ρυθμίσεις Normal ή Comfort του αυτοκινήτου για το τιμόνι, το γκάζι και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μουδιασμένες, τεμπέλικες που δεν θέλω να ασχοληθώ, αλλά δεν θέλω ούτε κάποια σκληρή Sport οδήγηση όταν οδηγώ στην πόλη.

Δεύτερον, η ρύθμιση Sport της ανάρτησης είναι πολύ σκληρή για ορεινούς δρόμους με ατελή οδόστρωμα, όπου οι ανωμαλίες στη μέση των στροφών μπορούν να αναστατώσουν το πλαίσιο. Περισσότερη ευελιξία ανάρτησης είναι καλή σε αυτό το σενάριο.

Το Golf R διαθέτει μια προσαρμοσμένη ρύθμιση για να συνοδεύει τις Comfort, Sport, Race, Drift και Nurburgring. Ας αφήσουμε απλά τα δύο τελευταία στην άκρη. Είναι ενδιαφέρον ότι το αυτοκίνητο στην πραγματικότητα προεπιλέγει την Sport, πράγμα αξιέπαινο και διαφορετικό από τον κανόνα. Για να είμαι σαφής, είμαι απόλυτα εντάξει με αυτό και τη ρύθμιση Sport γενικά.

Σίγουρα δεν είναι τεμπελιά. Αλλά! Ρίξτε μια ματιά σε όλες αυτές τις ρυθμίσεις DCC, επίσης γνωστό ως DCC, επίσης γνωστό ως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Όχι μόνο μπορώ να επιλέξω την ανάρτηση Comfort με όλα τα άλλα να είναι σε Sport, αλλά μπορώ να πάω τρία κλικ κάτω από την Comfort!

Ακριβώς αυτό έκανα κατά τη διάρκεια μιας τρίωρης διαδρομής προς το Σαν Ντιέγκο (και πίσω), απολαμβάνοντας πλήρως αυτόν τον μοναδικό συνδυασμό απότομης απόκρισης του γκαζιού, άψογου τιμονιού και μιας διαδρομής που κυριολεκτικά έπλεε πάνω από μεγαλύτερες λακκούβες. Φανταστικός!

Επιπλέον, αφού το αυτοκίνητο έχει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, δεν χρειάστηκε να ανησυχώ για τη ρύθμιση Sport Drivetrain που θα μπλοκάρε την κορυφαία σχέση και θα εμποδίσει την οικονομία καυσίμου.

Αργότερα, θα χρησιμοποιούσα την ίδια λειτουργικότητα σε έναν ορεινό δρόμο. Έβαλα τα πάντα σε Race εκτός από την ανάρτηση, την οποία έβαλα σε Sport. Θα μπορούσα επίσης να την ανεβάσω ή να την κατεβάσω λίγο παραπάνω από την Sport αν ο δρόμος το απαιτούσε ή το επέτρεπε.

Και παρεμπιπτόντως, αυτό κάνει ουσιαστικά η λειτουργία Nurburgring, μαζί με το να κάνει τον εσωτερικό φωτισμό περιβάλλοντος κατάλληλο για την πίστα που είναι γνωστή ως Πράσινη Κόλαση.

2024-Volkswagen-Golf-R-radio-control-Nurburgring (1)

 Δεν έκανα drift

Το Golf R διαθέτει ένα διπλό συμπλέκτη, διαφορικό πίσω άξονα με διανυσματισμό ροπής. Αυτό είναι κάτι υπέροχο ανεξάρτητα από τη ρύθμιση οδήγησης που έχετε επιλέξει, και ευχάριστα δεν τραβάει πολύ την προσοχή σε αυτόν, όπως μπορεί να κάνει μερικές φορές η τετρακίνηση με διανυσματισμό ροπής.

Απλώς λειτουργεί αρμονικά με το υπόλοιπο αυτοκίνητο για να στρίβει λαμπρά σε στενές στροφές.

Το διαφορικό επίσης ενεργοποιεί αυτή τη λειτουργία Drift, η οποία σας επιτρέπει να κάνετε drifts υπερφορτίζοντας τον εξωτερικό πίσω τροχό και στέλνοντάς σας σε μια σκόπιμη ολίσθηση. Ο Zac Palmer το δοκίμασε κατά την πρώτη μας οδήγηση. Εγώ δεν το έκανα.

Κάνουμε χάλια δουλειά στη διάσωση των χειροκίνητων κιβωτίων

Τα χειροκίνητα κιβώτια της Volkswagen δεν ήταν ποτέ τα αγαπημένα των παθιασμένων οδηγών. Οι διαδρομές του λεβιέ ταχυτήτων και το σημείο σύμπλεξης του συμπλέκτη είναι αρκετά μακριές, ενώ η αίσθηση του επιλογέα είναι ελαφριά και λίγο σπογγώδη. Αυτό είναι το καλύτερο χειροκίνητο κιβώτιο VW που έχω δοκιμάσει ποτέ, αλλά κάποιος που μόλις βγήκε από μια Miata θα εξέφραζε και πάλι τις παραπάνω επικρίσεις.

Ωστόσο, μου αρέσουν. Είναι πολύ εύκολο να τα οδηγήσεις, πράγμα που κάνει πιο εύκολο να κρατήσεις ένα αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο εξ αρχής. Αυτό το απολάμβανα πραγματικά και θα μου λείψει πολύ. Σίγουρα δεν θα αγόραζα ένα Golf R χωρίς το χειροκίνητο κιβώτιο.

2024-Volkswagen-Golf-R-manual

Παρατήρηση Νο 1 για το χειροκίνητο

Δεν υπάρχει αυτόματη συμπλήρωση στροφών στο Golf R. Το αυτοκίνητο κάνει αρκετά εύκολο το κατέβασμα ταχυτήτων με την φτέρνα και την μύτη των ποδιών, αλλά μου αρέσει η αυτόματη συμπλήρωση στροφών και υπάρχει στο Civic Type R, GR Corolla και σε άλλα χειροκίνητα αυτοκίνητα.

Παρατήρηση Νο 2 για το χειροκίνητο

Πρόσεχε όταν αλλάζετε μεταξύ λειτουργίας Comfort και Sport. Επειδή η απόκριση του γκαζιού διαφέρει ανάλογα με τη λειτουργία οδήγησης, σκάλωσα κατά λάθος το αυτοκίνητο αφού το έβαλα σε Comfort μετά από μια μακρά περίοδο οδήγησης σε Sport.

Από την άποψη του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, μοιάζει με το να μπαίνεις σε ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Ξαφνικά πρέπει να πατήσετε περισσότερο το γκάζι ενώ αφήνετε τον συμπλέκτη, και αφού αυτό αλλάζει τον συγχρονισμό των ποδιών σας

2024-Volkswagen-Golf-R-seat-climate-submenu

Μπορείτε να ενεργοποιήσετε ταυτόχρονα τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα!

Ας πούμε ότι η πλάτη σας πονάει και θα θέλατε να βάλετε λίγη ζέστη, αλλά αυτό θα σας έκανε να ιδρώσετε. Αυτή είναι η λύση! Η Mercedes σας επιτρέπει να το κάνετε εδώ και χρόνια.

Τα καθίσματα δεν είναι καρό, αλλά εξακολουθούν να είναι εντυπωσιακά

Το Golf R του Zac το 2021 είχε μπλε καρό ταπετσαρία, η οποία είναι μια απολύτως τέλεια απάντηση στο κόκκινο καρό του GTI. Δυστυχώς, δεν μπορείτε να το αποκτήσετε σε αυτή τη χώρα – είναι απλά μαύρο δέρμα. Μπου-για. Ευτυχώς, τα καθίσματα που καλύπτει το δέρμα είναι εντυπωσιακά.

Υπάρχει αρκετός χώρος για παιδικό κάθισμα

Τοποθέτησα δύο διαφορετικά παιδικά καθίσματα στραμμένα προς τα εμπρός στο Golf R, το ένα με LATCH και το άλλο χωρίς, και βρήκα την εμπειρία εύκολη και τις δύο φορές. Χμμ, είναι σαν οι άνθρωποι να χρησιμοποιούν το Golf για οικογενειακές μεταφορές σε ορισμένες χώρες.

Υπήρχε επίσης αρκετός χώρος για τα πόδια του γιου μου στο κάθισμα του χωρίς να στερήσει εντελώς χώρο από το μπροστινό κάθισμα του συνοδηγού.

2024-Volkswagen-Golf-R-IP-Custom-yellow

Ο φωτισμός περιβάλλοντος είναι συνδεδεμένος με τη λειτουργία οδήγησης

Το μειονέκτημα της συνεχούς οδήγησης σε προσαρμοσμένη λειτουργία είναι η χρήση μετρητών, ενημέρωσης ψυχαγωγίας και φωτισμού περιβάλλοντος σε μουσταρδί κίτρινο χρώμα. Άλλα χρώματα είναι το τιρκουάζ (Άνεση), το μπλε (Sport και Race, κάτι που είναι περίεργο αφού το sport είναι σχεδόν πάντα κόκκινο), το κόκκινο (Drift, κάτι που μάλλον βγάζει νόημα τώρα) και το πράσινο (Nurburgring).

Υπάρχουν μόνο τρία χρώματα

Ρε φίλε, σοβαρά; Αυτό το Lapiz Blue είναι προφανώς υπέροχο, αλλά οι μόνες άλλες επιλογές είναι μαύρο και άσπρο; Άσχημο.

Ίσως πάρω ένα αντί για ένα Civic Type R…

Η τελική τιμή για αυτό το αυτοκίνητο είναι 46.890 $, πράγμα που είναι πολλά, αλλά είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση, και αυτά τα καθίσματα και η ανάρτηση που ρυθμίζεται σε 15 σημεία το κάνουν και πολύ άνετο στην οδήγηση. Είναι επίσης τετρακίνητο, πράγμα που το κάνει ένα βιώσιμο αυτοκίνητο για χειμερινές περιπέτειες με διαφορετικά ελαστικά.

Ένα Honda Civic Type R θα ήταν ουσιαστικά στην ίδια τιμή.

Έχει και αυτό ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, και παρόλο που δεν βρήκα την ανάρτηση τόσο δυσάρεστα σκληρή όσο την ανέφεραν άλλοι reviewers, σίγουρα δεν προσφέρει την άνεση επιπέδου 1 του Golf R. Είναι επίσης προσθιοκίνητο. Από την άλλη, έχει καλύτερο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ και εσωτερικά χειριστήρια που δεν εμπνέουν διατριβές 500 λέξεων.

Ίσως η τελική απάντηση είναι «να πληρώσετε περισσότερα για Integra Type S», αλλά έτσι κι αλλιώς, δεν είμαι ακόμα σίγουρος ποιο θα διάλεγα. Είναι μάλλον εκπληκτικό το ότι θα σκεφτόμουν ακόμα και το 2024 Golf R.

πηγή: https://www.autoblog.com/

Δείτε επίσης

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία