10 κοινές αιτίες που το αμάξι δεν παίρνει μπρος - Πώς να το φτιάξετε μόνοι σας

10 κοινές αιτίες που το αμάξι δεν παίρνει μπρος - Πώς να το φτιάξετε μόνοι σας

Οι βασικές αρχές του τρόπου λειτουργίας ενός κινητήρα όπως εφαρμόζονται στους περισσότερους κινητήρες των αυτοκινήτων και των ελαφρών φορτηγών, ακολουθούν τον λεγόμενο κύκλο Otto. Πρόκειται για έναν τετράχρονο κύκλο που διέπει τη διαδικασία με την οποία οι κινητήρες μετατρέπουν την αποθηκευμένη ενέργεια της βενζίνης σε κινητική ενέργεια που κινεί το αυτοκίνητο.

Μια συνηθισμένη κατάσταση για την οποία μπορεί να έχετε ακούσει όταν ένας από αυτούς τους κύκλους αποτυγχάνει, ονομάζεται κακή ανάφλεξη. Είτε την έχετε βιώσει εσείς οι ίδιοι, είτε αν είστε οπαδός του «Top Gear» και έχετε παρακολουθήσει όλα τα καλύτερα επεισόδια, σίγουρα έχετε ακούσει τον Richard Hammond να κατηγορεί τον αργό χρόνο της διαδρομής για μια τέτοια περίπτωση – είναι ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα γκαγκ της εκπομπής. Ενώ μπορεί να είναι αστείο ως τρέχον γκαγκ σε μια τηλεοπτική εκπομπή, όταν δεν υπάρχουν κάμερες και αντιμετωπίζετε μια κακή φωτιά στο δικό σας αυτοκίνητο, γίνεται πολύ λιγότερο διασκεδαστικό. Στην πραγματικότητα, μια κακή ανάφλεξη που δεν αντιμετωπίζεται μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνια βλάβη στον κινητήρα. Αυτό μπορεί να σας κάνει να αναρωτιέστε τι προκαλεί μια κακή ανάφλεξη και τι μπορείτε να κάνετε γι’ αυτήν.

Τι είναι η κακή ανάφλεξη;

Όταν το μέρος της καύσης, ή του κρότου, του κύκλου του κινητήρα δεν πραγματοποιείται, αυτό ονομάζεται κακή ανάφλεξη. Τα πιο εμφανή συμπτώματα μιας κακής ανάφλεξης είναι το ακανόνιστο ρελαντί ή η απώλεια ισχύος όταν η κακή ανάφλεξη επαναλαμβάνεται. Περιστασιακά, μπορεί να συμβεί μια μεμονωμένη τυχαία κακή ανάφλεξη, αλλά αυτές μπορεί να είναι δύσκολο να διαγνωστούν και γενικά δεν αποτελούν λόγο ανησυχίας. Επιπλέον, οι κακή ανάφλεξη είναι πιο αισθητή με λιγότερους κυλίνδρους. Ένα 4κύλινδρο αυτοκίνητο χάνει το 25% της ισχύος του από μια κακή ανάφλεξη, ενώ ο V10 Triton σε ένα φορτηγό βαρέως τύπου της Ford, για παράδειγμα, χάνει μόνο το 10%.

Ανεξάρτητα από το μέγεθος του κινητήρα που διαθέτετε, οι κακοτεχνίες προκαλούν σχεδόν πάντα ακανόνιστο ρελαντί. Μερικές φορές οι ακανόνιστες στροφές συνοδεύονται συνήθως από κουνήματα που γίνονται αισθητά σε όλο το αυτοκίνητο, τα οποία συχνά εξομαλύνονται καθώς αυξάνεται η ταχύτητα του κινητήρα, ακόμη και με μειωμένη ισχύ. Ενώ το αυτοκίνητό σας πιθανότατα θα επιταχύνειι, θα πάρει περισσότερο χρόνο από το συνηθισμένο, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε περισσότερο γκάζι και μπορεί να αισθάνεστε ότι ο κινητήρας παλεύει με τον εαυτό του για να αναπτύξει ταχύτητα. Κατά μία έννοια, έτσι είναι. Ένας κύλινδρος δεν αποδίδει και οι υπόλοιποι εργάζονται σκληρότερα για να το αντισταθμίσουν. Ανεξάρτητα από το ποια συμπτώματα από μια κακή ανάφλεξη υπάρχουν, πρόκειται για ένα πρόβλημα που απαιτεί προσοχή το συντομότερο δυνατό.

Προφανώς, τα καύσιμα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να λειτουργήσει το αυτοκίνητό σας. Πρέπει να συνδυαστεί με οξυγόνο και να αναφλεγεί για να γίνει η καύση. Οι εσφαλμένες αναφλέξεις μπορεί να συμβούν όταν υπάρχει πρόβλημα με το σύστημα ψεκασμού καυσίμου και υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να συμβεί αυτό.

Ο πιο συνηθισμένος λόγος για τον οποίο ένας εγχυτήρας καυσίμου δεν λειτουργεί προέρχεται από την απόφραξη με ιζήματα από το καύσιμο. Ενώ τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά διαθέτουν φίλτρα καυσίμου, μερικές φορές αυτά δεν κάνουν τη δουλειά τους ή το ίζημα συσσωρεύεται με την πάροδο του χρόνου από μικροσκοπικά σωματίδια. Το ακροφύσιο του εγχυτήρα ψεκάζει το καύσιμο με μια σειρά από μικροσκοπικές οπές, οι οποίες μπορεί να φράξουν με τα πιο μικρά σωματίδια. Άλλοι λόγοι για αυτή την κατάσταση προέρχονται από ελαττωματική καλωδίωση, μηχανική βλάβη εντός του εγχυτήρα ή προβλήματα με τον ελεγκτή. Ένα μπλοκάρισμα μόλις 8% έως 10% μπορεί να προκαλέσει κακή ανάφλεξη.

Εάν υποψιάζεστε ότι έχετε φραγμένους εγχυτήρες, διατίθενται διάφορα καθαριστικά για το σύστημα καυσίμου που βοηθούν στην απομάκρυνση των θραυσμάτων, αν και τα αποτελέσματα μπορεί να ποικίλλουν. Πέρα από τη χρήση μιας από αυτές τις θεραπείες, οι περισσότερες κακές αναφλέξεις που σχετίζονται με τους εγχυτήρες καυσίμου απαιτούν επαγγελματική διάγνωση και επισκευή.

Ελαττωματικό πηνίο ανάφλεξης

Η πυροδότηση του μπουζί είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη της καύσης στους βενζινοκινητήρες. Μόλις το καύσιμο και ο αέρας συμπιεστούν στο θάλαμο καύσης, το μπουζί, που πυροδοτείται ακριβώς τη σωστή στιγμή, ξεκινά την καύση, στέλνοντας το έμβολο πίσω στον κύλινδρο, μετατρέποντας έτσι την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στο καύσιμο σε κινητική ενέργεια. Όταν το μπουζί δεν λειτουργεί, δημιουργείται κακή ανάφλεξη.

Στους σύγχρονους κινητήρες, ένα πηνίο ανάφλεξης τοποθετείται ακριβώς πάνω από το μπουζί και συνδέεται με μια καλά μονωμένη μπότα. Η ECU στέλνει ένα σήμα στο πηνίο, το οποίο μετατρέπει τα 12 βολτ συνεχούς ρεύματος σε χιλιάδες βολτ για να προκαλέσει ένα ηλεκτρικό τόξο να πηδήξει σε ένα διάκενο περίπου 0,0040″ για να αναφλέξει το καύσιμο. Τα πηνία παρήγαγαν περίπου 10.000 βολτ τις πρώτες ημέρες, αλλά έχουν εξελιχθεί ώστε να αποδίδουν έως και 100.000 βολτ χάρη στη σύγχρονη μηχανική. Μερικές φορές, ένα πηνίο ανάφλεξης αστοχεί εντελώς, απαιτώντας αντικατάσταση.

Σε πολλά αυτοκίνητα, η αντικατάσταση ενός πηνίου ανάφλεξης είναι μια εύκολη εργασία που δεν απαιτεί περισσότερο από μισή ώρα εργασίας. Μπορεί να είστε αρκετά τυχεροί ώστε να έχετε ένα αυτοκίνητο με ένα εύκολα προσβάσιμο πηνίο που συγκρατείται από ένα μόνο μπουλόνι 10 mm. Αυτά μπορείτε να τα αντικαταστήσετε μόνοι σας μόλις διαπιστώσετε ποιο από τα δύο δεν λειτουργεί σωστά, και ένας κωδικός προβλήματος από την ECU μπορεί συνήθως να σας βοηθήσει να το καταλάβετε. Δυστυχώς, άλλα αυτοκίνητα δυσκολεύουν αρκετά την αντικατάσταση του πηνίου, απαιτώντας την αφαίρεση πολλών εξαρτημάτων για να φτάσετε σε αυτά. Μόνο ένας έμπειρος επαγγελματίας θα πρέπει να επιχειρήσει μια τέτοια διαδικασία.

Δυσλειτουργία ECU

Δεδομένου ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα με ψεκασμό καυσίμου ελέγχονται από ηλεκτρονικούς ελεγκτές, τα πάντα μέσα στο σύστημα πρέπει να λειτουργούν κανονικά, διαφορετικά μπορεί να εντοπιστεί ένα από τα πολλά συμπτώματα, όπως εσφαλμένες αναφλέξεις. Δυστυχώς, τα προβλήματα που προέρχονται από δυσλειτουργίες της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (ECU) μπορεί να είναι δύσκολο να διαγνωστούν. Η διάγνωση μπορεί να περιπλέκεται ακόμη περισσότερο από την υψηλή τιμή της αντικατάστασης μιας ECU, η οποία μπορεί να κάνει έναν οικιακό μηχανικό, αλλά και ορισμένους επαγγελματίες να κυνηγούν μια λιγότερο δαπανηρή λύση, αν και οι προσπάθειες μπορεί να καταλήξουν χαμένες.

Ο κώδικας του υπολογιστή που έχει προγραμματιστεί για να διατηρεί τον κινητήρα σας σε αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία είναι ταυτόχρονα πολύπλοκος και ακριβής, ενώ παράλληλα είναι συμπαγής, αποδοτικός και σταθερός. Συντονίζει τις εισόδους από διάφορους αισθητήρες, υπολογίζει τις παρούσες και τις επιθυμητές συνθήκες και στέλνει σήματα στον ψεκασμό καυσίμου, στα πηνία ανάφλεξης και σε άλλα συστήματα για να εκτελέσει το πρόγραμμά του. Πρόκειται για μια συνεχή διαδικασία με υπολογισμούς που εκτελούνται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ αλλάζουν συνεχώς λόγω των συνθηκών.

Η ECU μπορεί να παρουσιάσει βλάβη, η οποία είναι μία από τις πολλές αιτίες που θα σταματήσουν το αυτοκίνητό σας. Μερικές φορές το νερό μπορεί να εισχωρήσει στο περίβλημα και να βραχυκυκλώσει τα ηλεκτρονικά κυκλώματα, ενώ οι κραδασμοί μπορεί να προκαλέσουν χαλαρές συνδέσεις στο εσωτερικό του. Επιπλέον, οι ηλεκτρικές αιχμές μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στα κυκλώματα, ένας ιδιαίτερος κίνδυνος από μια ακατάλληλη διαδικασία εκκίνησης με άλμα. Αυτό μπορεί να εκδηλωθεί με απροσδόκητους τρόπους, και οι κακές εκρήξεις είναι μόνο ένα από τα πολλά πιθανά συμπτώματα. Δυστυχώς, δεν υπάρχει απλή διάγνωση και θα χρειαστεί η επαφή με έναν επαγγελματία, που συνήθως συμβαίνει αφού εξαντληθούν όλες οι άλλες οδούς.

Κατεστραμμένο ή διαβρωμένο μπουζί ανάφλεξης

Όταν όλα τα συστήματα του κινητήρα σας είναι εντάξει και λειτουργούν, αλλά η κακή ανάφλεξη σε έναν κύλινδρο παραμένει, μπορεί να οφείλεται σε φθαρμένο, διαβρωμένο ή με άλλο τρόπο αποτυχημένο μπουζί. Στα αυτοκίνητα του παρελθόντος, προτού τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα διεισδύσουν στο χώρο του κινητήρα, αυτή θα ήταν μια συνηθισμένη αιτία κακής ανάφλεξης, ειδικά επειδή τα καρμπυρατέρ τροφοδοτούσαν με καύσιμο όλους τους κυλίνδρους, ενώ ένα ενιαίο πηνίο ανάφλεξης τροφοδοτούσε όλα τα μπουζί μέσω ενός διανομέα. Αν κάποιο από τα δύο είχε πρόβλημα, ο κινητήρας πιθανότατα δεν θα λειτουργούσε καθόλου. Τα μπουζί συχνά φθείρονταν, προκαλώντας κακή ανάφλεξη και χρειάζονταν τακτική αντικατάσταση.

Τα σύγχρονα μπουζί είναι πολύ βελτιωμένα σε σχέση με εκείνα των προηγούμενων γενεών. Διαρκούν περισσότερο και έχουν χαμηλότερα ποσοστά αστοχίας, ενώ συχνά διαρκούν 100.000 μίλια ή και περισσότερο, ενώ τα παλιά άλλαζαν κάθε 30.000 ή 40.000 μίλια. Αυτό οφείλεται στην πρόοδο της μεταλλουργίας και στα υλικά πολύ μεγαλύτερης αντοχής που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τους.

Όλα αυτά σημαίνουν ότι ένα χαλασμένο μπουζί σίγουρα μπορεί να προκαλέσει κακή ανάφλεξη, αλλά δεν είναι σχεδόν τόσο συχνό όσο ήταν κάποτε. Εάν το αυτοκίνητο με την κακή ανάφλεξη έχει περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα και είτε τα μπουζί είναι αυθεντικά είτε δεν γνωρίζετε αν έχουν αλλαχθεί ποτέ, ελέγξτε το μπουζί στον προβληματικό κύλινδρο. Πολλά μπουζί είναι πολύ προσιτά, καθιστώντας την αλλαγή τους σχετικά χαμηλού κινδύνου. Ωστόσο, αυτό σπάνια θα θεραπεύσει μια κακή ανάφλεξη σε σύγχρονα αυτοκίνητα.

∆ιαρροή κενού

Όταν τα έμβολα του κινητήρα σας κινούνται στον κύλινδρο κατά τη διαδρομή εισαγωγής, τραβούν αέρα μέσω της πολλαπλής εισαγωγής. Αυτή η διαδικασία δημιουργεί κενό στο εσωτερικό της εισαγωγής, κάτι που οι μηχανικοί εκμεταλλεύονται για τη λειτουργία άλλων συστημάτων και αξεσουάρ εδώ και δεκαετίες. Ο έλεγχος ταχύτητας στα αυτοκίνητα πριν από την εποχή των υπολογιστών χρησιμοποιούσε το κενό και τα ηλεκτρικά φρένα συνεχίζουν να βασίζονται σε αυτό και σήμερα. Οι έλεγχοι εκπομπών και τα συστήματα ψεκασμού καυσίμου βασίζονται επίσης στο κενό για να λειτουργήσουν σωστά. Τα αυτοκίνητα μιας προηγούμενης γενιάς διέθεταν έναν λαβύρινθο από σωλήνες κενού που έμοιαζε με σπαγγέτι κάτω από το καπό. Η καινοτόμος τεχνολογία κινητήρα Honda CVCC που παρουσιάστηκε το 1972 χρησιμοποιούσε έναν πολύπλοκο λαβύρινθο σωλήνων κενού που θα μπορούσε να προκαλέσει εφιάλτες στους μηχανικούς της εποχής.

Όταν παρουσιαστεί διαρροή σε οποιαδήποτε από αυτές τις γραμμές κενού ή στο παρέμβυσμα της ίδιας της εισαγωγής, μπορεί να προκληθεί κακή λειτουργία. Μερικές φορές αυτό εκδηλώνεται ως τυχαία κακή ανάφλεξη ή μπορεί να στοχεύει έναν συγκεκριμένο κύλινδρο με βάση τη θέση του. Μπορεί επίσης να είναι ένα απίστευτα απογοητευτικό πρόβλημα για τη διάγνωση. Η πιο βασική μέθοδος DIY είναι να χρησιμοποιήσετε ένα δοχείο καθαριστικού καρμπυρατέρ και να το ψεκάσετε σε πιθανές θέσεις για διαρροή, και αν η ταχύτητα του κινητήρα αλλάξει, το έχετε βρει. Εκτός από αυτό, η οπτική επιθεώρηση είναι η ευκολότερη αλλά λιγότερο αποτελεσματική, ενώ άλλες μέθοδοι απαιτούν μερικές φορές δαπανηρά ειδικά εργαλεία, όπως ένα μηχάνημα ελέγχου διαρροών με καπνογόνο.

Βλάβη του συστήματος εκπομπών

Στην προσπάθειά τους να μειώνουν συνεχώς τα ρυπογόνα μόρια που εξέρχονται από τις καπνοδόχους, οι μηχανικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν προσθέσει ολοένα και πιο εξελιγμένο και πολύπλοκο εξοπλισμό ελέγχου των εκπομπών στους κινητήρες των αυτοκινήτων. Αυτά τα συστήματα βρίσκονται παντού, από την εισαγωγή αέρα έως την εξάτμιση, και λειτουργούν με τη χρήση της ισχύος του κινητήρα, του κενού και της ηλεκτρικής ενέργειας. Τα περισσότερα από αυτά ελέγχονται από υπολογιστή με αισθητήρες που μπορούν να θέσουν κωδικό προβλήματος όταν επιστρέφουν ελαττωματικά ή λανθασμένα σήματα εισόδου. Οι ελαττωματικοί έλεγχοι εκπομπών ρύπων μπορούν επίσης να προκαλέσουν εσφαλμένες αναφλέξεις, συχνά αλλά όχι πάντα επειδή η ίδια η βλάβη του εξαρτήματος προκαλεί διαρροή κενού. Αντίστροφα, μια κακή ανάφλεξη μπορεί επίσης να προκαλέσει δυσλειτουργίες στο σύστημα εκπομπών.

Οι περισσότερες βλάβες του συστήματος εκπομπών ρύπων θα θέσουν έναν κωδικό προβλήματος, προσφέροντας στον τεχνικό μια σχετικά σαφή πορεία για τη διάγνωση και την επισκευή του προβλήματος. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Ορισμένες φορές μια βλάβη εξαρτημάτων στο σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR) ή στο σύστημα θετικού αερισμού στροφαλοθάλαμου (σύστημα) μπορεί να μεταβάλει το πόσο καύσιμο διοχετεύεται σε έναν ή περισσότερους κυλίνδρους, να περιορίσει τη ροή των καυσαερίων ή μια από πολλές άλλες δυσλειτουργίες.

Δυστυχώς για τον μέσο ιδιοκτήτη αυτοκινήτου, εκτός αν μπορείτε να δείτε κάτι προφανώς μεμπτό κατά την οπτική επιθεώρηση του κινητήρα σας, θα χρειαστεί επαγγελματική αξιολόγηση. Επιπλέον, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να προβλέψετε το κόστος ή την πολυπλοκότητα της εργασίας, καθώς οι έλεγχοι των εκπομπών ρύπων διαφέρουν σημαντικά από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο και πολλά εξαρτήματα είναι κρυμμένα κάτω από πολλά στρώματα άλλων εξαρτημάτων, απαιτώντας ώρες πρόσβασης.

Είναι επιβλαβής μια κακή ανάφλεξη;

Όλες οι συνεχείς καταστάσεις κακής ανάφλεξης οδηγούν σε μια απογοητευτική εμπειρία οδήγησης, αλλά ορισμένες είναι πιο σοβαρές από άλλες. Η πιθανότητα πρόσθετης ζημιάς προκύπτει από τον τύπο της κακής ανάφλεξης που συμβαίνει. Γενικά, οι κακή ανάφλεξη που προκύπτει από διαρροή κενού ή βλάβη του συστήματος εκπομπών ρύπων δεν θα προκαλέσουν άμεσα μόνιμη βλάβη από μόνες τους. Ωστόσο, οποιοδήποτε από αυτά τα ζητήματα θα δημιουργήσει συνθήκες στις οποίες ο κινητήρας δεν λειτουργεί σωστά, με αποτέλεσμα υψηλότερες εκπομπές ρύπων. Σε αυτή την περίπτωση, η μόνιμη ζημιά μπορεί να μην αφορά το αυτοκίνητο, αλλά το περιβάλλον.

Οι κακές αναφλέξεις που οφείλονται σε βλάβη των εγχυτήρων καυσίμου είναι απίθανο να προκαλέσουν μόνιμη βλάβη. Ωστόσο, όταν το μπουζί αποτυγχάνει να αναφλεγεί, η σοβαρή ζημιά μπορεί να επέλθει γρήγορα. Με ορισμένες συνθήκες λειτουργίας στις οποίες δεν γίνεται ανάφλεξη, τα σύγχρονα αυτοκίνητα θα εμφανίσουν μια λυχνία ελέγχου κινητήρα (CEL) που αναβοσβήνει. Εάν το δείτε αυτό, μεταφέρετε το αυτοκίνητο σε ασφαλές μέρος και σβήστε το αμέσως. Το καύσιμο που ρέει μέσα από τον κινητήρα χωρίς να καεί και συσσωρεύεται στον πυρακτωμένο καταλύτη στον καταλυτικό μετατροπέα θα αναφλεγεί στο εσωτερικό του μετατροπέα και θα λιώσει τον καταλύτη, καταστρέφοντας την πολύτιμη πλατίνα, το παλλάδιο και το ρόδιο που περιέχονται μέσα σε αυτόν. Μόλις συμβεί αυτό, ο μετατροπέας φράζει, ο κινητήρας δεν θα λειτουργεί και ο μετατροπέας θα καταστραφεί ανεπανόρθωτα. Οι μετατροπείς μπορεί να ανέρχονται σε χιλιάδες, η διάσωσή τους θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα. Δεν μπορώ να το τονίσω αρκετά αυτό: όταν αναβοσβήνει το CEL, κλείστε αμέσως το αυτοκίνητό σας.

Ανεξάρτητα από την αιτία της κακής ανάφλεξης, θα πρέπει να την ελέγξετε αμέσως και να την επισκευάσετε. Η συνέχιση της λειτουργίας ενός κινητήρα με κακή ανάφλεξη είναι μια κακή συνήθεια που μπορεί να καταστρέψει τον κινητήρα σας. Μερικές φορές οι επισκευές είναι φτηνές και εύκολες, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι ο κινητήρας σας θα λειτουργεί καλύτερα και θα διαρκεί περισσότερο σε σωστή λειτουργική κατάσταση.

Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε