Volkswagen: Θα βγει και GTI έκδοση του ID 1;

Volkswagen: Θα βγει και GTI έκδοση του ID 1;

Η Volkswagen εξετάζει την πιθανότητα να δημιουργήσει μια σπορ GTI έκδοση του επερχόμενου ID 1, σύμφωνα με δηλώσεις του Kai Grünitz, επικεφαλής τεχνικού τμήματος της γερμανικής εταιρείας.

Η ηλεκτρική γκάμα της Volkswagen επεκτείνεται διαρκώς, και με το ID 1 να προγραμματίζεται για κυκλοφορία το 2027, πολλοί αναρωτιούνται αν θα δούμε μια έκδοση που θα διατηρήσει το αγωνιστικό πνεύμα του Up GTI (ηλεκτρικός διάδοχος του οποίου είναι, άλλωστε, το ID 1) το οποίο υπήρξε ιδιαίτερα δημοφιλές στους λάτρεις των μικρών, σπορ αυτοκινήτων.

Τι ξέρουμε για το VW ID 1

Το ID 1, θα είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, σχεδιασμένο να προσφέρει προσιτή ηλεκτροκίνηση για το ευρύ κοινό. Μάλιστα, η τιμή του αυτοκινήτου αναμένεται να μην ξεπερνάει το ψυχολογικό όριο των 20.000 €.

Βασικά χαρακτηριστικά του ID Every1

  • Τιμή εκκίνησης: Περίπου 20.000€
  • Ηλεκτροκινητήρας: 94 ίππων
  • Αυτονομία: Περίπου 250 χλμ
  • Προσθιοκίνητη διάταξη βασισμένη σε μια τροποποιημένη εκδοχή της MEB πλατφόρμας της VW

Όλο το «ζουμί» βρίσκεται στην χρήση της MEB πλατφόρμας: Η VW μπορεί,θεωρητικά, να τοποθετήσει έναν ισχυρότερο κινητήρα, κάτι που ανοίγει την πόρτα για μια GTI έκδοση του ID 1στο μέλλον.

Θα υπάρξει τελικά για GTI έκδοση;

Η Volkswagen έχει ήδη επιβεβαιώσει την ανάπτυξη μιας GTI έκδοσης του ID 2all, που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026. Η ύπαρξη της συγκεκριμένης εκδοχής δημιουργεί ερωτηματικά στις τάξεις της VW, σχετικά με το αν υπάρχει λόγος να προσθέσει GTI χαρακτηριστικά και στο μικρότερο ID 1.

Αυτό θα εξαρτηθεί περισσότερο από αν ο κόσμος θα δημιουργήσει τη ζήτηση για κάτι τέτοιο. Πάντως, σε  συνέντευξή του στο βρετανικό περιοδικό Autocar, ο Kai Grünitz δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο μιας GTI έκδοσης για το ID Every1, δηλώνοντας:

«Θα μπορούσε να συμβεί, καθώς χρησιμοποιούμε modules της MEB πλατφόρμας. Οπότε τεχνικά είναι δυνατόν. Όμως εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η αντίδραση των πελατών σε αυτό το αυτοκίνητο.»

Ο Grünitz τόνισε αυτό που σχολίασε παραπάνω: Η VW εξετάζει τη θέση του ID 1 στην αγορά σε σχέση με το μεγαλύτερο ID 2, καθώς μια GTI έκδοση του μικρότερου μοντέλου θα μπορούσε να επηρεάσει την εμπορική επιτυχία του ID 2 GTI.

«Έχουμε το ID Every1 και το ID 2all, που θα αποκτήσει GTI έκδοση. Εάν δώσουμε όλα τα χαρακτηριστικά στο ID 1, τότε δεν θα είναι απαραίτητο να τα έχει και το ID 2.»

Αυτή η στρατηγική θυμίζει τη διαφοροποίηση μεταξύ του Up GTI και του Polo GTI, όπου το πρώτο ήταν πιο οικονομικό και ελαφρύ, ενώ το δεύτερο προσέφερε περισσότερη ισχύ και προηγμένες τεχνολογίες.

Τι θα περιμέναμε από ένα ID 1 GTI; 

Αν η Volkswagen αποφασίσει να δημιουργήσει το ID 1 GTI, πιθανότατα θα το εξοπλίσει με:

  • Με έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, πάνω από 110-120 ίππους
  • Βελτιωμένη ανάρτηση για καλύτερο κράτημα και χειρισμό
  • Πιο σπορ σχεδίαση, με δυναμικά GTI στοιχεία
  • Αναβαθμισμένο εσωτερικό, με πιο premium υλικά και σπορ λεπτομέρειες

Συμπέρασμα

Προς το παρόν, η Volkswagen κρατά ανοιχτή την πόρτα για μια GTI έκδοση του ID 1, αλλά δεν έχει λάβει ακόμα τελική απόφαση.

Η επιτυχία του ID 2 GTI και η αντίδραση του κοινού στο ID Every1 θα καθορίσουν αν θα δούμε μια ηλεκτρική συνέχεια του Up GTI ή αν η VW θα εστιάσει αποκλειστικά στο ID 2 GTI.

 

Δείτε επίσης

F1 – GP Αυστραλίας: Πιο γρήγορος από όλους ο Leclerc στο FP2

F1 – GP Αυστραλίας: Πιο γρήγορος από όλους ο Leclerc στο FP2

Τι θα γίνει αν βάλεις λάθος λάδι κινητήρα στο αυτοκίνητο σου;

Τι θα γίνει αν βάλεις λάθος λάδι κινητήρα στο αυτοκίνητο σου;

F1: Προσαρμόζεται στον Hamilton η Ferrari – Τι αλλάζει στο μονοθέσιο της

F1: Προσαρμόζεται στον Hamilton η Ferrari – Τι αλλάζει στο μονοθέσιο της

Audi: Ετοιμάζεται ήδη το comeback του R8;

Audi: Ετοιμάζεται ήδη το comeback του R8;

Άμεσος vs πολλαπλός έμμεσος ψεκασμός: Ποιες οι διαφορές;

Άμεσος vs πολλαπλός έμμεσος ψεκασμός: Ποιες οι διαφορές;

Γιατί ανάβει συνέχεια το λαμπάκι του Traction Control;

Γιατί ανάβει συνέχεια το λαμπάκι του Traction Control;