Νέο Abarth 600e: Το πιο ισχυρό Abarth όλων των εποχών είναι ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο

Νέο Abarth 600e: Το πιο ισχυρό Abarth όλων των εποχών είναι ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο

Το νέο 600e ήταν εξαρχής ένα απαιτητικό project και ένα μεγάλο στοίχημα για την Abarth.

Για χάρη του συνεργάστηκαν οι καλύτεροι μηχανικοί της μάρκας με το δυναμικό της Stellantis Motorsports, προκειμένου να εξελιχθεί η πλατφόρμα Perfo eCMP και να αποτελέσει τη ιδανική βάση για ένα αυθεντικό σπορ μοντέλο με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Μυώδες και εντυπωσιακό, το Abarth 600e εξελίχθηκε για να χαρίζει συναρπαστική εμπειρία στους πλέον απαιτητικούς οδηγούς, ενώ διαθέτει ουσιαστικές πινελιές με την υπογραφή φημισμένων και αναγνωρισμένων προμηθευτών όπως η Michelin, η Sabelt, η JTEKT Torsen και η Alcon.

Το ισχυρότερο Abarth

Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: Την Turismo των 240 HP και την “Scorpionissima” των 280 HP, εκ των οποίων η δεύτερη θα παραχθεί σε 1.949 μονάδες. Είναι μια τιμητική αναφορά στο έτος που ορίζεται ως «Σημείο Μηδέν» για την μάρκα. Το Abarth 600e Turismo επιτυγχάνει 0-100 km/h σε μόλις 6,24” ενώ το Scorpionissima σε 5,85”, με την ροπή και την τελική ταχύτητα στα 345 Nm και 200 km/h αντίστοιχα και για τις δύο εκδόσεις.

Κοινό παρονομαστή τους αποτελούν και τα τρία οδηγικά προφίλ: Το πρώτο ονομάζεται Turismo και δίνει πρόσβαση σε 150 HP για την έκδοση Turismo και 190 HP για την Scorpionissima. Η ροπή είναι σε κάθε περίπτωση 300 Nm και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h για βέλτιστη διαχείριση των 54 kWh που μπορεί να αποθηκεύσει η μπαταρία.

Το δεύτερο προφίλ ονομάζεται Scorpion Street, με την ενεργοποίησή του να καθιστά διαθέσιμα 204 HP στην έκδοση Turismo και 231 HP στην Scorpionissima. Η ροπή σε αυτή την περίπτωση κορυφώνεται στα 345 Nm και η τελική στα 180 km/h.

Το τρίτο και πιο σπορ προφίλ ονομάζεται Scorpion Track και φέρνει στο δεξί πεντάλ όλη τη διαθέσιμη ισχύ, ανεβάζοντας την τελική ταχύτητα στα 200 km/h. Παράλληλα ενεργοποιεί πιο επιθετικό λογισμικό για την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση του τιμονιού, ενώ ο έλεγχος της ευστάθειας γίνεται λιγότερο παρεμβατικός.

Κορυφαία τεχνογνωσία και σωστές συνεργασίες

Η εξέλιξη του κορυφαίου 600e ξεκίνησε το 2021 και σε αυτό το διάστημα η Abarth συνεργάστηκε με κορυφαίους προμηθευτές προκειμένου όλα τα περιφερειακά να έχουν τα τέλεια χαρακτηριστικά. Για τα ελαστικά επιστρατεύτηκε η Michelin, με τα Pilot Sport EV του 600e να επιτυγχάνουν ιδανικό κράτημα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, να έχουν λελογισμένη φθορά αλλά και ισορροπημένη αντίσταση κύλισης, κάτι πολύ σημαντικό για την ηλεκτρική αυτονομία.

Τα φρένα εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Alcon και υιοθετούν αγωνιστική τεχνογνωσία. Έχουν μεγάλη επιφάνεια τριβής για πανίσχυρη επιβράδυνση, καθώς και άριστη απαγωγή θερμότητας χάρη στους μεγάλους αεριζόμενους εμπρός δίσκους με διάμετρο 380 mm αλλά και στις τετραπίστονες monobloc αλουμινένιες δαγκάνες.

Η συνεργασία με την JTEKT απέδωσε ένα μηχανικό μπλοκέ Torsen εμπρός διαφορικό Type D, το οποίο βελτιώνει τη μηχανική πρόσφυση και επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τέλεια το αυτοκίνητο, συμπληρώνοντας ιδανικά τα έτσι κι αλλιώς κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ροπή του κινητήρα μεταφέρεται χωρίς απώλειες στο δρόμο, επιτρέποντας την πλέον αποδοτική επιτάχυνση ύστερα από κάθε στροφή. Το ποσοστό κλειδώματος του διαφορικού είναι 36% στη φάση της επιτάχυνσης και 34% στο φρενάρισμα.

Τα εμπρός καθίσματα κοσμούνται από την υπογραφή της Sabelt και προσφέρουν την άψογη θέση οδήγησης που είναι επιβεβλημένη σε κάθε σπορ αυτοκίνητο. Στην έκδοση Scorpionissima μάλιστα προσφέρουν ακόμα καλύτερη πλευρική στήριξη και αποτελούνται από αφρό που έχει τέσσερις διαφορετικές πυκνότητες.

Μια ακόμα ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος έχει να κάνει με το κύκλωμα ψύξης της μπαταρίας υψηλής τάσης: Χρησιμοποιεί υψηλής απόδοσης αντλία και έχει δοκιμαστεί εξοντωτικά, ώστε η θερμοκρασία να παραμένει στο επιθυμητό πλαίσιο ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες.

Αθλητικό και επιβλητικό

Το πλέον χαρακτηριστικό σημείο της εξωτερικής εμφάνισης του Abarth 600e είναι η μάσκα “cassetonne” που αντλεί έμπνευση από εκείνη του Abarth 850 TC. Κοιτάζοντάς το από το πλάι, το αιχμηρό εμπρός μέρος έχει αρχιτεκτονική “shark nose” ενώ πολύ εντυπωσιακός είναι ο πίσω προφυλακτήρας που συμπληρώνει την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής.

Η τελευταία έχει ειδικά σχεδιασμένες θυρίδες που οδηγούν τον αέρα εκεί ακριβώς που χρειάζεται, πολλαπλασιάζοντας τη σταθερότητα στην υψηλή ταχύτητα. Η αεροδυναμική απόδοση του Abarth 600e είναι προσεκτικά μελετημένη στο σύνολό της ώστε να διαθέτει τα σωστά χαρακτηριστικά χωρίς να αυξάνει δυσανάλογα την αεροδυναμική αντίσταση και να μετριάζει την ηλεκτρική αυτονομία.

Ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της επιθετικής εξωτερικής εμφάνισης του Abarth 600e είναι τα φαρδύτερα -σε σχέση με τα συμβατικά 600- φτερά, που συνδυάζονται με αυξημένα κατά 30 mm εμπρός και 25 mm πίσω μετατρόχια. Ακόμα και σταματημένο το αυτοκίνητο υποδηλώνει τη σπορ υπόστασή του, συνεπικουρούμενο από τους μεγάλους τροχούς με ζάντες 20”. Επιπλέον η ανάρτηση είναι κατά 25 mm χαμηλωμένη, διαθέτει νέα αμορτισέρ καθώς και πιο άκαμπτη πίσω αντιστρεπτική ράβδο που αλλάζει τη δυναμική συμπεριφορά του 600.

Ο χαρακτηριστικός εξηλεκτρισμένος σκορπιός που έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο Abarth 500e δηλώνει και στο 600e δυναμική παρουσία, με την παλέτα για την έκδοση Turismo να περιλαμβάνει τέσσερα χρώματα: Acid Green, Antidote White, Shock Orange και Venom Black. Η Scorpionissimo από την πλευρά της θα διατεθεί μόνο σε Acid Green και το αποκλειστικό για αυτήν Hypnotic Purple, ενώ επιπλέον διαφοροποιείται από το γυαλιστερό μαύρο bodykit, το αυτοκόλλητο στο πλάι και τις κόκκινες δαγκάνες στα εμπρός φρένα.

Ευθυγραμμισμένη με το επιθετικό ύφος του αμαξώματος, η καμπίνα του Abarth 600e διαθέτει σπορ πινελιές και ποιοτικές ενθέσεις δέρματος και Alcantara. Τα σπορ καθίσματα, οι αλουμινένιες επενδύσεις στα πεντάλ και το footrest, καθώς και τα ειδικής σχεδίασης πατάκια δίνουν το σωστό στίγμα για το αυτοκίνητο, σε μια καμπίνα που επιπλέον διακρίνεται για την ευρυχωρία και την πρακτικότητα που προσφέρει στον οδηγό και τους επιβάτες της.

Παράλληλα η ψηφιακή τεχνολογία παραμένει πλήρως ευθυγραμμισμένη με τις σύγχρονες επιταγές, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7” διαθέτει ειδικά γραφικά για την Abarth. Στο ίδιο μήκος κύματος, το σύστημα infotainment μπορεί να απεικονίσει στην οθόνη αφής των 10,25” πολύ χρήσιμες ενδείξεις για τη σπορ οδήγηση, οι οποίες ξεκινούν από την μέτρηση των επιταχύνσεων για να φτάσουν στη θερμοκρασία και την ενεργή τάση της μπαταρίας. Ειδικά για την έκδοση Scorpionissima υπάρχει και γεννήτρια ήχου που προσομοιάζει ρεαλιστικά τον σπορ ήχο ενός θερμικού κινητήρα, βάζοντας το δικό της λιθαράκι στην οδηγική ευχαρίστηση.

Διαθέσιμες είναι και οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας Connect One και Connect Plus, μέσω των οποίων μπορούν να ελεγχθούν απομακρυσμένα λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ για πρώτη φορά σε Abarth θα είναι διαθέσιμος και ψηφιακός «βοηθός» με ChatGPT Generative AI».

Αποδεικνύοντας εμφατικά ότι ο αυθεντικός σπορ χαρακτήρας και το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης μπορούν να συνυπάρξουν με απόλυτη αρτιότητα, το νέο Abarth 600e είναι ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο που ικανοποιεί ακόμα και τον πλέον απαιτητικό οδηγό. Αποτελώντας ένα στοίχημα που η Abarth αναντίλεκτα κέρδισε, το 600e θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από το δεύτερο τρίμηνο του 2025.

Δείτε επίσης

Τελικά μπορούν τα συστήματα υποβοήθησης να σε κρατήσουν ασφαλή στον δρόμο;

Τελικά μπορούν τα συστήματα υποβοήθησης να σε κρατήσουν ασφαλή στον δρόμο;

Πώς βάζω μπροστά τη μηχανή αν μείνω από μπαταρία

Πώς βάζω μπροστά τη μηχανή αν μείνω από μπαταρία

Κουίζ: Παρακολουθείς τις εξελίξεις στην τεχνολογία των αυτοκινήτων; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Κουίζ: Παρακολουθείς τις εξελίξεις στην τεχνολογία των αυτοκινήτων; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Mazda: Φέρνει νέο τετρακύλινδρο κινητήρα Skyactiv-Ζ

Mazda: Φέρνει νέο τετρακύλινδρο κινητήρα Skyactiv-Ζ

Τι ακριβώς κάνει το τούρμπο στο αυτοκίνητο σου;

Τι ακριβώς κάνει το τούρμπο στο αυτοκίνητο σου;

Αυτή την Κυριακή με τη Realnews: Instyle, μαζί Drive

Αυτή την Κυριακή με τη Realnews: Instyle, μαζί Drive