Έως και το 2030 όλα τα μοντέλα της Mazda θα έχουν υιοθετήσει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, ωστόσο, μόλις το 25% των προτάσεών της στο τέλος αυτής της δεκαετίας θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού των μοντέλων της Mazda θα ενταχθεί και η επόμενη γενιά του MX-5 και το μόνο που μένει να αποδειχθεί είναι αν οι ιάπωνες θα επιλέξουν την υβριδική τεχνολογία, δηλαδή τον συνδυασμός ενός κινητήρας βενζίνης με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ή αν θα τολμήσουν να μετατρέψουν το δημοφιλέστερο roadster του πλανήτη σε μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση.
Η μεγαλύτερο πρόκληση που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι της Mazda είναι πέρα από κάθε αμφιβολία η θεαματική αύξηση του βάρους, η οποία αναπόφευκτα θα προκύψει από την ενσωμάτωση είτε των μπαταριών, αν και εφόσον προκριθεί η λύση ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου συστήματος κίνησης, είτε του ηλεκτροκινητήρα και των συσσωρευτών που πρόκειται να υποστηρίξουν τη λειτουργία ενός υβριδικού συνόλου.
Μολονότι, λοιπόν, υπάρχουν ήδη στα σκαριά roadsters τα οποία φιλοδοξούν να περάσουν μια πολύ ιδιαίτερη κατηγορία αυτοκινήτων στη νέα, ηλεκτρική εποχή, η δραματική αύξηση στο βάρος του Mazda MX-5 θα το απομάκρυνε από τη φιλοσοφία την οποία πρεσβεύει για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες και του έχει εξασφαλίσει μια ξεχωριστή θέση στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα.
Από την άλλη, είναι σχεδόν ανέφικτο να συνεχίσει να πορεύεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και αν επιθυμεί να εξασφαλίσει μια θέση στο μέλλον της Mazda, η διαδικασία του πλήρη εξηλεκτρισμού είναι αναπόφευκτη.
Την ελπίδα ότι το Mazda MX-5 θα καταφέρει να επιβιώσει της όλης διαδικασίας και να διατηρήσει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του κρατά ζωντανή μια νέα τεχνολογία μπαταριών, η οποία υπόσχεται ότι θα περιορίσει σημαντικό το βάρος και τον όγκο των συσσωρευτών, επιτρέποντας ακόμα και σε ένα roadster με τις διαστάσεις του Miata να εξελιχθεί σε μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση.