Η αμερικανική μάρκα Jeep, με τη βοήθεια της Fiat και του μητρικού πολυεθνικού ομίλου Stellantis, επαναπροσδιόρισε γρήγορα τη θέση της στη διεθνή αγορά των SUV.
Η πιο επιτυχημένη κίνηση είναι η δημιουργία του Jeep Avenger που έχει εξαιρετική εμπορική επιτυχία και αποτελεί τη «χρυσοτόκο όρνιθα» της μάρκας. Ως αυθεντικό μέλος της διάσημης οικογένειας των θρυλικών Jeep απέκτησε και τετρακίνητη εκδοχή.
Η δημοσιογραφική αποστολή για την πρώτη γνωριμία με το νέο Jeep Avenger 4xe πραγματοποιήθηκε στο Courmayeur, στη βόρεια Ιταλία, σε έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό κατάλληλο για αλπινισμό και σκι. Προσφέρει εξαιρετική θέα, συναρπαστικές εμπειρίες σκι καθώς και στιγμές χαλάρωσης, όλα κάτω από το… ατάραχο βλέμμα του Mont Blanc. Το παραμυθένιο τοπίο προσφέρει μια αξέχαστη εμπειρία επαφής με τη φύση.
Η σήραγγα Mont Blanc, που συνδέει το Courmayeur με το Chamonix, άνοιξε το 1965 και παρέχει μια σημαντική οδική σύνδεση μεταξύ Ιταλίας και Γαλλίας.
Το τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe χρησιμοποιεί μια ολοκαίνουργια εκδοχή του συστήματος τετρακίνησης 4xe. Την καρδιά του αποτελεί ο 1.2 κινητήρας βενζίνης που για τη συγκεκριμένη έκδοση παρέχει ισχύ 136 ίππων, δηλαδή 36 ίππους περισσότερους από την έκδοσης e-Hybrid. Ο ηλεκτρικός κινητήρας των 21 kW παραμένει προσαρμοσμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων, δίνοντας τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο για ηλεκτρικό ξεκίνημα και κίνηση με έως 30 χλμ./ώρα, για απόσταση έως 1 χλμ. Χρησιμοποιείται η τελευταία γενιά του εν λόγω θερμικού κινητήρα, με καδένα χρονισμού, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller.
Η πιο ουσιαστική διαφορά ωστόσο βρίσκεται στο πίσω σύστημα, το οποίο χρησιμοποιεί ανεξάρτητη ανάρτηση Multilink για ακόμα καλύτερη άνεση και κύλιση στην εκτός δρόμου οδήγηση. Ανάμεσα στους τροχούς βρίσκεται τοποθετημένος ένας νέος ηλεκτρικός κινητήρας με ισχύ 21 kW και ροπή 88 Nm, ο οποίος τους κινεί μέσω μειωτήρα με λόγο μετάδοσης 22,7:1.
Έτσι η ροπή φτάνει πολλαπλασιασμένη στους τροχούς και επαρκεί για να εξασφαλίζει στο Avenger 4xe το 20% της συνολικής πρόωσης, ακόμα και αν οι εμπρός τροχοί έχουν μηδενική πρόσφυση. Με τη συνδρομή, δε, όλων των κινητήρων του μπορεί να σκαρφαλώνει σε κλίση έως και 40%, ακόμα και σε ολισθηρά εδάφη. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μπορεί να τροφοδοτείται αδιάκοπα με ενέργεια, οπότε η τετρακίνηση λειτουργεί χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό.
Προκειμένου να αντιμετωπίσει τις εδαφικές ανωμαλίες στην οδήγηση εκτός δρόμου αυξήθηκε κατά 10 χιλ. η απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το Avenger e-Hybrid, φθάνοντας τα 210 χιλ. και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής είναι 22, 21 και 35 μοίρες αντίστοιχα. Επίσης, μπορεί να περνά από νερά βάθους 400 χιλ., ενώ ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ελαστικά M+S. Προαιρετικά, υπάρχει και η επιλογή ελαστικών 3PMSF, για ακόμα καλύτερη πρόσφυση σε απαιτητικά τερέν.
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το σύστημα Selec-Terrain μέσω του οποίου αλλάζουν τα οδηγικά προφίλ. Το βασικό είναι το Auto που ενεργοποιεί την τετρακίνηση, όταν χρειάζεται, και ισορροπεί μεταξύ υψηλής απόδοσης και χαμηλής κατανάλωσης, ενώ το Snow θέτει σε προτεραιότητα τη μέγιστη πρόσφυση και ευστάθεια. Η επιλογή Sand & Mud ενδείκνυται για κακοτράχαλα εδάφη αλλάζοντας τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων και του ελέγχου της ευστάθειας, ενώ η Sport απελευθερώνει την πλήρη δυναμική του συστήματος 4xe. Σε αυτό βοηθά και η λειτουργία e-Boost που ενεργοποιεί τη συνεχή συνδρομή του πίσω ηλεκτροκινητήρα στις επιταχύνσεις.
Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης έγινε επίδειξη των ικανοτήτων του Jeep Avenger 4xe σε ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις. Όπως διαπίστωσα, το τετρακίνητο Jeep Avenger ξεπερνά πολλές δυσκολίες, δεν σταματά όταν χάνεται η πρόσφυση των πίσω τροχών και εκτιμώ ότι θα ικανοποιήσει και όσους θα το οδηγήσουν στη χιονισμένη Αράχωβα.
Η συνεργασία της Jeep με την The North Face απέδωσε μια ειδική έκδοση. Θα παραχθούν μόνο 4.806 Jeep Avenger 4xe The North Face Edition, όσα το μέγιστο υψόμετρο του Mont Blanc.
Στην Ελλάδα η λήψη παραγγελιών για το νέο Jeep Avenger 4xe θα ενεργοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2024. Εκτιμάται ότι θα είναι ακριβότερο κατά 3.500-4.000 ευρώ από το Jeep Avenger e-Hybrid.