Hyundai Ioniq 6: ηλεκτρική αστραπή!

Hyundai Ioniq 6: ηλεκτρική αστραπή!

Η αεροδυναμική του αμαξώματος είναι καθοριστικός παράγοντας για την απρόσκοπτη κίνηση κάθε οχήματος. Όσο μικρότερη είναι η αντίσταση του αυτοκινήτου όταν κινείται τόσο λιγότερη ενέργεια απαιτείται για να κινηθεί.

Τώρα μάλιστα που η αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει γίνει η πιο σημαντική παράμετρος στην αξιολόγηση των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων που καταναλώνουν μόνο ηλεκτρικό ρεύμα η αεροδυναμική έχει  «απογειωθεί»  σαν επιστήμη.

Ροή του αέρα

Η αεροδυναμική είναι ιδιαίτερος κλάδος της Μηχανικής των ρευστών, και ειδικότερα της Δυναμικής. Ο επιστημονικός κλάδος αυτός έχει ως αντικείμενο έρευνας και μελέτης τους νόμους που διέπουν τη ροή του αέρα ή άλλων αερίων γύρω από διάφορα σώματα που έχουν ειδική μορφή καθώς και τη κίνηση αυτών μέσα στον αέρα. Σκοπός αυτής της μελέτης είναι ή έρευνα των δυνάμεων που ασκούνται έτσι ώστε να είναι αφενός προβλέψιμη η κίνησή τους αφετέρου η καλύτερη σχεδίαση και βελτιστοποίηση των μεγεθών τους προς τον επιδιωκόμενο σκοπό.

Η δε βελτιστοποίηση αυτή μπορεί να σχετίζεται είτε με την επίτευξη μείωσης της αντίστασης στη κίνηση του σώματος, είτε με την επίτευξη μέγιστης άντωσης με ελάχιστη οπισθέλκουσα δύναμη.

Η αεροδυναμική μέχρι πριν δύο δεκαετίες ήταν πειραματική επιστήμη και βασιζόταν ιδιαίτερα στις αεροδυναμικές σήραγγες. Μετά όμως την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών αναπτύχθηκε έντονα και η υπολογιστική αεροδυναμική με συνέπεια πείραμα και θεωρία να συμβάλουν πλέον στη πλήρη μελέτη της, έτσι ώστε η «υπολογιστική» να συμπληρώνει με αποτελεσματικότητα την «πειραματική αεροδυναμική».

Η συμβολή της Hyundai

Η Hyundai έχει συμβάλει στην ανάπτυξη της αεροδυναμικής των αυτοκινήτων μέσω των ειδικών προγραμμάτων που εκπονεί στα ερευνητικά της κέντρα.

Η τελευταία της επιτυχία είναι η ολοκλήρωση της αεροδυναμικής μελέτης που αφορά το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Ioniq 6. Η δημοφιλής αυτοκινητοβιομηχανία που είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές όσον αφορά το μερίδιο του συνολικού στόλου αυτοκινήτων καθώς και τις πωλήσεις οχημάτων μηδενικών ρύπων στην Ευρώπη, κατάφερε να περιορίσει σε πρωτοφανή επίπεδα την επίδραση του αέρα στο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Ioniq 6.

Ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,21, ο χαμηλότερος που πέτυχε μέχρι τώρα η Hyundai, χάρη στον σχεδιασμό προφίλ μονής καμπύλης (single-curve).

Σχεδίαση μονής καμπύλης

Διαθέτει εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,21, υποβοηθούμενο από απλές αλλά ελκυστικές καμπύλες και μία σειρά χαρακτηριστικών όπως είναι το χαμηλό ρύγχος, οι ενεργοί πρόσθιοι αεραγωγοί, το μειωμένο διάκενο μεταξύ τροχού και θόλου, το πλήρες κάλυμμα κάτω από το αμάξωμα, οι ειδικά σχεδιασμένοι διαχύτες καθώς και οι προαιρετικοί λεπτοί ψηφιακοί πλευρικοί καθρέπτες (διαθέσιμοι σε επιλεγμένες αγορές).

Περαιτέρω ενίσχυση στην αξιοζήλευτη αεροδυναμική ικανότητα του αποδίδει η ελλειπτική αεροτομή με πτερύγιο και οι διαχωριστικές παγίδες και στις δύο πλευρές του πίσω προφυλακτήρα.

Αεροδυναμικά σμιλεμένο

Η διαχρονική σχεδίαση του Ioniq 6, του δεύτερου μοντέλου της  αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα μάρκας Ioniq, το οποίο η Hyundai αναφέρει ως Electrified Streamliner, είναι αεροδυναμικά σμιλεμένο για να μεγιστοποιήσει την εμβέλεια.

Εμπνευσμένο από το Prophecy EV Concept της Hyundai, χαρακτηρίζεται από καθαρές, απλές γραμμές και αεροδυναμική σχεδίαση, ενώ το προσεγμένο εσωτερικό του είναι ιδανικά σχεδιασμένο για αίσθηση cocooning.

Ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός

Το Ioniq 6 επιδεικνύει ξεχωριστό συνδυασμό υψηλής ενεργειακής αποδοτικότητας και χρήσης βιώσιμων υλικών. Ο σχεδιασμός του 6 ήταν εξαρχής ανθρωποκεντρικός, με τον εσωτερικό χώρο να αναπτύσσεται ταυτόχρονα με την εξωτερική μορφή. Καταβλήθηκαν προσπάθειες για τη μεγιστοποίηση και τη βελτιστοποίηση του εσωτερικού χώρου, με αποτέλεσμα μια μοναδική σιλουέτα και ένα ευρύχωρο εσωτερικό.

Ενσωματώνει επίσης πάνω από 700 παραμετρικά pixels σε διάφορα σημεία, όπως προβολείς, πίσω συνδυαστικά φώτα, πρόσθιοι κάτω αισθητήρες, περίγραμμα αεραγωγών και ένδειξη κεντρικής κονσόλας.

Το όχημα είναι εύκολο να αναγνωριστεί τη νύχτα, χάρη στην εντυπωσιακή ψηλά τοποθετημένη λυχνία στάσης που ενσωματώνεται στην πίσω αεροτομή. Για να τονιστεί περαιτέρω η μοναδικότητα του, το σχεδιασμένο σήμα «H» της Hyundai τοποθετείται στο μπροστινό και το πίσω μέρος του οχήματος και είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο.

Millennials και Gen Z

Για το εσωτερικό, οι σχεδιαστές ξεκίνησαν εξετάζοντας τις ανάγκες των οδηγών και των επιβατών, με ιδιαίτερη έμφαση στους οικολογικά συνειδητοποιημένους Millennials και Gen Z, και εργάστηκαν «από μέσα προς τα έξω». Ως αποτέλεσμα, το εσωτερικό σε σχήμα «κουκούλι» χρησιμεύει ως ένα άνετο καταφύγιο και ως προσωπικός χώρος, γεμάτος με πρακτικά χαρακτηριστικά και βιώσιμα υλικά, προσφέροντας μια περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένη εμπειρία μετακίνησης.

Η πλατφόρμα E-GMP επέτρεψε στους σχεδιαστές να επεκτείνουν το εσωτερικό δημιουργώντας βελτιστοποιημένο χώρο για τα πόδια και ευρυχωρία που επιτρέπει στους επιβάτες να κινούνται με εκτεταμένη άνεση και ελευθερία.

Οι οθόνες ενδείξεων και πολυμέσων, 12 ιντσών η καθεμία, ενσωματώνονται σε ένα αρθρωτό σύνολο σχεδιασμένο να ελαχιστοποιεί την απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση.

Φάσμα 64 χρωμάτων

Το Dual Color Ambient Lighting παρέχει απαλό φωτισμό στο εσωτερικό. Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν από ένα φάσμα 64 χρωμάτων και έξι θεμάτων διπλού χρώματος που αναπτύχθηκαν από ειδικούς στα χρώματα για να βοηθήσουν τους οδηγούς και τους επιβάτες να αισθάνονται χαλαροί και άνετοι. Τα διαδραστικά φώτα pixel 4 σημείων στο τιμόνι επιτρέπουν την εύκολη επικοινωνία μεταξύ οδηγού και οχήματος.

Η αφαίρεση των πλήκτρων από τις μπροστινές πόρτες δημιούργησε περισσότερη άνεση και περισσότερο χώρο αποθήκευσης. Οι διαφανείς πινελιές στο περίγραμμα των πρόσθιων επενδύσεων, στην θήκη χάρτη της θύρας και στο χαμηλό κάλυμμα της κονσόλας τονίζουν περαιτέρω την αίσθηση της ευρυχωρίας και της μοναδικότητας.

Φιλικά υλικά

Εμπνευσμένοι από τους περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους σημερινούς χρήστες, οι σχεδιαστές εφάρμοσαν στο εξωτερικό βιώσιμα υλικά, στην επένδυση ανακυκλωμένες χρωστικές από ελαστικά τέλους ζωής, στο αμάξωμα μπαμπού χρωστική ανθρακική βαφή.

Το εσωτερικό 6 είναι επίσης διακοσμημένο με βιώσιμα υλικά και χρώματα. Ανάλογα με το επίπεδο επένδυσης, αυτά περιλαμβάνουν δέρμα οικολογικής επεξεργασίας (καθίσματα), ανακυκλωμένο ύφασμα PET (καθίσματα), δέρμα βιολογικού TPO (ταμπλό), βιολογικό ύφασμα PET, βιολογική βαφή που προέρχεται από φυτικά έλαια (πόρτες) και ανακυκλωμένο υλικό από δίχτυα αλιείας στα πατάκια.

Μέλλον

Στα Ioniq 5, Ioniq 6 και Ioniq 7, η Hyundai συνδυάζει τις πελατοκεντρικές εμπειρίες του οχήματος με μηδενικές εκπομπές ρύπων – όπως η εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση, το ευρύχωρο εσωτερικό και η ισχύς που παρέχεται από την μπαταρία – με μελλοντικές καινοτομίες που συνδυάζουν σχεδίαση , τεχνολογία και υπηρεσίες για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής εντός και εκτός του αυτοκινήτου. Τα concept cars της Hyundai Prophecy και Seven δείχνουν ήδη τι στοχεύει να πετύχει η εταιρεία με τα επόμενα μοντέλα Ioniq. Περισσότερο από το 75% της γκάμας της Hyundai στην Ευρώπη διατίθεται με εξηλεκτρισμένη έκδοση.

Τιμές

Τιμές: Ioniq 6 53kWh 151ιπποι RWD PREMIUM 49.490 ευρώ. Ioniq 6 77kWh 230 ίπποι RWD PREMIUM 54.990 ευρώ. Ioniq 6 77kWh 230 ίπποι RWD DISTINCTIVE 60.290 ευρώ. Ioniq 6 77kWh 325 ίπποι AWD PREMIUM 58.490 ευρώ. Ioniq 6 77kWh 325 ίπποι AWD DISTINCTIVE 63.790 ευρώ.


About the author


Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε