Το Daihatsu Copen ως μοντέλο, έχει τη δική του ιστορία. Λανσαρίστηκε το 2002, με τη δεύτερη και πιο πρόσφατη γενιά του να κάνει την εμφάνισή της το 2014.
Η Daihatsu έδωσε μια πρόγευση της νέας γενιάς του roadster, (που θα αποτελέσει ίσως τον αντίπαλο του Mazda MX-5) στο Japan Mobility Show πριν λίγες ημέρες. Θα είναι στη βάση της τρίτης του γενιάς, η οποία θα έχει μεν τον γνώριμο σχεδιασμό, αλλά στην ουσία θα πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο.
Η ιαπωνική μάρκα, που εδώ και χρόνια έχει περιέλθει στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Toyota, παρουσίασε το πρωτότυπο Vision Copen, που σηματοδοτεί την νέα πορεία του μοντέλου. Το αυτοκίνητο στην καινούρια γενιά του 2024, θα είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος, ενώ θα υπερβαίνει τους περιορισμούς της ιαπωνικής νομοθεσίας για τη μικροσκοπική κατηγορία «kei», έχοντας μήκος 3,835 μέτρων, πλάτος 1,695 μέτρων, μεγαλύτερο μεταξόνιο 2,41 μέτρων, και επιπλέον το Vision είναι ακόμα πιο πλατύ και πιο χαμηλό.
Θα διαθέτει έναν κινητήρα 1,3 λίτρων, δηλαδή, διπλάσια χωρητικότητα από τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 660 κ.εκ., με τον οποίο το γνωρίζαμε. Η ιπποδύναμη θα προέρχεται λοιπόν από έναν βενζινο κινητήρα χωρητικότητας 1,3lit και θα διοχετεύεται στους πίσω τροχούς, μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με 6 σχέσεις, ή ενός αυτόματου.
Ο ακριβής αριθμός ισχύος του κινητήρα δεν έχει ακόμα γνωστοποιηθεί, όμως είναι σίγουρο ότι η Daihatsu θα προσπαθήσει να φτάσει όσον μπορεί πιο κοντά στους 140 ίππους του MX-5, απο τους 86 που διέθετε το προηγούμενο μοντέλο της και γιατί όχι με ένα τούρμπο να τους ξεπεράσει. Άλλωστε στο παρελθόν μας έχει ξαφνιάσει ευχάριστα με το λιλιπούτειο αλλά «κοφτερό» Charade Gtt-i.
Μπορεί στη χώρα μας το μικρό της Daihatsu να έχει γίνει «αόρατο» εδώ και χρόνια, αλλά στην Ιαπωνία εξακολουθεί να πωλείται κανονικά. Πιθανόν ο νέος κινητήρας να μπορεί να χρησιμοποιεί και συνθετικά καύσιμα, για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων.