Cupra Tavascan: τομή στην ηλεκτροκίνηση

Cupra Tavascan: τομή στην ηλεκτροκίνηση

Το Cupra Tavascan, δεν είναι μόνο το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό SUV coupe αλλά και η ώθηση για τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της, που θα εμφανίζεται στην γκάμα των μελλοντικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της.

Έρχεται να προστεθεί δίπλα στο αυτοκίνητο που άνοιξε τον δρόμο στη φίρμα για την ηλεκτροκίνηση, το ιδιαιτερα δημοφιλές Born και στις plug-in υβριδικές εκδόσεις των Cupra Leon και Cupra Formentor. Μετά το Tavascan που θα έρθει στην αγορά το 2024, θα ακολουθήσει το Terramar επίσης το 2024 και το UrbanRebel, το αστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας το 2025.

Ισχύς 340 ίππων

Κατασκευασμένο επάνω στην πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων MEB του Volkswagen Group θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές ιπποδύναμης. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση VZ των 340 ίππων, με την ισχύ να μεταφέρεται στην άσφαλτο χρησιμοποιώντας ένα σύστημα τετρακίνησης που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα για την απόλυτη οδηγική εμπειρία.

Υπάρχει επίσης μια έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς που αποδίδει 286 ίππους με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα.

Επιλέξιμες ρυθμίσεις πλαισίου μέσω του συστήματος DCC Sport, προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και ελαστικά επιδόσεων που τοποθετούνται σε ζάντες αλουμινίου 21″,  συνδέουν τον οδηγό με το αυτοκίνητο και το δρόμο για να προσφέρουν μια μοναδική οδηγική εμπειρία.

Έχει μήκος 4.644 χιλ., πλάτος 1.861 χιλ., ύψος 1.597 χιλ. και μεταξόνιο 2.766 χιλ.

Φωτιζόμενο λογότυπο Cupra

Το μπροστινό μέρος παρουσιάζει μια νέα γενιά αυτοκινήτων με πλούσιες λεπτομέρειες. Το σημείο εστίασης είναι η τριγωνική υπογραφή των προβολέων. Αυτά τα φωτισμένα τρίγωνα συνοδεύονται από προηγμένες λειτουργίες φωτισμού. Η λειτουργία Matrix είναι ένα πλήρως αυτόματο σύστημα, το οποίο δεν είναι εκτυφλωτικό για τα άλλα οχήματα που κινούνται προς την κατεύθυνση μας ή προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Το Cupra Lighting Concept κάνει το πλήρως ηλεκτρικό SUV coupe άμεσα αναγνωρίσιμο. Η εμφάνιση ενισχύεται από το φωτιζόμενο λογότυπο Cupra – ένα από τα πρώτα μοντέλα παραγωγής που φωτίζει το λογότυπό του στην Ευρώπη.

Το πλευρικό προφίλ ενισχύεται από τη σχεδίαση των τροχών. Η γκάμα των ζαντών 19”, 20” και 21” επεκτείνει τον χαρακτήρα του ηλεκτρικού SUV coupe στον δρόμο με επιπλέον πρακτικά οφέλη.

Τα αεροδυναμικά καλύμματα των τροχών κατευθύνουν καλύτερα τη ροή του αέρα, μειώνοντας τις αναταράξεις και βοηθώντας το να μεγιστοποιήσει την απόδοση του.

Νέα άποψη για την σχεδίαση

Οι λαξευμένες εξωτερικές γραμμές μεταφέρονται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το βασικό χαρακτηριστικό σε ένα πραγματικά αντισυμβατικό σχεδιασμό είναι η κεντρική σπονδυλική στήλη, ένα δομικό κεντρικό κομμάτι που υποστηρίζει ολόκληρο το εσωτερικό και βοηθάει στον καθορισμό του χαρακτήρα όλων των «αιωρούμενων» στοιχείων.

Διαθέτει στάνταρ σπορ bucket καθίσματα. Αργότερα, θα διατίθενται επίσης και καθίσματα Cupra Bucket. Η αρχιτεκτονική καθισμάτων χρησιμοποιεί μια ελαφριά δομή που παρέχει μια νέα ιδέα στο σχεδιασμό του καθίσματος χωρίς να μειώνει τη στήριξη. Ύφασμα – με έως και 90% ανακυκλωμένο πολυεστέρα – ή Microfibre – με έως και 50% ανακυκλωμένες μικροΐνες. Το 3D παραμετρικό πλέγμα εμπλουτίζει την εμφάνιση και την αίσθηση, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την ελαφριά αίσθηση του εσωτερικού.

Μεγάλη οθόνη

Η αιωρούμενη κεντρική οθόνη infotainment 15″ – η μεγαλύτερη μέχρι στιγμής σε μοντέλο της φίρμας – βρίσκεται στο επίκεντρο της, στραμμένη προς τον οδηγό. Ενσωματώνει επίσης μια πρόσφατα σχεδιασμένη και αναπτυγμένη διεπαφή ανθρώπου- μηχανής (HMI), καθιστώντας το σύστημα infotainment ακόμα πιο βελτιστοποιημένο και διαισθητικό. Οι λεπτότεροι κεντρικοί αεραγωγοί αφήνουν χώρο για να κάθεται φυσικά και υποστηρίζεται από το ψηφιακό πιλοτήριο πίσω από το τιμόνι.

Ο φωτισμός παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της εσωτερικής διάθεσης. Η τεχνολογία LED χρησιμοποιείται σε όλη την καμπίνα – συμπεριλαμβανομένων των πάνελ των μπροστινών και πίσω θυρών.

Ο χώρος, τόσο μπροστά όσο και πίσω είναι βελτιστοποιημένος για να προσφέρει άνεση. Στο πορτμπαγκάζ – η ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών μπορεί να ανοίξει μέσω εικονικού πεντάλ – δίνοντας 540 λίτρα χώρου.

Λειτουργικότητα

Το Tavascan γίνεται βασικό μέρος του ψηφιακού οικοσυστήματος, ενσωματώνοντας προηγμένες λύσεις ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας.

Η συνδεσιμότητα του έχει καθοριστεί από αυστηρές και εκτεταμένες δοκιμές, λαμβάνοντας υπόψη τις συνήθειες, τις επιθυμίες και τις απαιτήσεις των οδηγων για να παραχθεί κάτι που προσφέρει τη λειτουργικότητα που είναι απαραίτητη για την καθημερινή ζωή, συμπληρώνοντας, χωρίς να αποσπά την προσοχή από την οδηγική εμπειρία.

Υψηλή ευκρίνεια

Το Tavascan ανοίγει την πόρτα σε μια νέα γενιά εμπειρίας χρήστη, πιο εύχρηστη, διαισθητική και εξαιρετικά προσαρμόσιμη χάρη στη νέα διεπαφή ανθρώπου – μηχανής (HMI). Στο κέντρο του βρίσκεται μια κεντρική οθόνη κονσόλας 15″ – η μεγαλύτερη μέχρι στιγμής σε μοντέλο CUPRA – που προσφέρει ευκρίνεια στον οδηγό και τους άλλους επιβάτες. Παρέχει πρόσβαση σε όλες τις απαιτούμενες λειτουργίες, επιτρέποντας στους οδηγούς να βλέπουν τις πληροφορίες που είναι πιο σημαντικές για αυτούς.

Η οθόνη συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της οθόνης αφής με μια ρετρό φωτιζόμενη γραμμή αφής για ρύθμιση του εσωτερικού κλίματος και της έντασης ήχου, καθώς και φωνητικό έλεγχο. Και με την επιλογή να περιλαμβάνει έως και τρία widgets με δυνατότητα διαμόρφωσης, το σύστημα infotainment μπορεί να καλύψει εξατομικευμένες ανάγκες.

Ενσωματώνει επίσης το σύστημα Wireless Full Link, φέρνοντας τόσο το Apple CarPlay όσο και το Android Auto στην καμπίνα.

Ήχος υψηλής πιστότητας

Το ηχητικό περιεχόμενο, είτε πρόκειται για μουσική, podcasts ή ακόμα και κλήσεις, επαναπροσδιορίζεται χάρη στο νέο σύστημα ήχου. Το σύστημα 12 ηχείων αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την premium και κορυφαία εταιρεία στον τομέα της, Sennheiser, ειδική στον εξοπλισμό υψηλής πιστότητας. Αυτό είναι το πρώτο μοντέλο Cupra που διαθέτει σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας και αποτελεί ένα βήμα μπροστά από την άποψη της υψηλής ποιότητας για τη μάρκα, καθώς η ποιότητα ήχου και η ενσωμάτωση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι καθηλωτική και προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στον οδηγό και τους επιβάτες.

Και για ένα όχημα που τοποθετεί την αλληλεπίδραση του οδηγού πάνω από όλα, η μεγάλη κεντρική οθόνη συμπληρώνεται με ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,3″ που προσφέρει μια εμπειρία εστιασμένη στον οδηγό. Αλλά είναι η δυνατότητα τοποθέτησης βασικών πληροφοριών ακριβώς μπροστά στα μάτια του οδηγού.

Cupra Tavascan VZ

Η κορυφαία έκδοση της σειράς. Η διάταξη διπλού κινητήρα (πίσω κινητήρας: 210 kW, μπροστινός κινητήρας: 80 kW), στέλνει έως και το 30% της ισχύος του οχήματος στους μπροστινούς τροχούς όταν απαιτείται περισσότερη πρόσφυση. Ισχύς 340 ίππων, με ροπή 545 Nm (πίσω κινητήρας) και 134 Nm (μπροστινός κινητήρας) αντίστοιχα. Η επιλογή Cupra Mode(Range, Comfort, Performance), Cupra, Individual και Traction (για την έκδοση της τετρακίνησης) – βελτιώνει την εμπειρία του οδηγού.

Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν μόνιμα σύγχρονο κινητήρα ενσωματωμένο πάνω από τον πίσω άξονα. Η ροπή μεταφέρεται χρησιμοποιώντας ένα κιβώτιο μίας ταχύτητας με διαφορικό.

Από στάση, μπορεί να φτάσει τα 50 χλμ./ώρα σε μόλις 2,4΄΄, 0 έως 100 χλμ./ωρα σε μόλις 5,6΄΄.

Cupra Endurance

Επωφελείται από την ίδια τεχνολογία κινητήρα που τοποθετείται πίσω (με κίνηση στους πίσω τροχούς), αποδίδει 286 ίππους και ροπή 545 Nm.

Στο κέντρο του Tavascan βρίσκεται η μπαταρία του και ενσωματώνει μια υδρόψυκτη, πρισματική μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη σε δομή αλουμινίου που αποτελεί μέρος του αμαξώματος του οχήματος, αυξάνοντας την ακαμψία και διατηρώντας το βάρος σε χαμηλά επίπεδα και κεντρικά. Είναι ένας σχεδιασμός που προσφέρει την καλύτερη ισορροπία μεταξύ του κέντρου βάρους και της μείωσης του βάρους των πακέτων, χρησιμοποιώντας το σύστημα για να διευρύνει τις δυναμικές ικανότητες του οχήματος.

Στην έκδοση Endurance, μια μπαταρία 77 kWh με κίνηση στους πίσω τροχούς, αποδίδει περίπου 550 χλμ. αυτονομίας με βάση τον επίσημο κύκλο δοκιμών WLTP. To υψηλότερων προδιαγραφών, διπλού κινητήρα, τετρακίνητο Tavascan VZ προσφέρει αυτονομία περίπου 520 χλμ. από το πακέτο μπαταριών 77 kWh.

Η απόδοση του συστήματος υποστηρίζεται από το ενσωματωμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης που διατηρεί τη θερμοκρασία της μπαταρίας, διασφαλίζοντας τη βελτιστοποίηση της. Η μπαταρία περιλαμβάνει μια πλάκα βάσης με ενσωματωμένα κανάλια νερού συνδεδεμένα στο κύκλωμα ψυκτικού.

Αυξημένη απόδοση

Όταν απελευθερώνεται το γκάζι, ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για να τροφοδοτεί την ενέργεια πίσω στην μπαταρία (αυτό συμβαίνει όταν επιλέγεται η λειτουργία «Β» αντί «D») σπρώχνοντας την ενέργεια πίσω στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και μειώνοντας τη φθορά στα φρένα. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μπορεί επίσης να διαχειρίζεται μέσω των αναγεννητικών χειριστηρίων στο τιμόνι, επιτρέποντας την επιλογή μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών επιπέδων.

Σχεδιασμένο και αναπτυγμένο στη Βαρκελώνη, το Tavascan θα παράγεται στο εργοστάσιο του Anhui του Ομίλου Volkswagen στην Κίνα, έναν υπερσύγχρονο παγκόσμιο κόμβο καινοτομίας για την ηλεκτροκίνηση, και θα λανσαριστεί το 2024, με ετήσιο στόχο πωλήσεων περισσότερα από 50.000 αυτοκίνητα.


About the author


Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε