Τα SUV έχουν κυριεύσει την παγκόσμια αγορά των αυτοκινήτων και αποτελούν την σημαντικότερη αίτια για την σταδιακή κατάργηση της παραγωγής των πιο λατρεμένων τύπων αυτοκινήτων. Αναφέρομαι στα εκπληκτικής ομορφιάς και αισθητικής κάμπριο, στα μοναδικά κουπέ και στα τόσο χρήσιμα για κάθε οικογένεια σεντάν.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αφού διαπίστωσαν ότι εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια κορεσμού στη ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των SUV, αξιοποίησαν την προίκα από την έμπνευση των σχεδιαστών που δημιούργησαν τα πιο εντυπωσιακά κουπέ. Πήραν τα στοιχεία από τα κουπέ και τα πάντρεψαν με τα υψηλόσωμα SUV. Η μίξη σε μερικές περιπτώσεις δεν είναι τόσο επιτυχημένη(δεν αναφέρω τα μοντέλα για να μην χαλάσω την ημέρα μερίδας αντιπροσώπων) αλλά υπάρχουν και μοντέλα όπου ο συγκερασμός των δυο τύπων αμαξώματος έφερε εξαιρετικής αισθητικής αποτελέσματα, όπως η ολοκαίνουργια BMW X2 και το αδελφάκι της, η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX2.
Πεινασμένος σκύλος
Γύριζα γύρω από την ολοκαίνουργια BMW X2, κατά την διάρκεια της πανελλήνιας παρουσίασης, όπως ο πεινασμένος σκύλος που πλησιάζει προσεκτικά το πιάτο με το φαγητό του. Αποτύπωσα στη μνήμη μου την ενδιαφέρουσα σχεδιαστική άποψη που φέρνει στον κόσμο της αυτοκίνησης το νέο πολυτελές αυτοκίνητο και την τόλμη των σχεδιαστών να ξεφύγουν έστω και για λίγο από το στερεότυπο και επαναλαμβανόμενο σχήμα της μάρκας όσον αφορά την διαμόρφωση της πανάκριβης γυαλισμένης λαμαρίνας. Εδώ να σημειώσω ότι τόσο η BMW όσο και η Audi έχουν χάσει μερίδια από την παγκόσμια αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων γιατί δεν τολμάνε να πειράξουν ουσιαστικά την σχεδιαστική άποψη τους.
Γιατί να πάρω το ίδιο αυτοκίνητο;
Κολλημένοι εκεί στο ίδιο μοτίβο εδώ και δεκαετίες. Μάλιστα έχω παρατηρήσει ότι το πιο σημαντικό πρόβλημα τους είναι ότι χάνουν μερίδια υποψήφιων αγοραστών που όταν αποφασίσουν να αλλάξουν την BMW τους είτε το Audi τους, δεν του αρέσει και πολύ η ιδέα να πάρουν το νέο μοντέλο γιατί δεν βλέπουν σημαντική διαφορά στη σχεδίαση. Μόνο η Mercedes-Benz έσπασε τα παλιά καλούπια και εκτοξεύτηκε στις παγκόσμιες πωλήσεις, καταλαμβάνοντας επάξια την πρώτη θέση.
Επιτέλους ξεκόλλησε
Τουλάχιστον η BMW με την νέα γενιά της X2 έκανε ένα σημαντικό βήμα μπροστά και εκτιμώ ότι θα ακολουθήσουν και άλλες ανάλογες ενέργειες.
Η δεύτερη γενιά έχει ξεχωριστή εμφάνιση τονίζει την σπορ κατεύθυνση και την προοδευτική φιλοσοφία της premium μάρκας. Οι σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις και η έντονη κουπέ σιλουέτα αναδεικνύουν ξεκάθαρα το άλμα εξέλιξης της νέας BMW X2. Ο προοδευτικός χαρακτήρας του νέου μοντέλου είναι επίσης εμφανής στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση BMW iX2, σε μία πληθώρα συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης καθώς και στις καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρει το νέο BMW iDrive με QuickSelect και λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 9.
Αργεί αλλά έρχεται…
Το παγκόσμιο λανσάρισμα στην αγορά θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2024 με την αμιγώς ηλεκτρική BMW iX2 xDrive30, την βενζινοκίνητη έκδοση επιδόσεων BMW X2 M35i xDrive, μια ακόμα βενζινοκίνητη έκδοση και μια ακόμη εκδοχή με ντιζελοκινητήρα.
Το καλοκαίρι του 2024 θα προστεθούν στη γκάμα μια δεύτερη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και μία ακόμα πετρελαιοκίνητη.
Η νέα BMW X2 και η νέα BMW iX2 παράγονται σε μια ενιαία γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο του BMW Group στο Regensburg. Στο ίδιο εργοστάσιο κατασκευάζονται επίσης και οι μπαταρίες υψηλής τάσης για την αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή. Με τη νέα BMW iX2, το BMW Group επιταχύνει περαιτέρω την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Επιπλέον, ο εξελιγμένος, premium χαρακτήρας της τονίζεται από περαιτέρω βήματα προόδου στον τομέα της βιωσιμότητας που περιλαμβάνει τον πλήρη κύκλο ζωής του οχήματος – από την παραγωγή με σεβασμό στη διατήρηση των πόρων, μέχρι τη φάση χρήσης και την επακόλουθη ανακύκλωση.
Πιο μεγάλη
Η νέα BMW X2 έχει μεγαλώσει κατά 194 χιλ. σε μήκος σε σχέση με την προκάτοχό της, φτάνοντας τα 4.554 χιλ. κατά 21 χιλ. σε πλάτος (στα 1.845 χιλ.) και κατά 64 χιλ. σε ύψος (στα 1.590 χιλ.). Επιπλέον, το μακρύτερο μεταξόνιο και τα φαρδύτερα μετατρόχια αυξάνουν την ευρυχωρία τόσο στα καθίσματα των πέντε επιβατών όσο και στο πορτμπαγκάζ. Η νέα X2 έχει μέγιστη χωρητικότητα 560 – 1.470 λίτρα για τη μεταφορά αποσκευών, ανάλογα με την έκδοση. Η BMW iX2 προσφέρει από 525 μέχρι 1.400 λίτρα.
Σπορ αύρα, λειτουργικότητα
Το εσωτερικό διαθέτει μια μοντέρνα premium ατμόσφαιρα με σπορ πινελιές. Ο λεπτός πίνακας οργάνων, που φιλοξενεί την κυρτή οθόνη BMW Curved Display, πλαισιώνεται στην καμπίνα από ένα αιωρούμενο υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο πίνακα ελέγχου. Στο εμπρός τμήμα της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και μια βάση για smartphone με έμμεσο φωτισμό και ασύρματη φόρτιση.
Τα νέας σχεδίασης καθίσματα προσφέρονται επίσης στην διάτρητη έκδοση Veganza και στη δερμάτινη Vernasca με ελκυστικό καπιτονέ, εναλλακτικά αντί της στάνταρ υφασμάτινης ταπετσαρίας. Προσφέρονται, σπορ καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση, λειτουργία μνήμης, οσφυϊκή υποστήριξη και λειτουργία μασάζ. Περαιτέρω βελτιώσεις έχουν γίνει τόσο στην ακουστική άνεση όσο και στην προστασία των επιβατών. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει τώρα έναν αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που προστατεύει οδηγό και συνοδηγό.
Ο αυτόματος κλιματισμός δύο ζωνών, το σύστημα πλοήγησης BMW Maps και το σπορ δερμάτινο τιμόνι ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, όπως και η αυτόματη λειτουργία της πίσω πόρτας, οι τέσσερις θύρες USB-C και μια πρίζα 12V τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στο χώρο αποσκευών. Ο αριθμός των διαθέσιμων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και ψηφιακών υπηρεσιών έχει επίσης αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή
Μια σειρά από νέα πακέτα εξοπλισμού επιτρέπουν τη στοχευμένη εξατομίκευση του αυτοκινήτου. Μεταξύ των επιλογών που ενισχύουν τον premium χαρακτήρα του είναι ένα πακέτο καθρεπτών, το θερμαινόμενο τιμόνι και το ηχοσύστημα Harman Kardon. Ένα αξιοσημείωτο στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού είναι η πανοραμική ηλιοροφή, στην οποία η σκουρόχρωμη γυάλινη επιφάνεια εκτείνεται μέχρι το παρμπρίζ και το πλαίσιο της οροφής εκατέρωθεν, καταλήγοντας σε ένα ενιαίο τμήμα στο πίσω μέρος. Προαιρετικά διατίθεται κατόπιν παραγγελίας ένας ηλεκτρικός κοτσαδόρος.
BMW iX 2, premium ηλεκτρική κινητικότητα
Μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση περιλαμβάνεται στη νέα γκάμα του SAC μοντέλου ήδη από το λανσάρισμα με τη μορφή της BMW iX2 xDrive30. Οι δύο εξαιρετικά ενσωματωμένες μονάδες κίνησης – μία στον εμπρός άξονα και μία στον πίσω – αποδίδουν συνδυαστικά 313 ίππους (συμπεριλαμβανομένου του στιγμιαίου boost) και συνολική ροπή 494 Nm. Η BMW iX2 xDrive30 έχει επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 5,6΄΄ και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ωρα. Ο συνδυασμός της ωφέλιμης ενέργειας της μπαταρίας υψηλής τάσης των 64,8 kWh και της υψηλής αποδοτικότητας του συστήματος κίνησης εξασφαλίζει αυτονομία 417 – 449 χλμ. στον κύκλο WLTP.
Αποδοτικότητα
Η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας και η λειτουργία MAX RANGE συμβάλλουν επίσης στην εξαιρετική αυτονομία. Η πιο πρόσφατη έκδοση του λογισμικού Max Performance Charging βελτιστοποιεί κυρίως την αποδοτικότητα κατά τη φόρτιση του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το αμιγώς ηλεκτρικό SAC είναι εξοπλισμένο για χρήση της λειτουργίας Plug & Charge Multi Contract. Διαθέσιμο για την BMW iX2 είναι επίσης το νέο πακέτο Connected Home Charging Package για έξυπνη φόρτιση στο σπίτι, βελτιστοποιημένη μέσω ηλιακής ενέργειας και με γνώμονα τη ζήτηση.
Τιμές: BMW X2 sDrive 20i 1.500 κ.εκ. 170 ίπποι, 42.150 ευρώ. BMW X2 Μ35i 2.000 κ.εκ. 300 ίπποι, 67.200 ευρώ. BMW X2 sDrive18d 2.000 κ.εκ. 150 ίπποι, 52.500 ευρώ. BMW iX2 xDrive30 313 ίπποι, 56.560 ευρώ.
Λυπήθηκαν τα λεφτά για την φωτογράφηση
Σας διαβεβαιώνω ότι η νέα BMW X2 αδικείται από τις επίσημες φωτογραφίες που παραχώρησε η πολυτελής γερμανική μάρκα στα μέσα ενημέρωσης. Το χρώμα μια μίξη του κόκκινου με καφέ και μαύρο δεν της πηγαίνει, δεν τονίζει τις γραμμές της και την καθηλώνει. Ίσως μια απόχρωση του λευκού να της πήγαινε καλυτέρα. Η φωτογράφηση έγινε στο εξωτερικό και δεν έχει φαντασία, άποψη και κίνηση.
Επίσης, τώρα είχαν την ευκαιρία οι Γερμανοί να αλλάξουν το styling και να προσδώσουν περισσότερη φρεσκάδα στο νέο μοντέλο.
Είναι κολλημένοι ή λυπήθηκαν τα λεφτά για την φωτογράφηση;