Kia EV4: Το νέο ηλεκτρικό της κορεατικής μάρκας θα προσφέρεται σε σεντάν και hatchbkack εκδόσεις, με την δεύτερη να στοχεύει στην αγορά της Ευρώπης. Με αυτονομία που ξεπερνάει τα 600 χλμ. και 200 άλογα.
Η Kia επιβεβαίωσε ότι το EV4 θα είναι διαθέσιμο ως hatchback αλλά και ως σεντάν, κάτι ασυνήθιστο για την κατηγορία. Και οι δύο εκδόσεις βασίζονται στην πλατφόρμα E-GMP και μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο, αλλά η σεντάν έκδοση είναι 300 χλστ. μακρύτερη, φτάνοντας τα 4.730 χλστ. – μεγαλύτερη ακόμα και από το EV6 κατά 35 χλστ.

Μπαταρία, αυτονομία και φόρτιση του νέου Kia EV4
Οι υποψήφιοι αγοραστές θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο μπαταρίες:
- Base – 58.3 kWh
- Αυτονομία: έως 430 χλμ. (410 χλμ. για το hatchback)
- Long Range – 81.4 kWh
- Αυτονομία: έως 629 χλμ. (590 χλμ. για το hatchback)
🔋 Φόρτιση: Δεν ανακοινώθηκε μέγιστη ισχύς φόρτισης, αλλά και οι δύο εκδόσεις μπορούν να φορτιστούν από 10% σε 80% μέσα σε περίπου 30 λεπτά, μέσω ταχυφορτιστή DC.
Τεχνολογία V2L και V2G: Το EV4 θα υποστηρίζει Vehicle to Load (V2L) και Vehicle to Grid (V2G), δίνοντας τη δυνατότητα να τροφοδοτεί άλλες ηλεκτρικές συσκευές ή να επιστρέφει ενέργεια στο δίκτυο.

Κινητήρας και απόδοση
- Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν έναν εμπρόσθιο ηλεκτροκινητήρα 201 ίππων.
- Δεν υπάρχουν ακόμα τετρακίνητες εκδόσεις, αλλά πιθανότατα θα ακολουθήσει ένα EV4 GT με πάνω από 300 ίππους.
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα:
- 58 kWh μοντέλο: 7.4 δευτερόλεπτα
- 81 kWh μοντέλο: 7.7 δευτερόλεπτα
- Τελική ταχύτητα: 171 χλμ./ώρα
- Μπροστά: MacPherson strut
- Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Με προηγμένη γεωμετρία και ενισχυμένο πλαίσιο για καλύτερη σταθερότητα και δυναμική οδική συμπεριφορά, το Kia EV4 θα διαθέτει σύστημα i-Pedal 3.0 για οδήγηση με ένα πεντάλ μέσω αναβαθμισμένης αναγεννητικής πέδησης.
Σχεδίαση και στυλ
📍 Εμπρός μέρος:
- Σχεδόν ίδιο με το πρωτότυπο του 2023, με λεπτά φώτα LED, κάθετα φώτα ημέρας (DRLs) και ένα καπό τύπου clamshell.
📍 Πλάγια όψη:
- Σκοτεινές κολόνες A, B και C, ενώ η D-κολόνα έχει ελαφρώς τροποποιηθεί στη σεντάν έκδοση.
📍 Πίσω μέρος:
- Σχεδίαση τύπου κουπέ με έντονη κλίση του παρμπρίζ προς το πορτμπαγκάζ.
- Τα πίσω φωτιστικά σώματα θυμίζουν τα εμπρός DRLs, δίνοντας μια συνεκτική οπτική ταυτότητα.
-
www.kiapressoffice.com
Εσωτερικό και τεχνολογία
📍 Οθόνες και συνδεσιμότητα
- Πανόραμική οθόνη 30 ιντσών, που περιλαμβάνει:
- Κεντρική οθόνη αφής 12.3 ιντσών
- Οθόνη ελέγχου κλιματισμού 5 ιντσών
- Ψηφιακός πίνακας οργάνων 12.3 ιντσών
- Λειτουργικό σύστημα Kia ccNC και συμβατότητα με Disney+ και Netflix κατά τη φόρτιση.
📍 Άνεση και ψυχαγωγία
- Rest Mode: Χαλαρώνει τα καθίσματα και ρυθμίζει τον εσωτερικό φωτισμό για άνεση.
- Theatre Mode: Προσαρμόζει την οθόνη για streaming πλατφόρμες και συνδυάζεται με το Harman/Kardon ηχοσύστημα 8 ηχείων.
📍 Ασφάλεια και υποβοήθηση οδηγού
- Το EV4 στοχεύει σε 5 αστέρια Euro NCAP με το πακέτο ADAS F+.
- Περιλαμβάνει:
- Σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού
- Έξυπνο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας
- Ανίχνευση τυφλού σημείου
- Εξελιγμένα ραντάρ και κάμερες για αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων

Χώροι και πρακτικότητα
- Το σεντάν προσφέρει 490 λίτρα χώρου αποσκευών.
- Το hatchback έχει μικρότερο χώρο 435 λίτρων, αλλά μεγαλύτερο άνοιγμα για ευκολότερη φόρτωση.
- Άνεση στο πίσω κάθισμα: Επαρκής χώρος για κεφάλια και γόνατα, ακόμα και για ψηλούς επιβάτες.
Τιμή και διαθεσιμότητα
Παραγωγή:
- Το σεντάν θα κατασκευάζεται στη Νότια Κορέα.
- Το hatchback θα παράγεται στη Σλοβακία, αντικαθιστώντας το Kia Ceed.
Εκτιμώμενη τιμή:
- Από 37.000 ευρώ
- Διαθέσιμο στην Ευρώπη από το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Δείτε επίσης

Αξίζει να αγοράσω μεταχειρισμένο κιβώτιο ταχυτήτων στο αυτοκίνητο;

F1: «Max Verstappen στην Aston Martin» βλέπει ο Montoya

F1: Είναι ρεαλιστικό το σενάριο της επιστροφής των V1O – Τι λένε οι ομάδες

F1: Ο Yuki Tsunoda εντυπωσίασε με τις πρώτες δοκιμές της Red Bull στον προσομοιωτή

Τips για πιο ασφαλές και οικονομικό φρενάρισμα
